coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هواوی در تلاش است تا یک شبکه تراشه اختصاصی برای خود راه‌اندازی کند

هواوی در تلاش است تا با حمایت دولت چین و با بودجه دولتی، تحریم‌های آمریکا را دور بزند و یک شبکه تراشه اختصاصی برای خود راه‌اندازی کند.

در سال‌های اخیر، به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، هواوی قادر به دست یافتن به تراشه‌های جدیدتر نشده است. با این حال، در گوشی‌های پرچمدار جدید خود، هواوی از یک تراشه 7 نانومتری 5G داخلی استفاده کرده است. اکنون اعلام می‌شود که این شرکت در حال کار بر روی یک شبکه تراشه خودکفا است که می‌تواند به حل مشکل تحریم‌های آمریکا کمک کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شبکه تراشه اختصاصی هواوی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش بلومبرگ، هواوی با استفاده از صندوق سرمایه گذاری دولتی شهر شنژن که در سال 2019 تاسیس شد، در حال کار بر روی این پروژه است. ایجاد یک شبکه تراشه خودکفا به هواوی امکان دسترسی به شرکت‌های دیگر را می‌دهد و شاید مهمترین آنها، سه زیرمجموعه شرکت SiCarrier باشند.

ماشین‌های لیتوگرافی، به ویژه ماشین‌های EUV، معمولا به چین وارد می‌شوند، اما با تحریم‌های آمریکا، هلند و ژاپن، واردات این دستگاه‌ها محدود شده است. بنابراین به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد روی ماشین‌های لیتوگرافی کار کند. در این راستا، گفته می‌شود که بسیاری از پتنت‌های SiCarrier به هواوی منتقل شده است.

شبکه تراشه اختصاصی

همراه با انتقال پتنت‌ها، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از مهندسان SiCarrier نیز به محل کار هواوی منتقل شده اند که این نشان دهنده همکاری نزدیک بین هواوی و SiCarrier است.

بلومبرگ همچنین ادعا کرده است که هواوی چندین کارمند سابق شرکت ASML هلند را استخدام کرده است و نتیجه آن تولید تراشه Kirin 9000S توسط شرکت SMIC چینی بوده است. فرایند ساخت این تراشه نسبت به پیشرفته‌ترین تراشه‌های بازار، تقریبا 5 سال عقب‌تر است، بااین‌حال ظاهرا هواوی تلاش می‌کند تا این فاصله را کمتر و کمتر کند.

شبکه تراشه اختصاصی

این تراشه در گوشی‌های Mate 60، Mate 60 Pro و Mate 60 Pro Plus استفاده شده است. علاوه بر این، هواوی در این محصولات از قطعات چینی دیگری از جمله صفحه نمایش BOE و ماژول دوربین OFILM و باتری‌های Sunwoda استفاده کرده است.

شبکه تراشه اختصاصی

درنهایت، با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری دولت چین در صنعت تراشه و پیشرفت شرکت‌های چینی از جمله هواوی، دولت ایالات متحده باید بیشتر تلاش کند تا این کشور را محدود کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تلاش هواوی برای ساخت شبکه تراشه اختصاصی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر