;
coinex

بدافزار هرمیت ؛ تهدیدی مشابه با پگاسوس برای همه گوشی‌های موبایل!

گوگل اخیرا درباره بدافزار هرمیت (Hermit) که بدافزاری مانند پگاسوس است و همه گوشی‌ها اعم از اندروید و آیفون را در معرض تهدید قرار داده،‌ هشدار داده است.

بعضا کارشناسان امنیتی مخاطرات مهمی را شناسایی می‌کنند که در صورت عدم کنترل و توجه به آن‌ها، ممکن است تبعات وحشتناکی داشته باشند. اخیرا و در همین ارتباط، گوگل درباره بدافزار هرمیت (Hermit) که تهدیدی برای همه گوشی‌های اندروید و آیفون است اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: بدافزار پگاسوس چیست و چه عملکردی دارد؟

هشدار گوگل درباره بدافزار هرمیت (Hermit)

تیم تحلیل تهدیدات گوگل هشداری درباره شناسایی بدافزار Hermit صادر کرده که یک نرم‌افزار جاسوسی جدید است که از شرکتی ایتالیایی به دنیای هک دستگاه‌های موبایلی راه پیدا کرده است. آزمایشگاه RCS در میلان، بدافزار Hermit را که شبیه به بدافزار بدنام پگاسوس است توسعه داده است.

پگاسوس بدافزاری توسعه یافته توسط شرکت اسرائیلی NSO Group بود که بعد از نصب روی دستگاه می‌تواند همه فعالیت‌های دستگاه را ثبت کند بدون اینکه شناسایی شود.

تفاوت بدافزار هرمیت این است که همه دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌ها را هدف قرار می‌دهد. البته اپل گفته که همه حساب‌ها و گواهی‌های مرتبط با هرمیت را حذف کرده است. اما آزمایشگاه RCS گفته که همه نرم‌افزارهای آن با مقررات اتحادیه اروپا تطابق دارد. این آزمایشگاه که خود را ارائه دهنده خدمات رهگیری پیشرفته در اروپا می‌داند که بیش از 1000 هدف را به طور روزانه در اروپا رهگیری می‌کند.

بدافزار هرمیت

تیم تحلیل تهدید گوگل متوجه شده که این اهداف بدافزار جدید هرمیت شامل دستگاه‌هایی از هر دو پلتفرم اندروید و iOS در ایتالیا و قزاقستان بوده است و شرکت‌هایی مانند RCS در حال ایجاد ابزارهای خطرناک برای مسلح کردن دولت‌هایی هستند که نمی‌توانند رسما چنین قابلیت‌هایی را توسعه دهند.

گوگل درباره نحوه راهیابی بدافزار جدید Hermit به گوشی‌ها که از طریق کلیک بر روی لینک ارسالی از سوی هکر است، کاربران خود را مطلع کرده است.

گوگل پا را از این فراتر گذاشته و گفته که در مواردی حتی RCS در همکاری با اپراتورهای خدمات اینترنتی کار کرده و بعد از قطع کرده اتصال داده کاربر، پیوند مخرب را برای کاربر از طریق پیامک ارسال می‌کند تا کاربر به بهانه بازیابی اتصال اینترنتی خود، بدافزار را به سیستم راه بدهد.

محققان موسسه Lookout نیز در این باره می‌”ویند که هرمیت با ساخت و جعل صفحات وب قانونی و جعل برند، کاربران زیادی را فریب داده و فعالیت‌های مخرب خود را در پس زمینه دستگاه‌های زیادی پیگیری می‌کند. هرمیت می‌تواند آنچه که تایپ می‌کنید، درباره آن صحبت می‌کنید و مکانی که به آن رفت و آمد دارید را ثبت و ردیابی کند.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود درباره بدافزار جدید هرمیت را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر