;
coinex

بازیگران سریال زیر یه سقف [بیوگرافی + عکس]

زیر یه سقف جدیدترین سریال طنز تلویزیونی است که از شبکه نسیم پخش می‌شود. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال زیر یه سقف می‌پردازیم.

سریال «زیر یه سقف» به کارگردانی سید حامد تهرانی علوی و تهیه‌کنندگی روشان امیری ساخته شده است. مجموعه چسب زخم که در شهریور ماه سال جاری از شبکه پنج سیما پخش شد نیز حاصل همکاری وی با حامد تهرانی علوی بود.

رامین ناصر نصیر، یزدان فتوحی، نیما شاهرخ شاهی، اردشیر کاظمی، فریبا نادری و شهین تسلیمی بازیگران مطرحی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال زیر یه سقف

فیلمنامه مجموعه کمدی زیر یه سقف به قلم محمد تنابنده و وحید جعفری به نگارش درآمده است. علاوه‌بر هنرمندانی که در ابتدای مقاله نام بردیم، بازیگرانی توانمند که پیش از این نیز در سریال‌های طنز حضور داشته‌اند، در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

بازیگران سریال زیر یه سقف
عکس بازیگران سریال زیر یه سقف

ایمان صفا، فاطمه شکری، شهرزاد عبدالمجید، سارا والیانی، کیمیا گیلانی، مهران ضیغمی، پیمان کلانتری و فاطمه رضایی توفیقی،‌ از دیگر بازیگران سریال زیر یه سقف هستند که در ژانر طنز ساخته شده است.

عسل شاپوری، سعیده سادات حسینی، مانی محمدپور و کسری حاجی باقری نیز بازیگران خردسال این مجموعه هستند. ما در ادامه، علاوه بر خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران سریال زیر یه سقف ، مختصری از زندگینامه کارگردان و عکس بازیگران سریال زیر یه سقف را به شما ارائه می‌دهیم.

فریبا نادری

بازیگران سریال زیر یه سقف

اولین بازیگری که در معرفی زندگینامه بازیگران سریال زیر یه سقف به آن می‌پردازیم، فریبا نادری است. فریبا نادری در بیست‌و‌سوم فروردین ماه سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته گرافیک است و از 19 سالگی با ایفای نقش در سریال مروارید سرخ به کارگردانی مسعود رسام وارد دنیای بازیگری شد.

بزرگ مرد کوچک، غیرمحرمانه، سال‌های مشروطه، فاکتور هشت، ز یاد رفته، آسمان همیشه ابری نیست، چک برگشتی، ستایش 2، از سرنوشت، خائن کشی، حس خوب زندگی و لامبورگینی برخی از آثار کارنامه‌ هنری فریبا هستند.

فریبا نادری در سال 1385، عاشقانه با مسعود رسام که 27 سال از او بزرگتر بود، ازدواج کرد. اما در سال 1388 مسعود رسام بر اثر سرطان درگذشت. نادری پس از فوت زنده‌یاد رسام در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: هرگز با بازیگران تلویزیون یا سینما ازدواج نخواهد کرد. او در مورد همسرش می‌گوید: «در کنار مسعود رسام زندگی عاشقانه‌ای داشتم و با وجود بیست و هفت سال تفاوت سنی هیچ وقت در زندگی با او خلائی حس نکردم. حتی کوچکترین سخنان او برای من آموزنده بود و این بهترین خاطره‌ام از اوست که هنوز هم حرف‌های پر محتوایش در خاطرم هست.»

فریبا نادری 8 سال پس از درگذشت مسعود رسام برای بار دوم با مهرداد طباطبایی از فعالان مواد غذایی و لبنیات ازدواج کرد و یک سال بعد از ازدواجش، دخترش یارا به دنیا آمد. نادری در سال 96 رستورانی را با نام دلی جان تاسیس کرد. در افتتاحیه رستوران فریبا نادری، چهره‌هایی همچون سمانه پاکدل، سام نوری، کمند امیر سلیمانی، مریم سلطانی، پژمان بازغی، مستانه مهاجر، لاله اسکندری، گلاره عباسی، مژده لواسانی و مریم کاویانی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

ایمان صفا

بازیگران سریال زیر یه سقف
زندگینامه بازیگران سریال زیر یه سقف

ایمان صفا یکی دیگر از چهره‌های محبوبی است که در بیوگرافی بازیگران سریال زیر یه سقف به آن می‌پردازیم. ایمان صفا زاده‌ی یکم دی ماه سال ۱۳۶۲ در تهران است. وی فرزند اول یک خانواده چهار نفره است و تنها یک خواهر کوچک‌تر دارد. او فارغ التحصیل رشته‌ی هنر و معماری از دانشگاه آزاد تهران مرکز بوده و بازیگری را از تئاتر دانشجویی شروع کرده است.

صفا در 24 سالگی با فیلم «قرنطینه» به کارگردانی منوچهر هادی، در کنار بازیگران مطرحی چون رضا عطاران و افسانه بایگان، بازی جلوی دوربین را تجربه کرد. او در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی عملیات ۱۲۵ به کارگردانی بهروز افخمی به شهرت رسید.

صفا درباره‌ی علاقه‌ به کارش گفته است: «عشق من بازیگری است و برایم فرقی نمی کند که در کدام قالب کار کنم، تا جایی که مردم دوستم داشته باشند و بخواهند در تلویزیون حضور خواهم داشت. در کنار تلویزیون، تئاتر هم کار می‌کنم، عشق من این مردم هستند و اگر این آدم ها نباشند و کاری بر خلاف میل آنها بکنم، آن روز، روز مرگ من است.»

ایمان صفا با بازی در سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی و حضور در برنامه جوکر به محبوبیت رسید. او همچنین در قرنطینه، هیلانه، سفیر عشق، استخاره، باران تابستانی، ملاقات در تاریکی، کوتاه مثل زندگی، ماشین قشنگم، یتیم خانه ایران، داش آکل، پاگچی، یقه سفیدها، شنای پروانه، دم غروب، مهمانان ویژه، خوب بد زشت، خداحافظ بچه و محکومین به ایفای نقش پرداخته است.

 کیمیا گیلانی

بازیگران سریال زیر یه سقف

کیمیا گیلانی متولد دوازدهم مرداد ماه سال 1371 در تهران است. این بازیگر جوان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی است. در آبان ماه سال 1399 سعید شیخ‌زاده با حضور در برنامه‌ی زنده‌ی نما به نما، قبولی خانم گیلانی با رتبه 1 در مقطع دکتری رشته مدیریت رسانه دانشگاه تهران را به او تبریک گفت.

او از 9 سالگی با اجرای برنامه «امیدهای ایران» شبکه جام و جم کار هنری‌اش را آغاز کرد و در سال 85 با برنامه «نردبان» به طور حرفه‌ای به فعالیتش ادامه داد. گیلانی در 20 سالگی اجرا و بازیگری برنامه «رنگین کمان» را برعهده گرفت و با این برنامه به مجری بازیگری شناخته شده تبدیل شد.

کیمیا گیلانی در کنار بازیگری و اجرا، در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارد. وی دارای مدرک بازیگری از موسسه کارنامه است. او همچنین در مرکز آموزش‌های سینما دوره فن و بیان و مدیریت ارتباط با مخاطبین را گذرانده و علاوه‌براین، از سازمان فنی حرفه‌ای مدرک دوبله را دریافت کرده است.

کیمیا گیلانی در یکم مهر ماه سال 1400 ازدواج کرد. او در سال 1398 موسسه فرهنگی هنری به نام سرزمین هنرهای کیمیا را تاسیس کرد و خودش آن را مدیریت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مهران ضیغمی

بازیگران سریال زیر یه سقف
زندگینامه بازیگران سریال زیر یه سقف

بیوگرافی بازیگران سریال زیر یه سقف را با مهران ضیغمی ادامه می‌دهیم. او زاده‌ی بیست و هفتم مرداد ماه سال۱۳۷۰ است . یک برادر کوچک‌تر از خود به نام عرفان دارد. ضیغمی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است و بازیگری را از 6 سالگی با فیلم «پشت دیوار شب» آغاز کرد.

مهران ضیغمی در دومین تجربه‌ای تصویری‌اش با مجموعه «دنیای شیرین» به کارگردانی بهروز بقایی وارد تلویزیون شد و پس از آن در سال 1377 در سریال «تولدی دیگر» داریوش فرهنگ با ایفای نقش سهیل نامی به شهرت رسید.

این بازیگر توانمند تاکنون در بیش از ۴۰ کار تصویری بازی کرده است. او مهم‌ترین کار هنری خود را مجموعه تولدی دیگر می‌داند. ضیغمی علاوه بر بازیگری در زمینه مد و لباس نیز کم و بیش فعالیت می‌کند و دستی هم در کار عکاسی دارد.

رامین ناصرنصیر

بازیگران سریال زیر یه سقف

رامین ناصرنصیر، در یازدهم بهمن ماه سال 1354 در تهران به دنیا آمد. پدر و مادرش اصالتا لاهیجانی هستند. او دارای مدرک کارشناسی رشته تدوین از دانشکده هنرهای زیبا تهران است. ایشان عاشق ادبیات بوده و به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط هستند.

ناصرنصیر کارش را به عنوان بازیگر از سال 1373 با بازی در مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد. او چهار سال پس از بازیگری، با ترجمه یک نمایشنامه وارد دنیای نویسندگی و مترجمی شد.

از دیگر سریال‌های او می‌توان به مجموعه‌های طنز تلویزیونی پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناغ‌ها، و سه پنج دو، شهرزاد، شوخی کردم، پشت کنکوری‌ها و افسانه هزارپایان اشاره کرد. همچنین او از بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ است که یکی از پرطرفدارترین سریال‎‌های نمایش‌خانگی این روزهاست. ناصرنصیر در چندین سریال با مهران مدیری همکاری داشته؛ از جمله قهوه تلخ که نقش آقای بلوکات را بازی کرد و در دورهمی، نقش پدربزرگ را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید:

شهرزاد عبدالمجید

بازیگران سریال زیر یه سقف
عکس بازیگران سریال زیر یه سقف

شهرزاد عبدالمجید متولد هفدهم مرداد ماه سال 1348 در تهران است. وی بازیگری را از 22 سالگی با اجرای تئاتر دختر چوپان آغاز کرد. در سال 1374 از طریق یکی از دوستان دستیارش در مجموعه پربیننده‌ی در پناه تو به ایفای نقش پرداخت.

شهرزاد عبدالمجید علاوه بر بازی در سریال‌ها، تئاتر و فیلم‌های متعدد، از علاقمندان کار در حوزه کودک است. او در مصاحبه‌ای در این باره گفته بود: «بازی کردن با عروسک را خیلی دوست دارم چون احساسی که از یک عروسک متکلم و جان دار به شما دست می‌دهد، قابل توصیف نیست. ضمن اینکه دنیای بچه‌ها برای من دنیای قشنگی است و همیشه هم گفته‌ام در کنار کارهایی که در تلویزیون، سینما و تئاتر انجام می‌دهم، در هر سن و شرایطی که باشم از کار در حوزه کودک غافل نمی‌شوم.»

نیما شاهرخ شاهی

بازیگران سریال زیر یه سقف

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال زیر یک سقف به سراغ نیما شاهرخ شاهی می‌رویم. نیما شاهرخ شاهی در هفدهم مرداد ماه سال 1360 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی عمران بوده و 7 سال به طور جدی در رشته دانشگاهی خود کار کرده است.

شاهرخ شاهی در 22 سالگی خیلی اتفاقی با بازی در فیلم «مکس» وارد دنیای بازیگری شد. او با ایفای نقش در فیلم «پارک وی» به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1385 کنار رعنا آزادی ور و بیتا فرهی دیده شد و سه سال بعد با بازی در سریال «فاصله‌ها» مشهور شد.

آینه‌های روبرو، بی‌انتها، نفرین، دموکراسی تو روز روشن، ناسپاس، لج و لج ‌بازی، کیش و مات، مجنون لیلی، دایره زنگی، سلفی با دموکراسی و هزار سال با تو، برخی از فیلم‌هایی هستند که نیما شاهرخ شاهی در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است. او همچنین از بازیگران سریال آزادی مشروط  است که به تازگی از شبکه یک روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید:

یزدان فتوحی

بازیگران سریال زیر یه سقف
رندگینامه بازیگران سریال زیر یه سقف

یزدان فتوحی، در مرداد ماه سال 1355 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته‌ی روانشناسی بالینی و کارشناسی ارشد رشته روانشناسی مشاوره است.

وی دوره بازیگری را در کلاس‌های زنده یاد حمید سمندریان سپری کرد. فتوحی از سال 1374 با بازی در نقش یک جوان دانشجو در سریال در پناه تو وارد قاب تلویزیون شد. وی یک سال بعد در کلاس‌های کارگردانی انجمن سینماگران جوان نیز شرکت کرد.

فتوحی در سال 1389 با بازی در مجموعه خنده بازار به کارگردانی شهاب عباسی به شهرت رسید. او جزو نویسنده‎‌های این سریال طنز نیز بود. همچنین ایشان در برنامه خنداننده شو 3 به عنوان یکی از مربیان کمدین‌ها حضور داشت.

ثبت با سند برابر است، ما خیلی باحالیم، هایلایت، راند چهارم، رقصنده، کوچه ژاپنی‌ها، کفشدوزک، خنده بازار، معمای شاه، شکرآباد، دست به نقد، رهایم نکن و فیلم کوتاه دختر باران برخی از آثار هنری یزدان فتحوحی هستند.

شهین تسلیمی

بازیگران سریال زیر یه سقف

بیوگرافی بازیگران سریال زیر یه سقف را با شهین تسلیمی به پایان می‌رسانیم. او در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۳۴در خشکرود استان مرکزی به دنیا آمد. او در جوانی در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود. تسلیمی در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرد، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو مخالف بودند به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد؛ تا اینکه توسط الیزابت امینی، برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی شد. بازی در این سریال طنز و پربیننده آغاز کار جدی و حرفه‌ای تسلیمی در تلویزیون بود.

شهین تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا زندگی کرده است؛ اما به‌دلیل علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشته و درحال‌حاضر در ایران زندگی می‌کند.

از آثار موفق کارنامه هنری او می‌توان سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهارچرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم را نام برد.

بیشتر بخوانید:

خلاصه داستان سریال زیر یه سقف

«زیر یه سقف» داستان زندگی همسایگانی را روایت می‌کند که در یک ساختمان کنار هم و با هم زندگی می‌کنند. آن‌ها با چالش‌های گوناگون درگیر هستند و اختلاف نظر و سلیقه دارند، با این حال در کنار هم با محبت و مهربانی روزگار می‌گذرانند.

بازیگران سریال زیر یه سقف

طبق جدول پخش برنامه‌های شبکه نسیم، سریال زیر یه سقف از شنبه (21 آبان ماه 1401) هر شب ساعت 20 از این شبکه پخش ‌می‌شود. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات ۰2:۰۰، ۰۵:۰۰، ۱۰:۰۰ و ۱4:۰۰ روز بعد که زمان تکرار سریال زیر یه سقف از شبکه نسیم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

کارگردان سریال زیر یه سقف

حامد تهرانی علوی متولد دهم مهر ماه سال 1364 در تهران است. وی در یک خانواده پنج نفره به دنیا آمده و یک خواهر و یک برادر دارد. تهرانی فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی از دانشگاه سوره بوده و با تشویق و حمایت خانواده، به ویژه پدرش وارد دنیای بازیگری شده است.

بازیگران سریال زیر یه سقف

او بازیگری را از 8 سالگی با ایفای نقش در برنامه کودکی به کارگردانی علی عمرانی آغاز کرد. تهرانی از دوستان شهاب عباسی (کارگردان و بازیگر) بوده و با وی روابط خانوادگی دارد. این رابطه دوستانه زمینه‌ساز ایفای نقش او در مجموعه طنز و پرطرفدار خنده‌بازار شد. حامد تهرانی با بازی در خنده بازار به شهرت رسید.

خنده بازار، شکرآباد، سه اپیزود از آینه، گذر میرزا، نیم نگاه، ارث شیرین، مشکلات یک مرد محترم و چسب زخم آثاری هستند که تهرانی به عنوان بازیگر و یا کارگردان در آن‌ها حضور داشته است.

حامد تهرانی علوی در کنار بازیگری از سال 1378 وارد دنیای موسیقی شد و با خواننده‌های بسیاری کار کرد. او در نواختن پرکاشن بسیار ماهر است. او همچنین ساخت موسیقی برای آثاری همچون طلاق به سبک ایرانی، ارث شیرین، چشم‌هاتو ببند، قبر مشترک و آخرین اخطار را در کارنامه هنری خود دارد.

عوامل تولید سریال تلویزیونی «زیر یه سقف»

  • نویسندگان فیلمنامه: محمد تنابنده و وحید جعفری
  • کارگردان: حامد تهرانی علوی
  • مجری طرح: حسین سعیدی
  • مدیر تولید: حسین الماسی
  • تهیه کننده: روشان امیری
  • منشی صحنه: شیما باقری
  • موسیقی: نیما عظیمی نژاد
  • تدوین: حامد حسینی
  • تیتراژ: بهرام قاسم خانلو
  • صدابردار: علیرضا نوین نژاد
  • صداگذاری: عبدالرضا حیدری
  • دستیار کارگردان و برنامه ریز: علی مهرآسا
  • طراح گریم: بابک شعاعی
  • مدیر تصویربرداری: هوشنگ غفوری
  • طراح صحنه و لباس: آبتین برقی
  • عکاس: پیام باورصاد احمدپور و سوگند صدیقی
  • مدیر تدارکات: علی اصغر بازگشا

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال زیر یه سقف نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

رامین ناصر نصیر، ایمان صفا، یزدان فتوحی، نیما شاهرخ شاهی، اردشیر کاظمی، فریبا نادری، شهین تسلیمی، فاطمه شکری، شهرزاد عبدالمجید، سارا والیانی، کیمیا گیلانی، مهران ضیغمی، پیمان کلانتری و فاطمه رضایی توفیقی در مجموعه زیر یه سقف به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال زیر یه سقف از کدام شبکه پخش می‌شود؟

مجموعه طنز زیر یه سقف از 21 آبان ماه هر شب ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال زیر یه سقف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر