;
coinex

طرح توزیع رایگان زمین آغاز شد [+ جزئیات و مشمولان طرح]

طرح توزیع رایگان زمین آغاز شد. تاکنون شش هزار هکتار زمین برای طرح مسکن ملی شناسایی شده و گویا این اولین گام برای آغاز این طرح است.

طبق تجربه‌ی مشکلات در اختصاص دادن زمین برای مسکن ملی، دولت جدید دولتمردان را در پی توزیع زمین رایگان برای تولید خانه هستند. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر می‌پردازیم.

طرح توزیع رایگان زمین آغاز شد [+ جزئیات و مشمولان طرح]

در حالی که ثبت نام بیش از یک میلیون نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن انجام شده اما فقط هفت هزار نفر توانسته‌اند آن را بگیرند. از طرفی در حالی که شروع ساخت مسکن ملی از سال ۱۳۸۶ تا امروز در این ۱۴ سال تنها دو میلیون مسکن مهر به متقاضیان داده شده است. در حالی که با وجود اینگونه سابقه‌هایی دولت در پی طرح توزیع رایگان برای ساخت مسکن است.

این مسئله در صورتی است که در دولت روحانی، طرح مسکن ملی به علت عدم وجود زمین کافی با مشکل روبرو شده که در نتیجه وعده‌ی تحویل ۴۰۰ هزار مسکن ملی در دو سال انجام نشد.

اما گویا در دولت جدید به جز وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، توزیع زمین رایگان هم در برنامه قرار گرفته است.

به تازگی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی خبر از دادن زمین رایگان به مردم داده است و گفته که طبق برنامه‌ریزی انجام شده تامین زمین رایگان‌ برای ساخت مسکن مخصوص افراد دارای شرایط بعد از تعیین ساز و کارهای لازم اجرایی می‌شود.

با وجود این که قاسمی از زمان دقیق شروع به کار این طرح حرفی نزده ولی محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته است:

به زودی برای افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند سامانه‌ای برای ثبت‌نام مسکن ایجاد و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران ضمن اظهار اینکه سه کار اساسی در اولویت این وزارتخانه برای تولید مسکن است اضافه کرد:

تامین مسکن اولویت اول است که کار با جدیت آغاز شده و با تلاش‌های وزیر شش هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت‌وساز دارد شناسایی شده و به عبارتی تقریبا زمین آماده است که برخی از این زمین‌ها در داخل محدوده شهری و برخی خارج از محدوده است.

بنابراین گویا باید به زودی در انتظار توزیع شش هزار هکتار زمین رایگان برای ساخت مسکن باشیم. طرحی که مشخص نیست چه سرنوشتی خواهد داشت

به تازگی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام نموده بود که برای ۱۰ هزار و ۲۵۰ متقاضی مسکن ملی نخواهیم توانست کار اجرایی انجام دهیم، چرا که مثلا برای شش هزار نفر زمین قطعی وجود ندارد اما با این حال داریم طرح توزیع رایگان زمین را آغاز می‌کنیم و در گام بعدی احتمالا شش هزار هکتار زمین شناسایی شده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در یک گزارش در این باره مخاطبان چنین کامنت گذاشتند:

«ما سال هاست زمین داریم اجازه ساخت و ساز نداریم ،این درحالی است که زمین‌های حومه شهر را آقایون داخل محدوده اعلام کردن شهرک ساختن و فروختن ولی قطعاتی است که وسط شهر است و در مجاورت زمین‌های شهریست و فقط با فاصله یک جوب و جدول از خیابان فاصله دارد و ۱۰ دقیقه با مرکز شهر قم فاصله دارند اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود . این چیزی غیر از ظلم به خرده مالک ها نیست که زمین وسط شهر داشته باشی اجازه بهره برداری نداشته باشی ، آقایون خودشون برن در حومه شهرها زندگی کنن ، بجای اینکه به مردم بگن “خانه های داخل کلان شهر ها برای سرمایه گذاریس نه برای صاحب خونه شدن مردم”.

کاربر دیگری گفته است:

امیدوارم که این خبر درست باشه وبه مردم کمک کنن ما زمین پانزده پیش خریدیم اجازه ساخت نمیدن میگن جز محدوده شهر نیست در حالی که ما اجاره نشینیم کسی هم جوابگو نیست.

مخاطب دیگری در این رابطه گفته است: «امیدوارم این طرح طوری باشه که به کارمندهای دولت اختصاص پیدا نکنه . مال کارگر و قشر فقیر و روزمزد بگیر جامعه باشه که دستشون به جایی بند نیست»

کاربر دیگری کامنت گذاشته است:

چه خواب رویاییه.دولت از مردم به جای هزارتومن یه میلیون میگیره تا برسه.رایگان زمین.خخخخ

مخاطب دیگری نیز درباره این طرح گفته است: «سلام خدایش یعنی ماهم برای خونه دار شدن فکر کنیم یعنی به ما هم میرسه خونه ما هم داشته باشیم»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص طرح توزیع رایگان زمین چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر