;
coinex

کانسپت خودروی برقی مرسدس بنز که رکورد مسافت با یک بار شارژ را شکست

کانسپت مرسدس بنز VISION EQXX در تست‌های جاده‌ای نشان داد که می‌تواند با یک بار شارژ کامل باتری، مسافت 1000 کیلومتر را طی کند. خودروی برقی مرسدس بنز در حال حاضر، بیشترین محدوده مسافتی را دارد.

کمپانی بنز اخیرا کانسپت خودروی الکتریکی VISION EQXX را در جاده آزمایش کرده است. این خودرو توانست با موفقیت محدوده مسافتی 1000 کیلومتری را با یک چرخه شارژ باتری طی کند. 1000 کیلومتر یعنی دوبرابر خودروهای برقی معمولی که امروزه در جاده‌ها استفاده می‌شوند.

رکوردشکنی کانسپت خودروی برقی مرسدس بنز

خودروی برقی مرسدس بنز VISION EQXX مسیر خود را با سرعت میانگین 87 کیلومتر در ساعت، از آلمان آغاز کرد و تا جنوب فرانسه ادامه داد. این خودرو در پایان سفر خود هنوز 15 درصد شارژ داشت.

خودروی برقی مرسدس بنز VISION EQXX برای اولین بار در سال 2020 و با عنوان «پربازده‌ترین خودروی برقی در جهان» خودنمایی کرد. این کانسپت سپس در ژانویه 2022 رسما رونمایی شد و بیشتر به‌عنوان یک مدل پایه برای آزمایش مصرف باتری کاربرد دارد. این خودروی برقی درواقع نسخه آزمایشی از یک مدل نهایی است که قرار است در بازار با خودروهای برقی لوکس مثل پورشه تایکان، آئودی E-Tron GT و تسلا رودستر رقابت کند.

کانسپت VISION EQXX با بهینه‌ترین مصرف انرژی

خودروی برقی مرسدس بنز VISION EQXX در شرایط واقعی جوی، ترافیک، جاده‌های مختلف و زمین‌های کوهستانی مورد آزمایش قرار گرفت. این سفر از سیندلفینگن آلمان شروع شد و مسیرهایی را در سوئیس و ایتالیا طی کرد و در نهایت به شهر بندری Cassis در جنوب فرانسه رسید. میانگین دمای هوا در جریان این آزمایش، 3 تا 18 درجه بود.

همانطور که می‌دانید، عواملی مثل شیب جاده و هوای سرد، باعث می‌شوند که خودرو، باتری بیشتری مصرف کند؛ رانندگی در جاده‌های صاف و هوای معتدل نیز فشار کمتری به باتری وارد می‌کند.

مرسدس بنز در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این تست رسما توسط سازمان صدور گواهینامه TÜV Süd تایید شده است. میزان بهره‌وری باتری مرسدس بنز 8.7 کیلو وات در ساعت در هر 100 کیلومتر است. این میزان مصرف، یکی از بهترین‌ها در صنعت خودروسازی الکتریکی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کانسپت خودروی برقی مرسدس بنز چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باید آفرین گفت به مهندسان آلمانی

    و همچنین میشه رسماً پایان عمر ماشین های درون سوز اعلام کرد

    پاسخ