;
coinex

جاهای دیدنی غرب گیلان ؛ معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری

گیلان، سرزمینی زیبا و سحرانگیز است که زیباترین شهرهای شمال را دارد. غرب این استان خوش‌ آب‌و‌هوا، طبیعتی بکر و دیدنی دارد. برای آشنایی بهتر با جاهای دیدنی غرب گیلان با ما همراه شوید.

گیلان استانی سرسبز است که که با جاذبه‌های تفریحی و طبیعت منحصربه‌فردش، به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل شده است. غرب گیلان پوشیده از جنگل‌های کوهستانی، شالیزارهای وسیع و باغ‌های چای پهناور است که گشت‌وگذار در این طبیعت زیبا، نشاط و آرامشی خاص به هر مسافری هدیه می‌دهد.

فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، هشتپر و آستارا، از شهرهای غرب گیلان هستند که مکان‌های دیدنی، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و زیباترین جاهای گردشگری غرب گیلان را در خود جای داده‌اند. تمامی این شهرها آب و وهوای معتدل و دلپذیری دارند و بسیار سرسبز و زیبا هستند.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شرق گیلان

جاهای دیدنی رشت

جاهای دیدنی غرب گیلان

گیلان استانی زیباست که جنگل، کوه و دریا را با هم دارد. در میان گل‌های هزار رنگ، درختان سرسبز و سر به فلک کشیده‌ و طبیعت شگفت‌انگیز غرب این استان، مکان های دیدنی غرب گیلان برای هر طبیعت‌گرد و مسافری، به قطعه‌ای از بهشت می‌ماند.

جاهای دیدنی غرب گیلان
جاهای دیدنی غرب گیلان

مناطق وسیعی از این استان را جلگه و دشت و سایر بخش‌های آن را کوهستان‌ها تشکیل داده‌اند. استان گیلان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای خزر می‌شود.

اگر مسافر استان گیلان هستید، رفتن و دیدن جاهای بکر گیلان غرب و طبیعت زیبای آن و قلعه رودخان، ماسوله، ییلاق سوباتان، گردنه حیران، اولسبلنگاه و جنگل گیسوم، سفرتان را به یادماندنی خواهند کرد.

تالاب استیل

جاهای دیدنی غرب گیلان

  • آدرس: گیلان، هفت کیلومتری آستارا، حاشیه جاده رشت به آستارا

تالاب استیل از زیباترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی غرب گیلان است که ضلع‌ غربی آن پوشیده از جنگل و گیاهان سبز است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور، منظره بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده‌اند.

تالاب استیل که در بهار و تابستان مورد استقبال مسافران است، یکی از جاذبه‌ های گردشگری غرب گیلان و جاهای دیدنی آستارا محسوب می‌شود. از ویژگی‌های مهم این تالاب وجود ماهیان مشهوری مانند کپور و اردک ماهی است.

این تالاب طبیعی زیستگاه پرندگان کمیابی است که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند که ارزشمندترین آن چینگیر نوک‌ سرخ است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تالاب عباس آباد آستارا این است که درختان این تالاب ریشه در آب قرار دارند و همیشه در پهنای تالاب تکان می‌خورند، به همین دلیل، تالاب آستارا به تالاب استیل درختان شناور هم معروف است.

این تالاب ۱۳۸ هکتار وسعت دارد و از مکان‌های گردشگرپذیر استان گیلان است. وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه‌‌ی تماشایی خاصی به آن بخشیده‌ است. تالاب استیل از سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان شناخته می‌شود.

اهمیت اکو توریستی این تالاب به دلیل نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف دوچندان شده است.

منطقه آزاد بندر انزلی

جاهای دیدنی غرب گیلان
جاهای تفریحی غرب گیلان
  • آدرس: ۳۰ کیلومتری شرق بندر انزلی

منطقه آزاد بندر انزلی یکی از جاهای دیدنی غرب گیلان است که در حوزه گردشگری برای تفریح و خرید یک مجموعه کامل به شمار می‌رود.

ساحل منطقه آزاد بندر انزلی به نام ساحل کاسپین هم شناخته می‌شود. این منطقه یکی از بهترین ساحل های شمال است که بستری وسیع، آرام و دنج دارد.

زمین والیبال ساحلی، سایه‌بان و چتر‌های آفتابگیر ساحلی، صندلی‌های کنار ساحل برای نشستن و آفتاب گرفتن، کمد برای وسایل شخصی، سرویس بهداشتی، دوش‌های آب گرم، نورافکن در شب، سالن ماساژ، اورژانس، غریق نجات، پارکینگ، بوفه، کافه و رستوران برخی از امکانات و خدمات رفاهی این ساحل هستند.

چند مرکز خرید و پاساژ، آکواریوم، گیم‌لند، سالن بولینگ، شهربازی، پارک نوار ساحلی، انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ از بخش‌های دیدنی و پرطرفدار منطقه آزاد کاسپین هستند. مارینا کاسپین از بخش‌های تفریحی منطقه آزاد انزلی است. این مجتمع ساحلی اسکله زیبایی دارد که برای قدم‌ زدن و عکاسی بسیار مناسب است.

امکانات تفریحی همچون قایق موتوری، قایق بادبانی، جت اسکی، اسکی در آب و پاراگلایدر در این پارک دریایی برای استفاده گردشگران و مسافران وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی گیلان

بهترین رستوران های رشت

قله اسپیناس

مکان های دیدنی غرب گیلان

  • آدرس: گیلان، ۱۰ کیلومتری شرق آستارا

قله‌ی باشکوه و زیبای اسپیناس، مرتفع‌ترین قله شهر آستارا با حدود ۲ هزار و ۱۰۵ متر ارتفاع از سطح دریاست که بلندترین آبشار ایران از آن جریان پیدا کرده است. همچنین قلعه سنگی اسپینه بالای قله اسپیناس قرار دارد. از این رو قله اسپیناس بهشت دوستداران تاریخ و طبیعت است.

این قله در روستای کوته کومه قرار گرفته و به عنوان یکی از جاهای دیدنی غرب گیلان و آستارا شناخته می‌شود. قله اسپیناس یکی از بهترین بسترهای کوهنوردی در شهرستان آستاراست که کوهنوردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

وقتی به بالای این قله برسید، از چشم انداز بسیار زیبای مناطق اطراف و شهر آستارا لذت خواهید برد. پوشش گیاهی این قله باعث شده بر زیبایی آن افزوده شود و با آمدن هر فصل، رنگ این پوشش گیاهی تغییر می‌کند. اگر در سفر به آستارا قصد کوهنوردی داشته باشید، قله اسپیناس را در اولویت خود قرار دهید.

قلعه رودخان

جاهای دیدنی غرب گیلان
مکان های دیدنی غرب گیلان
  • آدرس: ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن، نزدیک روستای رودخان، ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات

قلعه رودخان بزرگترین قلعه آجری ایران و یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری گیلان است که در سال‌های دور، برای مدتی میزبان میرزاکوچک خان جنگلی بوده است. این قلعه دیدنی استان گیلان بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات و در میان جنگلی انبوه قرار گرفته است.

ارتفاع قلعه رودخان از سطح دریا بین ۶۵۵ تا ۷۱۵ متر است. این قلعه در کنار چشم‌اندازهای سرسبز، بکر و مسحورکننده، آثار باستانی با قدمت بسیار را در دل خود جای داده است.

جالب است بدانید نخستین بار، یک محقق و باستان ‌شناس لهستانی به نام الکساندر بورجکوخودزکو در یادداشت‌های خود درباره‌ی کشور ایران، به این قلعه اشاره کرد و گام نخست را در معرفی این بنای تاریخی برداشت.

به قلعه رودخان، قلعه‌ هزارپله هم گفته می‌شود. دلیل این نامگذاری وجود پله‌های فراوان برای دسترسی به آن بوده است. گفته می‌شود در گذشته این قلعه حدود ۹۳۰ پله داشته است.

آجر، سنگ، چوب، ملات، ساروج و آهک از جمله مصالح ساخت قلعه رودخان هستند. بخش شرقی قلعه از ساختمان‌های مختلفی مثل زندان، در اضطراری، برج‌ها و واحدهای مسکونی تشکیل شده است. این سبک معماری در گذشته‌های دور، بسیار شگفت‌انگیز محسوب می‌شد و هنوز هم هست.

قلعه‌ رودخان با ۱۵۰۰ متر دیوار و ۶۵ برج و بارو، بنایی بی‌نظیر در دل طبیعت به شمار می‌‌رود. برای رسیدن و تماشای این قلعه‌ی چند هزارساله‌ی زیبا باید همت کنید و از ۱۶۲۰ پله بالا بروید. اما نگران نباشید، زیرا قلعه رودخان بهشت مسافران و گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و طبیعت است و مسیر آنقدر زیبا و رویایی است که شما را غرق تماشای خود می‌کند و بی‌آنکه احساس خستگی کنید به مقصد می‌رسید.

در مسیر قلعه رودخان صدای دلنشین آب رودخانه و آبشار شما را به وجد می‌آورد. فروشگاه‌های صنایع دستی و خوراکی‌های محلی هم در مسیر وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های بندر انزلی

بهترین هتل های گیلان

ساحل صدف

جاهای تفریحی غرب گیلان

  • آدرس: گیلان، ۱۰ کیلومتری آستارا به سمت تالش

آستارا یکی زیباترین شهرهای ساحلی شمال است که می‌توانید از ساحل و تفریحات آن به خوبی لذت ببرید. در ساحل صدف که تنها ۱۰ کیلومتر از آستارا فاصله دارد، صدف‌ها و سنگ‌های ساحلی بسیاری را خواهید دید که آب دریا به همراه خود آورده و در ساحل به جا گذاشته است.

ساحل صدف که به دلیل زیبایی صدف‌های ساحلش به این نام معروف شده، یکی از جاهای دیدنی غرب گیلان است.

زمین مخصوص بازی و تفریح کودکان، طرح سالم سازی و محلی محافظت ‌شده مختص به شنا، استراحتگاه‌هایی موقت، پلاژهایی جهت عرضه خدمات به گردشگران و ماهیگیری از امکانات تفریحی ساحل صدف هستند.

تفرجگاه ساحلی قروق

جاهای دیدنی غرب گیلان
جاهای تفریحی غرب گیلان
  • آدرس: تالش، 4 کیلومتری شهر هشتپر، روستای قروق، جاده ساحلی ارتباطی قروق به جوکندان

بسیاری از مسافران و گردشگران، روستای زیبای قروق ‌را از بهترین جاهای دیدنی غرب گیلان می‌دانند. به دلیل قرارگیری روستای قروق در نزدیکی رودخانه کرگانرود در گذشته به آن بندر کرگانرود می‌گفتند.

روستای قروق با سواحل شگفت‌انگیز و خاص خود شناخته شده است. ساحل شنی قروق مساحتی حدود سه کیلومتر دارد که از ساحل روستای کریم محله تا رودخانه کرگانرود امتداد دارد.

اما برخی از مسافران این روستا را به پارک ساحلی قروق یا پارک جنگلی قروق می‌شناسند. احداث کالسکه رانی رخش و باشگاه سوارکاری از اقدامات خوبی بود که برای جذب گردشگر در این مکان انجام شد.

تفرجگاه ساحلی قروق از بهترین جاذبه‌های گردشگری بکر و تقریبا خلوت غرب استان گیلان است. درختان این منطقه تا نزدیک خط ساحلی رشد کرده‌اند و منظره‌ای شگفت‌انگیر به ساحل بخشیده‌اند. تماشای طلوع و غروب خورشید، پیاده‌روی و شن‌بازی، از تفریحات ساحل قروق محسوب می‌شوند. امکانات تفریحی همچون جت اسکی و قایق هم برای استفاده مسافران وجود دارد.

از پوشش گیاهی این منطقه می‌توان به توسکا، درختان سربه فلک کشیده کاج و همینطور بوته‌های انار و تمشک اشاره کرد که این ساحل را برای گردشگران بسیار جذاب و منحصربه‌فرد کرده‌اند.

درواقع پوشش گیاهی روستای قروق بسیار متنوع و کمربند ساحلی این روستا از موهبت‌های الهی است که آن را نسبت به ساحل‌های دیگر متمایز و جذاب‌تر کرده است. آب تنی در آب دریا و استراحت زیر سایه درختان جنگل قروق و صدای آواز دلنشین پرندگان در کنار زمزمه امواج گوش نواز دریا؛ به سختی می‌شود از این مکان رویایی دل کند.

از جمله امکانات و خدمات رفاهی منطقه گردشگری قروق می‌توان ساحل اختصاصی برای شنای بانوان، رستوران، کافه، نانوایی، کلبه‌هایی برای اقامت و زمین بازی کودکان را نام برد. گردشگران برای ورود به ساحل قروق، استفاده از پارکینگ و چادر زدن، باید هزینه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شمال

خرید بلیط لحظه آخری

جنگل و ساحل گیسوم

جاهای دیدنی غرب گیلان
جاهای بکر گیلان غرب
  • آدرس جنگل و ساحل گیسوم: استان گیلان، ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی

جنگل و ساحل گیسوم از جاهای دیدنی غرب گیلان و بهترین منطقه‌ برای کسانی است که عاشق دریا و جنگل هستند، به‌طوری که انتخاب فقط یکی از آنها برای‌شان سخت است.

مسیر ورود به جنگل گیسوم بسیار زیبا و جذاب است، چون درختان بلند دو طرف جاده را فراگرفته‌اند. دست‌فروشان لباس‌های خوش‌رنگ و کلاه‌های حصیری را آویزان کرده و به فروش می‌رسانند و همین باعث حال‌وهوایی با نشاط و رنگارنگ می‌شود.

گیسوم جنگلی زیبا و ۸۰ هکتاری است که می‌توانید در دل جنگل‌های بکر آن به ماجراجویی بپردازید و پس از آن فقط با چند قدم، در کنار سواحل دریاچه‌ی خزر تفریح کنید. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای هر مسافر و گردشگری جالب و لذت‌بخش است.

شما می‌توانید در منطقه‌ پارک جنگلی گیسوم، کمپ درست کنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. البته در اطراف جنگل گیسوم، هتل‌های متعددی برای اقامت وجود دارند. روستای گیسوم هم یکی دیگر از مکان‌های در دسترس شما برای اقامت است.

جنگل و ساحل لوندویل

جاهای بکر گیلان غرب

  • آدرس: ۱۰ کیلومتری جنوب آستارا، شهر لوندویل، روستای خلج محله

شهر ساحلی لوندویل در حاشیه غربی دریای خزر واقع شده است. لوندویل در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال تالش قرار دارد که از مرکز استان گیلان، رشت حدود ۳ ساعت فاصله دارد.

لوندویل مسیر مناسبی برای دسترسی دارد. منظره‌ی چشم‌نواز طلوع و غروب خورشید ساحل این شهر نیز بسیار تماشایی است. در ماه‌های گرم سال، ساحل آرام لوندویل میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است.

از تفریحات مسافران در ساحل لوندویل می‌توان به شنا، پیاده‌روی، قایق‌سواری، عکاسی، شن‌بازی و بادبادک هوا کردن اشاره کرد. در ساحل لندویل امکاناتی مانند آلاچیق، استراحتگاه‌های سنتی، فروشگاه، دوش آب برای استحمام شناگران و سرویس بهداشتی وجود دارد.

گفتنی‌است که برای ورود به این پارک هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. سوئیت‌ و کلبه‌های جنگلی بسیاری هم برای اقامت در اطراف پارک قرار دارند.

در این منطقه علاوه بر این ساحل زیبا، یکی از بکرترین جنگل‌های گیلان، به نام لوندویل وجود دارد که انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، سیب وحشی و فندق را در دل خود جای داده است. این منطقه در هر چهار فصل سال زیبایی خاص خود را دارد، هر زمان که فرصتی دست داد سری به لوندویل بزنید و از فضای آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شیراز در تابستان

بهترین هتل های شمال

اولسبلنگاه

جاهای دیدنی غرب گیلان
جاهای بکر گیلان غرب
  • آدرس: گیلان، شهرستان ماسال، ۲۷ کیلومتری غرب ماسال

اولسبلنگاه باشکوه و سحرانگیز، به قطعه‌ای از بهشت می‌ماند که در استان گیلان جای گرفته است. اولسبلنگاه یک نام تالشی است که دو بخش دارد: اولس و بلنگاه؛ اولس به شمالی یعنی درخت ممرز. بلنگاه هم معنی جای بلند می‌دهد. پس اولسبلنگاه یعنی یک جای مرتفع که پر از درخت‌های ممرز است.

اگر از هیاهوی شهر خسته شدید و به دنبال منطقه‌ای آرامش‌بخش هستید، بهترین گزینه برای شما اولسبلنگاه است که از جاهای بکر گیلان غرب به شمار می‌رود. سراسر ییلاق اولسبلنگاه سرشار از طراوت است که با کلبه‌های چوبی، گله‌های اسب‌های وحشی و اهلی و گاوهای اهالی روستا به مانند یک تابلوی نقاشی بی‌همتاست.

اگر به عکاسی علاقه‌ دارید، در اولسبلنگاه می‌توانید مناظر بی‌نظیری را برای عکاسی بیابید. در این منطقه گیلان، مناظری را خواهید دید که شاید پیش از آن فقط روی انواع کارت پستال آن‌ها را دیده باشید.

اولسبلنگاه از زیباترین جاهای بکر گیلان غرب است که برای بکر ماندن مجهز به شبکه‌ برق ‌رسانی نیست و برق مورد نیاز این روستا از موتور برق و پنل‌های خورشیدی است. همچنین اولسبلنگاه آب لوله‌کشی ندارد و آب آن از چشمه‌های گوارا و جاری منطقه تأمین می‌شود.

آکواریوم انزلی

جاهای دیدنی غرب گیلان

  • آدرس: منطقه آزاد انزلی، کیلومتر ۵ بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، درب ورودی شماره ۱

آکواریوم انزلی سرزمین عجایب آبی، از جاهای گردشگری غرب گیلان است که شما را به دنیایی از رنگ‌های زنده و حیات دریایی منحصر به فرد می‌برد. وقتی وارد تونل ۴۰ متری آن می‌شوید، انگار که پا به اعماق اقیانوس‌ها گذاشته‌اید. ماهی‌های استوایی، صخره‌های مرجانی و دیگر موجودات آبزی از ۵ قاره دنیا که در آکواریوم انزلی در کنار هم زندگی می‌کنند، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

آکواریوم انزلی یکی از جاهای دیدنی غرب گیلان است که با نگاه کردن به اطراف، ماهی‌های ریز و درشت رنگارنگ جلوی چشمان‌تان نمایان می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید زندگی اعماق آب‌ها را روی زمین تجربه کنید، به بازدید از آکواریوم انزلی بروید.

غار دریایی، بخش دریای خزر، سالن خلیج فارس، بخش آرواره، بخش آمازون، بخش کوسه ماهی‌ها، تونل، بخش ماهی‌های واتوز، بخش پرندگان و خزندگان و بخش ماهی کوی، قسمت‌های گوناگون آکواریوم انزلی هستند.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شرق مازندران

بهترین هتل های رامسر

آبشار ویسادار

جاهای دیدنی غرب گیلان
جاهای گردشگری غرب گیلان
  • آدرس: رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری شهر پره‌سر، دهستان ییلاقی ارده

آبشار ویسادار یکی از جاهای دیدنی غرب گیلان است که ۱۵ متر ارتفاع دارد و آب آن از بلندی سنگی و به شکل نیم‌دایره به زمین می‌ریزد و منظره‌ای زیبا و موسیقی شگفت‌انگیزی خلق می‌کند.

آبشار ویسادار که در دل جنگل‌های سرسبز شمال جای گرفته، سومین آبشار بلند گیلان است. نام این آبشار «سایه درخت بید» معنا می‌شود. آبشار زیبای ویسادار، چشم‌انداز باشکوهی در دهستان ییلاقی ارده ایجاد کرده است. ویسادار، در ادامه رودخانه‌ای خروشان می‌شود که در ادامه مسیر سنگی و زیبایش به سوی دریای خزر حرکت می‌کند و مناطقی بکر برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت به وجود می‌آورد.

دسترسی به بالای آبشار ویسادار ساده‌تر از آبشارهای دیگر است و می‌توانید آن بالا بنشینید و از تماشا و شنیدن  موسیقی دلنشین آب لذت ببرید. برای رسیدن به آبشار باید از منطقه‌ای زیبا و از زیر سایه درختان در هم تنیده عبور کنید. این مسیر خیال‌انگیز خود از لحظه‌های ناب سفرتان خواهد بود.

ماسوله

جاهای دیدنی غرب گیلان

  • آدرس: جنوب غربی استان گیلان، ۶۰ کیلومتری شهر رشت و در نزدیکی شهر فومن

ماسوله یکی از جاهای گردشگری غرب گیلان است که در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی ثبت شده است. ماسوله با معماری زیبای پلکانی‌اش، یکی از خاص‌ترین شهرهای شمالی است. در این سبک معماری، پشت بام هر خانه‌ای، حیاط خانه بالایی است.

قدمت ماسوله به دوره زندیه برمی‌گردد. نزدیک این شهر یک آبشار زیبا به نام لارچشمه وجود دارد که حدود ۶ متر ارتفاع دارد و چشم‌انداز آن بی نظیر است. ماسوله صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار زیبایی دارد. اگر به این شهر سفر کردید از صنایع دستی بی‌نظیر آن سوغات ببرید.

ماسوله دارای چهار محله به نام‌های «خانه بر» (خونَ وَر)، «مسجدبر» (مَزَ وَر)، «کِی‌سَر» شامل کَفا کِی‌سَر و بِنَ کِی‌سر و «اسد محله» (اَسَ مَل) دارد. این شهر یک بازار محلی چهار طبقه‌ بی‌نظیر دارد که خود نماینده‌ی کاملی از فرهنگ شمال ایران است. فضای متفاوت و جذاب ماسوله شهرت جهانی دارد و گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی از مکان‌های مورد علاقه کوهنوردان که در نزدیکی ماسوله قرار دارد، ییلاق زودل سر است. این روستا قدمتی دیرینه دارد و از جاهای دیدنی غرب گیلان است که بیشتر افرادی که در این منطقه خانه دارند، از آن برای گذراندن تعطیلات و  تفریح استفاده می‌کنند و در تابستان به این منطقه می‌روند.

سوالات متداول

جاهای دیدنی غرب گیلان کدامند؟

اولسبلنگاه، قلعه رودخان، آکواریوم انزلی، ماسوله، تالاب استیل، جنگل و ساحل لوندویل و آبشار ویسادار از جاهای دیدنی غرب گیلان هستند.

 جاهای تفریحی غرب گیلان کدامند؟

منطقه آزاد بندر انزلی، تفرجگاه ساحلی قروق، جنگل و ساحل گیسوم و ساحل لوندویل از جاهای تفریحی غرب گیلان به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی جاهای دیدنی غرب گیلان چیست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر