;
coinex

افتتاح یک تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا

بالاخره پس از سال‌هایی بسیار یک تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا که جزو محبوب‌ترین اماکن توریستی است، افتتاح گردید. این تونل بیش از 110 سال قدمت دارد.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی گزارشی اعلام کرد که تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا برای اولین بار توسط عموم مورد بازدید قرار گرفت. شایان ذکر است که بازدیدکنندگان این منطقه توریستی بیش از یک قرن از دیدن این تونل محروم بودند. اکنون پس از گذشت 115 سال انتظارها به پایان رسید. علاقه‌مندان به این منظره زیبا از این پس می‌توانند آبشار شگفت‌انگیز نیاگارا را از منظری دیگر ببینند.

بیشتر بخوانید: کشف شبکه راه های باستانی زیرزمینی در اروپا ؛ تونل‌هایی از اسکاتلند تا ترکیه [+عکس]

از تاریخ تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا چه می‌دانیم؟

تونل تازه افتتاح شده، بیش از 670 متر (معادل 2200 فوت) طول دارد. این تونل با قدمت 115 سال قرار بود که در کانادا یک پدیده‌ی مهندسی شگفت‌انگیز را به نمایش بگذارد. در وبسایت پارک نیاگارا گزارشی منتشر شده که در آن توضیحاتی از این تونل آمده است. طبق این گزارش تونل مذکور حدود 60 متر زیر نیروگاه پارک نیاگارا قرار گرفته و امروز مورد بازدید توریست‌ها قرار گرفته است. این تونل دارای انحنای ملایمی بوده که از چهار لایه آجر  18 اینچ بتن تشکیل شده است.

 تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا

تونل زیر آبشار نیاگارا، با مختصات هشت متر ارتفاع و شش متر عرض یک جاذبه تاریخی و بی‌نظیر است. بازدید کنندگان توسط یک آسانسور شیشه‌ای به سمت تونل می‌روند. سپس افراد با عبور از فضای زیر نیروگاه می‌توانند از منظری جدید آبشار نیاگارا تماشا کنند.

نیروگاهی که حالا در دل خود تونل توریستی را دارد، در سال 1905 و در قسمت کاناداییِ رودخانه نیاگارا ساخته شده است. این نیروگاه چند عرشه‌ی مخفی دارد و به بازدیدکنندگان علاوه بر زیبایی‌های طبیعی آبشار، این امکان را می‌دهد تا تاریخچه‌ی فعالیت صدساله‌ی کارگران را لمس کنند.

سی ان ان در این خصوص نوشته است که این نیروگاه از سال 1905 تا 2006 فعالیت داشته و آب را از آبشار نیاگارا برای راه‌اندازی ژنراتورهای غول‌پیکری هدایت می‌کرده است. نیروگاه مذکور وظیفه‌ی تامین برق صنعتی مناطق را داشت. جالب است بدانید این تنها نیروگاه برق آبی دست‌نخورده در عصر خود است که در جهان وجود دارد.

 تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا

مسئولین مرتبط مدعی شده‌اند که تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا با کمک دینامیت‌های اولیه، فانوس، کلنگ و بیل در سال 1901 حفر شده است. زمان بازدید این تونل و نیروگاه حدود دو ساعت به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افتتاح تونل عظیم زیر آبشار نیاگارا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر