;
coinex

بیوگرافی سونگ جونگ کی (Song Joong Ki) [+ تصاویر و بهترین فیلم و سریال‌ها]

سونگ جونگ کی یکی از محبوب‌ترین بازیگران کره‌ای به شمار می‌رود که شهرت زیادی دارد. در ادامه به بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) می‌پردازیم.

فیلم رسوایی سونگ کیون کوان (Sungkyunkwan Scandal) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کشور کره محسوب می‌شود که طرفداران زیادی در جهان دارد. یکی از اصلی‌ترین بازیگران این فیلم، سونگ جونگ کی است که بعد از پخش این سریال به شهرت زیادی رسید. این بازیگر در فیلم‌های دیگری نیز بازی کرده و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. اگر شما هم به این بازیگر جذاب و دوست‌داشتنی علاقه دارید، تا انتهای این مطلب همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2022

بهترین سریال های کره ای 2022

بیوگرافی سونگ جونگ کی (Song Joong Ki)

از دیگر دلایل شهرت سونگ جونگ کی، می‌توان به حضور او در برنامه «مرد دونده» اشاره کرد. او از سال 2001 تاکنون در فیلم‌ سریال‌های زیادی بازی کرده است.

این بازیگر جذاب و دوست‌داشتنی در تاریخ 19 سپتامبر 1985 در دونگ کو در کشور کره جنوبی دیده به جهان گشود. در ادامه، اطلاعات جزئی‌تری درباره زندگینامه Song Joong Ki در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بهتر با این هنرمند آشنا شوید.

اوایل زندگی و تحصیلات

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)
بیوگرافی سونگ جونگ کی

سونگ جونگ کی فرزند دوم خانواده بوده و دوران طفولیت خود را در روستایی نزدیک به دجون گذرانده است. وی در دوران نوجوانی در مسابقات اسکیت شرکت می‌کرد و در این زمینه موفقیت‌هایی نیز کسب کرد. او حتی توانست در مسابقات برنامه تلویزیونی سه‌گانه (Triple) هم شرکت کند. با این حال، سونگ جونگ کی پس از آسیبی که در این ورزش دید، مجبور شد در سال اول دبیرستان آن را کنار بگذارد.

این بازیگر در تمام دوران تحصلی خود در مدرسه، عملکرد بسیار خوبی داشت و جزو دانش‌آموزان نمونه بود. او برای آزمون ورودی به کالج که امتیاز کل آن از 400 بود، موفق به کسب امتیاز 380 شد که یک رتبه عالی به نظر می‌رسد. وی موفق شد در دانشگاه سونگ کیون کوان قبول شود و درس خود را در آنجا ادامه دهد.

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

یکی از نکات جالب درباره زندگینامه Song Joong Ki این است که استعداد بازیگری او در مترو توسط یک مأمور استعدادیابی کشف شد. این موضوع در حالی بود که او داشت خود را برای آزمون ورودی دانشگاه آماده می‌کرد. بااین‌حال، این موضوع باعث نشد که سونگ جونگ کی وارد دنیای بازیگری شود. دلیل این موضوع هم این بود که هنوز برای انتخاب مسیر شغلی خود تردید داشت.

یکی دیگر از دلایلی که موجب شد سونگ جونگ کی در ابتدا وارد حرفه بازیگری نشود این بود که پدر او مخالف این حوزه بود. در نهایت، وی در سال 2012 با مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه سونگ کیون کوان فارغ‌التحصیل شد.

برای اولین بار، سونگ جونگ کی در یک برنامه تلویزیونی دیده شد که مسابقه هوش را به‌خوبی به انجام رساند. این برنامه، در آن مسابقه، وی موفق به دریافت مقام دوم شد و پس از آن، در دانشگاه به‌عنوان یک الگو شناخته می‌شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

ورود به دنیای بازیگری

سونگ جونگ کی اولین کار حرفه‌ای خود را در سال 2008 در فیلم «یک گل یخ‌زده» انجام داد. این فیلم که ژانر تاریخی داشت، توانست رزومه سونگ را تا حد زیادی تقویت کند. در سال بعد هم او را در فیلم «پنج حس اروس» مشاهده کردیم و او همچنان کار خود را در نقش‌های کوچک در سریال‌های «سه‌گانه» و «آیا کریسمس برف می‌بارد؟» ادامه داد.

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)
بیوگرافی سونگ جونگ کی

علاوه بر این، سونگ جونگ کی کار خود را گسترش و سال 2009 تا 2010 به‌عنوان مجری برنامه تلویزیونی به فعالیت خود ادامه داد. این برنامه تلویزیونی که در روزهای جمعه پخش می‌شد، «بانک موسیقی» نام داشت و از شبکه KBS پخش می‌شد.

بعد از این اتفاق، او در یک سریال درام و پزشکی تحت عنوان «پزشکان زنان و زایمان» ایفای نقش کرد. در همان سال، او در دنباله فیلم با نام «دنباله دلچسب 2» بازی کرد. اما شهرت وی با بازی در سریال رسوایی آغاز شد که در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره آن خواهیم داد.

بازی در سریال رسوایی سونگ کیون کوان

یکی از بهترین سریال‌هایی که سونگ جونگ کی در آن ایفای نقش کرد، رسوایی سونگ کیون کوان است که در سال 2010 پخش شد. برخلاف فیلم‌های قبلی وی که در آنها نقش فرعی داشت، سونگ در این سریال نقش اصلی را ایفا می‌کرد و با بازی درخشان خود، مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

در سریال رسوایی، سونگ جونگ کی در نقش یک پسر تنبل و عیاش ظاهر شد که در قرن 18 در دوران چوسان زندگی می‌کرد. این سریال در مدت‌زمان کوتاهی توانست به یکی از بهترین سریال‌های آن زمان تبدیل شود و نگاه اغلب طرفداران را به سمت خود جلب کرد. بازی در این سریال موجب شد که سونگ جونگ کی در سال‌های 2010 تا 2011 در میان بازیگران برنامه رانینگ من دیده شود.

سایر فعالیت‌ها

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

یکی دیگر از فعالیت‌های سونگ جونگ کی که باید در مقاله زندگینامه Song Joong Ki به آن اشاره کرد، انتشار کتاب «پروژه پوست زیبا» بود که رازهای داشتن یک پوست سالم و زیبا برای آقایان را توضیح می‌داد. این کتاب در سال 2013 در کشور ژاپن مجدداً چاپ شد. همچنین مجله مد فرانسه به نام «ال» هم به او کمک کرد. در یکی از سفرهای این بازیگر به ژاپن، یک ویژه‌برنامه از او پخش شد که «من واقعی هستم» نام داشت.

وی سپس در سال 2011 در فیلمی تحت عنوان «انبردست پنی» بازی کرد که ژانری کمدی و رمانتیک داشت. سونگ در این فیلم، نقش یک فرد تنبل و بیکار را بازی می‌کرد. شاید برای شما جالب باشد که منتقدان بازی این بازیگر را در این فیلم ستایش کردند.

علاوه بر موارد ذکرشده، با نگاهی به بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) متوجه می‌شویم که این بازیگر در سال 2011 در سریالی با نام «درختی با ریشه عمیق» بازی کرد. در این سریال، سونگ نقش دوران جوانی پادشاه سجونگ را ایفا می‌کرد. این پادشاه متوجه می‌شود که داشتن قدرت کاملاً بی‌فایده است و در تلاش می‌کند تا هنگامی که بزرگ شد، علیه حکومت مستبد پدر خود قیام کند. این سریال هم موجب شد که منتقدان این بازیگر را مورد ستایش قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

بهترین سریال های کره ای کمدی

روایت در حمایت از محیط‌ زیست

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

علاوه بر حرفه بازیگری، سونگ جونگ کی در حمایت از محیط‌ زیست هم کارهایی انجام داده است. این بازیگر در سال 2012 یک مستند درباره این موضوع را روایت کرد. این مستند که با نام «اشک‌های قطب جنوب» پخش شد، درباره حفاظت از کره زمین و مسائل زیست‌محیطی بود. نکته جالب‌توجه درباره سونگ جونگ کی این بود که وی تمام هزینه‌های مربوط به این برنامه را به امور خیریه اهدا کرد.

نقش‌های اصلی سونگ در سال‌های 2012 تا 2015

سونگ سال‌های بین 2012 تا 2015 را سال‌های طلایی دوره حرفه‌ای خود دانست. او در این سال‌ها، در فیلم فانتزی و عاشقانه «پسر گرگ نما» بازی کرد که یکی از مهم‌ترین فیلم‌های وی شناخته می‌شود. دلیل این موضوع هم این بود که این فیلم یکی از اولین فیلم‌های سونگ بود که در جشنواره فیلم تورنتو پخش می‌شد.

در بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) ذکر شده که او قبل از بازی در این فیلم و زمانی که خود را برای نقش پسر گرگ نما آمده می‌کرد، توجه زیادی به حرکات بدن سگ‌ها می‌کرد تا بتواند نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند.

در نتیجه، تلاش‌های او جواب داد و این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان پخش شد. این فیلم توانست فروشی بیشتر از 7 میلیون داشته باشد که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و بهترین فیلم‌های ملودرام کره‌ای نام برد.

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

در همان سال 2012، سونگ توانست اولین نقش اصلی خود را در فیلم درام «مرد بی‌گناه» بازی کند. این فیلم که در تلویزیون پخش می‌شد، نمایشی از یک فرد ضدقهرمان بود که به دلیل نقش‌آفرینی جذاب سونگ جونگ کی، مورد ستایش منتقدان قرار گرفت.

این فیلم هم توانست شمار بسیار زیادی از بینندگان را به سمت خود جلب کند و مانند فیلم پسر گرگ نما، فروش بسیار خوبی داشت. این دو فیلم باعث شدند که عکس سونگ به‌عنوان ناجی فیلم‌های ملودرام کره‌ای، روی مجله‌ها برود. این نقش‌آفرینی‌ها به سونگ کمک کردند که جوایز متعددی دریافت کند.

بااین‌حال، سونگ هنوز به خدمت سربازی نرفته بود و به همین دلیل هم مجبور بود برای مدتی از دنیای بازیگری دور شود. او در تاریخ 27 اوت 2013 در اردوگاه چانچئون نام‌نویسی کرد تا به خدمت سربازی برود و سپس در تاریخ 26 مه 2015 از خدمت مرخص شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای تاریخی

بهترین سریال های کره ای جنایی

فعالیت‌های سال 2016 تاکنون

با نگاهی به بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) مشاهده می‌کنیم که بعد از گذراندن دوران سربازی، سونگ بازیگری را در ایفای نقش در سریال «نسل خورشید» ادامه داد. او که در این سریال به همراه سونگ هه کیو ایفای نقش کرد، نقش یک افسر نظامی را بازی می‌کرد و این سریال درام هم توانست به یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه تبدیل شود. این مجموعه باعث شد که سونگ نه‌تنها در کره، بلکه در سراسر آسیا در صدر نظرسنجی‌ها قرار بگیرد.

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

خوب است بدانید که سازمان گردشگری کره، سونگ جونگ کی را به‌عنوان سفیر افتخاری گردشگری این کشور انتخاب کرد تا بتواند فرهنگ گردشگری را در این کشور افزایش دهد. سونگ جونگ کی اولین بازیگری بود که در برنامه اصلی KBS news دعوت شد.

لیستی وجود دارد که در آن 100 رهبر برتر آینده را اضافه کرده‌اند. با بررسی زندگینامه song joong ki متوجه می‌شویم که سونگ در این لیست، در رتبه 34 قرار دارد. علاوه بر این، سونگ توانست در سال 2016 به‌عنوان مدلینگ، برای بیشتر از 30 برند کار کند و در این حرفه  هم موفق شود. این موضوع باعث شد تا سونگ بتواند برنده «برند سال» کره شود. در این سال، سونگ موفق به دریافت جوایز بسیار زیادی شد که قابلیت‌های او را نشان می‌دهند.

در سال 2017، سونگ برای بازی در یک فیلم تاریخی و فانتزی تحت عنوان «جزیره کشتی جنگی» انتخاب شد و در کنار بازیگرانی مانند سو جی سوب و هوانگ جونگ مین به ایفای نقش پرداخت. بررسی زندگی کاری و بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) نشان می‌دهد که او  در سریال درام، تاریخی و فانتزی «سرگذشت آسدال» نیز بازی کرد و مجدداً به تلویزیون بازگشت. این سریال که در سال 2019 پخش شد، توانست نظر مثبت کاربران را به سمت خود جلب کند.

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

در ژانویه 2020، این بازیگر از کمپانی بلاسم انترتینمنت جدا شد و برای ادامه کار، به کمپانی History D&C پیوست. سونگ در سال 2021 هم در یک فیلم تخیلی با نام «رفتگرهای فضایی» بازی کرد که در این فیلم، با کیم ته ری همراه بود که توسط جو سونگ هی کارگردانی می‌شد.

این فیلم در تاریخ 5 فوریه 2021 از شبکه نتفلیکس پخش شد و توانست جایگاه بسیار خوبی از نظر مخاطبان دریافت کند. به‌جز موارد ذکرشده، سونگ در تاریخ 20 فوریه 2021 در مجموعه تلویزیونی «وینچنزو» ایفای نقش کرد که توسط کمپانی‌های TVN و نتفلیکس پخش شد.

زندگی شخصی

همان طور که در بالا هم ذکر کردیم، سونگ جونگ کی و سونگ هه کیو در سریال نسل خورشید با یکدیگر هم‌بازی بودند. این سریال موجب آشنایی بیشتر این دو بازیگر با یکدیگر شد و سرانجام در تاریخ 5 ژوئیه 2017 خبر نامزدی آن‌ها پخش شد.

درحالی‌که رسانه‌ها علاقه شدیدی به حضور در مراسم ازدواج آن‌ها داشتند، این دو در یک مراسم خصوصی به همراه خانواده و دوستان نزدیک خود در هتل شیلا در سئول ازدواج کردند. بااین‌حال، زندگی مشترک آن‌ها تنها دو سال دوام داشت و در سال 2019 از یکدیگر جدا شدند.

بیوگرافی سونگی جونگ کی (song joong ki)

بهترین فیلم و سریال‌های سونگ جونگ کی

با نگاهی به بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) متوجه می‌شویم که این بازیگر موفق و جوان تاکنون در فیلم و سریال‌های بسیار متعددی بازی کرده است. به همین دلیل هم شاید انتخاب بهترین فیلم این بازیگر کمی سخت باشد.

بااین‌حال، بهترین سریال‌هایی که سونگ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است، شامل مواردی مانند رسوایی سونگ کیون کوان، مرد بی‌گناه، نسل خورشید، تاریخ آرتدال و وینچنزو است. بهترین فیلم‌های این بازیگر هم شامل رفتگران فضایی، جزیره جنگی، پسر گرگ نما و سرقت بزرگ می‌شوند.

کلام آخر

سونگ جونگ کی یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازیگران کره‌‌ای به شمار می‌رود که در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده است. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی بیوگرافی سونگ جونگ کی (song joong ki) پرداختیم. اگر شما هم درباره زندگی هنری و شخصی این بازیگر کنجکاو هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همان طور که مشاهده کردید، زندگینامه song joong ki نشان می‌دهد که این بازیگر برای رسیدن به موقعیت کنونی خود، تلاش‌های زیادی کرده است.

سؤالات متداول

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سونگ جونگ کی چه مواردی هستند؟

از بهترین فیلم‌های سونگ جونگ کی می‌توان به مواردی مانند رفتگران فضایی، جزیره جنگی، پسر گرگ نما و سرقت بزرگ اشاره کرد. بهترین سریال‌هایی که سونگ جونگ کی در آن‌ها ایفای نقش کرده است، شامل رسوایی سونگ کیون کوان، مرد بی‌گناه، نسل خورشید، تاریخ آرتدال و وینچنزو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این بازیگر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر