;
coinex

بازیگران سریال سرگیجه [بیوگرافی + عکس]

سریال سرگیجه یکی از پرستاره‌ترین مجموعه‌های معمایی شبکه نمایش خانگی است. در این نوشتار، خلاصه داستان و مختصری از زندگینامه بازیگران سریال سرگیجه را به شما ارائه می‌دهیم.

سریال درام رازآلود و معمایی سرگیجه، به کارگردانی بهرنگ توفیقی، دوشنبه هر هفته ساعت 20:00 به صورت اختصاصی از نماوا منتشر می‌شود. حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، هومن سیدی، هادی حجازی‌فر، پیام دهکردی و مهراوه شریفی‌نیا، از بازیگران پرطرفدار و مشهور سریال سرگیجه هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آکتور [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال سقوط [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال سرگیجه

مهدی بدرلو تهیه‌کنندگی مجموعه 20 قسمتی سرگیجه را بر عهده دارد. این سریال به قلم محمد منعم و همایون حجازی به نگارش درآمده است و سید علیرضا مرعشی و هومن هاتفی پور، مجریان طرح و سرمایه‌گذاران آن هستند.

بازیگران سریال سرگیجه
بازیگران سریال سرگیجه

در سریال سرگیجه علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، علی عمرانی، ژرژ هاشم‌زاده، فرید سجادی حسینی، عرفان ناصری، مریم شیرازی، شبنم مقدمی، میلاد معیری و شایسته سجادی نیز به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

در ادامه این نوشتار علاوه بر بیوگرافی بازیگران و کارگردان مجموعه سرگیجه، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سریال سرگیجه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم.

حامد بهداد

بازیگران سریال سرگیجه

زندگینامه بازیگران سریال سرگیجه را با حامد بهداد آغاز می‌کنیم که زاده‌ی بیست‌وششم آبان ماه سال ۱۳۵۲ در شهر مشهد است. او فرزند ارشد خانواده است و یک برادر کوچک‌تر به نام حسام دارد.

وی کودکی خود را در تهران گذرانده و بزرگ شده‌ی خیابان جیحون است. حامد بهداد پس از آغاز جنگ به همراه خانواده به نیشابور مهاجرت کرد و تحصیلات مقطع راهنمایی را در آنجا گذراند. سپس به مشهد نقل مکان کردند و دوران دبیرستان را در آنجا سپری کرد.

حامد بهداد با قبولی در در رشته‌ی بازیگری تئاتر دانشگاه آزاد تهران برای ادامه تحصیل و زندگی به تهران آمد. او با معرفی رامبد جوان به همایون اسعدیان برای بازی در فیلم آخر بازی وارد سینما شد. بهداد با نقش‌آفرینی درخشان خود در این فیلم، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

کیارستمی، ناصر تقوایی، اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، پرویز شهبازی و بهمن قبادی از جمله کارگردان‌های موفقی هستند که حامد بهداد با آنها همکاری داشته است.

بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، جرم، سعادت‌آباد، آرایش غلیظ، خانه دختر، نیمه‌شب اتفاق افتاد، سد معبر و قصر شیرین برخی از فیلم‌های کارنامه هنری حامد بهداد هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال نون خ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

رعنا آزادی‌ور

بازیگران سریال سرگیجه
زندگینامه بازیگران سریال سرگیجه

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه می‌رسیم به رعنا آزادی‌ور که متولد هفدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۲ در تهران اسـت. او در 19 سالگی در موسسه کارنامه یک دوره شش ماهه بازیگری را گذراند و از کلاس بازیگری به سینما رفت.

آزادی‌ور با بازی در فیلم مارمولک کمال تبریزی فعالیت در سینما را آغاز کرد و پس از یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال ۱۳۸۴ موقعیت خود را در سینما به اثبات رساند.

این بازیگر توانمند با ایفای نقش در فیلم پارک وی ساخته‌ی فریدون جیرانی برای نخستین بار بازی در نقش اول را در کنار نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد.

رعنا آزادی‌ور در بیست و یکمین جشن حافظ برنده تندیس بهترین بازیگر زن درام برای بازی در سریال زخم کاری شد. او در سال 1399 با مهدی پاکدل ازدواج کرد.

هومن سیدی

بازیگران سریال سرگیجه

هومن سیدی، زاده‌ی هشتم آذر ماه سال ۱۳۵۹در رشت است. او دو برادر به نام‌های حامد و هامون و یک خواهر به نام هیلدا دارد. مادر این بازیگر و کارگردان موفق، بازنشسته نیروی دریایی و پدرش کارمند بانک کشاورزی بوده است.

سیدی پس از پایان دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم گرافیک، فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت آغاز کرد. وی پس از ساخت چند فیلم کوتاه، به تهران آمد و یک دوره بازیگری را در کلاس‌های کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی گذراند.

هومن سیدی در سال 1386 با بازی در سریال تلویزیونی راه بی پایان به کارگردانی همایون اسعدیان بهتر دیده و شناخته شد. او در مجموعه ماندگار «در چشم باد» ساخته‌ی مسعود جعفری جوزانی به خوبی ایفای نقش کرد و پس از آن در سریال ثریا ساخته سیروس مقدم بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت.

سیدی با بازی در سریال عاشقانه منوچهر هادی در نقش پیمان رستاگ توانست بین بینندگان محبوبیت خاصی به دست بیاورد. از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی کارنامه هنری هومن سیدی می‌توان به تله فیلم‌های سایاب به کارگردانی محمدعلی سجادی و اگر باران ببارد ساخته‌ی روح‌الله حجازی اشاره کرد.

وی پس از موفقیت در بازیگری، وارد عرصه نویسندگی و کارگردانی شد. یک تکه نان، خط ویژه، آفریقا، پابرهنه در بهشت، من دیه‌گو مارادونا هستم، اعترافات ذهن خطرناک من، خشم و هیاهو، مغزهای کوچک زنگ‌زده و مصادره از بهترین فیلم های هومن سیدی هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جادوگر

بازیگران سریال هوش سیاه [بیوگرافی + تصاویر]

مهراوه شریفی‌نیا

بازیگران سریال سرگیجه
عکس بازیگران سریال سرگیجه

مهراوه شریفی‌نیا در بیست‌و‌نهم فروردین ماه سال ۱۳۶۰در تهران به دنیا آمد. پدر او محمدرضا شریفی‌نیا از هنرمندان مشهور بوده و مادرش آزیتا حاجیان یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون است.

این بازیگر توانمند فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی کلاسیک از دانشگاه هنر تهران است. ساز تخصصی مهراوه شریفی‌نیا پیانو است. وی از 8 سالگی با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها وارد سینما شد. مهراوه شریفی‌نیا با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت به شهرت رسید.

دریافت تندیس بهترین و دومین بازیگر زن تلویزیون برای سریال «کیمیا» از برنامه سه ستاره صدا و سیما در اسفند ماه سال 1394، کسب جایزه بهترین بازیگر جشن حافظ در سال 1396 و دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دیاموند ایتالیا برای فیلم کوتاه «پیاده» در سال 1398 برخی از افتخارات هنری مهراوه شریفی‌نیا هستند.

ایشان با توانایی و استعدادش در موسیقی توانست در سال 1400 از داوران مسابقه استعداد یابی موسیقی بنام «بندی بازی» در ژانر پاپ در شبکه خانگی فیلم نت شود.

او به آشپزی علاقه دارد و در این‌باره در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود: «وقتی زیاد سرکار هستم، دوست دارم زودتر برگردم خانه و به گل‌هایم برسم و آشپزی کنم، زندگی نرمال واقعی فارغ از مثلث قدرت، ثروت و شهرت را دوست دارم.»

پیام دهکردی

بازیگران سریال سرگیجه

پیام دهکردی زاده‌ی بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ در شهرکرد است. پدرش کارمند بانک کشاورزی و مادرش معلم بود. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته تئاتر از دانشگاه تهران است.

وی همزمان با دوره کارشناسی رشته ادبیات نمایشی، در کلاس آموزش بازیگری مرحوم استاد ابراهیم کریمی که در اصفهان برگزار می‌شد شرکت کرده بود و در تهران هم شاگرد استاد سمندریان بود.

او با نمایش «کرگدن» در تئاتر فعالیت هنری را ادامه داد تا اینکه در سال 1382 با ایفای نقش در سریال «باغ بلور» به کارگردانی رامبد جوان وارد کار تلویزیون شد و یک سال بعد با فیلم «یک تکه نان» ساخته‌ی کمال تبریزی وارد سینما شد.

پیام دهکردی در سال 1386 ابتدا با سریال «شهریار» در نقش ابوالقاسم شیوا، و سپس با بازی در نقش سردار احتشام مجموعه «مدار صفر درجه» به شهرت رسید.

پیام دهکردی پس از یک ازدواج ناموفق با «عارفه لک» (بازیگر، شاعر، نویسنده و مدرس صدا و گفتار) ازدواج کرد. او از ازدواج اول خود یک دختر به نام نورا دارد.

دهکردی چند سالی است که ساکن لاهیجان است. ایشان درباره مهاجرت خود می‌گوید: «چند سال پیش به علت ترافیک ، آلودگی و ازدحام تصمیم گرفتم از تهران به شمال مهاجرت کنم و تصمیمم را عملی کردم و الان در لاهیجان ساکن هستم. کمترین اثر هجرت برایم ترک سیگار بود و حالا در این شهر آموزشگاه بازیگری هم دارم.»

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال شبکه مخفی زنان ؛ بیوگرافی و عکس

 شبنم مقدمی

بازیگران سریال سرگیجه
بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

شبنم مقدمی در سوم فروردین ماه سال 1351 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی بوده و از تئاتر دانشجویی وارد دنیای بازیگری شده است.

مقدمی در سال 1376 با ایفای نقش در سریال «گل های آفتابگردان» به طور جدی فعالیت هنری خود را ادامه داد و با بازی در سریال زیر تیغ به شهرت رسید. وی علاوه بر بازیگری به عنوان مجری با برنامه‌های «هفت شنبه»، «خط خطیم»، «کبوتری ناگهان» و «هفت ترانه» همکاری کرده است.

از آثار کارنامه‌ی هنری ایشان می‌توان به فیلم‌های زخمی، از صمیم قلب، به نام پدر، پاداش سکوت، فرزند خاک، خجالت نکش، تنهایی و شبی که ماه کامل شد اشاره کرد.

شبنم مقدمی در سال 1384 با علیرضا آرا (کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون) ازدواج کرد.

مریم شیرازی

بازیگران سریال سرگیجه

مریم شیرازی در آبان 1355 در تهران متولد شد. او فوق لیسانس رشته کارگردانی تئاتر را دارد. شیرازی در سال 1375 با فیلم «ننه لالا و فرزندانش» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی وارد سینما شد.

او در سال 1376 و با مجموعه پربیننده «سیب خنده» ساخته‌ی رضا عطاران فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد؛ اما در سال 1388 با سریال «مسافران» رامبد جوان به شهرت رسید. شیرازی از بازیگران سریال برف بی صدا می بارد پوریا آذزبایجانی بود.

مریم شیرازی در سال 1385 نمایش «پیکر زن همچون میدان نبرد» را روی صحنه برد و در جشنواره بین المللی تئاتر فجر دیده شد. او چند سال پیش با محمد نفری ازدواج کرده است.

میلاد معیری

بازیگران سریال سرگیجه
عکس بازیگران سریال سرگیجه

میلاد معیری متولد سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ است. او در ۲۷ سالگی با ایفای نقش در فیلم پل خواب ساخته‌ی اکتای براهنی وارد سینما شد. سپس در سال ۱۳۹۵ با نمایش آشپزخانه به کارگردانی محمدحسن ‌معجونی بازی روی صحنه تئاتر را نیز تجربه کرد.

معیری با نقش‌آفرینی در فیلم کوتاه دوش آخر به نویسندگی و کارگردانی نازنین کریمی و تهیه کنندگی محسن کوره گر، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره آمی کورتی ایتالیا را از آن خود کند.

از آثار کارنامه هنری میلاد معیری می‌توان فیلم‌های «متری شیش‌و‌نیم»، «مخفیگاه»، «تا فردا»، «پیر پسر» و نمایش‌های «دیر راهبان»، «صورت پنهان»، «خاک سفید»، «مارادونا» و «پناه کار» را نام برد.

علی عمرانی

بازیگران سریال سرگیجه

علی عمرانی در چهاردهم تیر ماه سال ۱۳۳۹ در بهشهر به دنیا آمد. پدر وی سید ولی الله عمرانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود. او فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران را دارد.

عمرانی علاوه بر بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما به عنوان منشی صحنه در فیلم مجنون (۱۳۶۹) و دستیار صحنه و لباس در فیلم ابراهیم خلیل الله (۱۳۸۴) نیز حضور داشته است.

علی عمرانی سا‌ل‌هاست ازدواج کرده و دو دختر و سه نوه به نام های آرتین، نیکی و آتریسا دارد.

او بیش از ۳۰ سال در رادیو فعالیت داشته اما در ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از رادیو استعفاء داد و در گفتگویی دلیل خود را این گونه بیان کرد: «از لحظه‌ای که دیدم به مخاطبان رادیو نمایش هم توهین و بی‌احترامی می‌کنند و هرگونه اثر سخیفی را به عنوان نمایش رادیویی به خورد شنوندگان رادیو می‌دهند، دیگر نتوانستم سکوت کنم. مخاطب برای من اصل است و بیش از هر چیز به او اهمیت می‌دهم.» البته وی دی ماه همان سال به کار خود بازگشت.

این بازیگر پرکار تا کنون در بیش از 40 نمایش و 40 سریال ایفای نقش کرده است. به کجا چنین شتابان، جراحت، چهره به چهره، آخر بازی، ماه و خورشید و آرایش غلیظ برخی از آثاری هستند که او در آن‌‌ها بازی داشته است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سارق روح [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

هادی حجازی‌فر

بازیگران سریال سرگیجه
بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه

زندگینمامه بازیگران سریال سرگیجه را با هادی حجاری فر به پایان می‌رسانیم. وی متولد هفدهم خرداد ماه سال 1355 در شهر خوی آذربایجان غربی است. این بازیگر مطرح دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته نمایش عروسکی و کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی است.

حجازی فر از کودکی عاشق بازیگری و نمایش بوده و فعالیت هنری خود را با تئاتر دانش آموزی شروع کرد. وی در سال 1377 وارد دانشگاه شد و توانست در دوره‌ی دانشجویی 24 نمایش را به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان روی صحنه ببرد.

وی بازیگری را به صورت حرفه‌ای با ایفای نقش در فیلم مزرعه پدری ساخته‌ی رسول ملاقی پور آغاز کرد اما به خاطر علاقه به کارگردانی، تا سال‌ها پیشنهادهای بازیگری را نپذیرفت، تا اینکه برای ایفای نقش شهید احمد متوسلیان در فیلم ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان، به عرصه بازیگری برگشت.

ایشان فعالیت تلویزیونی خود را با کارگردانی سریال کرکره در سال 1391 آغاز کرد و سپس در سال 1396 با سریال نفس به عنوان بازیگر به نقش آفرینی پرداخت.

او در حال حاضر یکی از بهترین بازیگران، فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان کشورمان است. ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری، به وقت شام، آتابای، موقعیت مهدی و دوزیست از فیلم‌های حجازی فر هستند.

از افتخارات کارنامه هنری هادی حجازی فر می‌توان به دریافت جوایزی همچون بهترین فیلمنامه در چهاردهمین جشن منتقدان سینما برای فیلم آتابای، جایزه چهره برگزیده سینما در هفتمین جایزه هنر انقلاب برای فیلم موقعیت مهدی، سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول از چهلمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم موقعیت مهدی و تندیس بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن حافظ برای فیلم لاتاری اشاره کرد.

هادی حجازی فر در سال 1383 با یکی از همکلاسی‌های دانشگاه‌اش ازدواج می‌کند. حاصل زندگی مشترک این زوج بازیگر، پسری به نام هامون است.

داستان سریال سرگیجه

پس از بیوگرافی بازیگران سریال سرگیجه به سراغ قصه این مجموعه می‌رویم. داستان سرگیجه درباره‌ی پیمان است که پس از یک سوءتفاهم خانوادگی با کامران درگیر می‌شود. حدس و گمان‌ها به این سمت می‌رود که پیمان کامران را کشته است؛ ماجرایی که شاید به قیمت زندگی پیمان تمام شود.

 

بهرنگ توفیقی کارگردان این مجموعه پس از سریال پربیننده آقازاده، سراغ روایت داستان پرمعمای سرگیجه رفته است و تا کنون توانسته نمره‌ی خوبی از بینندگان و منتقدان دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال بی همگان [بیوگرافی + تصاویر]

بازیگران سریال آتش سرد ؛ بیوگرافی و عکس

کارگردان سریال سرگیجه

بهرنگ توفیقی زاده‌ی 1355/11/18 در تهران است. او با مهاجرت خانواده به استان بوشهر از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳ در بندر دیر این استان زندگی کرد و تحصیلات خود تا مقطع دیپلم را در این شهر گذراند.

بازیگران سریال سرگیجه

بهرنگ توفیقی پس اخذ دیپلم به تهران آمد و در رشته کارگردانی سینما در دانشگاه سوره به ادامه تحصیل پرداخت. این کارگردان توانمند پس از چند سال تجربه بازیگری و دستیاری دوم و سوم کارگردان، از 27 سالگی به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز فیلم و سریال به فعالیت هنری خود ادامه داد.

توفیقی در سال 1390 با کارگردانی سریال پربیننده‌ی مسیر انحرافی، هنر و تجربه کارگردانی خود را به نمایش گذاشت. وی در نوزدهمین جشن دنیای تصویر نامزد جایزه تندیس حافظ بهترین کارگردان برای مجموعه تلویزیونی پدر شد.

سریال‌های پربیننده و موفق انقلاب زیبا، آمین، پشت بام تهران، زیر پای مادر، افرا، بر سر دوراهی، بی همگان، عقیق و  پدر از دیگر آثار کارنامه هنری بهرنگ توفیقی هستند.

عوامل تولید سریال سرگیجه

  • نویسنده: محمد منعم، همایون حجازی
  • کارگردان: بهرنگ توفیقی
  • آهنگساز: حسام ناصری
  • مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی
  • تدوین: حمید نجفی راد
  • تهیه کننده: مهدی بدرلو
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی
  • گریم: ایمان امیدواری
  • صدابردار: مهران ملکوتی
  • صداگذار: نعیم مسچیان

سوالات متداول

بازیگران سریال سرگیجه چه کسانی هستند؟

از جمله بازیگران سریال سرگیجه می‌توان به حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، هومن سیدی، هادی حجازی‌فر، علی عمرانی، مهراوه شریفی‌نیا، پیام دهکردی، ژرژ هاشم‌زاده، فرید سجادی حسینی، عرفان ناصری، مریم شیرازی، شبنم مقدمی، میلاد معیری و شایسته سجادی اشاره کرد.

سریال سرگیجه کی پخش می‌شود؟

مجموعه سرگیجه دوشنبه هر هفته ساعت 20:00 به صورت اختصاصی از پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال سرگیجه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر