;
coinex

آغاز موج هفتم کرونا ؛ شمار کشته‌ها دوباره 3 رقمی می‌شود

متاسفانه موج هفتم کرونا در کشور آغاز شده و همچنان در حال افزایش است. کارشناسان از افزایش شمار کشته‌ها و احتمال 3 رقمی شدن آن خبر می‌دهند.

دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست در گفتگو با ایسنا توضیح داد که با آغاز موج هفتم کرونا این احتمال وجود دارد شمار کشته‌‌ها سه رقمی شود و در حال حاضر، اصلا زمان مناسبی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی نیست.

هشدارها درباره آغاز موج هفتم کرونا

دکتر حمید سوری توضیح داد که کرونا در چند ماه اخیر، نوساناتی داشت و حتی شاهد یک پیک با ارتفاع کم در اردیبهشت ماه بودیم؛ اما از آنجایی‌که بیماریابی فعال نداریم و آمارها از روی تعداد بستری و مرگ‌ومیرها مشخص می‌شود، نمی‌توان تغییرات اپدیمی را به‌خوبی ردیابی کرد. بر همین اساس بود که پیک اردیبهشت ماه مشخص نشد.

آغاز موج هفتم کرونا ؛ شمار کشته‌ها دوباره 3 رقمی می‌شود

این اپیدمیولوژیست در ادامه صحبت‌های خود گفت که با توجه به ساب واریانت‌های جدید، پیک هفتم کرونا آغاز شده است. ساب واریانت‌های جدید سرعت انتشار بالاتری دارند و به طبع هرچقدر که تعداد مبتلایان بیشتر شود، تعداد مرگ‌ومیر نیز افزایش می‌یابد.

او افزود که میزان مرگ‌ومیر به اندازه سویه دلتا نیست؛ چراکه کشندگی ساب واریانت‌های جدید کمتر است. با این‌حال، شاهد افزایش شمار کشته‌ها و دو رقمی شدن آن بودیم. بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیوع دوباره کرونا و افزایش شمار کشته‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر