coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

توقیف خودرو کشف حجاب را از بین خواهد برد؟ [+فیلم]

یکی از مسایلی که مورد بحث عموم می‌باشد این است که خودرو حریم شخصی است و افراد مختارند که هر عملی را انجام دهند. توقیف خودرو کشف حجاب را از بین خواهد برد؟

نتیجه این بحث و بررسی‌ها چنین شد که مجلس شورای اسلامی قانون صیانت از حجاب و عفاف را مطرح نمود. و در این قانون عنوان نمود که خودرو حریم شخصی نمی‌باشد و چنین مقرر شد که رویت هر گونه بد حجابی یا کشف حجاب در خودرو با برخورد قانونی از جمله: تعهد کتبی، جریمه نقدی و توقیف خودرو، همراه خواهد بود.

توقیف خودرو کشف حجاب را از بین خواهد برد؟ [+فیلم]

سایت رکنا با تیتر فیلم اولین توقیف خودرو به خاطر کشف حجاب به بررسی این مسئله پرداخته است. در اولین توقیف قانونی خودرو به دلیل کشف حجاب سرنشین، چرخ‌های BMW در محل به وسیله قفل توقیف شد.

ویدئوی کشف حجاب و توقیف خودرو

اما سایت عصرایران با تیتر پلیس تهران: تکذیب “توقیف خودرو به دلیل بی حجابی و اسپری فلفل”. به دنبال انتشار ویدیویی با عنوان «توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب در تهران» از سوی پلیس راهور، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با رد این موضوع توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد:

از روز گذشته کلیپی ویدیوئی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن خانمی با روایت دروغین مدعی است که پلیس راهور به خاطر کشف حجاب، خودروی آن‌ها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده است. این زن چندین بار تاکید می‌کند که علت توقیف خودرو، نداشتن حجاب سرنشین آن است.

توقیف خودرو به علت کشف حجاب

توقیف خودرو کشف حجاب
توقیف خودرو کشف حجاب

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تکذیب توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب، توضیح داده است:

این در حالی است که در بررسی دقیق موضوع کذب بودن این روایت محرز شده و واقعیت ماجرا از این قرار بوده که در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مورخه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، خودوری پژو ۲۰۶ در بزرگراه حکیم با توجه به انجام حرکات مخاطره آمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز توسط واحد گشت پلیس راهور متوقف و با توجه به شرایط راننده و انجام تست مثبت الکل راننده، برابر قانون خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

اما خبرگزاری رکنا نوشته است که:

برابر داده‌های حاصل از پایش سراسری محورهای مواصلاتی درون و برون شهری توسط سیستم های هوشمند، سرنشین یک دستگاه خودرو بعد از طی دو مرحله تذکر قانونی و توقیف سیستمی و ارسال پیامک با سرشماره “police” ضمن بی‌توجهی نسبت به قانون عفاف و حجاب برای بار سوم، به اقدامات غیر قانونی خود ادامه داده و خودروی نامبرده در پارکینگ منزل مالک به وسیله قفل چرخ توقیف قانونی شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر