;
coinex

خدمات صرافی کراکن به ایرانی ها دردسرساز شد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ضمن تحقیقات خود درباره صرافی کراکن، از خدمات صرافی کراکن به ایرانی ها مطلع شده و آن را مصداق بارز نقض تحریم‌ها شناسایی کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در حال تحقیق درباره صرافی رمزارزی کراکن است چراکه گفته می‌شود این صرافی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را نقض کرده و خدمات خود را در دسترس کاربرانی از این کشور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال ExMarkets

خدمات صرافی کراکن به ایرانی ها

خدمات صرافی کراکن به ایرانی ها دردسرساز شد

نیویورک تایمز به نقل از 5 منبع معتبر خود در گزارشی ادعا کرده که این صرافی مظنون به ارائه خدمات به کاربران ایرانی و دیگر کشورهای تحریم شده است. در صورتی که این صرافی در این مورد مجرم شناخته شود، وزارت خزانه‌داری احتمالا جریمه‌ای برای ان صادر می‌کند. این نشریه اشاره می‌کند که منابع به دلیل نگرانی از انتقام‌جویی،‌ ترجیح داده‌اند که نامشان فاش نشود.

مارکو سانتوری مدیر ارشد حقوقی صرافی کراکن نیز با ارسال ایمیلی برای کوین دسک گفته که حاصل به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نیست. جسی پاول، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کراکن در گذشته در مورد تمایل خود برای به چالش کشیدن مقرراتی که از نظر او ناعادلانه است مانند تحریم‌های بین‌المللی، صحبت کرده بود.

او در فوریه و بعد از حمله روسیه به اوکراین، درخواست‌های مبنی بر مسدودسازی حساب کاربران روسی را رد کرده و گفته بود:

«ماموریت ما در [کراکن] این است که انسان‌ها را از سیستم مالی قدیمی خارج کنیم و آن‌ها را وارد دنیای ارزهای دیجیتال کنیم. جایی که خطوط دلخواه روی نقشه‌ها دیگر اهمیتی ندارند، جایی که نیازی نیست نگران مصادره گسترده و بی‌رویه ثروت خود باشند.»

خدمات صرافی کراکن به ایرانی ها دردسرساز شد

او همچنین در یادداشتی که در ماه قبل منتشر شده قول داده بود که درگیر مناقشات سازمان‌های دولتی که با قوانینی منسوخ شده در تلاش برای حذف افراد هستند نخواهد شد. در گزارش مشابهی، رویترز چند هفته پیش به مسئله خدمات صرافی بایننس به کاربران ایرانی با وجود تحریم‌ها پرداخته بود.

از سوی دیگر بسیاری از پلتفرم‌های رمزارزی تاکنون دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند. برای مثال OpenSea به عنوان بزرگ‌ترین بازار NFT جهان، دسترسی کاربران ایرانی را در اواخر سال گذشته برای همیشه مسدود کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خدمات صرافی کراکن به ایرانی ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر