;
coinex

بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما [45 عنوان برتر]

بهترین فیلم های جنگی در طول تاریخ سینما همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. در این مطلب برخی از بهترین عناوین را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب فهرستی جامع و فراگیر از بهترین فیلم های جنگی تاریخ کار بسیار دشواری است. از یک سو در طول تاریخ بشر‌،‌ پرشمار جنگ‌ها وجود داشته که هر یک منبع و منشا داستان‌‌سرایی‌ها شده و از سوی کشش به سوی ژانر جنگی در تاریخ سینما همواره زیاد بوده است. با این حال در این مطلب با در نظر گرفتن همه فاکتورها تلاش می‌کنیم فهرستی شامل فیلم های جنگی آمریکایی در افغانستان ،‌ بهترین فیلم جنگی کماندویی  و بهترین فیلم های جنگی شمشیری را به شمار ارائه کنیم. با ما باشید.

بهترین فیلم های جنگی

کارگردان و منتقد فرانسوی،‌ فرانسوا ترافو یک بار گفت ساختن فیلم ضد جنگ ممکن نیست چون به محض اینکه جنگ جلوی دوربین بیاید، تبدیل به داستانی مهیج و نمایشی می‌شود. با این وجود در سالیان اخیر کارگردانان زیادی کوشیده‌اند فیلم‌های با ماهیت ضد جنگ و در نکوهش آن بسازند. در این مطلب با معرفی بهترین فیلم های جنگی با ما همراه باشید.

واترلو (Waterloo)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: سرگئی باندارچوک
  • بازیگران: راد استایگر، کریستوفر پلامر، اورسن ولز، جک هاوکینز
  • سال پخش: 1970

جنگ واترلو یکی از مهمترین نبردهای تاریخ اروپا است که سرگئی باندار چوک بدون نگرانی خاصی از بابت‌ هزینه‌‌ها، آن را در مقیاسی بزرگ به تصویر کشیده است. آن هم در دورانی که خبری از جلوه‌های ویژه کامپیوتری نبود. گفته شده که این کارگردان برای به تصویر کشیدن نبرد خونین بلژیک نزدیک به 17 هزار سیاهی لشکر را از ارتش شوروری به کار گرفته است.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی تاریخی مربوط به دوران کناره‌گیری ناپلئون از قدرت و تبعید او به البا است. اما چندی بعد به لوئی هجدهم خبر داده می‌شود که ناپلئون با جمع کردن شماری سپاهی در اندیشه باز پس گیری قدرت است. ماموران لوئی هجدهم در تلاش برای شکست دادن و دستگیری ناپلئون ناکام می‌مانند و لوئی بعد از شکست تاج و تخت را رها کرده و می‌گریزد.

با این اتفاقات نیروهای پروس و انگلیس تصمیم می‌گیرند تا با یورشی همه جانبه برای همیشه به مسئله ناپلئون فیصله دهند. گرچه بلوخر یکی از فرماندهان این نیروی مشترک شکست می‌خورد، ولینگتن دیگر فرمانده این نیرو سربازانش را در واترلو گردآوری می‌کند و منتظر رسیدن ناپلئون می‌شود.

غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: Stanley Kubrick
  • بازیگران: Matthew Modine، R. Lee Ermey، Vincent D'Onofrio
  • سال پخش: 1987

رویکرد خاص استنلی کوبریک منجر به خلق یک فیلم ضد جنگ فوق‌العاده شده است که شاید در نوع خود بهترین باشد. کوبریک در این شاهکار با استفاده از ساختاردو روایتی، تاثیرات غیر انسانی میلیتاریسم را به تصویر کشیده است و با طنزی تاریک سعی کرده به خوبی نشان دهد که چگونه افراد ظاهرا شریف می‌توانند مستعد بدترین انواع خشونت باشند.

اسب جنگی (War Horse)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: جرمی ایروین، امیلی واتسون، پیتر مولان، دیوید تیولیس
  • سال پخش: 2011

اسب جنگی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ رویکرد جذابی را به داستان جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند و همین سبب شده تا یکی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ باشد. فیلم مبتنی بر رمانی به همین نام است که در سال 1982 منتشر شده است. این داستان سرباز جوانی به نام آلبرت و اسبش جویی را دنبال می‌کند که در سراسر اروپای جنگ زده جابجا می‌شوند.

جویی توسط پدر خانواده به افسری انگلیسی فروخته می‌شود و پسر داستان از اینجا تلاش مذبوحانه‌ای برای یافتن اسب را آغاز می‌کند. از سویی اسب موقعیت‌های مختلفی را در دو طرف جبهه نبرد تجربه می‌کند. اگر با استیون اسپیلبرگ آشنا باشید باید بدانید که او هیچوقت کسی را در ژانر جنگی به خصوص جنگ جهانی دوم ناامید نمی‌کند در نتیجه توصیه می‌کنیم حتما این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی ببینید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022 

سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: جاش هارتنت، یوان مک‌گرگور، ویلیام فیکنر، سام شپارد
  • سال پخش: 2002

این شاهکار ریدلی اسکات یکی از بهترین فیلم های جنگی است که با شیوه خاصی هرج و مرج و آشفتگی جبهه‌های نبرد را به تصویر کشیده است. اسکات با مهارت‌های خاص خود تصویر درونی و هیجان‌انگیزی از جنگ ارائه می‌دهد و بر تلاش جمعی برای بقا تمرکز می‌کند. استفاده از سبک دوربین روی دست سبب شده تا فضای متشنج کار بهتر حس شود و موقعیت کابوس‌وار جنگ بهتر حس شود.

این فیلم از حضور بازیگران معروفی چون ایوان مک‌گرگور، جاش هارتنت و تام سیزمور بهره‌مند است. داستان مربوط به یک واحد تکاور زبده ارتش است که در شهری در سومالی جا مانده‌اند و برای نجات باید با صدها شبه‌نظامی درگیر شوند.

سه پادشاه (Three Kings)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • بازیگران: جرج کلونی، مارک والبرگ، آیس کیوب، اسپایک جونز
  • سال پخش: 2000

سه پادشاه فیلمی با پیامی ضد جنگ است که مربوط به جنگ 1991 خلیج فارس است. فیلمی در ژانر سرقت، درام و جنگی به کارگردانی دیوید او.راسل که در سال 1999 منتشر شد. داستان مربوط به سه سرباز آمریکایی است که که در عراق به دنبال طلاعای دزدیده شده از کویت هستند.

این مسئله سه پادشاه را به یکی از بهترین فیلم های جنگ آمریکا در عراق بدل کرده است. سه سرباز مورد بحث نقشه‌ای می‌یابند که آن‌ها را به پناهگاه صدام حسین هدایت می‌کند. این سه انتظار دارند این پناهگاه پر از شمش‌های طلا باشد پس راهی می‌شوند. اما با رسیدن به روستای محل پناهگاه با شرایط دشواری مواجه می‌شوند.

شکارچی گوزن (The Deer Hunter)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: مایکل چیمینو
  • بازیگران: رابرت دنیرو، مریل استریپ، جان کازال، جان سویج
  • سال پخش: 1978

شکارچی گوزن نه فقط یکی از بهترین فیلم های جنگی که یکی از بهترین فیلم های آمریکایی همه دوران‌ها است که روایتی جذاب و حماسی از جنگ ویتنام را به تصویر کشیده است. فیلمی به کارگردانی مایکل چیمینو که در سه ساعت بینندگان را غرق در غم و اندوه و عذابی می‌کند که اسرای جنگی متحمل می‌شوند.

این فیلم در پنجاه و یکمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم شد و در سال 1996 به به کتابخانه کنگره آمریکاراه یافت. شکارچی گوزن داستانی جامع درباره تجربه سربازان قبل، در حین و بعد از خدمت در ویتنام را روایت می‌کند که از طریق تغییر روابط بین گروهی از دوستان روایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین انیمیشن های 2022

جوخه (Platoon)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: الیور استون
  • بازیگران: تام برنگر، ویلم دفو، چارلی شین
  • سال پخش: 1986

الیور استون در فیلم جوخه تجربه خاصی در دوران فیلم‌سازی برای خود رقم زد و به لطف همین فیلم توانست عنوان بهترین کارگردان را هم به دست آورد. جوخه را هم باید در شمار آثار ضد جنگ به شمار آورد که درباره جنگ ویتنام ساخته شده است و از بازیگران مهم آن می‌توان به تام برنگر، ویلم دفو و چارلی شین اشاره کرد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی این فیلم بر اساس تجارب شخصی کارگردان به عنوان سرباز پیاده ارتش ایالات متحده در ویتنام نوشته شده است. به علاوه این اولین فیلم هالیوودی به کارگردانی و نویسندگی یک مجروح جنگی ویتنام بود.

داستان نیز درباره دانشجویی است که از تحصیل انصراف می‌دهد و برای جنگ در ویتنام داوطلب می‌شود. با ورود به خاک ویتنام، تمامی عقاید و آرمان‌هایش زیرو رو می‌شود و تصویر دیگری جلوی چشمش نقش می‌بندد. جوخه در سال ۱۹۸۶ برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین شد.

نامه‌هایی از ایوو جیما (Letters from Iwo Jima)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: کن واتانابه، کازوناری نینومیا، ایهارا تسویوشی، ریو کاسه
  • سال پخش: 2006

نامه‌هایی از ایوو جیما فیلمی به کارگردانی کلینت ایستوود است که در سال 2006 منتشر شده و یکی از بهترین فیلم های جنگ جهانی محسوب می‌شود. این فیلم به نبرد ایووجیما می‌پردازد اما از زاویه ید سربازان ژاپنی و دنباله‌ای بر فیلم پرچم‌های پدران ما محسوب می شود که همین نبرد را از دید سربازان امریکایی روایت کرده است.

روایت فیلم بسیار خاص و غم‌انگیز و مربوط به شماری از سربازان ژاپنی است که در جزیره‌ای در ژاپن در جنگ هستند و شانسی برای زنده‌ماندن ندارند و خود نیز به موضوع واقف هستند. اما تصمیم به مقاومت می‌گیرند.

گرچه همه این افراد کشته می‌شوند اما نامه‌هایی از ایشان به جا مانده که دلاوری‌شان را ماندگار کرده است. این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی از شیکاگو و برلین تا گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد. چراکه فیلم تماما به زبان ژاپنی ساخته شد.

فرار بزرگ (The Great Escape)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: جان استرجس
  • بازیگران: استیو مک‌کوئین، جیمز گارنر، ریچارد اتنبرا، جیمز دونالد، چارلز برانسون
  • سال پخش: 1963

داستان این فیلم پرستاره که از بازیگرانی چون جان استرجز، جیمز گارنر، ریچارد آتنبرو،‌ چارلز برانسون، دونالد پلینس، جیمز کاربرن و از همه مهم‌تر استیو مک کوئین بهره‌مند است مربوط به تلاش گروهی از سربازان متفقین برای فرار اردوگاه اسرای جنگی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

مهلکه (The Hurt Locker)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: کاترین بیگلو
  • بازیگران: جرمی رنر، آنتونی مکی، برایان گراتی، کریستیان کامارگو
  • سال پخش: 2008

مهلکه یکی از بهترین فیلم های جنگ آمریکا در عراق به کارگردانی کاترین بیگلو است که اندکی از فضای هالیوودی رایج در چنین آثاری فاصله گرفته و بیشتر به هرج و مرج‌ها و درگیری‌های موجود در خاورمیانه پرداخته است. فیلم مربوط به چند سرباز آمریکایی به فرماندهی گروهبان ویلیام جیمز است که در خاک عراق مامور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای شده‌اند.

انگیزه و علاقه خاص جیمز در انجام ماموریت‌های خطرناک سبب تعجب و نگرانی هم‌قطارانش می‌شود. بسیاری منتقدان، مهلکه را از بهترین فیلم های جنگ آمریکا در عراق می‌دانند. این فیلم نامزد 9 جایزه اسکار شد که از این تعداد 6 جایزه را کسب کرد. در مراسم گلدن گلوب نیز برای سه گوی طلایی نامزد شد اما هیچکدام را به دست نیاورد. در بفتا نیز مهلکه نامزد 8 جایزه بود که 6 مورد را به دست آورد.

خط باریک سرخ (The Thin Red Line)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ترنس مالیک
  • بازیگران: شان پن، جیمز کاویزل، نیک نولتی، الیاس کوتیاس، بن چاپلین
  • سال پخش: 1998

کارگردان سرشناس ترنس مالیک بعد از 20 سال کار نکردن با یک عنوان اقتباسی بازگشت. خط باریک سرخ درواقع دومین اقتباس سینمایی از کتابی با همین نام اثر جیمز جونز است که در سال 1998 منتشر شد.

در طول جنگ جهانی دوم و زمانی که اولین درگیری مهم نظامی آمریکا با ژاپنی‌ها در جزیره گوادال در اقیانوس آرام شکل گرفته،‌ آمریکایی‌ها تصمیم‌ می‌گیرند با تمام قوا و آخرین تجهیزات مقاومت ژاپنی‌ها را در هم بشکنند چراکه این جزیره نقش استراتژیک و مهمی در پیشرفت ارتش ایالات متحده دارد.

فهرست شیندلر (Schindler’s List)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال
  • سال پخش: 1993

بار دیگر استیون اسپیلبرگ با رویکرد خاص خود،‌ بر جنبه مهمی از داستان‌های جنگ جهانی تمرکز کرد. فهرست شیندلر در سال 1993 منتشر شد. فیلم بر اساس رمانی به نام کشتی شیندلر اثر توماس کنیلی ساخته شد و مربوط به صنعتگری آلمانی به نام اسکار شیندلر (با بازی درخشان لیام نیسون) است که در طول جنگ جهانی دوم به بهانه فعالیت اقتصادی جان بیش از هزار یهودی را که عموما پناهندگان لهستانی بودند با استخدام در کارخانه‌هایش نجات می‌دهد.

اسپیلبرگ با ساخت فیلم در جلوه سیاه و سفید فضایی مستندگونه به این شاهکار بخشید و یانوش کامینسکی فیلمبردار این فیلم کوشیده تا حس بی‌زمانی را در فیلم ایجاد کند. این فیلم معمولا در فهرست بهترین آثار تاریخ سینما ذکر شده و با فروشی نزدیک به 322 میلیون دلار در برابر بودجه 22 میلیون دلاری خود، به موفقیت تجاری عظیمی بدل شد.

فهرست شیندلر در 12 بخش نامزد دریافت اسکار شد و در 7 بخش شامل بهترین فیلم،‌ بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی برنده جایزه شد. همچنین هفت جایزه بفتا و سه گلدن گلوب نیز در فهرست جوایز این فیلم به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

دشمن پشت دروازه‌ها (Enemy at the Gates)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ژان-ژاک آنو
  • بازیگران: جود لا، اد هریس، جوزف فینز، باب هاسکینز، ریچل وایس
  • سال پخش: 2001

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی بر اساس کتابی از ویلیام کریگ و در سال 1973 ساخته شد و به داستان نبرد استالینگراد در زمستان 1942 می‌پردازد. قهرمان فیلم واسیلی زایتسف یک تک تیرانداز واقعی ارتش شوروی است که 242 شلیک موفق را در چهار نبرد به ثبت رساند.

در پاییز 1942 ارتش نازی‌ها تا دروازه‌های استالینگراد پیشروی کرده و در آستانه تصرف شهر بود. از سوی دیگر زایتسف با حمایت دانیلف افسر تبلیغات ارتش به یک قهرمان محلی بدل شده بود. در این میان سرگرد کونیگ آلمانی نیز که او هم تک تیراندازی زبده بود مهارت زایتسف به چالش کشیده می‌شود و در شرایطی که دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود، جدالی میان این دو شکل می‌گیرد. نوعی رقابت.

ستیغ هک‌سا (Hacksaw Ridge)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: مل گیبسون
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، وینس وان، سم ورثینگتون، لوک بریسی
  • سال پخش: 2016

این فیلمی به کارگردانی مل گیبسون است و به سربازی به نام دزموند داس می‌پردازد. داس زمانی که تازه بالغ شده بود برای جبهه جنگ جهانی دوم ثبت نام کرد. او میل زیادی برای پزشک شدن داشت پس تصمیم گرفت وارد جبهه شده و پزشک شود.

پس در سال 1945 خود را در اوکیناوا مائدا یافت. داس در بخش خاصی از اوکیناوا جان 75 سرباز آمریکایی را نجات می‌دهد. جایی که جهنم سربازان آمریکایی بود و معمولا ژاپنی‌ها از مناطق استراتژیک آن برای شکست دادن ژاپنی‌ها استفاده می‌کردند.

1917

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: سم مندس
  • بازیگران: جرج مکای، دین-چارلز چپمن، مارک استرانگ، اندرو اسکات
  • سال پخش: 2019

1917 در سال 2019 و به کارگردانی سم مندس اکران شد. مندس فیلمنامه کار را با همکاری کریستی ویلسون نگاشته است. سازندگان فیلم تصمیم گرفتند فیلم را به صورت برداشت بلند تصویربرداری کنند و این سبب شد تا کار فیلمبرداری بیش از مدت تعیین شده به طول بی‌انجامد.

در بهار سال 1917 و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه،‌ دو سرباز انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک ماموریت غیرممکنی پیدا می‌کنند. رساندن پیامی به یک گردان 1600 نفری انگلیسی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کمین دشمن که در میان آن‌ها برادر بلیک هم حاضر است. آن‌ها باید هرچه سریع‌تر این پیام را برسانند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

آخرین سامورایی (The Last Samurai)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ادوارد زوئیک
  • بازیگران: تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین
  • سال پخش: 2003

یکی از بهترین فیلم های جنگی شمشیری بی تردید آخرین سامورایی است که به قیام سامورایی علیه تبدیل ژاپن از جامعه‌ فئودالی به صنعتی می‌پردازد. فیلم تلاش مذبوحانه سامورایی‌های شمشیرباز برای جلوگیری از سقوط فرهنگ سامورایی را نشان می‌دهد.

آلگرن که در ابتدا وظیفه آموزش ارتش امپراتوری ژاپن تازه تاسیس را برای سرکوب شورش‌های روستایی بر عهده داشت، تصمیم می‌گیرد در عوض به آخرین جنگجویان ژاپنی کمک کند. شایان ذکر است که شخصیت او بر اساس اقدامات واقعی زندگی افسر فرانسوی ژول برونه بود که به سامورایی‌ها کمک کرد تا در برابر تلاش‌های نوسازی امپراتور میجی در دهه 1800 مقاومت کنند.

نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر، آدام گلدبرگ
  • سال پخش: 1998

از دیگر شاهکارهای استیون اسپیلبرگ که باز هم مربوط جنگ جهانی دوم است فیلم نجات سرباز رایان است. بار دیگر اسپیلبرگ تصویری عمیق و تاثربرانگیز از جنگ ارائه می‌کند و اگر قصد مقایسه داشته باشیم فیلمی به واقع‌گرایی و خونین بودن نجات سرباز رایان پیدا نمی‌کنیم که موضوع آن جنگ دوم جهانی باشد. از مهمترین بازیگران این فیلم باید به تام هنکس، تام سایزمور، بری پیر،‌ادام گلدبرگ،‌ مت دیمون و وین دیزل اشاره کرد.

داستان فیلم در جریان نبرد نرماندی رخ می‌دهد. 27 دقیقه آغازین فیلم که فرایند پیاده‌سازی نیروهای متفقین در سواحل شمال فرانسه را در 6 ژوئن 1994 نشان می‌دهد بسیار مشهور است. جایی که متفقین زیر آتش سنگین استحکامات متحدین هستند. در این میان کاپیتان جان میلر به همراه 7 سرباز دیگر مامور یافتن سرباز جیمز فرانسیس رایان و بازگرداندن او به خانه می‌شوند.

او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد. جالب است بدانید نجات سرباز رایان که به خاطر واقع گرایی وحشتناکش در به تصویر کشیدن حمله متفقین به نرماندی مورد ستایش جهانی قرار گرفت، از افراد قطع عضو واقعی برای به تصویر کشیدن سربازان مجروح و صدها لباس نظامی معتبر استفاده کرد. این فیلم بی‌تردید از بهترین فیلم های جنگی در سالیان اخیر است.

دانکرک (Dunkirk)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز
  • سال پخش: 2017

یکی از مشهورترین و بهترین فیلم های جنگی سالیان اخیر که محبوبیت زیادی یافته، شاهکار کریستوفر نولان یعنی دانکرک است. این دهمین فیلم بلند نولان و اولین فیلم او است که بنابر یک رویداد واقعی ساخته شده است. نولان، همچون فیلم‌های قبلی‌اش دانکرک را نیز با دوربین‌های آی‌مکس و با فرمت ۷۰ میلی‌متری که بسیار مورد علاقه اش هستند فیلمبرداری کرده‌است.

داستان دانکرک به عملیات تخلیه نیروهای بریتانیا،‌ فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در شمال فرانسه مربوط است که در طول جنگ دوم جهانی رخ می‌دهد. طی این رویداد بیش از 800 قایق غیرنظامی جان بیش از 335 هزار سرباز فرانسوی و انگلیسی که در محاصره آلمان‌ها بودند را نجات دادند.

دانکرک با زمان 106 دقیقه البته کوتاه‌ترین فیلم نولان است. این فیلم در 8 رشته برای جایزه اسکار نامزد شد که نهایتا در سه مورد یعنی بهترین تدوین صدا،‌ بهترین تدوین و بهترین میکس صدا برنده جایزه شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

دیکتاتور بزرگ (The Great Dictator)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: چارلی چاپلین
  • بازیگران: چارلی چاپلین، پولت گادرد، جک اوکی، جان دیویدسون
  • سال پخش: 1940

شاید کمی عجیب به نظر برسد اگر یکی از آثار چارلی چاپلین را هم در فهرست بهترین فیلم های جنگ قرار دهیم اما دیکتاتور بزرگ او فیلمی بسیار زیبا و شجاعانه در زمان خود بود که بسیار ماندگار شد. او در اوایل جنگ جهانی دوم با ساخت این فیلم نقد تندی بر فاشیسم افسارگسیخته نازی‌ها و یهودستیزی ایشان وارد کرد و پیام خود را به بهترین شکل ممکن و در قالبی کمدی به مخاطبان میلیونی رساند.

راه‌های افتخار (Paths of Glory)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: کرک داگلاس، رالف میکر، جورج مکریدی، وین موریس
  • سال پخش: 1957

یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما شاهکار استنلی کوبریک است. فیلمی که در زمان خود به خاطر ترسیم چهره منفی از ارتش فرانسه در این کشور ممنوع شد و آلمان هم برای حفظ روابط خوب با فرانسه تا دو سال از پخش آن جلوگیی کرد. از سوی دیگر در اسپانیا هم این فیلم به خاطر نگرش ضد نظامی‌اش ممنوع شد و نهایتا در 1986 منتشر شد.

داستان فیلم در بستر جنگ جهانی اول جریان دارد و موضوع ناکارآمدی ارتش فرانسه و خیال‌های واهی فرماندهان آن را نشان می‌دهد. فیلم به طرز خاصی ضد جنگ است و بیهودگی و بی منطق بودن آن را نشان می‌دهد. استنلی کوبریک که خیلی‌ از سینما دوستان او را استاد کارگردانی می‌دانند با راه‌های افتخار نه‌تنها توانست خود را به عنوان اصلی‌ترین فیلمساز تجاری نسل خود معرفی کند بلکه خود را به عنوان یک استعداد جهانی هم مطرح کرد.

کشتی (Das Boot)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ولفگانگ پترسن
  • بازیگران: یورگن پروشنو، هربرت گرونمیر، کلاوس ونمان
  • سال پخش: 1981

معمولا فیلم های جنگی فضای ناگوار و وحشتناک جبهه نبرد را به تصویر می‌کشند اما این اثر به کارگردانی ولفگانگ پترسن و ترس و وحشت ناشی از حبس شدن در مکانی تنگ و تاریک را توصیف می‌کند.

داستان از این قرار است که فرانسه توسط نازی‌ها اشغال شده و نیروی دریایی آلمان یکی از بنادر اشغالی به نام لاروشل را مقر عملیات جنگی خود کرده است. در سال ۱۹۴۱ یکی از زیردریایی‌های نیروی دریایی آلمان نازی به فرماندهی کاپیتان کلون (با بازی یورگن پروشنو) از بندر لاروشل برای شرکت در نبرد آتلانتیک رهسپار دریا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

متولد چهارم جولای (Born on the Fourth of July)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: الیور استون
  • بازیگران: تام کروز، کیرا سجویک، ریموند بری، جری لوین
  • سال پخش: 1989

بعد از استقبال خوبی که از فیلم جوخه شد، الیور استون مایل بود به انتقاد از دخالت آمریکا در جنگ ویتنام ادامه دهد. او در متولد چهارم جولای به عنوان یکی از بهترین  فیلم های جنگی رویکرد متفاوتی داشت. در حالیکه جوخه داستانی تخیلی با الهام از تجارب استون بود، متولد چهارم جولای به داستان زندگی یکی از معروف‌ترین چهر‌ه‌های ضد جنگ یعنی ران کوویچ می‌پردازد.

این فیلم کوویچ را از دوران کودکی تا خدمت سربازی دنبال می‌کند جایی که در آن کوویچ شاهد کشته‌شدن سربازان آمریکایی توسط آتش دوستان است. این موضوع الهام بخش او می‌شود تا تعهد به خدمت سربازی را زیر سوال ببرد.

خشم (Fury)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: دیوید آیر
  • بازیگران: برد پیت، جیسون ایساکس، مایکل پنیا، لوگن لرمان
  • سال پخش: 2014

خشم یا Fury یکی از جذاب‌ترین فیلم های جنگ جهانی دوم با محوریت تانک است که تا مدت‌ها بعد از تماشایش آن را فراموش نمی‌کنید. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی دیوید آیر در سال 2014 در آمریکا اکران شد.

داستان به آپریل 1945 مربوط است یعنی زمانی که متفقین آخرین سنگرهای نازی‌ها در اروپا را تصرف می‌کنند. در این شرایط یک گروهبان آموزش دیده در لشکر دوم زرهی آمریکا فرماندی یک تانک شرمن به نام فیوری را با پنج نفر خدمه آن برای یک ماموریت خطرناک در خط مقدم دشمن بر عهده می‌گیرد.

آشوب (Ran)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: آکیرا کوروساوا
  • بازیگران: تاتسویا ناکادای، آکیرا تروئو، جین پاچی نزو، دایسوکه ریو
  • سال پخش: 1985

این آخرین بیانیه مهم آکیرا کوروساوا بود. زمانی که او این فیلم را ساخت سال‌ها و هزینه سرسام‌آوری صرف این پروژه کرده بود، آن هم در دورانی که تامین مالی هر فیلمی با دشواری‌هایی مواجه بود چه برسد به یک حماسه بزرگ که تبدیل  به گران‌ترین فیلم ژاپنی ساخته شده تا آن زمان شد.

کوروساوا در این ایام دچار کم بینایی شده بود و از هر زمان خود را به مرگ نزدیک‌تر حس می‌کرد با این وجود هرچه داشت را در فیلم ران گذاشت و نمایشنامه شاه لیر شکسپیر را در قالب داستان زندگی یک حاکم فئودال قرن شانزدهمی در ژاپن یعنی موری موتوناری روایت کرد. در بخش دستاورهای فنی این اثر به تنهایی خود یکی از بهترین فیلم های جنگی شمشیری است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

دکتر استرنجلاو (Dr. Strangelove)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: پیتر سلرز، جرج سی. اسکات، استرلینگ هایدن، کینن وین
  • سال پخش: 1964

یکی دیگر از آثار مهم استنلی کوبریک که در شمار بهترین فیلم های جنگی تاریخی جای می‌گیرد، دکتر استرنج‌لاو است. این اثر یک کمدی سیاه پیرامون جنگ سرد و تهدیدات هسته‌ای است که در سال 1964 منتشر شد. کوبریک این بار در قالبی طنز داستان جنگ سرد را روایت کرد روایتی که گویی در این قالب تاثیری بیشتر بر مخاطبان گذاشت.

داستان فیلم مربوط به یک ژنرال روان‌پریش آمریکایی یعنی جک ریپر است که رئیس یک پایگاه هوایی آمریکایی است و در اقدامی خودسرانه تهاجمی هسته‌ای علیه شوروی راه می‌اندازد. رئیس جمهور و هیئت دولت او با اطلاع از این اتفاق با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ آمریکا به دنبال راهی برای جلوگیری و یا توقف این حملات هستند. در این میان دکتر استرنج‌لاو آلمانی هم می‌کوشد مانع از جنگ شود.

چه (Che)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: بنیسیو دل تورو، دمیان بیچیر، رودریگو سانتورو، کاتالینا ساندینو مورنو، فرانکا پوتنته
  • سال پخش: 2008

فیلم دو قسمتی چ ساخته استیون سودربرگ یک بیوگرافی از قهرمان انقلابی کوبا چه گوارا است که به مشارکت او در انقلاب‌های موفق کوبا و ناموفق بولیوی می‌پردازد. سودربرگ با سبک خاص خود، تصویر جذابی از جنگ‌های چریک و موفقیت و شکست‌ها ارائه داده است که چ را به یکی از بهترین فیلم جنگی کماندویی بدل کرده است. برای مثال مبارزات شهری خانه به خانه هیجان انگیز نیمه اول فیلم جای خود را به هرج و مرج و شکست نیمه دوم می‌دهد.

اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • بازیگران: مارلون براندو، مارتین شین، فردریک فورست، رابرت دووال
  • سال پخش: 1979

اقتباس آزاد فرانسیس فورد کاپولا از کتاب قلب تاریکی جوزف کنراد که روایتی از سفر به تاریک‌ترین بخش‌های روان انسان است را هم باید در فهرست خود جا دهیم. موضوع فیلم البته مربوط به جنگ ویتنام است و معروف است که کاپولا برای ساخت فیلم سختی‌های زیادی را متحمل شد.

این فیلم کاپولا از ویتنام برای به تصویر کشیدن جنون جنگ استفاده می‌کند و کتاب قلب تاریکی را هم استفاده می‌کند تا نشان دهد که جنگ ممکن است تنها زاییده ایده هولناکی در ذات خود بشر باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

گلادیاتور (Gladiator)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید
  • سال پخش: 2000

وقتی صحبت از بهترین فیلم های جنگی باشد نباید گلادیاتور شاهکار ریدلی اسکات را فراموش کرد. گلادیاتور نمونه اعلا فیلم‌های جنگی شمشیری تاریخی است. فیلمی مهیج که شهرت بین‌المللی راسل کرو را در پی داشت.

داستان فیلم مربوط به گلادیاتوری به نام ماکسیموس است. پسر پادشاه (با بازی واکین فینیکس جوان) با به قتل رساندن پدر بر تخت شاهی تکیه کرده و دستور دستگیری ژنرال وفادار به پدرش را صادر می‌کند. ماکسیموس در حال فرار به دست یک ارباب دستگیر می‌شود و به عنوان گلادیاتور به میدان نبرد فرستاده می‌شود.

شجاع‌دل (Braveheart)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: مل گیبسون
  • بازیگران: مل گیبسون، پاتریک مک‌گوئن، برندن گلیسون، سوفی مارسو
  • سال پخش: 1995

یکی دیگر از بهترین فیلم های جنگی تاریخی شجاع دل با محوریت قیام ویلیام والاس و به کارگردانی مل گیسبون است. والاس یک جنگجوی اسکاتلندی در اواخر قرن 13 میلادی بود که علیه شاه ادوارد یکم شورش کرد. این فیلم نظرات مثبت زیادی را جلب کرد و با 10 نامزدی اسکار،‌ صاحب 5 مورد شد.

پاسگاه (The Outpost)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: راد لوری
  • بازیگران: اورلاندو بلوم، اسکات ایستوود، کلب لندری جونز
  • سال پخش: 2002

پاسگاه فیلمی بر اساس کتابی به همین نام است که در سال 2020 اکران شد. کتاب البته در سال 2012 چاپ شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. داستان این فیلم به ماجرای نبرد بلند مدت 53 سرباز آمریکایی با حدود 400 نفر از نیروهای طالبان می‌پردازد. این یکی از بهترین فیلم های جنگی آمریکایی در افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کودکانه 2021

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

افتخار (Glory)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ادوارد زوئیک
  • بازیگران: متیو برودریک، دنزل واشینگتن، کری الویس
  • سال پخش: 1989

این یکی از بهترین فیلم های تاریخی جنگی درباره جنگ‌های داخلی آمریکا است که شاید در این ژانر معروف‌ترین و موفق‌ترین فیلم بوده باشد. موفقیت و نظر مثبت منتقدان سبب شد تا فیلم برای 5 جایزه اسکار نامزد شود. داستان فیلم به تبعیض‌ها علیه سیاه‌پوستان در آمریکا و جنگ‌های داخلی این کشور مربوط است.

رابرت شاو، فرزند یکی از چهره‌های سرشناس شهر بوستون در مواجهه با رویکرد ضد نژادی دوران خود هنگی از سربازان سیاه‌پوست را تشکیل می‌دهد که اولین هنگ سربازان سیاهپوست در آمریکا است.

موصل (Mosul)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: دن گابریل
  • سال پخش: 2019

یکی از بهترین فیلم های جنگ آمریکا در عراق فیلم موصل است که به زبان عربی ساخته شه و به نبرد موصل در سال 2016 می‌پردازد. جنگی که در آن دولت عراق و متحدانش توانستند داعش را که از سال 2014 کنترل موصل را برعهده داشت شکست دهند و به عقب برانند. این یکی از بهترین فیلم‌های جنگی است که اولین بار در جشنواره فیلم ونیز و سپس در نتفلیکس منتشر شد.

اسامه (Osama)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: صدیق برمک
  • بازیگران: مارینا گلبهاری، عارف هراتی، زبیده سحر
  • سال پخش: 2004

اسامه محصول افغانستان و به کارگردانی صدیق برمک است که یکی از بهترین فیلم های جنگی آمریکایی در افعانستان محسوب می‌شود. این فیلم در ژانر درام ساخته شده است و بر صحنه‌های غم‌انگیز مربوط به جنگ با طالبان متمرکز شده است. این همچنین اولین فیلمی است که بعد از 1996 در خود افغانستان فیلم‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

مونیخ: لبه جنگ (Munich: The Edge of War)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: کریستین شوخو
  • بازیگران: جرمی آیرونز، جرج مکای، یانیس نیوونر، زاندرا هولر، لیو لیزا فریس
  • سال پخش: 2021

فیلم مونیخ: لبه جنگ یکی از جدیدترین فیلم‌های مربوط به جنگ‌جهانی دوم است. این درام جنگی که محصول مشترک آلمان و بریتانیا است ابتدا به صورت محدود در سینماها اکران شد و سپس از طریق نتفلیکس در دسترس عموم قرار گرفت. داستان فیلم با سفر یک دیپلمات انگلیسی به مونیخ آغاز می‌شود، جایی که او همکلاسی سابق خود در آکسفورد را می‌بیند که با آلمانی‌ها کار می‌کند.

تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: بردلی کوپر، سینا میلر
  • سال پخش: 2014

وقتی بحث از بهترین فیلم جنگی کماندویی باشد نمی‌توان به سادگی از نام تک‌تیرانداز آمریکایی گذشت. فیلمی مبتنی بر واقعیت که یکی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ محسوب می‌شود.

فیلم مربوط به تجارب و خاطرات کریس کایل، تک تیرانداز ارتش آمریکا است که در جنگ عراق با 255 شلیک موفق یک ماشین جنگی کامل بود. فیلم فروش فوق‌العاده‌ای داشت و در مراسم اسکار در 6 حوزه نامزد شد.

۵ هم‌خون (Da 5 Bloods)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: اسپایک لی
  • بازیگران: دلروی لیندو، جاناتان میجرز، کلارک پیترس، نورم لوییس
  • سال پخش: 2020

فیلم 5 هم خون یکی از موفق‌ترین  و بهترین فیلم های جنگی سالیان اخیر است که با استقبال خوبی مواجه شد. از نکات مهم فیلم اینکه این آخرین ایفای نقش چادویک بوزمن است،‌ البته فیلم در زمان حیات او منتشر شد. داستان فیلم درباره یک گروه 4 نفره از جانبازان سالخورده نبرد ویتنام است که برای یافتن بقایای رهبر دسته خود که کشته شده و همچنین گنجی که حین خدمت در ویتنام دفن کرده بودند به این کشور باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

قلعه شنی (Sand Castle)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: فرناندو کویمبرا
  • بازیگران: نیکولاس هولت، لوگان مارشال-گرین، هنری کویل
  • سال پخش: 2017

یکی دیگر از بهترین فیلم های جنگی آمریکایی در افغانستان فیلم قلعه شنی است. کریز روزنر نویسنده فیلمنامه داستان را کاملا بر اساس تجارب خود تهیه رده است. داستان این فیلم مربوط به مت اوکر یک سرباز آمریکایی است که وظیفه او بازگرداندن آب به دهکده‌ای در افغانستان است.

قلمرو بهشت (Kingdom Of Heaven)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: اورلاندو بلوم، اوا گرین، جرمی آیرونز، لیام نیسون
  • سال پخش: 2005

ریدلی اسکات بعد از تجربه موفق گلادیاتور، حماسه جنگی تمام عیاری را از جنگ‌های صلیبی به تصیر کشید. اورلاندو بلوم در این فیلم نقش بالین بلیان یک آهنگر فرانسوی را ایفا می‌کند که وارد درگیری‌هایی مذهبی شده و جنگ را بر علیه نیروهای صلاح‌الدین ایوبی رهبری می‌کند. برخلاف نسخه سینمایی، فیلم در نسخه کارگردان بسیار بهتر از آب درآمده، شخصیت‌ها عمیق‌تر و داستان دقیق‌تر است.

بلیان که با غم از دست دادن همسر و فرزندش دست و پنجه نرم می‌کند، با از راه رسیدن شوالیه‌ای به نام گادفری از انزوا بیرو می‌آید. شوالیه مدعی است که پدر او است و او را برای سفر به شرق ترغیب می‌کند.

در راه گادفری رسوم شمشیر زنی را به او یاد می‌دهد اما خود در یک تهاجم غافلگیرانه جان می‌بازد. از اینجا به بعد بلیان به تنهایی به راه خود ادامه می‌دهد.او در ادامه به مرور جای پدر را می‌گیرد و قدرت دسته‌های متخاصمی که بر سر اورشلیم در جدال هستند را بررسی می‌کند. اورشلیم در این دوران تحت تسلط بالدوین چهارم پادشاهی مسیحی است که بیماری جذام او را تحلیل برده است.

عکاس ماوتهاوزن (The Photographer of Mauthausen)

بهترین فیلم های جنگی
بهترین فیلم های جنگی
  • کارگردان: مار تارگارونا
  • بازیگران: ماریو کاساس، ماکارنا گومس، آلن اِرناندس
  • سال پخش: 2018

یکی از بهترین فیلم های سینمایی جنگی اسپانیایی در فهرست برترین فیلم های جنگی ، فیلم عکاس ماتهاوزن است. این فیلم براساس زندگی واقعی عکاس اسپانیایی، فرانسیسکو بوکس، در طول زندگی‌اش در اردوگاه کار اجباری ماتهاوزن-گوزن ساخته شده است. ماریو کاساس برای ایفای نقش این عکاس، 12 کیلوگرم وزن کم کرد.

شیرشاه (Shershaah)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: ویشنوواردهان
  • بازیگران: سیدهارث مالهوترا، کیارا ادوانی
  • سال پخش: 2021

فیلم هندی جنگی و زندگی‌نامه‌ای شیرشاه، روایتگر زندگی کاپیتان ویکرام چاکرا از اولین نبرد تا آخرین نبردش در جنگ کارگیل است. این فیلم که از فیلمهای جنگی جدید است در تابستان 2021 در سرویس آمازون پرایم در دسترس علاقمندان قرار گرفت. آمازون در اواخر ماه آگوست، فیلم شیرشاه را پربیننده‌ترین فیلم این شبکه در هندوستان معرفی کرد.

مدفون (Buried)

بهترین فیلم های جنگی
بهترین فیلم های جنگی
  • کارگردان: رودریگو کورتس
  • بازیگران: رایان رینولدز
  • سال پخش: 2010

فیلم مدفون را می‌توانیم یکی از فیلم‌های برتر جنگی خارجی در ژانر مهیج و روانشناختی بدانیم. این فیلم تنها یک بازیگر جلوی دوربین دارد و در مورد بقیه فقط صدای آنان را می‌شنویم.

داستان فیلم در مورد یک راننده غیرنظامی آمریکایی، به نام پل کانروی، در جنگ عراق است که مورد حمله تروریست‌ها قرار می‌گیرد. او پس از به هوش آمدن متوجه می‌شود درون تابوتی چوبی در خاک مدفون شده است.

پل، که دستان و دهانش بسته شده، اشیای ناچیزی همچون فندک، چراغ‌ قوه، چاقو، مداد و خودکار، و یک موبایل به همراه دارد. این فیلم پس از اکران در جشنواره ساندنس با نقد مثبت منتقدین روبرو شد.

سوئیت فرانسوی (Suite Française)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: سال دیب
  • بازیگران: میشل ویلیامز، ماتیاس اسچوئنائرتس، کریستین اسکات توماس
  • سال پخش: 2015

در فهرست برترین فیلمهای جنگی از فیلم‌های عاشقانه جنگی نباید غافل شد. فیلم سوئیت فرانسوی یک فیلم درام-عاشقانه جنگی است که براساس رمانی به همین نام ساخته شده است. داستان این فیلم بر رابطه عاشقانه یک دختر روستایی فرانسوی و یک سرباز آلمانی در ابتدای اشغال فرانسه توسط آلمان تمرکز دارد.

همسر نگهبان باغ وحش (The Zookeeper’s Wife)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: نیکی کارو
  • بازیگران: جسیکا چستین، آلنا میهولووا، مارتا ایسووا
  • سال پخش: 2017

یکی دیگر از بهترین فیلم های جنگی ، فیلم همسر نگهبان باغ‌وحش بوده که به کارگردانی نیکی کارو در سال 2017 ساخته شده است. فیلم همسر نگهبان باغ‌وحش یکی از بهترین فیلم های جنگی قرن ۲۱ است که داستانی واقعی را روایت می‌کند. این فیلم براساس یک کتاب غیرداستانی به همین نام ساخته شده است. در این فیلم در مورد جنگ جهانی می‌بینیم که چگونه یان و آنتونینا ژابینسکی در طول جنگ جهانی دوم جان هزاران یهودی لهستانی را با مخفی کردن آنان در باغوحش ورشو نجات می‌دهند.

پادشاه یاغی (Outlaw King)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: دیوید مکنزی
  • بازیگران: کریس پاین، آرون تایلر-جانسون، فلورنس پیو، تونی کارن
  • سال پخش: 2018

این فیلم سینمایی با الهام از واقعیت ساخته شده و به زندگی پادشاه اسکاتلند رابرت یکم، معروف به رابرت بروس، می‌پردازد. رابرت بروس برای گرفتن انتقام ویلیام والاس، علیه نیروهای انگلیسی شورش می‌کند. فیلم پادشاه یاغی یکی از برترین فیلم های جنگی تاریخی است که تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قلعه (The Fortress)

بهترین فیلم های جنگی

  • کارگردان: Hwang Dong-hyuk
  • بازیگران: Lee Byung-hun , Kim Yoon-seok , Park Hae-il
  • سال پخش:2017

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های جنگی را نام ببریم باید به فیلم قلعه اشاره کنیم. این فیلم محبوب به کارگردانی هوانگ دونگ-هیوک در سال 2017 ساخته شده است.

این فیلم براساس رمان Namhansanseong نوشته کیم هون ساخته شده است. داستان فیلم در جریان حمله دوم منچوها به کره در سال 1636 رخ می‌دهد، زمانی که پادشاه اینجو و نگهبانانش به قلعه‌ای در Namhansanseong پناه می‌برند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    لیست چرت و مزخرفی بود

    پاسخ

    لیست خوبی بود، متشکرم

    پاسخ