;
coinex

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ [بیوگرافی + عکس]

مجموعه «سه دونگ سه دونگ» با بازی جواد عزتی و مرجانه گلچین و کارگردانی شاهد احمدلو به‌تازگی از آی‌فیلم پخش می‌شود. در این مطلب به زندگینامه بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ می‌پردازیم.

مجموعه تلویزیونی «سه دونگ سه دونگ» در سال 1390 به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان ساخته شده بود و  اولین بار در ماه رمضان سال ۱۳۹۰ از شبکه پنج سیما پخش شد. این سریال در محلات قدیمی جنوب تهران از جمله «بازار» و «درخونگاه» تصویربرداری شده‌ بود.

در این مقاله به بیان مختصری از زندگینامه کارگردان و بازیگران و نیز خلاصه داستان این سریال طنز ایرانی پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال نیکان [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال قهوه ترک [عکس + بیوگرافی]

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

این سریال طنز از پنجشنبه (11 خرداد 1402)، جایگزین مجموعه روزهای آبی در شبکه آی فیلم شده است و هرشب ساعت 19 از این شبکه روی آنتن می‌رود.

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ
بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

در این سریال طنز، بازیگران مطرح و محبوبی به ایفای نقش پرداختند. زنده یاد سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، اشکان اشتیاق، یوسف صیادی، گیتی معینی، عباس جمشیدی‌فر، مریم معصومی، سیاوش مفیدی، داریوش سلیمی، متین سادات ستوده، مجید صالحی، ساقی زینتی و سیروس میمنت بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ هستند. شما در ادامه عکس بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

سیروس گرجستانی

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

علی اکبر محمودزاده گرجستانی که در عرصه‌ی هنری با نام سیروس گرجستانی شناخته می‌شد، در بیست و سوم اسفند ماه سال ۱۳۲۳ در بندر انزلی به دنیا آمد. زمانی که دانش آموز مقطع هفتم بوده، پدر و مادرش از هم جدا شدند و سیروس پیش مادر و ناپدری‌اش بزرگ شد. البته پدرش که پیرمردی دستفروش و دوره‌گرد بود، هزینه بزرگ شدن او را پرداخت می‌کرد.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ وارد قاب تلویزیون شد. او پس از بازی در تلویزیون به استخدام وزارت فرهنگ و هنر و ارشاد کنونی درآمد.

سیروس گرجستانی پس از انقلاب، فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم فریاد مجاهد در سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. وی همچنین در عرصه ورزش نیز فعال بوده و به مدت ۴ سال بازیکن باشگاه فوتبال شاهین تهران بوده‌ است.

سگ بند، تپلی و من، ما همه با هم هستیم، قانون مورفی، نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا، پا تو کفش من نکن، ناردون، آدم باش، شانس، عشق، تصادف و مجرد 40 ساله، عنوان برخی از قیلم‌های کارنامه هنری او هستند.

سیروس گرجستانی از همسر اول خود دو دختر داشت که هر دو آنها در سنین پایین به انگلیس مهاجرت کرده و ازدواج کردند. ایشان از همسر دوم خود نیز دو دختر و یک پسر دارد.

سیروس گرجستانی بازیگر پرکار سینما و تلویزیون، دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر بود. وی متاسفانه روز پنجشنبه 12 تیر 1399 در 76 سالگی بر اثر سکته قلبی در  بیمارستان لواسانی تهران درگذشت. پیکر او دو روز بعد تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار «منوچهر حامدی» (بازیگر) به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال رهایم کن [بیوگرافی + عکس]

بهترین فیلم های سارا بهرامی [10 فیلم برتر]

متین ستوده

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

زندگینامه بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ را با متین ستوده ادامه می‌دهیم که زاده‌ی بیست و دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ است و کارشناسی مدیریت بازرگانی دارد. او آخرین فرزند یک خانواده‌ی پنج نفره است.

مادرش معلم ابتدایی و پدرش کارمند صدا و سیما بودند. او اولین بار در کودکی به واسطه‌ی پدرش وارد دنیای بازیگری شد. اما بعد مدتی از این حرفه دور شد و سپس با حضور در کلاس‌های بازیگری امین تارخ به عرصه هنر بازیگری بازگشت.

از بازی‌های موفق او می‌توان به ایفای نقش در سریال‌های سه دونگ، سه دونگ، یادآوری، چرخ فلک، لیسانسه‌ها، میکاییل و یادآوری اشاره کرد.

متین ستوده: « کل زندگی موسیقی است، زندگی همه آدم‌ها یک موسیقی و ریتم تمپویی دارد که این در فراز و نشیب زندگی بالا و پایین می‌رود و تئاتر برای من یک کارگاه بازیگری از صفر تا ابد است که با هر کاری در تئاتر، روح من زنده و انگیزه من برای کار، بهتر می‌شود.»

جواد عزتی

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ
عکس بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

محمدجواد عزتی در بیستم دی ماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه سوره است.  عزتی فعالیتش را از تئاتر آغاز کرد و در سال 1381 با ایفای نقش در سریال قصه‌های شبانه به کارگردانی سعید آقاخانی وارد قاب تلویزیون شد.

وی با بازی در مجموعه طنز کمربندها را ببندیم و سریال باغ مظفر استعدادش را در ژانر کمدی نشان داد. او با نقش‌آفرینی در مجموعه قهوه تلخ و چاردیواری به بازیگری محبوب و مشهور تبدیل شد.

جواد عزتی در مجموعه‌های مرد هزارچهره، لطفا دور نزنیم، دست بالای دست و دردسرهای عظیم به ایفای نقش پرداخته است. عزتی تاکنون در فیلم‌های موفق بسیاری نقش‌آفرینی کرده و سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌ است.

بازی درخشان جواد عزتی در فیلم‌های کمدی هزارپا و آینه بغل او را به پول‌سازترین بازیگر سال 1397 تبدیل کرد. فرشته‌ها با هم می‌آیند، زاپاس، لاتاری، ماجرای نیمروز، شنای پروانه و خورشید از بهترین فیلم های جواد عزتی به شمار می‌آیند.

محمدجواد عزتی که با نام جواد عزتی به شهرت رسیده، در سال ۱۳۸۵ با مه‌لقا باقری، که او نیز بازیگر است، ازدواج کرد. آن‌ها در چندین پروژه مشترک در تلویزیون و سینما حضور داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال بی گناه ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال سرگیجه [بیوگرافی + عکس]

عباس جمشیدی‌فر

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

عباس جمشیدی‌فر متولد هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۹در تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر و سینماست و حرفه خود را از اواخر دهه ۱۳۷۰ با بازی و نوشتن چند تئاتر آغاز کرد.

جمشیدی‌فر پس از چند وقت، با بازی در مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه تلویزیونی سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد، به شهرت رسید. سه دونگ سه دونگ یکی از پربیننده‌ترین و بهترین سریال های طنز ایرانی در سال 1390 بود.

جایزه اول بازیگری برای بازی در نمایش «چنان دل کندم» به کارگردانی «جواد عزتی» از جشنواره تئاتر فجر در سال 1379، جایزه سوم بازیگری از جشنواره فجر در سال 1382 برای بازی در نمایش «دن کیشوت» به کارگردانی «عقیل تقی‌زاده» و جایزه سوم بازیگری برای ایفای نقش در نمایش «آندورا» از جشنواره دانشجویی فجر در سال 1394، از افتخارات هنری جمشیدی‌فر هستند.

با اینکه جمشیدی‌فر یکی از بازیگران پرکار سریال‌های تلویزیونی شده است، اما همچنان در تئاتر به طور حرفه‌ای حضور دارد. بیدارباش، باغ شیشه‌ای، خانه اجاره‌ای، پیامکی از دیار باقی، پنج دری، خوشنام، خروس جنگی و دیوار، برخی از آثار کارنامه هنری عباس جمشیدی فر هستند. در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ سراغ مرجانه گلچین می‌رویم.

مرجانه گلچین

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ
عکس بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

مرجانه گلچین در دوم اسفند 1347 در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته تخصصی نوازندگی تئاتر از هنرستان موسیقی و کارگردانی سینما از دانشکده سوره است.

پدر او آذری و مادرش شمالی است. وی به تشویق خواهرش منیژه که بازیگر بود، بازیگری را با اجرای تئاتر شروع کرد و سپس وارد تلویزیون و سینما شد.

مرجانه گلچین مدتی به خارج کشور مهاجرت کرد و تقریبا 10 سال را در انگلیس گذراند. او پس بازگشت به کشور با ایفای نقش در سریال کلانتر به دنیای بازیگری برگشت.

راه در رو، خوش‌نشین‌ها، دارا و ندار، شمس‌العماره، بوتیمار، زوج یا فرد، آرماندو، شب عید، نفس گرم، دزد و پلیس، نقطه سر خط و سه دونگ، سه دونگ تنها برخی از آثار کارنامه هنری این بازیگر پرکار تلویزیون هستند.

مرجانه گلچین با کریم آتشی تهیه کننده و کارگردان سینما ازدواج کرده بود، اما بعد از مدتی از هم جدا شدند.

محمد کاسبی

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ
زندگینامه بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ می‌رسیم به محمد کاسبی که در چهارم خرداد ماه سال 1330 در تهران به دنیا آمد. ایشان فارغ التحصیل رشته سینما و تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

این بازیگر با تجربه، سال 1350 در کنکور شرکت کرد و در پزشکی قبول شد؛ اما به خاطر علاقه به بازیگری انصراف داد و به سربازی رفت. سه سال بعد از اتمام سرباری، دوباره کنکور دارد و در رشته بازیگری پذیرفته شد.

کاسبی در سال 1358 با چند نفر از هم‌فکران انقلابی، حوزه اندیشه و هنر اسلامی را بنیاد نهاد که بعدها نام آن به حوزه هنری تعییر کرد. وی از بنیانگذاران هنرهای نمایشی وزارت ارشاد است. او علاوه بر بازیگری، دوبلور بوده و در واحد نمایش رادیو مسئولیت داشته است.

در سال 1361 رادیو و تمام مسئولیت‌های آن را رها کرد و با بازی در فیلم «توبه نصوح» محسن مخملباف اولین بار جلوی دوربین رفت. وی در همین سال با سریال «مرگ دیگری» نقش‌آفزینی در قاب تلویزیون را نیز تجربه کرد.

رفقای خوب، آسمان هشتم، بدون اجازه، نزدیکتر بیا، نطفه شوم، نفوذی، دیوار، نیما یوشیج، عروسک فرنگی، عزیزم من کوک نیستم، مریم مقدس، دنیای وارونه، کمین، براده‌‌های خورشید، پدر و دایره سرخ تنها برخی آثار کارنامه هنری محمد کاسبی هستند.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال نون خ 4 [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال گیلدخت [بیوگرافی + عکس]

مجید صالحی

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

سید مجید صالحی یکی دیگر از بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ است که در بیست و ششم شهریور ماه 1354 در تهران خیابان امین الملک امامزاده حسن به دنیا آمد.

وی پس از اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک در سن هجده سالگی با شرکت در موسسه بازیگری رسام هنر و کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، این حرفه را به‌طور جدی دنبال کرد. صالحی در سال ۱۳۸۰ مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر خود را از دانشکده هنر و معماری تهران دریافت کرد.

وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش دکتر جوشکار و تئاتر «آنتیگونه» آغاز کرد و سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون کار کودک و طنز، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را تجربه کرد. خیلی زود با شخصیت «مجید دلبندم» مشهور شد و این روند با برنامه‌های دیگر ادامه یافت.

مجید صالحی از بازیگران سریال ساخت ایران 3، در سال ۱۳۹۴ کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی تئاتر خود را از دانشکده هنر و معماری تهران دریافت کرد. وی هم‌اکنون در مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه ماهان مشغول تدریس است. صالحی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم شماره ۱۰ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

مجید صالحی در 37 سالگی ازدواج کرد. همسر این بازیگر مطرح مترجم زبان انگلیسی است. این زوج موفق دو فرزند به نام‌های حنا و آروین دارند که دوقلو هستند.

اشکان اشتیاق

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ
بیوگرافی بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

اشکان اشتیاق زاده‌ی ششم تیر ماه سال ۱۳۶۱ در تهران است. وی در رشته گرافیک در دانشگاه آزاد تهران شمال تحصیل کرده‌ است.

اشکان اشتیاق بازیگری را از سنین نوجوانی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی آغاز کرد. او اولین بار با ایفای نقش کوتاهی به عنوان بازیگر مهمان، در سریال همسران جلوی دوربین رفت و سپس با نقش‌‌آفرینی در دو مجموعه دنیای شیرین و سریال زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

اشتیاق با فیلم چپ دست به کارگردانی آرش معیریان وارد سینما شد. وی در تله فیلم‌های گنج خانه سفید، بلور باران، پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند و ما خونه نیستیم با شاهد احمدلو همکاری کرده‌ است.

اشکان اشتیاق خیلی زود ازدواج کرد و متاهل است. این بازیگر بی حاشیه به ندرت در فضای مجازی فعالیت دارد. او می‌گوید: «بیشتر دوست دارم تو اتاقم باشم، تنهایی‌ را دوست دارم؛ در مورد کم کاریم دوست ندارم زیاد کار کنم، ترجیح می‌‌دهم کم کار کنم اما در یک کار خوب بازی کنم.»

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جیران ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

خلاصه داستان

پس از بیوگرافی بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ ، سراغ قصه‌ی این مجموعه طنز می‌رویم. داستان سه دونگ سه دونگ درباره‌ی مردی به نام نصرت عشقی است که از سال‌ها پیش در یکی از محلات قدیمی تهران، یک نانوایی سنگک دارد و به اتفاق سه پسرش مسعود، محمود و منصور آن‌جا را اداره می‌کند. اما مسئله مهم این است که تنها سه دانگ از نانوایی به نام اوست و سه دانگ دیگر، متعلق به شریک و دوست قدیمی‌اش «پرویز» است که ۱۰ سال است از ایران مهاجرت کرده و در ایتالیا زندگی می‌کند.

بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ

پرویز پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا سه دانگ سهم خود را بفروشد. نصرت که برای این نانوایی زحمت زیادی کشیده‌ است، سعی دارد تا پولی جور کند و سه دانگ پرویز را خودش بخرد. اما در این بین، ماجراهایی غیرقابل‌ پیش‌بینی اتفاق می‌افتند که زندگی او و خانواده‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهند و آن‌ها نیز تصمیم می‌گیرند تا به خارج مهاجرت کنند. اما به یکباره همه‌ی برنامه‌ریزی این خانواده بهم می‌خورد.

کارگردان سریال سه دونگ سه دونگ

شاهد احمدلو در دوازدهم شهریور 1353 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته نقاشی هنرستان هنرهای زیبای تهران است. پدرش محمدولی احمدلو، از بازیگران سینماست. او به واسطه‌ی حضور پدرش در سینما اولین بار در سال ۱۳۶۷ در فیلم سرب، ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد.

شاهد احمدلو با کارگردانان صاحب نامی از جمله ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، داوود میرباقری و علیرضا داوود نژاد همکاری داشته‌ است.

احمدلو علاوه بر بازیگری، فیلم‌های کوتاه بسیاری را ساخته است. او پس از تجربه بازیگری و کارگردانی فیلم کوتاه، تصمیم گرفت فیلمی داستانی از پشت صحنه یک فیلم را بسازد. به این ترتیب، فیلم پس از سکوت که پشت صحنه‌ی فیلم کاغذ بی خط بود، ساخته شد. شاهد احمدلو اولین کارگردان ایرانی است که از پشت صحنه‌ی یک اثر سینمایی، یک فیلم داستانی ساخته است.

خانه اجاره‌ای ۱۳۹۱، آقا و خانم سنگی ۱۳۹۴–۱۳۹۳ و چشم‌بندی ۱۴۰۱ از آثار کارنامه هنری شاهد احمدلو هستند. چند می‌گیری گریه کنی، اگه میتونی منو بگیر و مورچه خوار سه فیلم بلند سینمایی او هستند.

عوامل سریال سه دونگ سه دونگ

  • فیلمنامه: علیرضا مسعودی، سید نیما حسن‌نیا
  • تهیه‌کننده: محمد صالحیان
  • تصویربردار فاز اول: حسین ناظریان
  • تصویربردار فاز دوم: فرشاد گل‌سفیدی
  • گروه تصویربرداری: محسن زهی، مجید خمیس آبادی، نیما شاعری
  • صدابردار: محمد شیبندی
  • تدوین: شاهین یارمحمدی
  • طراح لباس: محسن غلامی
  • طراح گریم: سیاوش گرجستانی
  • مدیر تدارکات: مهدی نکونام
  • مجری طرح: مجید صادقی
  • موسیقی: محمدمهدی گورنگی
  • خواننده تیتراژ: فریدون آسرایی
  • تکنواز تار: بهزاد خدارحمی
  • دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: شکیل مظفری
  • دستیار کارگردان: ماکان رضایی
  • دستیار تولید: وحید ندایی
  • تصویربردار پشت صحنه: محمدرضا قاسمی
  • عکاس: آرش شاه‌محمدی
  • مدیر تولید: هادی انباردار

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سه دونگ سه دونگ نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه زنده یاد سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، اشکان اشتیاق، یوسف صیادی، گیتی معینی، عباس جمشیدی‌فر، مریم معصومی، سیاوش مفیدی، داریوش سلیمی، متین سادات ستوده، مجید صالحی، ساقی زینتی و سیروس میمنت به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال سه دونگ سه دونگ چه ساعتی پخش می‌شود و چند قسمت دارد؟

این سریال طنز از پنجشنبه (11 خرداد 1402)، هر شب ساعت 19 از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود. سریال سه دونگ سه دونگ در 26 قسمت ۴۰ دقیقه ای، به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر