;
coinex

هیونداری آزرا گرنجور جدید رسما معرفی شد؛ شاهکاری که ورودش به ایران ممنوع است!

هیونداری آزرا گرنجور جدید به عنوان یک سدان کره‌ای و زیبا به تازگی معرفی شده است، این مدل به دلیل برچسب قیمتی بالای 20 هزار دلار وارداتش به ایران ممنوع است.

با اینکه برند لوکس هیوندای در اصل جنسیس است و این خودروساز محصولات لوکس خود را با این برند به بازار عرضه می‌کند، ولی خود برند هیوندای نیز بعضا به تولید خودروهای لوکس می‌پردازد. به همین جهت به تازگی هیوندای آزرا گرنجور جدید که یک سدان محبوب کره‌ای است و بر اساس زبان طراحی مدرن توسعه پیدا کرده است، با قیمتی در حدود 35 هزار تا 45 هزار دلاری معرفی شده و بخاطر قیمت بالای 20 هزار دلار مطابق آیین‌نامه واردات خودرو به ایران، وارداتش به ایران ممکن نیست.

هیوندای آزرا جدید قرار است در سال 2023 در نسل هفتم به بازار کره جنوبی عرضه شود. به نظر می‌رسد که این خودرو فقط در کره جنوبی مونتاژ خواهد شد و این شرکت به‌طور اختصاصی این خودرو را برای بازار این کشور در نظر گرفته است. این سدان زیبا و لوکس از پلتفرمی مشترک با هیوندای سانتافه و سوناتا استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

مشخصات فنی هیونداری آزرا گرنجور جدید

هیوندای آزرا گرنجور جدید از لحاظ فنی نسبت به نسل قبلی تغییرات زیادی نداشته است. این خودرو در مدل پایه از پیشرانه 2.5 لیتری با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر بهره‌مند شده است. گران‌ترین نسخه این مدل خودرو همچنین از پیشرانه 3.5 لیتری V6 استفاده کرده که توانایی ایجاد قدرتی معادل 290 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن‌متر را به طور مناسبی دارد. قدرت تولیدی از این پیشرانه‌ها نیز توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

هیونداری آزرا گرنجور جدید

هیوندای آزرا گرنجور همچنین از آزرا پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد که احتمالاً از سال آینده شاهد تولید این خودرو به صورت برقی نیز خواهیم بود. این مدل به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ و یک پیشرانه برقی مجهز خواهد بود که توانایی تولید قدرتی برابر با 265 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را خواهد داشت. همچنین این مدل از خودرو به باتری‌های 13.8 کیلووات ساعتی نیز بهره‌مند شده تا به شکل متوسط به ازای هر 100 کیلومتر حدود 1.5 تا 2 لیتر بنزین مصرف کند.

طراحی هیونداری آزرا گرنجور جدید

این خودرو در نمای جلوی از زبان طراحی مینیمال استفاده کرده که باعث شده به ون هیوندای استاریا نیز شباهت زیادی پیدا کند. طراحان یک نوار LED باریک را به شکل عرضی در جلوی این خودرو نصب کردند که وظیفه روشنایی روز را بر عهده خواهد داشت. چراغ‌های اصلی نیز در دو طرف جلو پنجره خاص این خودرو قرار گرفته‌اند.

هیونداری آزرا گرنجور جدید

طراحان برای نمای عقب نیز از همان طرح نوار LED باریک چراغ روشنایی روز نمای جلو استفاده کرده‌اند. طراحان سقف را با شیب ملایم تا انتهای بدنه کشیده‌اند که منجر به شباهت نمای این بخش به خودروهای فست‌بک شده است. همچنین باید اشاره کرد که نمای عقب هیوندای آزرا گرنجور به سبک طراحی جنسیس G90 نیز شباهت بسیاری پیدا کرده است.

هیونداری آزرا گرنجور جدید

طراحان در نمای جانبی همچنین از خودروهای کلاسیک آمریکایی الهام گرفته و از سبک دو ستونه برای انتهای بدنه بهره گرفته‌اند. همچنین نمای جانبی این خودرو به گرنجور 2023 و آیونیک 5 برقی نیز شباهت بسیاری دارد. به طور کلی هیوندای طی سال‌های اخیر سعی کرده با الهام از خودروهای کلاسیک دهه 80 میلادی، برخی از محصولات خود را با سبک کلاسیک و رترو طراحی کند.

هیونداری آزرا گرنجور جدید

این خودرو در بخش کابین به خصوص در قسمت داشبورد بسیار به خودروهای جنسیس شبیه است. در این قسمت دو نمایشگر متصل با طول 20 اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که تا وسط داشبورد نیز امتداد یافته است. یک نمایشگر لمسی کوچک نیز در پایین آن‌ها تعبیه شده تا با استفاده از آن بتوان تجهیزات رفاهی و سرگرمی را کنترل کرد. از سایر ویژگی‌های این خودرو در کابین باید به دریافت فرمان صوتی، نمایشگر ویژه سرنشینان عقب، نورپردازی ملایم داخل کابین و صندلی‌های برقی اشاره کنیم.

هیونداری آزرا گرنجور جدید

لیست کامل مشخصات فنی و قیمت کلیه مدل‌های هیوندای مدل آزرا گرنجور جدید هنوز منتشر نشده، اما احتمالاً این خودرو با قیمت 35 تا 40 هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هیونداری آزرا گرنجور جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر