;
coinex

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 2 فاش شد

یکی از افشاگران معروف حوزه تکنولوژی به‌تازگی مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 2 را فاش کرده است و همانطورکه انتظار می‌رفت، آخرین پردازنده کوالکام دارای 4 نوع هسته است

کوالکام احتمالا جدیدترین مدل از پردازنده‌های مخصوص موبایل‌های پرچمدار را در تاریخ 15 نوامبر (24 آبان) معرفی خواهد کرد. این پردازنده که احتمالاً اسنپدراگون 8 نسل 2 نام دارد، مستقیماً جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد شد. اخیراً یک افشاگر مشخصات اولیه پرچمدار جدید کوالکام را فاش کرده است که در ادامه به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: کوالکام دو نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 را در رویداد سالانه خود معرفی می‌کند

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 2

به گزارش وبسایت Notebookcheck و به نقل از اکانت Ice Universe در توییتر، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 با کد SM8550 در منابع اطلاعاتی موثقی رویت شده است. شایعات قبلی بیان می‌کردند که پردازنده جدید کوالکام دارای چهار نوع هسته و در مجموع هشت هسته است. همچنین قبلا گفته شده بود که اسنپدراگون 8 نسل 2 به فرکانس چشمگیر 3.5 گیگاهرتز خواهد رسید.

این در حالی است که پردازنده A16 Bionic مورد استفاده در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس فرکانس 3.45 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد و این یعنی پرچمدار جدید کوالکام می‌تواند قدرت پردازشی بالاتری نسبت به گوشی‌های آیفون برای اندرویدی‌ها به ارمغان بیاورد.

Ice Universe می‌گوید که نسل دوم پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 مجهز به یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز ، دو هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A715،‌ دو هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و سه هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 خواهد بود. کوالکام قبلا از سه نوع هسته در پردازنده‌های پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده کرده بود، اما ظاهرا تصمیم بر این است که در نسل جدید چهار نوع هسته وجود داشته باشد.

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 2 فاش شد

زمان زیادی از رونمایی از هسته‌های Cortex-X3، Cortex-A715 و Cortex-A510 شرکت ARM نگذشته است. در هنگام معرفی Cortex-X3، شرکت ARM اعلام کرد که IPC این هسته (دستورالعمل بر سیکل کلاک) 11 درصد بیشتر از Cortex-X2 خواهد بود. به عبارت دیگر، هسته Cortex-X3 با همان فرکانس Cortex-X2 تا 11 درصد قدرتمندتر عمل خواهد کرد.

البته Ice Universe به تغییرات در واحد پردازش عصبی (NPU) و پردازنده گرافیکی Snapdragon 8 Gen 2 اشاره‌ای نکرد، اما او می‌گوید که کوالکام به لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC روی آورده است تا این سیستم-روی-تراشه را بسازد. قبلاً از این لیتوگرافی برای ساخت Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌شد. همچنین پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 ممکن است از لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC استفاده کند.

به نظر می‌رسد کوالکام از تلاش برای شکست دادن پردازنده مدیاتک Dimensity 9000 دست نکشیده و در عین حال بر کاهش مصرف انرژی تاکید دارد. احتمالاً دلیل اصلی استفاده از چهار نوع هسته نیز همین قضیه است. مدیاتک در حال حاضر مدل قدرتمندتری از پردازنده خود به نام دایمنسیتی 9000 پلاس را در بازار دارد که از هسته Cortex-X2 استفاده می‌کند. شایعات می‌گویند که فرآیند تولید پردازنده دایمنسیتی 10000 نیز آغاز شده است.

بر اساس شایعات، پرچمداران سری گلکسی اس 23 سامسونگ، ویوو ایکس 90 پرو پلاس، شیائومی 13 پرو، وان پلاس 11 پرو و پرچمدار جدید ​​موتورولا اولین دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهند بود. اسنپدراگون 8 نسل 2 به ترتیب با بهبود 25 و 40 درصدی در واحدهای پردازشی CPU و GPU و کاهش 15 درصدی مصرف انرژی، می‌تواند فاصله بین پردازنده‌های کوالکام و پردازنده‌های سری A اپل را به پایین‌ترین حد ممکن برساند.

یبشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشنراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: Notebookcheck

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر