;
coinex

ترفند های شیائومی ؛ آموزش تصویری قابلیت ها و کدهای مخفی MIUI 14

کاربران گوشی‌های شیائومی با استفاده از ترفندهای پنهان رابط کاربری MIUI می‌توانند بهتر از این گوشی استفاده کنند. اما بهترین ترفند های شیائومی کدامند؟

گوشی‌های امروزی در یک حالت پیشفرض و با تنظیماتی معمولی برای کاربران عادی عرضه می‌شوند. اما تمام این گوشی‌ها منوها و تنظیمات بسیار پرجزئیات و پیچیده‌ای دارند که با فعال کردن برخی از آن‌ها به تناسب نیاز و شرایط خود می‌توانید بهتر از گوشی استفاده کنید. اما بهترین ترفندهای گوشی شیائومی کدامند؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ترفند های شیائومی

اگر از جمله کاربران گوشی شیائومی هستید یا برای خرید گوشی قصد دارید یکی از محصولات این شرکت را خریداری کنید، با مطالعه این مطلب می‌توانید با قابلیت های شیائومی آشنا شوید و با آن‌ها، از گوشی فعلی یا آینده خود بهتر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این ترفندها بسته به مدل گوشی، در دسترس نباشد.

فلش‌زدن در زمان دریافت تماس ورودی

برخی کاربران معمولا به دلیل بی‌صدا بودن دائمی گوشی خود تماس‌های ورودی را از دست می‌دهند و این مسئله بعضا به موضوع آزاردهنده‌ای بدل می‌شود. یکی از قابلیت های MIUI 14 این است که در زمان دریافت تماس‌های ورودی، فلاش دوربین به طور متوالی خاموش و روشن می‌شود تا بدین گونه در صورت سایلنت بودن گوشی، متوجه دریافت تماس ورودی باشید.

برای اینکار بعد از ورود به تنظیمات گوشی شیائومی به بخش برنامه‌ها یا Apps رفته و System App Settings را انتخاب کنید. در ادامه گزینه Call Settings را بزنید.

در بخش بعدی با انتخاب گزینه Incoming Call Settings وارد منوی بعدی شوید و آنجا، گزینه Flash When Ringing را در حالت روشن قرار دهید.

ترفند های شیائومی
ترفند های شیائومی

بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی با چرخاندن گوشی

امکان بی‌صدا کردن تماس‌های دریافتی با چرخاندن گوشی از دیگر نکات مخفی گوشی های شیائومی است که می‌تواند برای کاربران گوشی‌های این شرکت چینی کاربرد داشته باشد. این ترفند باعث می‌شود در زمان دریافت تماس‌ها، بدون نیاز به لمس کردن هیچ علامت یا فشردن هیچ کلیدی، تماس‌ها را بی‌صدا کنید.

برای فعال کردن این مورد از امکانات گوشی شیائومی بعد از ورود به تنظیمات، به بخش برنامه‌ها یا Apps رفته و سپس System App Settings را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه Call Settings و سپس گزینه Incoming Call Settings را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Flip To Silence Ringer را در حالت فعال قرار دهید.

ترفندهای گوشی شیائومی

امکان استفاده از گوشی با یک دست

افزایش ابعاد گوشی‌های هوشمند در سالیان اخیر سبب شده تا کاربران نتوانند به سادگی با یک دست به تمام بخش‌های صفحه دسترسی داشته باشند و این مسئله دشواری‌هایی در کار با گوشی در شرایط خاص پدید آورده است.

اما یکی از ترفند های شیائومی که در حل این مشکل به شما کمک می‌کند، قابلیت کار کردن با گوشی با یک دست است. این مسئله سبب می‌شود شما بتوانید به همه آیکون‌های نمایشگر در ابعادی کوچکتر و به طور کلی 4.5، 4 یا 3.5 اینچی دسترسی داشته باشید. برای فعال کردن این قابلیت بعد از ورود به تنظیمات گوشی به بخش Additional Settings رفته و گزینه One-Handed Mode را فعال کنید.

دقت کنید که در اینجا باید تعیین کنید که این حالت در چه ابعادی ارائه شود. همانطور که گفتیم این بخش سه گزینه 4.5، 4 و 3.5 اینچ در اختیار شما می‌گذارد. بعد از تعیین این تنظیمات، به صفحه اصلی گوشی بازگشته و برای استفاده از این حالت لمسی، از کلید Home به طرف کلید Back یا کلید Recent App اسکرول کنید تا این قابلیت با ابعادی که تنظیم کرده‌اید فعال شود. برای خروج از این حالت هم کافی است بخش‌های سیاه نمایشگر را لمس کنید.

قابلیت های شیائومی

فعال کردن Quick Ball

یکی از ترفند های Xiaomi که با تقلید از اپل طراحی شده، قابلیت توپ سریع یا Quick Ball است. این مورد بسیار مشابه با  Assistive Touch در آیفون‌ها است و با فعال کردن آن می‌توانید به گزینه‌هایی چون وای‌فای، دیتا، بلوتوث، حالت سایلنت، Lock Orientation ،Lock Flashlight، اسکرین شات، Clear Cache، Back، Home، حالت تک‌‌دستی دسترسی سریع داشته باشید.

البته شما در این مورد از ترفند های کاربردی شیائومی بایستی 5 گزینه از بین موارد مذکور را برای این توپ پرنده انتخاب کنید. برای فعال کردن این توپ و تنظیمات مربوط به آن هم بعد از ورود به تنظیمات گوشی شیائومی به بخش Additional Settings رفته و گزینه Quick Ball را یافته و فعال کنید.

قابلیت های شیائومی

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

فعال کردن قابلیت Pocket Mode

با فعال کردن قابلیت Pocket Mode که از جمله بهترین ترفند های شیائومی است، می‌توانید مانع از بروز یکی از مهمترین مشکلات شوید که عموم کاربران با آن مواجه هستند.

احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اید که زمانی که گوشی در جیب شما قرار دارد، به طور تصادفی با کسی تماس گرفته باشید، تماسی را قطع کرده باشید یا کلا با هر نوع لمس ناخواسته‌ای منجر به بروز برخی مشکلات شده باشید. برای حل این مشکل، قابلیتی با نام Pocket Mode وجود دارد که جهت فعالسازی آن کافی است بعد از ورود به تنظیمات گوشی، به بخش Lock Screen رفته و سپس گزینه Pocket Mode را فعال کنید.

قابلیت های MIUI 14

دسترسی سریعتر به دوربین

شاید بعضا برایتان پیش‌آمده باشد که قصد ثبت سریع لحظه‌ای را با دوربین گوشی داشته‌اید و به دلایلی مدت زمان باز کردن قفل و سپس دوربین طولانی شده و موفق به انجام اینکار نشده‌اید.

یکی از بهترین قابلیت های MIUI 14 که می‌تواند در این مورد به شما کمک کند، بازکردن سریع دوربین است که برای فعال کردن آن باید بعد از ورود به تنظیمات گوشی شیائومی به بخش  Lock Screen رفته و سپس گزینه Launch Camera را در حالت فعال قرار دهید. بعد از فعال کردن این قابلیت کافی است کلید کم کردن صدا را دوبار فشار دهید تا مستقیما به برنامه دوربین هدایت شوید.

کدهای مخفی شیائومی
کدهای مخفی شیائومی

روشن‌کردن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه‌زدن

یکی از نکات مخفی گوشی های شیائومی که برای بسیاری از کاربران جذاب است، امکان روشن کردن نمایشگر بدون نیاز به دکمه پاور و با دوبار ضربه زدن روی نمایشگر است. در واقع ابداع این قابلیت تا حدی به نگرانی کمپانی‌های گوشی‌های سازی از بابت عملکرد کلیدهای مکانیکی چون کلید تنظیم صدا و کلید پاور در بلند مدت مربوط است و به بیانی، یک استراتژی برای کمتر استفاده کردن از این دکمه‌های فیزیکی است.

برای فعال کردن قابلیت روشن کردن نمایشگر با دو ضربه، بعد از ورود به تنظیمات برنامه، گزینه Lock Screen را انتخاب کرده و سپس در این بخش Double Tap To Wake Or Turn Off Screen را در حالت روشن قرار دهید. دقت کنید که به همان ترتیبی که دوبار ضربه روی نمایشگر به روشن شدن صفحه نمایش منجر می‌شود، دوبار ضربه زدن روی نمایشگر در حالت روشن منجر به خاموش شدن آن بدون نیاز به دکمه پاور می‌شود.

کدهای مخفی MIUI 14

فعال کردن قابلیت یافتن گوشی

یکی از مهمترین ترفند های شیائومی امکان فعال کردن قابلیت Mi Phone Finder است که به شما کمک می‌کند تا در صورت گم شدن گوشی یا حتی سرقت بتوانید آن را سریعتر پیدا کنید. جهت فعال کردن این مورد از ترفند های کاربردی MIUI 14 کافی است بعد از ورود به بخش تنظیمات گوشی شیائومی به بخش Mi Account رفته و سپس Xiaomi Cloud را برگزینید.

بعد از طی این مراحل، گزینه Find Phone را در حالت روشن قرار دهید. بعد از اینکار برای یافتن گوشی خود کافی است با یک موبایل دیگر یا یک سیستم کامپیوتری به سایت Mi Cloud رفته و وارد حساب کاربری خود شوید.

بعد از اینکار به بخش Find Phone بروید تا بتوانید در نقشه، موقعیت دقیق گوشی را ببینید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Play Sound در این بخش، به گوشی دستور دهید تا با پخش کردن یک صدا به شما در یافتنش کمک کند.

کدهای مخفی MIUI 14
کدهای مخفی MIUI 14

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

باتری سیور موبایل یا حالت ذخیره باتری در موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

کنترل تلویزیون و دستگاه‌های پخش با Mi Remote

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی امکان کنترل تلویزیون و دستگاه‌های پخش با استفاده از برنامه Mi Remote است. برای اینکار کافی است برنامه Mi Remote را که در عموم گوشی‌های جدید شیائومی موجود است باز کرده، اطلاعات دستگاه مربوط را روی آن وارد کنید تا بتوانید به سادگی آن را کنترل کرده و از گوشی به عنوان کنترل استفاده کنید.

نکات مخفی گوشی های شیائومی

قابلیت Split Screen یا تقسیم صفحه گوشی

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که بخواهید به طور همزمان در نمایشگر خود به دو برنامه دسترسی داشته باشید. در واقع این یعنی نمایشگر گوشی را به دو بخش تقسیم کرده و در هر بخش به یک اپ دسترسی داشته باشید. مثلا در حالی که در حال تماشای یک فیلم هستید بتوانید در یک گفتگو مشغول چت باشید.

ترفند تقسیم نمایشگر یا Split Screen Mode دقیقا همان مورد از قابلیت های شیائومی است که به شما در این مهم کمک می‌کند و شما می‌توانید با تقسیم نمایشگر به دو بخش، به طور همزمان به دو فعالیت مختلف بپردازید.

برای اینکار کافی است تا از کلید هوم به سمت بالا سوایپ کنید تا گزینه‌های مربوط به Split Screen Mode را ببینید. در اینجا با قرار دادن برنامه مدنظر در بخش مشخص شده، از این امکانات گوشی شیائومی استفاده کنید.

امکانات گوشی شیائومی

مرتب کردن آیکون‌های صفحه Home

گاها ممکن است آیکون‌های صفحه اصلی یا همان صفحه Home مرتب نباشند و هر یک در گوشه‌ای قرار داشته باشند که جلوه نامناسبی به گوشی شما می‌دهد.

شما با یک ترفند جالب و ساده از جمله ترفند های شیائومی می‌توانید به سادگی و با تکان دادن گوشی خود، آیکون‌ها را در یک ردیف مرتب کنید. برای اینکار کافی است روی بخشی خالی از نمایشگر اصلی، به مدت طولانی لمسی کنید تا گزینه‌های مربوط به ویرایش آیکون‌ها ظاهر شود. حالا کافی است گوشی را تکان دهید تا برنامه‌های در ردیف‌های موازی مرتب شوند.

ترفند های xiaomi

گرفتن اسکرین شات‌های تمام صفحه و طولانی، به جای گرفتن چندین اسکرین شات متوالی

یکی از قابلیت های MIUI 14 که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، امکان ثبت اسکرین‌شات‌هایی طولانی است که در شرایطی کاربرد دارد که مثلا بخواهید از کل متن یکی از صفحات وب اسکرین شات بگیرید.

در حالت عادی باید با رعایت خطوط تماس تصاویر و دقت برای از دست ندادن بخشی از متن، چند تصویر متوالی ثبت کنید. اما یکی از نکات مخفی گوشی های شیائومی که در این مورد می‌تواند به شما کمک کند، قابلیت اسکرین‌شات طولانی است.

برای انجام این کار و استفاده از این مورد از امکانات گوشی شیائومی کافی است به طور همزمان کلید کم کردن صدا و کلید پاور یا سه انگشت را به طور همزمان از بالا به پایین بکشید. در این حالت ابتدا یک اسکرین شات معمولی ثبت می‌شود اما با انتخاب گزینه اسکرول یا Scroll از گوشه بالا سمت راست صفحه، تا هرجا که نیاز دارید اسکرون کرده و اسکرین شات ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل ساعت شیائومی

داشتن همزمان دو نسخه از شبکه‌های اجتماعی یا پیامرسان‌ها در گوشی

بسیاری از کاربران از محدودیت‌های پیامرسان‌هایی چون واتساپ که امکان ساخت چند اکانت را نمی‌دهد شاکی هستند. اما جالب است بدانید که با یکی از ترفند های Xiaomi می‌توانید بیش از یک اکانت بسازید.

با این قابلیت حتی می‌توانید بیش از 5 پیج اینستاگرام که محدودیت فعلی این شبکه اجتماعی است در اختیار داشته باشید. اما برای اینکار باید ویژگی Dual App را در تنظیمات گوشی شیائومی فعال کنید. برای اینکار بعد از ورود به تنظیمات، گزینه اپ‌ها یا Apps را انتخاب کنید. سپس در این بخش به دنبال گزینه Dual App باشید و بعد از ورود به آن، لیستی از برنامه‌ها که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را خواهید دید و کافی است برنامه مدنظر خود را برای ایجاد یک نسخه دوقلو از آن انتخاب کنید.

بعد از اینکار شما دو نسخه یکسان از یک برنامه دارید، با این تفاوت که نسخه جدید کاملا خام است و می‌توانید روی آن اکانت‌های جدیدی بسازید.

تنظیمات گوشی شیائومی

غیرفعال‌کردن تبلیغات آزار دهنده در گوشی‌های شیائومی

در دنیای امروز بعید است به سایت یا پلتفرمی سر بزنید و با تبلیغات از هر طرف مواجه نشوید. اساسا برخی بر ایده باور دارند که قیمت مناسب گوشی‌های شیائومی به خاطر ساختار رابط کاربری پر از تبلیغات آن‌ها است.

ترفند های کاربردی شیائومی

این تبلیغات در زمان کار با بسیاری از برنامه‌ها، بازی‌ها و حتی بعضا در تنظیمات ظاهر می‌شوند و کمتر کاربر شیائومی از این وضعیت راضی است. برای رفع این مشکل البته یکی از ترفند های کاربردی شیائومی این است که بعد از ورود به تنظیمات به بخش Revocation & Security به بخش Authorization & Settings رفته گزینه Passwords را پیدا کنید.

بعد از انتخاب این گزینه، وضعیت msa را در حالت غیرفعال قرار دهید. حالا 10 ثانیه صبر کنید و گزینه Revoke را بزنید. در ادامه به بخش Security رفته، گزینه Privacy و سپس SettingsExperience User Program را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Passwords را انتخاب کنید. حالا Experience User Program را روی حالت غیرفعال قرار دهید. با استفاده از این مورد از ترفند های شیائومی می‌توانید مانع از حجم بالایی از تبلیغات شوید.

ترفند های کاربردی شیائومی
کدهای مخفی شیائومی

ساخت پروفایل جداگانه

یکی از جذابترین ترفند های کاربردی MIUI 14 امکان ساخت یک پروفایل جداگانه با استفاده از قابلیت Second Space است. با این قابلیت شما می‌توانید یک پروفایل خصوصی جداگانه روی گوشی بسازید و برای آن رمزعبوری مخصوص تعریف کنید. برای این کار بعد از ورود به تنظیمات گوشی شیائومی، به بخش Special Features رفته و گزینه Second Space را فعال کنید.

با فعال شدن این قابلیت، می‌توانید یک پروفایل با رمز اختصاصی تنظیم کنید و آن را از دسترس دیگران خارج کنید. در نتیجه می‌توانید با این قابلیت بخشی از اطلاعات حساس خود را ذخیره کنید.

ترفند های کاربردی شیائومی

قفل کردن برنامه‌ها

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که می‌تواند برای بسیاری از کاربران کلیدی باشد، قابلیت قفل‌کردن برنامه‌ها یا App Lock است که با آن می‌توانید به سادگی برای تمامی برنامه‌ها رمز بگذارید. برای فعال کردن این مورد، کافی است بعد از ورود به تنظیمات گوشی شیائومی وارد بخش برنامه‌ها یا Apps شوید و سپس App Lock را انتخاب کنید.

حالا از شما خواسته می‌شود که رمز مدنظر خود برای برنامه‌ها را از بین سه گزینه Pattern،PIN و Password تعیین کنید. بعد از انجام این کار، برنامه یا برنامه‌های مدنظر خود را انتخاب کرده و آن‌ها را قفل کنید. البته در برخی نسخه‌های شیائومی امکان استفاده حسگر اثرانگشت یا فیس آیدی برای قفل‌گشایی برنامه‌ها نیز وجود دارد.

ترفند های کاربردی MIUI 14

بیشتر بخوانید:

ترفندهای آیفون 13

برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

مخفی کردن فایل‌ها

یکی از بهترین ترفند های شیائومی امکان مخفی کردن فایل‌ها است. برای اینکار کافی است برنامه File Manager را باز کرده و به قسمتی بروید که تمامی پوشه‌ها در دسترس شما قرار گیرد. سپس پوشه مدنظر خود را انتخاب کرده و از بین گزینه‌های موجود، گزینه More را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Make Private را بزنید و با تعیین رمز آن را در وضعیت Hidden قرار دهید.

ترفند های شیائومی

انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بدون کابل

شاید بعضا با مشکل در دسترس نبودن کابل برای جابجایی اطلاعات و فایل بین گوشی و کامپیوتر مواجه شده باشید. با استفاده از یکی از قابلیت های شیائومی شما می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به کابل، اطلاعات و فایل‌های مدنظر خود را بین گوشی و کامپیوتر جابجا کنید.

برای اینکار ابتدا برنامه File Manager را باز کرده، سپس گزینه تنظیمات را لمس کنید. در ادامه از بین گزینه‌های موجود، FTP را انتخاب کنید. در پایان هم کافی است که آدرسی که گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد را در مرورگر سیستم وارد کنید تا به راحتی فایل‌های گوشی را در سیستم در دسترس داشته باشید.

ترفند های شیائومی
ترفند های شیائومی

جابجایی فایل با استفاده از Mi Mover

یکی از جذابترین قابلیت های MIUI 14 امکان انتقال اطلاعات با استفاده از برنامه‌های اختصاصی این پلتفرم است. به جز برنامه Share mi که عملکردی مانند شیر ایت دارد و برای نقل‌وانتقالات معمولی کاربرد، شیائومی برنامه Mi Mover را برای جابجایی اطلاعات بین گوشی‌ها ارائه کرده است که سبب می‌شود بتوانید اطلاعاتی مانند پیام‌ها، مخاطبین، موسیقی، ویدیو، اسناد و فایل‌ها را بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری جابجا کنید.

تمیزکردن اسپیکر گوشی

یکی از جذابترین نکات مخفی گوشی های شیائومی امکان تمیز کردن اسپیکر گوشی است. اسپیکرها از معدود بخش‌های گوشی هستند که شدیدا مستعد جذب گردوخاک می‌باشند و همین مسئله به مرور در کارایی آن‌ها موثر است.

به کارگیری و استفاده از قابلیتی که برای تمیز کردن اسپیکر در گوشی‌های شیائومی تعبیه شده است سبب می‌شود تا بتوانید اسپیکر گوشی را بدون نیاز به هیچ ابزار خارجی تمیز کنید. برای اینکار و استفاده از قابلیت تمیزکردن گوشی، وارد تنظیمات گوشی شده و Additional Settings را انتخاب کنید. در اینجا به دنبال گزینه Clear Speaker باشید. راهنمای موجود در این بخش برای بقیه مراحل شما را راهنمایی می‌کند.

ترفند های شیائومی

بیشتر بخوانید:

ویژگی های نسخه پریمیوم تلگرام

بررسی ویژگی های iOS 17

فعال کردن منو Developer Mode

بخش دولوپر مود یا حالت توسعه دهنده گرچه در اسم بیشتر به کار توسعه‌دهندگان اپ‌های اندرویدی و برنامه‌نویس‌ها می‌آید، در عمل شامل تنظیمات و امکانات فراوانی است که می‌تواند در بهبود عملکرد گوشی و سیستم عامل کاربرد داشته باشد. برای فعالسازی قابلیت دولوپر مود که از جمله بهترین ترفند های شیائومی است بعد از ورود به تنظیمات گوشی، به بخش About Phone رفته و گزینه MIUI Version را انتخاب کنید.

در اینجا با هفت بار کلیک کردن روی کادر نمایش اطلاعات ورژن MIUI قابلیت دولوپر مود فعال می‌شود. حال در منوی تنظیمات اصلی گوشی خود گزینه‌ای تحت عنوان دولوپر آپشن دارید که در آن می‌توانید به شمار زیادی قابلیت‌های جدید دسترسی داشته باشید.

ترفند های شیائومی
ترفند های شیائومی

افزایش عملکرد گوشی در هنگام بازی

یکی از جذاب‌ترین ترفند های کاربردی MIUI 14 امکان بهبود عملکرد گوشی در زمان بازی است. اگر اهل زیاد بازی کردن با گوشی خود هستید و به دنبال راهی برای بهبود عملکرد آن در زمان بازی‌های سنگین هستید، باید این قابلیت را استفاده کنید. البته دقت کنید که برای استفاده از این مورد از ترفند های کاربردی شیائومی باید حالت دولوپر مود یا وضعیت توسعه‌دهنده که پیش‌تر توضیح دادیم را فعال کرده باشید.

برای بهبود عملکرد گوشی در زمان بازی، بعد از ورود به تنظیمات، گزینه Additional Settings و سپس Developer Options را انتخاب کنید. حالا کافی است گزینه Force 4x MSAA را فعال کنید. فعال بودن این گزینه سبب می‌شود تا در زمان بازی کردن، گوشی از تمام توان سخت‌افزاری خود استفاده کند و تجربه جذابی از بازی داشته باشید.

ترفند های شیائومی

حذف انیمیشن‌های سیستم برای افزایش سرعت گوشی

یکی از ترفند های شیائومی برای افزایش سرعت گوشی، حذف انیمیشن‌ها است. این انیمیشن‌ها یا افکت‌ها توسط شرکت سازنده برای القای حس زیبایی شناسی و جذابیت بیشتر طراحی شده‌اند اما معمولا بخش مهمی از سخت‌افزار را به خود اختصاص می‌دهند.

برای این کار وارد تنظیمات گوشی شده، به بخش Additional Settings رفته، با ورود به بخش Developer Options گزینه Drawing را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید سه گزینه Transition animation scale، Window animation scale و Animator duration scale را خاموش کنید. البته شاید بهتر باشد به جای x1، روی گزینه x0.5 قرارشان دهید.

ترفند های شیائومی
ترفند های شیائومی

ضبط کردن تمام تماس‌ها

یکی از امکانات گوشی شیائومی که می‌تواند برای کاربران زیادی کاربرد داشته باشد، امکان ضبط کردن تمام تماس‌ها است. برای این کار کافی است به تنظیمات گوشی رفته و گزینه Call Recording را پیدا کنید و سپس روی Record calls automatically بزنید.

ترفند های شیائومی

زمان‌بندی تسک‌ها

زمان‌بندی تسک‌ها یکی از ترفند های Xiaomi است که می‌توانید از آن برای زمان بندی امور یا تسک‌ها استفاده کنید تا در روز و ساعتی مشخص، تسک‌ها به طور خودکار اجرا شوند. برای اجرای این عملیات وارد Security شده و گزینه Automated task را فعال کنید. برای اضافه کردن تسک‌های جدید کافی است گزینه + را انتخاب کنید و زمان و تاریخ اجرای تسک‌ها را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید:

ضبط تماس در اندروید چگونه است؟

تفاوت باتری لیتیوم یون با لیتیوم پلیمر

استفاده از App Drawer

یکی از بهترین ترفند های کاربردی شیائومی امکان فعال کردن گزینه App Drawer است. برای اینکار باید چند ثانیه انگشت خود را روی نمایشگر قرار دهید و سپس از با ظاهر شدن آیکون‌های برنامه، به تنظیمات رفته و گزینه More را بزنید.

در ادامه برای فعالسازی این مورد از ترفند های کاربردی MIUI 14 کافی است گزینه With app drawer را از صفحه اصلی انتخاب کنید. با اینکار شما می‌توانید همواره به شماری از اپ‌های منتخب دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

ترفند های شیائومی

پخش‌کردن صدای اپ‌ها در پس‌زمینه

بسیاری از ما عادت داریم که در شرایطی که مشغول کارهای دیگر هستیم، به صدای پس زمینه یک گفتگو که در یوتیوب یا دیگر پلتفرم‌ها پخش می‌شود گوش دهیم. اما معمولا شما با خارج شدن از گوشی دیگر امکان ادامه اینکار را ندارید. یکی از ترفند های شیائومی که در این شرایط به کمک شما می‌آید، قابلیت playing app in background است که سبب می‌شود صدای هر اپی را که انتخاب می‌کنید در پس زمینه در اختیار داشته باشید.

برای فعالسازی این مورد از ترفند های Xiaomi به تنظیمات و سپس Special Features بروید. در ادامه روی جعبه‌ابزار Video بزنید. حالا کافی است قابلیت playing app in background را فعال کنید.

ترفند های شیائومی
ترفند های شیائومی

ساخت هویت مجازی

یکی از جذابترین ترفند های Xiaomi امکان ساخت هویت مجازی است. بعضا شما برای بازدید از برخی وب‌سایت‌ها یا دسترسی به محتوای آن‌ها نیاز به ثبت نام دارید. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد به دلایل امنیتی از استفاده از اطلاعات واقعی خود پرهیز کنید.

خوشبختانه در شیائومی قابلیتی برای اینکار با نام Virtual Identity وجود دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید یک شناسه موقت ساخته و از آن برای ثبت‌نام یا ورود به سایت‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت هویت مجازی بعد از ورود به تنظیمات گوشی، به بخش Privacy Protection رفته و سپس گزینه Special Permissions را انتخاب کنید. حالا می‌توانید شناسه مجازی خود را تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که شناسه مجازی برای همیشه معتبر نیست پس می‌توانید بعد از استفاده آن را غیرفعال کرده و هر بار که نیاز شد، بار دیگر با ریست کردن اطلاعات، یک هویت جدید بسازید.

دریافت زودتر به‌روزرسانی‌های MIUI

دریافت سریعتر بروزرسانی‌ها از دغدغه‌های مهم همه کاربران گوشی‌های شیائومی است. اساسا این شرکت در انتشار منظم و سریع آپدیت‌های جدید امنیتی و سیستم‌عامل، هیچ استراتژی و رویکرد مشخصی ندارد و این مسئله از مهمترین ضعف‌های شرکت شیائومی است.

شیائومی اما پیش از انتشار هر آپدیت، ابتدا نسخه چین آن آپدیت را منتشر و سپس بعد از گذشت مدتی نسخه گلوبال را منتشر می‌کند. اگر تصمیم دارید زودتر از سایرین به آپدیت‌ها دسترسی داشته باشید، یکی از ترفند های شیائومی برای این کار به شما کمک می‌کند. برای اینکار، وارد تنظیمات شده،‌ به بخش About device بروید.

حالا کافی است در سمت چپ، گزینه MIUI Version را انتخاب کنید. در ادامه و در منوی همبرگری که در بخش راست قرار دارد، گزینه Update settings را بیابید. در اینجا و در قسمت Other با انتخاب گزینه Receive updates early زودتر از دیگران، جدیدترین آپدیت‌های سیستمی شیائومی را دریافت خواهید کرد.

ترفند های شیائومی

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

گرفتن اسکرین‌شات با ضربه به پشت گوشی

ثبت اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی از قابلیت‌هایی است که ابتدا در گوشی‌های کمپانی‌های دیگر دیدیم، اما در شیائومی نیز تنظیماتی برای فعال کردن قابلیت بک تپ وجود دارد. برای استفاده از این مورد از ترفندهای شیائومی وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه Additional Settings را انتخاب کنید.

در ادامه ابتدا Gesture Shortcuts و سپس Back tap را انتخاب کنید. بعد از این، با انتخاب Double back tap یا Triple back tap تعیین کنید که به ترتیب دو یا سه ضربه برای انجام عملیات تعریف شود. در پایان نیز بایستی میانبری که می‌خواهید با این ژست فعال شود را اقدام کنید.

افزایش میزان رم گوشی

یکی از مهمترین ترفند های شیائومی استفاده از قابلیت افزایش میزان رم است. با این قابلیت که امروزه در بسیاری از گوشی‌های شیائومی و گوشی‌های برندهای زیرمجموعه آن وجود دارد، می‌توانید به انتخاب خود، بخشی از حافظه داخلی گوشی را به عملکرد رم اختصاص دهید تا مانند رم مجازی، در افزایش سرعت گوشی و خصوصا در اجرای بازی‌ها به سخت‌افزار دستگاه کمک کند. برای افزایش رم گوشی با این روش، ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و سپس Additional Settings را انتخاب کنید.

حالا کافی است برای فعالسازی این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی در بخش Special Features گزینه Memory Expansion را برگزینید. در اینجا می‌توانید تعیین کنید که چه مقداری از حافظه داخلی به رم اختصاص پیدا کنید. البته توجه کنید که همه مدل‌های شیائومی امکان انتخاب میزان حافظه برای تبدیل به رم را ندارند و به طور خودکار یک گزینه را تعیین می‌کنند.

ترفند های شیائومی

اندازه گیری ضربان قلب با سنسور اثرانگشت

یکی از امکانات گوشی شیائومی که بسیاری از آن بی‌خبرند، امکان سنجش ضربان قلب از طریق حسگر اثرانگشت است. البته این قابلیت برای گوشی‌هایی که حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر دارند کاربرد دارد و نه گوشی‌هایی با حسگر اثر انگشت جانبی. اگر گوشی شیائومی شما حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر دارد، برای استفاده از این مورد از ترفند های Xiaomi ابتدا وارد تنظیمات شده و به بخش Additional Settings بروید.

در ادامه به بخش Special Features رفته در اینجا گزینه Heart Rate را انتخاب کنید. حالا کافی است گزینه Start را انتخاب کرده و بنابر دستورالعملی که نمایش داده می‌شود، مراحل را طی کنید. البته دقت کنید که این مورد ممکن است دقت خیلی بالایی نداشته باشد چراکه روش‌های اینچنینی هنوز به تایید نرسیده‌اند.

ترفند های شیائومی
ترفند های شیائومی

کدهای مخفی شیائومی

مورد دیگری که در این بخش از ترفند های شیائومی قابل اشاره است، برخی کدهای مخفی MIUI 14 کاربردی هستند. هر یک از این کدها کارکرد خاصی دارند و بر همین اساس ما در ادامه برخی از مهمترین کدهای مخفی شیائومی را معرفی کرده‌ایم:

  • دسترسی به شماره منحصر به فرد هر گوشی شیائومی: #06#*
  • نمایش اطلاعات گوشی (باتری، وای فای و سایر اطلاعات): *#*#4636#*#*
  • نمایش اطلاعات رفع مشکلات ایمیل: *#*#36245#*#*
  • برای تست کردن سخت‌افزار (نسخه، بلوتوث، باتری، او تی جی و اسپیکرها): *#*#64663#*#*
  • بازگشت به تنظیمات کارخانه: *#*#7780#*#*
  • برای دسترسی به مک آدرس وای فای: *#*#232338#*#*

سؤالات متداول

چطور نمایشگر گوشی شیائومی را با دو ضربه روشن یا خاموش کنیم؟

برای اینکار باید به تنظیمات گوشی و بخش Lock Screen رفته و سپس گزینه Double Tap To Wake Or Turn Off Screen را فعال کنید.

آیا امکان دوتایی کردن برنامه‌های پیامرسان و شبکه‌های اجتماعی در شیائومی وجود دارد؟

بله، همانطور که در این مطلب توضیح دادیم، شما با مراجعه به تنظیمات گوشی، بخش برنامه‌ها یا Apps ، از طریق گزینه مخصوص این عملکرد یعنی Dual Apps می‌توانید نسبت به دوتایی کردن برنامه‌های مدنظر خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ترفند های شیائومی که معرفی کردیم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    عزیز دل این مطالبی که فرمودید رو با رفتن به تنظیمات به راحتی میشه پیدا کرد و به هر سلیقهی که دوست دارید تنظیم کنید.
    منتها نصب فرمایشاتتون مال رام گلوبال اروپا هست نه برای ایران مثل صدای پس زمینه یا اسکرین شات طولانی .البته اسکرین شاتی هست که فقط یک منطقه به خصوص رو بخواید بگیرید با ۳ انگشت وسط صفحه فقط نگه دارید همین ولی اسم ین طولانی رو نداره .
    ضبط کردن تماس ها هم مربوط به رام اروپا میشه نه ایران برای اینکار باید رام رو تغییر داد که کار هر کسی نیس

    پاسخ

    این همه قابلیت داشت نمیدونستیم🤗

    پاسخ

    سلام خسته نباشید چند روزه گوشیم در حین تماس خود ب خود قطع میشه؟میشه راهنمایی کنین

    پاسخ

    شما که زحمت کشیدین ولی کاش توضیحات تنظیمات رو هم ترجمه میکردین که افراد ناتوان در زبان انگلیسی راحتتر تنظیمات رو انجام بدن . بخصوص خودم

    پاسخ

    اینا رو ما ۵سال پیش در گوشی های میان رده هوایی داشتیم چیز خاصی نبود.

    پاسخ

    برنامه شخص ثالث؟
    هرکسی برای خودش سایت زده داره اراجیف مینویسه

    پاسخ

    بعضی هاس رو نمیدونستم ، جالب بود .. تشکر

    پاسخ

    واقعا خسته شدین این ها که مخفی نیست همش معلومه چه تیت مسخره ای زدین!!!!!

    پاسخ