;
coinex

هات اسپات گوشی شیائومی ؛ روشن کردن و رفع مشکلات [آموزش تصویری]

هات اسپات یکی از ویژگی‌های کاربردی و مفید گوشی‌های هوشمند است، برای آشنایی بیشتر با روش کار با هات اسپات گوشی شیائومی همراه ما باشید.

هات اسپات (hotspot) یکی از قابلیت‌های جدید گوشی‌های هوشمند است که در چند سال گذشته از آن رونمایی شد و این روزها نیز کاربران از آن بسیار استفاده می‌شود. درواقع با استفاده از این قابلیت شما می توانید داده گوشی خود را با دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارید.

در حقیقت شما گوشی را تبدیل به یک مودم همراه می‌کنید و دیگر کاربران با وارد نمودن رمز عبور (در صورت رمزدار بودن) می‌توانند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند. ما در این نوشتار به هات اسپات گوشی شیائومی ؛ روشن کردن و رفع مشکلات می‌پردازیم. تا پایان همراه تکراتو باشید.

هات اسپات گوشی شیائومی

اگر شما هم از دارندگان گوشی‌های شیائومی هستید، احتمالا با مشکل پیدا نکردن نقطه اتصال یا هات اسپات گوشی شیائومی روبرو شده‌اید. نقطه اتصال برای به اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی به کار می‌رود، اما به دلیل این که قابلیت Hotspot در برند شیائومی با نام اصلی به آسانی پیدا نمی شود نیاز به جستجوی بیشتر دارد.

در پاسخ به سوال هات اسپات شیائومی کجاست ؟ باید گفت هات اسپات گوشی شیائومی برعکس سایر برندهای مطرح، از نام فارسی نقطه اتصال در منوی کشویی استفاده نکرده است. کاربران هم هنگامی که این گزینه را در کشوی بالای صفحه پیدا نمی‌کند، سردرگم می‌شوند.

برای پیداکردن نقطه اتصال در گوشی شیائومی می‌توانید از دو روش استفاده نمایید. روش اول با استفاده منوی کشویی و روش دوم از قسمت تنظیمات گوشی. روش اول نحوه فعال سازی Hotspot شیائومی سریعتر و آسان‌تر است، اما روش دوم امکانات بیشتری دارد و می‌توانید رمز، نام و دیگر ویژگی‌ها را در این بخش تغییر دهید.

با این حال پس از این که متوجه شدید هات اسپات شیائومی کجاست ، انتخاب با شماست که از کدام روش برای روشن کردن نقطه اتصال استفاده کنید و اینترنت خود را به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

با استفاده از منوی کشویی

در این روش می‌توانید با استفاده از کشوی بالای صفحه هات اسپات گوشی شیائومی خود را فعال نمایید. شاید بگویید که در ابتدا در این بخش این گزینه را جستجو کرده‌اید و آن را نیافتید، دلیل پیدا نکردن شما این است که اگر در تنظیمات زبان گوشی خود را فارسی انتخاب کرده باشید، باید به دنبال نام «کانون داغ» بگردید نه نقطه اتصال!

هات اسپات شیائومی کجاست

 در این روش که بسیار آسان است، کافی است کشوی بالای صفحه را به پایین بکشید و سپس به دنبال نمادی تقریبا شبیه وای فای با نام کانون داغ، بگردید.

به این نکته دقت داشته باشید که اگر زبان گوشی خود را انگلیسی انتخاب کرده باشید، مشکلی وجود ندارد و می‌توانید با همان hotspot آن را بیابید. البته شاید گاهی نیاز باشد دو صفحه از کشو یا میانبر را بررسی نمایید، زیرا ممکن است این گزینه مانند گوشی نوت 9s در صفحه‌ی دوم  قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

با استفاده از تنظیمات گوشی

در روش دوم با استفاده از بخش تنظیمات، می‌توانید نقطه اتصال در گوشی شیائومی را پیدا کنید و آن را فعال نمایید. با اینکه این نحوه فعال سازی Hotspot شیائومی شاید کمی سخت تر از روش اول باشد، اما اگر بخواهید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید و به آسانی نام کاربری یا همان پسورد خود را عوض کنید، رمز عبور را بیابید، اشتراک گذاری های قبلی را مشاهده کنید، باید از این روش استفاده کنید.

برای استفاده از این نحوه فعال سازی Hotspot شیائومی مراحل زیر را طی کنید. اگر به زبان انگلیسی عادت ندارید، زبان گوشی شیائومی خود را فارسی تغییر دهید و سپس به مراحل زیر را اجرا نمایید.

هات اسپات شیائومی کجاست
رفع مشکل هاتساپ در گوشی های شیائومی

ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید. این گزینه که اصولا با نماد چرخ دنده مشخص می‌شود، هم از طریق منوی کشویی و هم از طریق آیکن‌های اصلی می‌توانید آن را به آسانی پیدا کنید. پس از آن به دنبال گزینه‌ی اتصال و همرسانی (connection & sharing) یا portable WiFi hotspot بگردید.

سپس گزینه ی portable hotspot را پیدا کنید و آن را با استفاده از کلید off، on، روشن نمایید. با استفاده از جستجوگر آسان‌تر می‌توانید به این گزینه را دسترسی یابید. گاهی این مورد در بیشتر (more) وجود دارد.

با رفتن به گزینه ی Setup portable hotspot اطلاعات مربوط به نقطه اتصال خود را می‌توانید مشاهده نمایید. SSID نام هات اسپات شماست، Password رمز عبور شماست.

در ادامه‌ی راه برای اینکه دوستتان به شما متصل شود، لازم است وای فای خود را روشن کرده و ssid شما را جستجو نمایند و سپس روی آن ضربه بزند. بنابراین اگر نام دستگاه خود را نمی‌دانید، از راهنمایی بالا کمک بگیرید تا آن را بیابید. ممکن است در دستگاه دوستتان با پیام رمز را وارد کنید روبرو شوید، کافی است از رمز عبور خود (که در توضیح دادیم چگونه آن را بیابید) در فیلد مربوط به آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

رفع مشکل هات اسپات در گوشی های شیائومی

اما گاهی ممکن است نقطه اتصال در گوشی شیائومی دچار برخی مشکلات شود، که این اشکال برای ما اتفاقی خوشایند نیست و در نهایت کاری که خواستار انجام آن بوده‌ایم، به تعویق می‌افتد. از این رو اگر با هات اسپات به مشکل برخورده اید و هنوز موفق به حل آن نشده‌اید، در ادامه این نوشتار که ما روش‌های رفع مشکل هات اسپات در گوشی های شیائومی به شما ارائه می‌دهیم، همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه

حل مشکل no network connection تیک تاک

Power mode را خاموش نمایید

زمانی که از هات اسپات گوشی استفاده می‌ کنید به دلیل این که شما عملکرد گوشی را افزایش می‌دهید، به میزان بیشتری از نیروی باتری استفاده می‌شود. هنگامی که عملکرد گوشی افزایش پیدا می‌کند، باتری تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد.

هات اسپات شیائومی کجاست
نقطه اتصال در گوشی شیائومی / رفع مشکل هاتساپ در گوشی های شیائومی

اما تصور کنید هنگامی که شما باتری گوشی را در حالت ذخیره نیروی بیشتر که همان power mode است قرار می‌دهید و می‌خواهید هات اسپات را روشن کنید.

درواقع این قابلیت اجازه روشن شدن را به شما نخواهد داد که بتوانید گزینه هات اسپات را روشن کنید. پس گزینه power mode را همانند تصویر بالا خاموش کنید و سپس هات اسپات را روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند

چگونگی تنظیمات کیبورد پیش فرض در گوشی های اندرویدی

از روشن شدن هات اسپات (hotspot) مطمئن شوید

همان طور که گفتیم برای روشن کردن هات اسپات گوشی باید ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و از گزینه Connection، گزینه Mobile Hotspot and Tethering را انتخاب کنید. سپس گزینه mobile hotspot را روشن نمایید.

هات اسپات شیائومی کجاست
نقطه اتصال در گوشی شیائومی / نحوه فعال سازی Hotspot شیائومی

پس از این مرحله شما می‌توانید با استفاده از دستگاه دیگر به دیتا گوشی متصل شوید که دقیقا در تصویر بالا می‌توانید گزینه password را مشاهده کنید که در حال اتصال به گوشی، باید این رمز را وارد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که دیتا گوشی شما همزمان با فعال کردن هات اسپات باید روشن باشد.

بیشتر بخوانید:

فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید

بهترین اپلیکیشن دوست یابی

آپدیت جدید گوشی را نصب کنید

اگر مشکل هات اسپات گوشی شما با استفاده از روش های بالا برطرف نشده است و برای رفع مشکل هات اسپات در گوشی های شیائومی خود هنوز به دنبال راه حل می‌گردید، امکان دارد مشکل از نرم افزار گوشی شما باشد و به همین خاطر پیشنهاد می‌شود آخرین بروزرسانی نرم افزار گوشی را دانلود و نصب کنید و پس از آن به سراغ هات اسپات بروید و شاید مشکل هات اسپات گوشی شیائومی شما برطرف شد. برای آپدیت گوشی وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت «software update» اقدام به بروزرسانی گوشی کنید.

گزینه data saver را خاموش کنید

data saver یکی از گزینه‌های محبوب در گوشی‌های هوشمند است که اگر این گزینه را فعال نمایید، میزان مصرف داده شما کنترل می‌شود و اگر از میزان مجاز و معمول بیشتر شود، به شما هشدار می‌دهد که در حال استفاده بیش از حد از دیتا هستید.

هات اسپات شیائومی کجاست
نحوه فعال سازی Hotspot شیائومی / رفع مشکل هاتساپ در گوشی های شیائومی

اما این ویژگی محبوب در کنار اهمیتی که دارد، وقتی روشن باشد به شما اجازه نمی‌دهد هات اسپات گوشی را روشن کنید، زیرا در آن تعریف شده است که در مقابل مصرف بالای دیتا ایستادگی کند. به همین دلیل اگر این گزینه در گوشی شما فعال است، برای رفع مشکل هات اسپات در گوشی های شیائومی باید آن را خاموش کنید.

برای غیرفعال نمودن این گزینه باید وارد تنظیمات شوید و در بخش جستجو تنظیمات گوش، عبارت «data saver» را وارد نمایید، سپس گزینه مشخص شده در تصویر بالا را از حالت on به حالت off تغییر دهید و پس از آن هات اسپات را روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اسنپ چت

رفع مشکل نصب نشدن توئیتر و نحوه حل مشکلات کاربران ایرانی توئیتر

گزینه آخر reset network settings

اگر استفاده از چهار روش بالا در رفع مشکل هات اسپات در گوشی های شیائومی شما تاثیری نداشتند و هر اقدامی که شما انجام دادید، به نتیجه نرسیدید، آخرین پیشنهادی که ما برای شما داریم ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی است که یکی از روش‌های منطقی در این زمینه به نظر می‌رسد و البته بسیار ساده و آسان است.

برای ریست کردن ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس در قسمت General management گزینه Reset را انتخاب نمایید. پس از وارد شدن به پنجره بعدی گزینه reset network settings را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص هات اسپات گوشی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام من گوشی شیاومی دارم هر کاری میکنم به روز رسانی نمیشه تا بیست درصد میره و متوقف میشه میخاستم با به روز رسانی از کانون داغ یا همون هات اسپات استفاده کنم بعد از به روز رسانی که شاید درست بشه الان باید چکار کنم لطفاً کمک کنید ممنون

    پاسخ

    مگه مجبورید توضیح واضحات بدید. فقط واسه اینکه صفحه رو پر کنید

    پاسخ

    سلام ببخشید چرا حرفی از مشکل خاموشی شدن تعداد زیادی از گوشی های شیاومی نیست دو تا گوشی شیاومی خاموش شد و دیگه روشن نشدن هردو یک مدل و جالب‌تر در یک زمان و خیلی های دیگه گوشی شیاومی شون خودبخود خاموش شدن و اصلا درست نمی‌شود سیاست کثیفی پشت ماجراست هرکی هم گوشی شیاومی داشته و به قول تعمیر کار هاردش سوخته اینجا بگه تا صدای مردم به گوش ناشنوای شیاومی برسه چون اگر همینطور پیش بره من بعد از ده دوازده مدل شیاومی خریدن دیگه الان شیاومی نمیگیرم دستم هانر دارم الان بهتر از شیاومی قیمت کمتر هم دارد

    پاسخ