coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور این گوشی پرطرفدار در ادامه آمده است. برای اینکه اطلاعات کاملی از این گوشی داشته باشید همراه ما باشید.

کمپانی شیائومی (Xiaomi) یکی از تولیدکنندگان گوشی موبایل در دنیاست. این شرکت هر ساله با عرضه‌ی مدل‌های مختلفی که کیفیت مناسبی دارند، به‌روز و مطابق با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا نیز هستند، سعی دارد بیش از پیش سهم خود را در بازار‌های مختلف دنیا افزایش دهد و کاربران بیشتری را به سمت خود بکشاند.

گوشی ردمی 10 Power از محصولات اقتصادی و میان رده است که می‌تواند نیازهای روزانه شما را که از یک گوشی دارید به خوبی برطرف کند. با بررسی گوشی Redmi 10 Power همراه ما باشید.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور

شیائومی ردمی 10 پاور جذاب‌تر از گوشی ردمی ۱۰ به نظر می‌رسد. گوشی ردمی ۱۰ پاور در دو رنگ نارنجی و مشکی راهی بازار شده و قاب پشت آن‌ها بافت جذابی دارد.

با بررسی شیائومی ردمی 10 پاور و کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

بررسی گوشی Redmi 10 Power از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

گوشی ردمی 10 Power شیائومی طراحی و رنگ زیبایی دارد. شیائومی با قاب چرمی گوشی ردمی 10 پاور، یک قدم خلاقانه در برابر قاب‌های پلاستیکی و شیشه‌ای برداشته است. اگر به دنبال ظاهر متمایز هستید، ماژول دوربین نسبتا بزرگ و بافت چرمی قاب این گوشی، بسیار جذاب است.

اگر رنگ نارنجی این گوشی انتخاب شما باشد، بافت چرمی آن کمی واضح‌تر خودنمایی می‌کند اما رنگ مشکی، کمی در نمایش بافت بدنه ضعیف است.

البته باید در نظر داشته باشید که با یک موبایل هوشمند ظریف و سبک روبرو نیستید و پس از اولین لمس و در دست گرفتن این گوشی متوجه آن خواهید شد. ردمی 10 پاور با وزن 203 گرمی در کلاس وزنی سنگین قرار گرفته و ضخامت 9.1 میلی‌متری آن نیز جالب نیست.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power)

با این حال، تجهیز به باتری غول پیکر 6000 میلی آمپر ساعتی توجیه قانع کننده برای افزایش وزن و ضخامت این موبایل هوشمند تازه نفس است.

یکی از ویژگی‌های متمایز گوشی شیائومی ردمی 10 پاور، قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت داخل جزیره مربعی دوربین اصلی است. یک گوشه از ماژول دوربین اصلی به اسکنر اثر انگشت تعلق گرفته و این سنسور در حاشیه جانبی بدنه قرار ندارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

ارتقائی که در ردمی ۱۰ پاور انجام شده، ظرفیت رم است که تا 8 گیگابایت می‌تواند انتخاب شود. این در حالی است که مدل معمولی فقط انتخاب‌های 4 و 6 گیگابایتی را دارد.

فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت بوده و با یک اسلات microSD اختصاصی همراه شده است که می‌توانید از آن برای اضافه کردن حافظه بیشتر استفاده کنید.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور از نظر صفحه نمایش

از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع IPS LCD برای گوشی ردمی 10 Power استفاده شده که وضوح تصویر آن HD + است و از لایه محافظ گوریلا گلس ۳ هم برخوردار است. دو دوربین پشت نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

اگر انتظار معقولی از نمایشگر گوشی شیائومی ردمی 10 پاور داشته باشید، مشخصات خوبی دارد. در اکثر گوشی‌های خوش قیمت شیائومی، ردپای IPS LCD دیده می‌شود.

این پنل معایب LCD را رفع کرده و نمایش بهبود یافته‌ای را به تصویر می‌کشد. در Redmi 10 Power نیز از پنل اقتصادی IPS LCD استفاده شده که در مقایسه با پنل‌های آمولد، در نمایش غلیظ رنگ‌ها و زاویه دید دارای ضعف است.

پس اگر از موبایلی با پنل آمولد به موبایلی با پنل IPS LCD مهاجرت کنید، دیگر اثری از رنگ‌های غلیظ و زنده مشاهده نخواهید کرد.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور

اگر اهل عکاسی هستید و به عکاسی علاقه دارید، انطباق با فضای رنگی استاندارد sRGB در این پنل نظرتان را جلب می‌کند. هرچند در این گوشی از باتری 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده اما نمی‌توان منکر مصرف نچندان بالای IPS LCD شد.

با این حال شفافیت، وضوح، زاویه دید مناسب، قیمت اقتصادی و زمان پاسخ پایدارتر باعث می‌شود از این بخش تاریک چشم پوشی کنیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

81 درصد از قاب رویی در انحصار نمایشگر قرار دارد تا تصویری با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل نمایش دهد. سطح روشنایی این صفحه 400 نیت اعلام شده که برای محیطی با تابش شدید نور، کم و بیش وضوح و شفافیت را تامین می‌کند.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power)

کیفیت صفحه نمایش این گوشی راضی کننده و خوب است و برای یک گوشی اقتصادی و میان رده البته با این رنج قیمت بسیار مناسب است.

بررسی گوشی Redmi 10 Power از نظر دوربین

در ادامه بررسی شیائومی ردمی 10 پاور دوربین این گوشی را بررسی می‌کنیم. دوربین اصلی گوشی ردمی 10 Power حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن هم یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق دیده می‌شود. دوربین سلفی ردمی ۱۰ پاور هم از حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

گوشی ردمی 10 5G، به دوربین دوگانه مجهز بود که ماژولی مختصر و مفید است. اما شیائومی در گوشی شیائومی ردمی 10 پاور اندکی چاشنی پیچیدگی را به ظاهر دوربین اضافه کرد در کنار دوربین اصلی سه گانه، سنسور اثر انگشت را اضافه قرار داده است.

هرچند برخی انتقادها گویای این است که سهولت دسترسی به اسکنر اثرانگشت به هیچ وجه رعایت نشده ولی سرعت اسکن و قفل گشایی، کماکان جای بحثی باقی نمی‌گذارد و بسیار خوب است.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور

دوربین گوشی شیائومی ردمی 10 پاور متشکل از دو سنسور 50 و 2 مگاپیکسلی است؛ دوربین اصلی یک دوربین 50 مگاپیکسلی بوده که نور را از طریق دریچه دیافراگم f/1.8 به سنسور می‌رساند.

در پکیج دوربین اصلی این گوشی، خبری از سنسور فوق عریض و ماکرو نیست. کمپانی سازنده به دو سنسور عریض و تشخیص عمق رضایت داده و سر و ته این مجموعه را به صورت مختصر و مفید روی هم آورده است.

اما دوربین سلفی شاید نتواند سلفی بازان را راضی کند زیرا با خرید ردمی 10 پاور، چیز زیادی نصیب سلفی بازان نمی‌شود. یک سنسور 5 مگاپیکسلی که در این عصر تکنولوژی، به مذاق عاشقان عکاسی چندان خوش نخواهد آمد.

دوربین سلفی یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است که برای فیلمبرداری کیفیت 1080p را ارائه می‌دهد. توانایی دوربین سلفی شاید نتواند هر کسی را راضی کند پس بهتر است موقع خرید به آن توجه داشت.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G)

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو 

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور از نظر باتری گوشی

در ادامه بررسی شیائومی ردمی 10 پاور باتری گوشی ردمی 10 Power را بررسی می‌کنیم. وجود پسوند Power در نام این گوشی، از وجود یک باتری بزرگ خبر می‌دهد که ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعتی دارد. از شارژ سریع 18 وات هم پشتیبانی می‌کند؛ اما بهتر است بگوییم شارژ عرضه شده به همراه این گوشی ۱۰ واتی است.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور

طبق ادعای کمپانی سازنده، این باتری با یکبار شارژ، برای دو روز استفاده روتین و معمولی کفایت می‌کند.

بررسی گوشی Redmi 10 Power از نظر نرم‌افزاری

گوشی ردمی 10 پاور با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 راهی بازار شده است. رابط کاربری MIUI 13 دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری است که باعث شده است این گوشی مورد توجه قرار گیرد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه ابزار هوشمند Smart Toolbox
  • ذخیره‌ی آخرین تنظیمات دوربین
  • تغییر حالت نمایش میزان حرارت باتری
  • امکان تغییر بین نسخه‌ی اصلی و بتا بدون حذف اطلاعات
  • امکان ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی
  • نوار اسکرول زمانی
  • و…

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) 

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

بررسی گوشی Redmi 10 Power از نظر سخت‌افزاری

گوشی ردمی ۱۰ پاور به تراشه اسنپ دراگون 680 مجهز شده است. در واقع قابل اتکاترین بخش گوشی شیائومی ردمی 10 پاور، قدرت سخت افزاری در قیاس با برچسب قیمت آن است. پردازنده Snapdragon 680 4G با لیتوگرافی 6 نانومتری، قلب تپنده این موبایل هوشمند را تشکیل می‌دهد که کوالکام از آن به عنوان تراشه قدرتمند اما خوش‌قیمت یاد می‌کند.

این پردازنده یکی از پردازنده‌های قوی کوالکام بوده که در رنج قیمتی خود، مبتنی بر معماری کم‌ مصرف ARM طراحی شده است. شهرت اصلی این تراشه، از گوشی POCO X3 Pro آغاز شد که به عنوان یک موبایل اقتصادی و پرفروش، قدرت سخت افزاری خیلی خوبی داشت.

اسنپدراگون 680 پردازنده‌ای شش هسته‌ای بوده که از پیکره‌بندی 2 + 4 بهره می‌برد که قبلا نمونه آن را در پردازنده اسنپدراگون 650 و 808 نیز شاهد بودیم.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور

با توجه به شباهت‌هایی که این پردازنده با اسنپدراگون 710 نیز دارد می‌توان آن را اندکی پایین‌تر از 710 دانست. درواقع تراشه 6 هسته‌ای این پردازنده، قادر است سرعت 2.15 گیگاهرتزی را برای موبایل‌های هوشمند میان‌رده به ارمغان آورد که در عمل مشابه تراشه کریو 260 در پردازنده اسنپدراگون 660 و همچنین تراشه کریو 4xx در اسپنپدراگون 710 خواهد بود.

این گوشی قابلیت ارتقای حافظه با microSDXC را دارد و تنها یک انتخاب برای خریدار باقی گذاشته است. حافظه 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی که منطبق با استاندارد UFS 2.2 است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A52

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور از نظر کیفیت صدا

اسپیکری که برای گوشی ردمی 10 Power در نظر گرفته شده است بسیار باکیفیت است و پخش صدای خوبی دارد. این اسپیکر برای یک گوشی میان رده و اقتصادی کاملا مناسب است و می‌تواند رضایت کاربران را به خود جلب کند.

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور

مشخصات اصلی گوشی شیائومی ردمی 10 پاور

  • وزن: 203 گرم
  • ابعاد: 169.6 در 76.6 در 9.1 میلی متر
  • ضد آب: خیر
  • نوع نمایشگر: IPS LCD
  • سایز نمایشگر: 6.7 اینچ
  • مشخصات نمایشگر: 400 nits
  • سیستم عامل: Android 11
  • رابط کاربری: MIUI 13
  • پردازنده: Snapdragon 680 4G
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 610
  • قابلیت ارتقا حافظه: دارد
  • رم و حافظه داخلی: 128GB 8GB RAM
  • دوربین اصلی: دوگانه 50 و 2 مگاپیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری: 1080p@30fps
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری: 1080p@30fps
  • سنسور اثر انگشت: دارد
  • باتری: 6000 میلی آمپر ساعت
  • سرعت شارژ: 18 وات
  • رنگبندی: مشکی و نارنجی
  • جک 3.5 میلی متری: دارد

در این مطلب به بررسی شیائومی ردمی 10 پاور پرداختیم. این گوشی به عنوان یک گوشی میان رده و اقتصادی قیمتی مناسب دارد و از امکانات خوبی نیز برخوردار است. برای انجام کارهای روزانه می‌توانید روی این گوشی حساب کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی 10 Power ارزش خرید دارد؟

این گوشی اقتصادی و میان رده بسیار زیبا و جذاب است. اقتصادی یا میان رده بودن آن باعث نشده که شرکت سازنده از کیفیت ساخت آن بکاهد بلکه برعکس سعی کرده از هر نظر یک گوشی با کیفیت ارائه دهد که کاربران را راضی کند و راضی نگه دارد. در این مطلب بررسی شیائومی ردمی 10 پاور انجام شد. شما می‌توانید با توجه به مطالب و توضیحات ارائه شده در مورد گوشی ردمی 10 Power بهترین انتخاب را داشته باشید. اکنون تصمیم گیری با شماست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی شیائومی ردمی 10 پاور چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من الان یک ماه خریدم ازش راضی هستم واقعا گوشی خوبی رو قیمتش

    پاسخ