;
coinex

بهترین سواحل قشم ؛ معرفی جذابترین و زیباترین سواحل قشم برای عکاسی و تفریح

جزیره زیبای قشم با آن سواحل زیبایش، یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می‌شود. اگر نمی‌خواهید لذت گردشگری و تماشای بهترین سواحل قشم را از دست بدهید، با ما همراه شوید تا ساحل‌های این جزیره شگفت‌انگیز را به شما معرفی کنیم.

قشم شاید در بین تمام جزایر و شهرهای جنوب ایران زیباترین و جذاب‌ترین سواحل را داشته باشد که هر یک جذابیت و مزایای خاص خود را دارند. اساسا یکی از تفریحات مهم گردشگران در سفر به قشم، رفتن به سواحل است.

به خاطر شرایط اقلیمی خاص قشم و موقعیت جغرافیایی آن، هر یک از سواحل قشم ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند که برای کسی که برای اولین بار به تماشای آن‌ها می‌رود، بسیار دیدنی محسوب می‌شوند. در این مطلب قصد داریم زیباترین سواحل قشم را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین سواحل قشم

جزیره قشم در جنوب ایران یکی از مهمترین مقاصد گردشگری محبوب به شمار می‌رود که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار در خود جای داده است. بخش مهم از این محبوبیت اما به خاطر زیباترین سواحل قشم است که هر یک ویژگی‌های منحصربفرد جذابی دارند.

برخی از جذابترین سواحل قشم با امکانات خاصی که برای تفریحات آبی و کمپینگ در اختیار گردشگران می‌گذارند و برخی دیگر با طبیعت زیبای خود شما را مسحور می‌کنند.

پس از همین حالا این تقسیم‌بندی دوگانه را در نظر داشته باشید که برخی از سواحل قشم شلوغ و پر از امکانات تفریحی هستند و برخی دیگر کاملا بکر و دست‌نخورده و بیشتر جنبه بکر بودنشان اهمیت دارد. این دسته دوم را به عنوان ساحل صدفی قشم نیز می‌شناسیم. در ادامه با معرفی زیباترین سواحل قشم ما را همراهی کنید.

ساحل زیتون

بهترین سواحل قشم
بهترین سواحل قشم

ساحل زیتون از جمله بهترین سواحل قشم از نظر مردم است چراکه امکانات و خدمات بسیاری برای انواع تفریحات آبی و کمپینگ در آن وجود دارد و همین مسئله سبب شده تا همواره بسیار شلوغ باشد. این مکان را به نام پارک ساحلی زیتون نیز می‌شناسند چراکه تقریبا تمام امکانات یک پارک آبی را در خود جای داده است.

آب‌وهوای عالی، منظره چشم‌نواز، آرامش صدای امواج و قدم زدن در ماسه‌های ساحل همگی از مزایای ساحل زیتون است. همانطور که گفتیم در این ساحل انواع امکانات برای تفریحات آبی نیز وجود دارد و در نتیجه زیتون، از جمله بهترین سواحل تفریحی قشم نیز محسوب می‌شود.

اما از جمله مزایای ساحل زیتون به عنوان یکی از بهترین سواحل قشم برای شنا باید به مواردی از جمله دسترسی مناسب به هتل‌های قشم، فضای سبز گسترده با آلاچیق و فضایی برای پیک‌نیک، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که از کنار ساحل عبور می‌کنند، سینما روباز و سینما چهاربعدی، زمین‌های والیبال و فوتبال ساحلی، کلاب غواصی، جت‌اسکی، اسکی روی آب، قایق بنانا، شاتل و معمولی، پاراگلایدر و غیره اشاره کرد.

نکات مثبت دیگر ساحل زیتون اینکه به خاطر فضای مناسب آن، بسیاری از کنسرت‌ها و جنگ‌های شبانه در این ساحل برگزار می‌شود. رستوران با منوی غذای دریایی و غیردریایی، پارک بازی مخصوص کودکان و سرویس بهداشتی عمومی از دیگر امکانات ساحل زیتون است که از جذابترین سواحل قشم نزدیک به شهر محسوب می‌شود.

ساحل سوزا

بهترین سواحل قشم

ساحل سوزا یکی از بکرترین و زیباترین سواحل قشم است که در آن خبری از شلوغی ساحل زیتون نیست. البته که معمولا در شبانگاه، کمپ‌های جوانان با موسیقی و ساز و آواز این سکوت را می‌شکنند، اما اگر در ساعات ابتدایی روز سری به ساحل سوزا بزنید، هیچ‌چیز جز صدای امواج نمی‌شنوید!

می‌توانید پابرهنه روی شن‌های ساحلی قدم بزنید یا از این فضای ایده‌آل برای شنا استفاده کنید. خصوصا که این ساحل از جمله بهترین سواحل قشم برای شنا است.

از جمله امکانات ساحل سوزا می‌توان به پارک بازی کودکان، مسیرهای اختصاصی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی و فضای کمپینگ اشاره کرد. در نزدیکی این ساحل همچنین چند مورد از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی قشم نیز وجود دارد که می‌تواند برای شما جالب باشد. این دیدنی‌ها عبارتند از پارک کروکودیل نوپک، آب‌انبار بی‌بی، ساختمان قدیمی گمرک و دره‌های طبیعی و تنگه‌های ساحلی قشم.

گفتنی است که از نظر تاریخی، ساحل سوزا در گذشته یکی از پررونق‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شده اما این روزها خبری از شلوغی و هیاهوی گذشته نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های شیراز [+ آدرس، شماره تلفن و قیمت]

بهترین هتل های استانبول با قیمت مناسب ؛ معرفی هتل‌های ارزان برای ایرانیان

ساحل روستای سلخ

بهترین سواحل قشم

عدم پیشرفت مناطق گردشگری شاید همیشه یک عیب نباشد و سبب حفظ طبیعت زیبای سواحل قشم باشد. در واقع اصالت روستای سلخ از مهمترین جذابیت‌های آن برای گردشگران است و شاید اگر این روستا به فضایی مانند پارک ساحلی زیتون بدل می‌شد، جذابیت امروز را نداشت.

این ساحل از جمله بهترین سواحل قشم از نظر مردم محسوب می‌شود و در صورتی که از دوست‌داران غذاهای دریایی باشید می‌توانید در این ساحل انواع ماهی و غذاهای دریایی را تهیه کنید. دلیل این مهم هم این است که شغل اصلی مردم روستای سلخ ماهی‌گیری و صیادی است و یک بازار ماهی بزرگ و پررونق نیز در این منطقه فعال است.

این منطقه به طرز عجیبی وارث آداب و رسوم برخی از اقوام هندی است و این احتمالا مربوط به مراودات آن در قدیم است. مثلا رسمی به نام زاردرمانی وجود دارد که فلسفه آن، بیرون کردن انرژی منفی و درمان بیماری‌های روحی و روانی با موسیقی محلی است.

یکی از مزایای این ساحل اینکه بسیار خلوت است و دلیل آن هم فاصله چهل دقیقه ساحل با قشم است که سبب می‌شود برخی گردشگران قید بازدید از آن را بزنند. با این اوصاف می‌توان از این ساحل به عنوان یکی از بهترین سواحل قشم برای شنا یاد کرد.

در مجموع اگر به سواحل خلوت و آرام علاقه‌مند هستید، حتما سری به سلخ بزنید. این روستا دیدنی‌های دیگری از جمله کاسه سلخ و غار نمکی نیز دارد. کاسه سلخ در واقع یک منطقه بدون پوشش گیاهی است که تپه‌های شنی آن فرم دارند.

ساحل ناز

بهترین سواحل قشم
زیباترین سواحل قشم

یکی از زیباترین و بهترین سواحل قشم از نظر مردم ساحل ناز در جزیره‌ای به همین نام در نزدیکی قشم است که طرفداران زیادی دارد.

ساحل ناز را به عنوان ساحل صدفی قشم نیز می‌توان یاد کرد. در این ساحل یک مسیر شنی صخره‌ای وجود دارد که می‌تواند در ساعاتی که جزر آب رخ می‌دهد روی آن قدم بزنید. در اینجا شما می‌توانید روی شن‌هایی قدم بزنید که تا ساعاتی پیش زیر آب بوده‌اند و این یکی از جذابترین لذات دنیاست، البته اگر کفش نپوشید!

جزیره ناز و ساحل آن هم البته از جمله شلوغ‌ترین سواحل قشم است چراکه این منطقه با امکانات متعدد خود برای تفریحات آبی و غیر‌آبی مانند آفرود و شترسواری به یکی از بهترین سواحل تفریحی قشم بدل شده است.

به لحاظ مکانی جزیره و ساحل ناز در فاصله 32 کیلومتری قشم واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه بایستی از بلوار آزادگان قشم به سمت دریا بروید. جاده دریا یک مسیر ساحلی رو به جنوب جزیره است و بعد از اسکله نفت شما به جزیره ناز می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شرق گیلان کجاست؟ معرفی زیباترین مکان‌های گردشگری

جاهای دیدنی نور ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری نور

ساحل نقره‌ای

بهترین سواحل قشم

اگر بپرسید به جز ساحل ناز دیگر کدام ساحل قشم صدف دارد ؟ باید در پاسخ بگوییم ساحل نقره‌ای. ساحل نقره‌ای در واقع در جزیره هنگام قرار گرفته اما از آن معمولا به عنوان یکی از بهترین سواحل قشم از نظر مردم یاد می‌شود.

مهمترین جذابیت این ساحل برای عموم مردم وجود انواع صدف، فلس‌های ماهی و کانی و مواد معدنی در بین شن‌ها است که باعث درخشش ساحل در شب‌های مهتابی می‌شود. درخشش شبانه آب و خاک از جذابتری مناظری است که در مدت حضور در این ساحل و در شبانگاه می‌توانید ببینید.

گفتی است که این ساحل تا همین چندی پیش به عنوان یکی از بهترین سواحل تفریحی قشم بسیار شلوغ می‌شد اما از آنجایی که برخی افراد با جمع‌آوری فلس‌ها، صدف‌ها، مواد معدنی یا حتی شن ساحل به اکوسیستم یکپارچه و کامل آن صدمه می‌زدند، امروزه بازدید از ساحل محدود شده است و به سختی می‌توان مستقیما به آن دسترسی داشت. با این وجود، ساحل نقره‌ای بهترین ساحل قشم از نظر زیبایی محسوب می‌شود.

ساحل روستای شیب دراز

بهترین سواحل قشم

شیب دراز یکی از روستاهای قشم است و از نظر موقعیت مکانی نزدیک سوزا و در مسیر جزیره هنگام واقع شده است. به همین دلیل از این روستا بعضا به نام واسط بین سواحل قشم نیز یاد می‌شود.

ساحل شیب دراز یکی از بهترین سواحل قشم برای شنا است اما باید مراقب محیط بکر و دست‌نخورده آن باشید. سواحل صخره‌ای این جزیره اساسا معمولا بکر و خلوت هستند و در نتیجه برای افرادی که جویای آرامش و استراحت هستند گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

ساحل شیب دراز به عنوان یک ساحل صدفی قشم محل زندگی یکی از خاص‌ترین گونه‌های جانوری یعنی لاک‌پشت پوزه عقابی نیز محسوب می‌شود. اگر در زمان مناسبی به این منطقه بروید حتی شانس دیدن این جانور زیبا را خواهید داشت. بهترین زمان برای سفر به این منطقه از اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت ماه است. از نظر امکان بازدید از حیات وحش جزیره، ساحل شیب دراز بهترین ساحل قشم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی مازندران ؛ معرفی جاذبه‌های گردشگری و مکان های بکر استان مازندران

جاهای دیدنی قائمشهر ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی

ساحل روستای مسن

بهترین سواحل قشم
بهترین سواحل قشم از نظر مردم

یکی دیگر از بکرترین و خاص‌ترین سواحل قشم ساحل روستای مسن است. اساسا بهترین سواحل قشم نزدیک به شهر بسیار شلوغ و پررفت‌وآمد هستند و بازدیدکنندگان زیادی دارند اما سواحل روستایی به‌دلیل فاصله از شهر اصلی به مراتب خلوت‌تر هستند.

مردم روستایی در این منطقه عموما به صیادی اشتغال دارند و بازار ماهی این شهر هم رونق بسیار بالایی دارد. البته که همین صیادان با احداث قفس‌هایی برای پرورش ماهی کمی به طبیعت منطقه صدمه زده‌اند.

ساحل روستای لافت

بهترین سواحل قشم

معمولا یزد را به نام شهر بادگیرها می‌شناسند اما اگر سری به روستای لافت در قشم بزنید متوجه شباهت خاص بادگیرها و معماری خانه‌های لافت با یزد می‌شوید. ساحل لافت به عنوان یکی از بهترین سواحل تفریحی قشم هم آرامش ساحل و دریا و هم جذابیت‌های بافت تاریخی را توامان دارد.

یکی از نکات جالب درباره روستای لافت ایکه این روستا قدمتی به مراتب بیشتر از شهر اصلی جزیره یعنی قشم دارد و مردم روستا نیز با حساسیت خاصی بافت تاریخی روستا را حفظ کرده‌اند. این بادگیرها نیز در واقع به نوعی یک میراث تاریخی محسوب می‌شود.

یکی از جذابیت‌های این روستا اینکه اینکه در شبانگاه با روشن شدن چراغ‌های منازل تاریخی و بادگیرها، منظره روستا بسیار دیدنی‌تر می‌شود. این روستا به جز ساحل جذابش آثار تاریخی و طبیعی دیدنی دیگری مانند بخش‌هایی از جنگل‌های حرا، قلعه‌ها و ابنیه تاریخی و‌ آب‌انبارها نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی غرب مازندران ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری

جاهای دیدنی غرب گیلان ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری

ساحل سینگو

بهترین سواحل قشم

ساحل سینگو از جمله بهترین سواحل قشم نزدیک به شهر است که برای ورود به آن باید مبلغی تحت‌عنوان ورودی پرداخت کنید. به عنوان یکی از بهترین ساحل‌های قشم، این ساحل به المان‌های بومی جذابی تجهیز شده تا گردشگران بتوانند عکس‌های یادگاری خوبی ثبت کنند. در کنار این ساحل همچنین اقامتگاه بومگردی فردیس قرار گرفته که می‌توانید در صورت تمایل در آن ساکن شوید.

کمپ ساحلی قشم

بهترین سواحل قشم

کمپ ساحلی قشم که در چهارصد متری پارک زیتون جای گرفته، بهترین ساحل قشم برای چادر زدن، کمپینگ و اسکان شبانه است که در شمار یکی از پرامکانات‌ترین پارک‌های ساحلی قشم نیز جای دارد. این کمپ ساحلی امکانات اقامتی، رفاهی و تفریحی بسیاری دارد و محل خوبی برای تفریح، پیاده‌روی، آب‌تنی و پیک‌نیک به‌شمار می‌رود.

ساحل قلعه پرتقالی‌ها

بهترین سواحل قشم

ساحل قلعه پرتغالی‌ها یکی از خلوت‌ترین و بهترین ساحل‌های قشم محسوب می‌شود که در مقابل قلعه پرتغالی‌ها و بالاتر از پارک ساحلی قلعه ‌پرتغالی‌ها جای دارد.

این ساحل چشم‌انداز بسیار خوبی در زمان طلوع و غروب آفتاب دارد و لذت پیاده‌روی در اطراف آن و تماشای منظره خلیج فارس یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تجارب شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی سوادکوه ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های سوادکوه و اطرافش

جاهای دیدنی شرق مازندران ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری

ساحل نمکدان

بهترین سواحل قشم

ساحل نمکدان از بکرترین سواحل قشم است و شاید بتوان گفت بهترین ساحل قشم برای‌دوست‌داران طبیعت محسوب می‌شود. این ساحل به لحاظ مکانی در جنوب غربی قشم و بعد از غار نمکدان جای گرفته است. در نزدیکی این ساحل، سواحل معروف نقره‌ای و طلایی هم جای گرفته‌اند که اگر به هر یک سر زدید، بازدید بقیه خالی از لطف نیست.

با توجه به فاصله نسبتا زیاد ساحل نمکدان از مرکز شهر قشم، برای رسیدن به این ساحل نیاز به خودرو یا تاکسی دارید. می‌توانید در بازدید از این ساحل لوازم پیک‌نیک یا شنا نیز با خود همراه داشته باشدی تا یک تجربه دل‌انگیز از بازدید ساحل نمکدان داشته باشید.

ساحل هنگام قشم

بهترین سواحل قشم

در پاسخ به سوال کدام ساحل قشم صدف دارد ؟ یک پاسخ دیگر، ساحل هنگام قشم با شن‌های سفید آن است. این ساحل مقصد اصلی قایق‌هایی است که از قشم به سمت جزیره هنگام حرکت می‌کنند در آن امکاناتی چون بازارچه سنتی، رستوران و چند کافه، آلاچیق‌ها، صندلی و چتر تعبیه شده است.

در این ساحل صدفی قشم همچنین امکان تجربه فعالیت‌هایی چون ماهیگیری، شنا، آب‌بازی، جت‌اسکی، قایق‌سواری، پاراگلایدر و اسکی روی آب نیز وجود دارد.

ساحل هلر قشم

بهترین سواحل قشم

از جمله دیگر سواحل مناسب و جذاب قشم که امکانات خوبی دارد، پارک ساحلی هلر است که در فاصله هجده کیلومتری شهر قشم و در روستای هلر واقع شده است. این ساحل بل طبیعت خاص و جذاب خود، گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند و از محبوبترین مقاصد گردشگری در قشم به شمار می‌رود.

از جمله امکانات ساحل هلر می‌توان بوفه‌های فروش مواد غذایی، شیرینی‌فروشی‌های محلی، سرویس بهداشتی و فروشگاه‌های صنایع دستی اشاره کرد. این ساحل همچنین سکوهایی برای برپاکردن چادر و اقامت گردشگران دارد.

سوالات متداول

بهترین سواحل قشم نزدیک به شهر کدامند؟

ساحل یا پارک ساحلی زیتون، ساحل سینگو، ساحل قلعه پرتغالی‌ها و پارک ساحلی آن از جذابترین سواحل قشم نزدیک به شهر هستند.

کدام ساحل قشم صدف دارد؟

ساحل ناز در جزیره ناز، ساحل صدفی در جزیره هنگام و ساحل نقره‌ای از سواحل صد‌ف‌دار در قشم هستند.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما بهترین و جذابترین سواحل قشم کدامند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر