coinex
راهنمای خرید تکراتو

زیباترین شهر شمال ایران ؛ معرفی شهرهای جذاب شمالی برای مسافرت و زندگی

شهرهای شمال کشور بهشت طبیعت‌گردان و گردشگران هستند. انتخاب یک تکه از این بهشت به عنوان زیباترین شهر شمال ایران دشوار است. ما در این نوشتار تنها به برخی از زیباترین شهرهای شمال ایران می‌پردازیم.

همه‌ی ما خاطرات خوشی از سفر به شهرهای شمال داریم. اما اگر از ما بپرسند زیباترین شهر شمال کجاست ؟ شهرهای بسیاری را نام می‌بریم، چون انتخاب زیباترین شهر شمالی برای هر مسافری سخت است و هر کدام از بخش‌های شمال جاذبه و زیبایی خاص خود را دارد.

زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت بسیارند و تمامی آن‌ها در همه‌ی فصل‌های سال مناظر شگفت‌انگیزی از طبیعتی مسحور کننده به چشمان هر بیننده هدیه می‌دهند. جاذبه‌ها به حدی زیباست که بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان را ترغیب می‌کند به هر وسیله‌ای که شده، از خودروی شخصی گرفته تا تهیه بلیط اتوبوس و دربستی، در هر فرصتی از این شهرها دیدن کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های بابلسر

جاهای دیدنی شمال

زیباترین شهر شمال ایران

بعضی از مسافران بر این باورند انتخاب بهترین شهرهای شمال مانند انتخاب یک دسته گل در باغی پر از گل‌های زیبا و رنگارنگ است و هر شهر شمالی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خاص خود را دارد.

زیباترین شهر شمال ایران
زیباترین شهر شمال ایران

آب و هوای پاک و مطبوع شهرهای مختلف شمالی، نزدیکی به دریا و سواحل دیدنی، طبیعت بکر و تماشایی از جمله دلایل محبوبیت تمام شهرهای شمال کشور هستند.

اگر چه تمام شهرهای شمالی زیبایی‌های خاص خود را دارند و باید حداقل یک بار سفر به هر کدام از آن‌ها را تجربه کرد، اما در میان شهرهایی که مردم و گردشگران نام می‌برند، چند شهر مشترک وجود دارد که ما در ادامه به معرفی همین شهرها می‌پردازیم. پس برای آشنایی با زیباترین شهر شمال ایران برای زندگی و زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت با ما همراه شوید.

رامسر در استان مازندران

زیباترین شهر شمال ایران

رامسر را عروس شهرهای ایران می‌نامند. لقبی که به‌حق شایسته زیباترین شهر شمال ایران است. رامسر به دلیل موقعیت جغرافیایی، برخورداری از امکانات اقامتی و جاذبه‌های گردشگری، وجود فرودگاه و داشتن آب گرم معدنی، قطب گردشگری کشور و حتی جهان است.

بسیاری از مردم رامسر را زیباترین شهر شمال ایران می‌دانند که همه چیز را با هم دارد و هر مسافری را عاشق خودش کند. مراکز خرید عالی، رستوران های محلی پرطرفدار، ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی و جاذبه های گردشگری، مکان‌های مناسب تفریح مانند تله کابین، تنها بخشی از امکانات رامسر هستند. علاوه‌براین، دسترسی به ساحل دریای خزر از یک سمت و مناظر زیبا با جنگل‌های انبوه از سمت دیگر باعث شده تا این شهر بیشتر از هر شهر دیگری مورد توجه باشد و به عنوان زیباترین شهر شمال ایران شناخته شود.

رامسر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. جاهای دیدنی و طبیعت زیبا مانند مقبره حبیب محبیان، روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کاخ موزه رامسر، موزه مردم شناسی، آبگرم سادات محله، تله کابین رامسر، پارک جنگلی صفارود، ییلاق گرسماسر، غار یوغی لوکا، سرزمین گل گاو زبان جنت رودبار و آبشار سیاسرت از جمله جاذبه‌های گردشگری رامسر هستند که بازدید از آن‌ها لذت سفر را برای‌ شما دوچندان می‌کند.

آستارا در استان گیلان

زیباترین شهر شمال ایران
زیباترین شهر شمالی

در ادامه‌ی معرفی زیباترین شهر شمال ایران می‌رسیم به آستارا که در قلب تالش، بین رشته‌کوه‌های سر به فلک‌کشیده و دریای خزر در شمال استان گیلان واقع شده است.

آستارا شمالی‌ترین شهر استان گیلان در مرز ایران و کشور آذربایجان است و مرز گمرکی و بندر تجاری برای ارتباطات اقتصادی با همسایگان شمالی کشور به حساب می‌آید. این شهر زیبا دارای مراکز خرید و بازارهای معروف و نیز جاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر همچون کوه، جنگل، دریا و برکه است.

یکی از مکان‌های دیدنی آستارا تالاب بین‌المللی استیل است که در چهار کیلومتری شهر آستارا در حاشیه جاده آستارا به تالش قرار دارد. اهمیت اکوتوریستی این تالاب شگفت‌انگیز به‌دلیل نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارهای اطراف دو چندان شده است.

تله‌کابین حیران در انتهای گردنه حیران آستارا جای گرفته است و با طی کردن یک مسیر خیال‌انگیز و رویایی ۱۵۰۰ متری به شرقی‌ترین نقطه پارک جنگلی فندقلو وصل می‌شود. ارتفاع این تله‌کابین از سطح دریا ۱,۷۳۰ متر است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آستار می‌توان ساحل زیبای صدف را نام برد که یکی از تمیزترین و بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر است که همیشه پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. این ساحل در ۱۰ کیلومتری آستارا به‌سمت رشت قرار گرفته است و امکاناتی مانند مکانی برای بازی و تفریح کودکان، طرح سالم‌سازی و محل شنا، استراحتگاه‌های موقت، پلاژهای عرضه خدمات، امکان نصب چادر، اکیپ امداد، نجات غریق و ماهی‌گیری دارد.

بیشتر بخوانید:

خرید بلیط لحظه آخری

مکان های دیدنی شیراز

نوشهر در استان مازندران

زیباترین شهر شمال ایران

نوشهر از زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت و البته زندگی است. این شهر زیبای شمالی به داشتن ساحل و ویلاهای خوب شناخته می‌شود. اما مکان‌های دیدنی آن کمتر دیده شده‌اند. آبشار انگاس، تالاب ارواح و دیو چشمه را شاید اصلا نشنیده باشید، اما از جاذبه‌های توریستی و طبیعت‌گردی این شهر هستند.

بازار سنتی نوشهر با داشتن سبزیجات و ترشیجات و میوه‌های گوناگون، یکی از محله‌های مهم برای گردش در نوشهر است. پارک سی سنگان در ابتدا با هدف حفاظت از پوشش‌های نادر گیاهی و جانوری ساخته شد، اما پس از تاسیس امکانات زیادی به آن اضافه شد و این پارک به یکی از معروف‌ترین پارک‌های ساحلی در ایران تبدیل شد.

اگر عاشق طبیعت روستاهای شمال هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به روستای کندلوس هم بزنید. این روستا به عنوان اولین موزه روستایی در جهان شناخته می‌شود. گشت و گذار در کندولس خالی از لطف نیست و یکی خاطرات لذت‌بخش سفرتان می‌شود.

از دیگر جاهای دیدنی نوشهر، دیو چشمه است که به خاطر گوارا بودن آب آن در میان بومیان شهرت دارد و محلی‌ها بر این باورند که هرکسی که یک‌بار آب آن را بچشد، حتما دوباره به این منطقه بر می‌گردد. در سفر به نوشهر اصلا نگران اقامتگاه نباشید. به دلیل ساخت و ساز زیاد ویلا در این شهر، اجاره ویلا و سوئیت در نوشهر برای مسافران کار بسیار آسانی است.

لاهیجان در استان گیلان

زیباترین شهر شمال ایران
زیباترین شهر شمال ایران برای زندگی

لاهیجان مرکز شهرستان لاهیجان، بزرگ‌ترین شهر شرق استان گیلان است. این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌ است. مردم لاهیجان زیباترین شهر شمال ایران ، به زبان گیلکی سخن می‌گویند.

لاهیجان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و یکی دیگر از زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت محسوب می‌شود. چشم‌انداز این شهر فوق‌العاده است و هرساله خصوصا در بهار و تابستان میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. لاهیجان زیباترین شهر شمالی استان گیلان به شهر بهار نارنج و چای معطر معروف است و به خاطر داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعت بکر، همیشه مورد توجه طبیعت گردان بوده است.

مسجد اکبریه یکی از عمارت‌های تاریخی و از جاذبه‌های گردشگری جنوب غرب لاهیجان است. این بنای زیبا یکی از میراث ارزشمند و مهم در لاهیجان به حساب می‌آید که سنگ نبشته مرمری دارد.

تالاب سوستان که معروف به تکه‌ای از بهشت است، در این شهر قرار دارد و در فصل زمستان و پاییز از آب شیرین پر می‌شود. موزه تاریخ چای، استخر لاهیجان، تله کابین لاهیجان، پل خشتی لاهیجان، مسجد جامع، حمام گلشن، بقعه تاریخی شیخ زاهد، کوه و آبشار شیطان کوه از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری لاهیجان به شمار می‌روند.

چالوس در استان مازندران

زیباترین شهر شمال ایران

چالوس از زیباترین شهرهای شمال ایران در استان مازندران است که در جلگه میانی کرانه دریای خزر جای گرفته‌ است. بیشتر جمعیت شهر چالوس را بومیان کلارستاق که طبری‌تبار هستند تشکیل می‌دهند. مردم بومی شهر چالوس به گویش کلارستاقی از زبان مازندرانی به نام طبری چالوسی سخن می‌گویند.

بسیاری از گردشگران در پاسخ به این سوال که زیباترین شهر شمال کجاست ؟ چالوس را نام می‌برند و این زیبایی‌های مسحور کننده‌ی چالوس از جاده آن آغاز می‌شود. دو طرف جاده این شهر شگفت‌انگیز با درختان سرسبز و انبوه احاطه شده و مناظر تماشایی در هر فصل سال ایجاد می‌کند. زمستان آن نیز چیزی کم از بهار ندارد. چالوس را می‌توان آرمان شهر طبیعت گردان و عکاسان دانست.

چالوس بهترین شهر شمال از نظر آب و هواست. آب و هوای معتدل و مرطوب آن، به دلیل داشتن درختان و جنگل‌های انبوه دلچسب و آرامش‌بخش است.

دریاچه ولشت، دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، شهرک توریستی نمک‌آبرود، ساحل رادیو دریا، بوستان فین، کاخ چایخوران، آبشار اکاپل، آبشار سواسره، آبشار هریجان، کوه تخته سلیمان از مکان‌های دیدنی چالوس هستند.

هر کدام از این مکان‌های دیدنی چالوش پیشینه‌ای تاریخی دارند و از زیبایی‌های این شهر به شمار می‌روند. در واقع آثار باستانی چالوس حکایت از تاریخ باشکوه آن دارند و نشانی از زندگی انسان‌هایی است که دو هزار سال پیش از میلاد مسیح در چالوس زندگی می‌کردند.

همچنین جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و بسیاری در این شهر وجود دارد که آن را به یکی از بهترین شهرهای شمال برای تفریح تبدیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فست فود قشم

بهترین رستوران های اصفهان

رشت در استان گیلان

زیباترین شهر شمال ایران
زیباترین شهر شمال کجاست ؟

سفر به شهرهای شمالی معمولا با هدف گشت و گذار در طبیعت انجام می‌شود؛ اما با سفر به رشت، از شهری با قدمت و بازاری محبوب که آوازه‌اش در همه جا پیچیده، لذت خواهید برد.

رشت یکی دیگر از زیباترین شهرهای شمال ایران برای زندگی است که از آن به‌عنوان شهر همیشه‌بیدار یاد می‌شود. کلان‌شهر رشت مرکز استان گیلان است. برای کسانی که با رطوبت بالا و آب و هوای مدیترانه‌ای در تابستان مشکلی ندارند، رشت می‌تواند بهترین شهر برای زندگی باشد.

برای کسانی که به دنبال سفری برای تجربه‌ی زندگی شهری، معاشرت و همنشینی با اهالی و پرسه زدن در فضاهای سنتی و محلی هستند، رشت بهترین مقصد است. اگرچه در همه فصول می‌شود به رشت سفر کرد، اما برای کسانی که از رطوبت بالای هوا و آب و هوای مدیترانه‌ای اجتناب می‌کنند، سفر به رشت در تابستان توصیه نمی‌شود.

اگر به رشت سفر کردید، زمانی را به گذر از خیابان گلسار، میدان شهرداری و بازار محلی، میدان شهرداری، سبزه‌میدان، پیاده‌راه حد فاصل این دو مکان، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های گرم و صمیمی محلات قدیمی مثل بازار، ساغریسازان، خواهر امام و رستوران‌های کم‌نظیر و خوشمزه‌ی این شهر اختصاص دهید.

 نور در استان مازندران

زیباترین شهر شمال ایران

نور یکی از زیباترین شهر های شمال است که جنگل و دریا و کوه را با هم دارد. برای رسیدن به شهر نور می‌توانید جاده چالوس را انتخاب کنید و یا از جاده هراز پس از گذر از آمل به نور برسید.

نام نخست شهرستان نور در گذشته رستمدار بوده که متشکل از چهار ناحیه شهری ناتل، بلده، تمیشان و ماهان بوده‌ است. مردم شهرستان نور به زبان طبری و با گویش کجوری صحبت می‌کنند.

در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر نور، چمستان قرار دارد که برخی معتقدند به خاطر چمن های زیاد و سرسبزی‌های فراوان آن، به این نام معروف شده است.

آبگرم لاویج یکی از بهترین و تمیزترین آبگرم‌های شمال ایران است که بین دره‌های جنگلی کوه البرز قرار گرفته است. عسل لاویج زبانزد است و بعد از کندوان به عنوان بهترین روستا برای خرید عسل شناخته می‌شود.

جاده‌‌ی فوق‌العاده زیبا، سرسبز و پر از درخت چمستان به دریاچه‌‌ی الیمالات می‌رسد که دورتادورش جنگل است. بسیاری از گردشگران برای دیدن دریاچه الیمالات به شهر نور سفر می‌کنند. خنکای آب، سکوت آرامش‌بخش و جنگل اطراف دریاچه، زیبایی‌های دریاچه را دوچندان می‌کند.

پارک جنگلی نور در جاده نور محمودآباد قرار دارد. علاوه بر زیبایی‌های بی‌نظیر و پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی که در این جنگل دیده می‌شود، به شهرهای دیگر استان مازندران هم نزدیک است و شما می‌توانید جاهای دیدنی محمودآباد، رستم‌رود و حتی آمل را هم ببینید.

شهر یک آبشار تماشایی به نام آب پری دارد. آواز خوش پرندگان و صدای آب در این منطقه در هم می‌آمیزد و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به هر بیننده هدیه می‌دهد. علاوه بر این‌ها، دیدن مناطقی مانند کاخ تمیشان، آنتوان مقدس، رویان، روستای یوش، آبشار حرام او، فیل‌سنگی، آبشار ونوش و قلعه پولاد بلده در شهر نور خاطرات خوشی برای شما خلق می‌کنند.

بندر ترکمن در استان گلستان

زیباترین شهر شمال ایران
زیباترین شهرهای شمال ایران

بندر ترکمن یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران برای تفریح است که در فاصله ۴۰ کیلومتری گرگان قرار دارد. بندر ترکمن، جایی است که به صنایع دستی، هوای معتدل، اسب و روسری شهرت دارد.

فُک خَزَری یا فک کاسپین را فقط در این شهر می‌توان دید. این شهر یک سبک قالی بافی خاص و مخصوص به خود را دارد که در نقشه‌ی آن از طراحی‌های اسب و فک استفاده می‌کنند.

از زیباترین و معروف‌ترین جای بندر ترکمن، جزیره آشوراده را می‌توان نام برد که تنها جزیره ایرانی دریای خزر است و جزء تالاب‌های مهم دنیا به شمار می‌آید. نکته قابل توجه این است که۴۰ درصد از خاویار ایران از این منطقه به دست می‌آید.

از دیگر جاذبه‌های بندر ترکمن می‌توان اسکله و بازار ساحلی بندر ترکمن، دوشنبه بازار، زیارتگاه آق امام، زیارتگاه خواجه بهاءالدین نقشبندی را نام برد. فرش و پشتی ترکمنی، روسری‌های زنانه، سوزن‌دوزی، محصولات نمدی و لباس‌های ترکمنی از بهترین سوغاتی‌های بندر ترکمن هستند که هر کدام نشانی از فرهنگ مردمان این منطقه دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های استانبول

بهترین هتل های دبی

ماسوله در استان گیلان

زیباترین شهر شمال ایران

ماسوله یکی دیگر از زیباترین شهرهای شمال ایران است که در منطقه جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده‌ است. ماسوله، ساکنین طالشی دارد.

راه قدیمی ماسوله به خلخال که در گذشته شاهراه ارتباطی گیلان و آذربایجان بوده‌، برای حفاظت از محیط زیست، طبیعت بکر و میراث معنوی ماسوله و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و دخل و تصرف در چندین دهه گذشته، از سمت استان گیلان حفاظت شده‌ است.

این شهر در سال ۱۳۵۴ هجری خورشیدی طی شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی ثبت شده است.

آنچه که باعث شده ماسوله خاص‌ترین شهر شمالی باشد، معماری بی‌نظیر آن است که به شکل پلکانی است و پشت بام هر خانه‌ای، حیاط خانه بالایی است. فضای متفاوت و جذاب ماسوله شهرت جهانی دارد و گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

قدمت ماسوله به دوره زندیه برمی‌گردد. نزدیک این شهر یک آبشار زیبا به نام لارچشمه وجود دارد که حدود ۶ متر ارتفاع دارد و چشم‌انداز آن بی‌نظیر است. ماسوله صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار زیبایی دارد. اگر به این شهر سفر کردید از صنایع دستی بی‌نظیر آن سوغات ببرید.

یکی از مکان‌های مورد علاقه کوهنوردان که در نزدیکی ماسوله قرار دارد، ییلاق زودل سر است. قدمت این روستا طولانی است و بیشتر افرادی که در این منطقه خانه دارند، از آن برای تفریح استفاده می‌کنند و در تابستان به این منطقه می‌روند.

گنبد کاووس در استان گلستان

زیباترین شهر شمال ایران
زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت

گنبد کاووس یا گنبد قابوس، مرکز شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان، از شهرهای زیبای شمال است. این سرزمین باستانى در منطقه‌ى جنوب شرقى دریاى مازندران قرار گرفته و مرکز ترکمن صحرا نیز محسوب می‌شود. اهالى بومى این شهر ترکمن‌هاى ایرانى هستند. البته آذری‌ها، اقوام کتولی، مازندرانی، سمنانی، سیستانی، خراسانی، بلوچ و استرآبادی نیز در گنبد زندگی می‌کنند.

گنبد کاووس آب‌وهوایى معتدل و مرطوب دارد؛ به‌طوری که میانگین دماى سردترین و گرم‌ترین ماه سال به‌ترتیب به 8 درجه و ٢٩ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و برای کسانی که تحمل رطوبت و دمای بالای هوا را ندارند، می‌تواند یکی از مناسب‌ترین و زیباترین شهر شمال ایران برای زندگی باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا،  آثار باستانی به جا مانده از تاریخ کهن منطقه نیز در هر گوشه از شهر به چشم می‌خورد. تالاب‌های آلما گل، آجی گل و آلا گل نیز همگی کنار هم و در نزدیکی مرز ترکمنستان قرار دارند و دیدن آن‌ها از نزدیک، سفری هیجان‌انگیز را برای هر مسافری رقم می‌زند.

سوالات متداول

بهترین شهرهای مازندران برای زندگی کدامند؟

بسیاری از مردم، شهرهای رامسر، چابکسر، تنکابن، محمودآباد، قائمشهر و بابلسر را زیباترین شهر شمال ایران برای زندگی می‌دانند.

زیباترین شهر شمال ایران برای مسافرت کجاست؟

از رامسر به عنوان زیباترین شهر شمالی یاد می‌شود. این شهر را عروس شهرهای ایران لقب داده‌اند. رامسر به دلایل بسیار از جمله موقعیت جغرافیایی، برخورداری از امکانات اقامتی و جاذبه‌های گردشگری، وجود فرودگاه و داشتن آب گرم معدنی، قطب گردشگری کشور و حتی جهان است.

 زیباترین و بهترین شهرهای گیلان و گلستان کدامند؟

رشت، لاهیجان، آستارا، رضوان‌شهر زیباترین شهرهای گیلان و گرگان، گنبد کاووس و بندر گز از بهترین شهرهای گلستان به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در جاهای دیدنی شمال چیست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (39 نظر)

    آمل بهترین شهر برای زندگی کردن هست شرایط اقتصادی و کاری مطلوب و بهترین شهر از نگاه صنعتی هست و شرایط خوب فرهنگی و زیرساخت شهری خوبی نسبت یه اکثر شهرهای شمالی ایران داره.

    پاسخ

    بی شک کسی که این مطالب رو تهیه کرده کوچکترین اطلاعاتی راجب خطه شمال و شهراش نداره ،،زیباتربن شهر شمال بی شک با اختلاف بابل هست ،، رامسر و رشت هم پشتش

    پاسخ

    با تشکر از مقاله زیبای شما اما بدون تردید زیباترین شهر شمال چابکسر که سخاوتمندانه کوه و جنگل و دریا را با ویو بینظیر به شما هدیه میدهد

    پاسخ

    یک زمانی ما مقایسه می‌شدیم با سه کشور متمدن جهان الان با عراق هند پاکستان ترکیه مقایسه میشیم

    پاسخ

    واسه همین بحرین رو دادیم رفت رضا خان رو هم دادیم جزیره موریس چال کنند

    پاسخ

    بندر انزلی هم هست.

    پاسخ

    اگر اداره پولش رابدهند شمال برای تابستان و بهار خوب است موفق باشید

    پاسخ

    رامسر قشنگه اگه شهسوار نباشه جنگلهای بکر مثل آغوز حال .دوهزار.سه هزار .آبشار تودرک.دشت دریاسر. جاده کرانچار.روستای زیبای برسه خوبه اطلاعاتتان کامل باشه،❤️❤️❤️❤️

    پاسخ

    سلام من اهل شمال نیستم اما وقتی میبینم گردش گر ها اشغال می ریزند دلم می خواد یه چک بخوابونم تو گوشش. اره بی انصاف اومدی تفریح. کردی داری می. ری. چرا اشغالهات رو با خودت نمی بری زیبای شمال رو باید گردش گر ها نگه. دارن تو رو خدا جون بچه هاتون اشغال نریزید

    پاسخ

    اون گیلک ها و مازنی ها یی که تو گیلان و مازندران و گلستان جاهای خوب میرن اسرار جای خوب رو دیگه به کشی نمیگن ، چرا چون مثل بقیه جاها به لجن کشیده میشه . وسط جنگل آتش روشن میکنن ، یک سری حرومزاده عادت به ریختن زباله پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف تو طبیعت دارن ، یک سری بی پدر ومادر پوشک بچه و نوار رو اونجا عوض میکنن و تو طبیعت رها میکنن ، یکسری شفت و تازه به دوران رسیده از همچی بدتر توی چمن‌های مراتع آفرود بازی می‌کنند، یکسری هم که تو پارک‌ها چادر میزنن . خواهشا این گروه ها به استان‌های شمالی نیان . ما توریست و گردشگر ابله و کثیف و پلشت نمیخوایم . پولشون هم بخوره توی سرشون .

    پاسخ

    خدایی راست گفتی

    پاسخ

    ای کاش مردم به طبیعت بیشتر احترام بزارن آخه وقتی تو خونه ات هستی مگه آشغال رو هر می‌ریزی این چه بی فرهنگی…..
    ی خورده خجالت هم خوب چیزیه

    پاسخ

    از شهرهای زیبا و مهم شما متل قو یا سلمانشهر را فراموش کردید هم به دلیل ساختار متوازن هم برج‌های سه قلو هم جنگل و ساحل زیبا و طولانی

    پاسخ

    رامسربه دلیل موقعیت کوههاورودهاحدود۴۰درصدش سیل گیره
    لاهیجان همه اش تپه های جنگلی کوتاه داره وکوه برف گیرنداره وبازشهای باران به سمت خزرمیره وبالادستهاسمت کته شال وسوستان وحتی خودلاهیجان مشکل کم ابی داره چون نه کوه برفی دارهدنه سدپشت سرش هست

    پاسخ

    یاشاسین آذربایجـان ، یاشاسین آستارا 😍

    پاسخ

    شاهد۲ تا وقتی (که خواهید) برافروزید(۱۳روی۸۰) آیا آنخدائیکه*خلقت **باعظمت**شاهد۳ آسمانها و زمین را آفریده بر آفرینش (موجودضعیفی)مانند شما قادرشاهد۳–نیست(که چون مردید*باز۸۱ شمارا زنده گرداند)ضعیفی—آری البته قادر است که او آفریننده دانا است(باز۸۱)فرمان نافذ خدا*(درعالم)*چون اراده خلقت چیزی را کند **بمحض اینکه گوید موجود باش*بلافاصله موجود*خواهد شد**(ی۸۲ر)پس منزه وپاک* خدائیکه ملک وملکوت هر موجود۸۳بدست قدت شاهد۸ او و بازگشت شما همه خلایق بسوی اوست(ود۸۳)شاهد۹—–#۱۸۲^۱۰۱۱^—-شاهد۱۳قسم بصف زدگان که(چون فوج*فرشتگان^با نمازگذاران با سپاه^اهل ایمان بفرمان*حق)صف آرائی کرده اند(۱)قسم بمنع و زجر کنندگان شاهد۱۴۱۵(از عمل*معصیت کاران **بارانندگان**ابر و باران)(۲)قسم بتلاوت کنندگان شاهد۱۷(همه کتب آسمانی*یا ذکر قرآن)(روب۳) که محققا*خدای شما یکیست*شاهد۱۷—شاهد۱۸(۴) همان خدای یکتا که آفریننده مشرق و(مغرب)هاست(شاید مشرق*شاهد۱۸–شاهد۱۹ومغربهای کرات*و خورشیدهای*بیشمار یا مشرق و مغربهای آفاق مختلف شاهد۱۹۲۰—-شاهد۲۰یا فصول مختلف مقصود باشد(بی۵)مامار نزدیکترین آسمانرا بزیور نجوم*شاهد۲۰۲۱ بیاراستیم(خت۶)و (بشهاب آن انجم)از تسلط*شیطان*سرکش گمراه*محفوظ۲۱۲۲—شاهد۲۲داشتیم(۷)۶تا۷ شیاطین هیچ از وحی۸ و سخنان **فرشتگان**عالم بالا نشنوند۲۲۲۳— واز هر طرف بقهر رانده شوند(حی۸) هم بقهر* برانندشان و هم بعذاب دایم۲۳۲۴—قیامت گرفتار شوند(ه۹ش) جز آنکه کسی*(از شیاطین که۱۰ خواهد جز علم۲۴۲۵–**بالا**)۷طرف گرفتار برباید**هم او را ۹تیر شهاب فروزان**تعقیب کند (که۱۰)ایرسول از این شاهد۲۶—-منکران قیامت بپرس؟؟؟که آیا خلقت آنها سخت تر است بامو۱۰جودات یا عظمت شاهد۲۷—دیگر که ما خلق کرده ایم وماهم اینانرا در اول از گل*سرشته بیافریدیم ۲۸۲۹—-(دیگر۱۱)آری تو^۱۲ (ایرسول از انکار منکران)تعجب کردی و آنها بتمسخر پرداختند(تو۱۲)و هرگاه بآنها پند و اندرز دهند (ازجهل)هیچ متذکر نمیشون(۱۲۱۳)و چون آیت و معجزی مشاهده کنند بازهم بفسوس و مسخره پردازند(۱۲۱۳۱۴)و گویند این خود پیداست که سحری بیش نیست(خر۱۵)—شاهد۳۴(و یا تعجب و انکار کنید)آیا چون ما مردیم و استخوان ما خاک شد بازشاهد۳۴—شاهد۳۵زنده*وبرانگیخته میشویم(۱۶)یا پدران گذشته ما زنده میشوند(باز۱۷)—شاهد۳۶ایرسول بآنها بگو*آری شما۶(۱و هم پدرانتان خوار وذلیل به محشر مبعوث خواهند شد(بگو۱۸)**آری تنها شما بیک صیحه*(اسرافیل)همه زنده شده وازقبرها۳۷۳۸برخیزند وعرصه قیامت*را بنگرند(فیل۱۹)و گویند ایوای برما۳۸۳۹

    پاسخ

    همه شهرهای شمال خوبه ولی هیچ کدام ماسال نمیشه.البته استانهایی مثل آذربایجان و کردستان و لرستان و چهار محال بختیاری از شمال بهتره

    پاسخ

    من تقریبا همه شهرهای مازندران و گیلان و دیدم و به مسافرت رفتم. یکی از یکی قشنگ تر بودن ولی وقتی شلوغ میشه واقعا به گند کشیده میشه و لطفاً مسافرهای محترم رعایت کنند….

    پاسخ

    لنگرود در استان گیلان هم خیلی قشنگه

    پاسخ

    ب نظر من شهر لنگرود شهر خیلی خوبی هست هم اروم هست هم به رشت هم به لاهیجان وهم به رامسر خیلی نزدیک هست برای زندگی کردن خیلی عالیه در صورتی که اشغال نریزید لطفاً اشغال نریزید

    پاسخ

    آخه نوشهر چیش قشنگه
    افتضاح
    شما یک بار سمت روستاهای شفت برید تا ببینید زیبایی یعنی چی

    پاسخ

    نوشهر واقعا شهر تمیز و زیبایی هست تقابل جنگل و دریا واقعا دیدنیه شهر آرام و زیبا و تمیز

    پاسخ

    چن روز پیش درترمینال اتوبوسرانی لاهیجان تقریبا ساعت ۱۱شب بود چن مسافر اونجا بودند که یک قفس پرنده باهاشان بود راننده گفت ده برابر کرایه میگیرم واصلا نمیبرم خودتان هم نمخواد بیایین این سه نفر دوتا خانم ویه آقا مسافر بودن که گفتن پول کرایه ما پس بده الان میگی نمیبرمتان قزوین ودر پاسخ کارکنان این ترمینال ورانندگان به سمت آنها حمله کردند وتمام دوربینهای مداربسته را خاموش کردن که مدرکی ازشان نباشه  وآنها را کتک زدند وفوش وتوهین کردن یکی از راننده اتوبوسها یه جوان کوتوله  قد کوتاه بی ناموس بود که اومد حمله ور شد وفحاشی کرد البته با یکی از همکاراش که اونم یه مرد جوان چاق ریش بلند لباس مشکی بی ناموس  بود که با چن نفر از کارکنان ترمینال همون شهر وکارکنان شهرداری توهین کردن بهشان  وکتکشان زدن  موقع که کتک کاری وحمله ور شدن به سمت آنها گفتن غریبن اینجا بایدنگین  پولم پس بدین وپرنده ها ی این مسافران  را فراری دادن  براشان گرفتیمشان این واقعا رسمش نیست این چه قانونیه دیگه  واقعا باید جوابگو باشن

    پاسخ

    شهرهای شمالی از لحاظ امکانات و بهداشت و محل های اقامتی خیلی ضعیف هستند و متاسفانه بعد از انقلاب بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده تنها دلیل مسافرت مردم فقط طبیعت سرسبز و دریا هست البته در تابستان بسیاری از شهرهاش شرجی و غیر قابل تحمل هست استانهای لرستان و کهکیلویه هم خوبه ولی از لحاظ امکانات برای مسافران بسیار پایینه

    پاسخ

    اینو بهرکی بگی میکشه تو گوشت چکو ،، امکانات و بهداشت شمال ضعیفه مرد مومن از تهران امکاناتش بالاتر چی خواستی که نبوده!؟ هیچ استانی یکصدم امکانات و بروز بودن شمالو نداره مخصوصا مازندران

    پاسخ

    مجید جان همیشه سعی کن قبل از حرف زدن اطلاعات درست بدست بیاری فکر کنی بعد… آفرین بابا

    پاسخ

    این. خبرها چیست که دائما از زیبایی و فوق‌العاده بودن رشت یا گیلان می‌نویسید و مردم استانهای دیگر را تشویق به مهاجرت به رشت و گیلان میکنید فقط برای اینکه مطالب شما بیننده پیدا کند شما در حق محیط زیست گیلان آب و هوا و منابع طبیعی که متعلق به همه مردم ایران است جنایت و خیانت میکنید شما واقعا دنبال چه چیزی هستید همین الان ما در رشت و استان گیلان مشکل داریم از بین رفتن مزارع و جنگلها و آلودگی آبها و محیط زیست که بخش مهم از آن به جهت ویلا سازی و رانت خواری و رشوه است و از طرفی مهاجرت اقوام و گویش و زبانهای دیگر آسیبهای جدی به فرهنگ و بوم زیستی استان وارد کرده است دلسوزان و مردم گیلان هوشیار باشید که همین لحظه نیز استان در فاجعه می باشد

    پاسخ

    سلام
    اتفاقا این نوع تبلیغات به صنعت گردشگری و اقتصاد استانهای شمالی هست.فقط شهردار باهوش میخواهید.بیا ببین جزیره کیش چه خبره ،اگه شهروندان کیش مثل شما فکر کنن الان کیش یک جزیره متروکه ای بیش نیست

    پاسخ

    اتفاقا بنده خدا داره درست میگه، تو کیش و داری با یه استانی که چند برابر بزرگ تر از خودشه و کلی زمین از زمین شخصی بگیر تا منابع ملی که هر وقت با چهارتا امضا به یکی میرسه، مقایسه میکنی، مدیریت و نگهداری کیش که وضعیت اکثر زمین هاش مشخصه با یه استان بزرگ که دسترسی ارزانتری هم داره قابل مقایسه نیست

    پاسخ

    داداش تو مثل اینکه حالیت نیست نمیخواییم آقا نمیخواییم صنعت گردشگری رو ،، هیییچ سودی ام بحال ما نداره این ی دروغ بزرگه که ی عده احمق که اطلاعات ندارن و فقط ی مزحرفی رو شنیدن که پول شمالیا از توریست هاست نه برادر من توریست از اول تا آخرش برای ما ضرر هست هیچ سودی نداره،، درآمدمون هم همیشه جز ۳استان اولی کشور بوده و هست

    پاسخ

    سلام
    اتفاقا این نوع تبلیغات به نفع صنعت گردشگری و اقتصاد استانهای شمالی هست.فقط شهردار باهوش میخواهید.بیا ببین جزیره کیش چه خبره ،اگه شهروندان کیش مثل شما فکر کنن الان کیش یک جزیره متروکه ای بیش نیست

    پاسخ

    حرفای جنابعالی بوی ناسیونالیستی و نژاد پرستی میدهد دوست گرامی
    مثلا در جنوب خیل عظیمی از رشتیها ساکن هستند و لنج و کشتی دار یا ملوان و کارگر در بنادر هستند اما ما به خودمان اجازه توهین یا اختلاف افکنی و تمسخر اقوام و لهجه ها را همچون جنابعالی به خودمان نمیدیم

    پاسخ

    متاسفانه و متاسفانه کلیه شهرهای شمال از بهداشت خبری نیست مسافرها رعایت بهداشت را نمیکنند و مثل این که این شهر ها اصلا شهرداری نداره و با این که برای ورودی جنگل و دریا عوارض میگیرن خدمات نمیدن کلا شهرداری تعطیله و ساحل صدف در آستارا بدترین مخروبه ترین و کثیفترین ساحل گیلان میباشد اگه حرفهام اشتباهه بفرمایید

    پاسخ

    بله از بهداشت خبری نیست اما حرف شما درست نیست که همه رو گردن مسافرا میندازین من الان شش سال است ک توی یکی از شهرهای شمالی زندگی میکنم و هزاران بار با چشم خودم دیدم ک خود شمالی ها بدتر ب بهداشت اهمیت نمیدن.
    کسبه ها مسافرنیستن ک زباله ها رو داخل مادی جلوی محل کسب خود میریزن و…….

    پاسخ

    شهرای شمالی با اختلاف تمیز ترین و با امکانات ترین شهرای ایرانن ،،با مدرک حرف بزن وگرنه باد هواست ،،ی سرچ مایشه

    پاسخ

    قشنگه

    پاسخ

    شما تاحالا به لنگرود امدید تا حرف ازقشنگی رامسر میزنین؟!
    لنگرود از سواحل چمجاله رو داره از کوه کلات لیلاکوه رو

    پاسخ

    چابکسر ،جزو مازندران نیست ،گیلان است.

    پاسخ