coinex
otetmarket
propification.com

هر بار چت کردن با ChatGPT به قیمت یک بطری آب تمام می‌شود

گزارشات جدید حاکی از این هستند که با هر بار چت کردن با ChatGPT یک بطری آب به منظور خنک کردن تراشه‌ها استفاده می‌شود.

این روزها بحث هوش مصنوعی در محافل تکنولوژی بسیار گرم بوده و شرکت‌های برتر دنیا به دنبال این هستند با استفاده از AI، محصولات خود را ارتقا دهند.

یکی از کمپانی‌های پیشرو در این زمینه، مایکروسافت بوده که با سرمایه‌گذاری بر روی OpenAI، یکی از بهترین چت بات‌های هوش مصنوعی را روانه بازار کرد و همچنین محصولات خود را به آن مجهز نمود.

مایکروسافت همچنان در حال اضافه‌کردن هوش مصنوعی به سرویس‌هایش است. با این حال، با توجه به افزایش نسبی بحران آب در برخی مناطق، سوالی که پیش می‌آید این است که برای خنک نگه‌داشتن تراشه‌ های AI چقدر آب مصرف می‌شود؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هر بار چت کردن با ChatGPT به قیمت یک بطری آب تمام می‌شود

تأمین آب مورد نیاز برای خنک نگه داشتن تراشه‌ های هوش مصنوعی را می‌توان جزء بزرگترین مشکلات این فناوری جدید دانست. آمار منتشر شده حاکی از این بوده که شرکت OpenAI روزانه بیش از ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برای سرپا‌نگه‌داشتن چت‌بات ChatGPT هزینه می‌کند و برای هر چت، Copilot و ChatGPT یک بطری آب کامل را برای خنک کردن تراشه‌ مصرف می‌کند.

هر بار چت کردن با ChatGPT به قیمت یک بطری آب تمام می‌شود

از آنجایی که تراشه‌های هوش مصنوعی حین کار گرمای زیادی تولید می‌کنند و امکان ذوب شدن آنها وجود دارد، مایکروسافت و OpenAI در زمینه تامین آب برای تراشه این فناوری سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند.

در چند روز گذشته، شرکت مایکروسافت یک پردازنده‌ی ۱۲۸ هسته‌ای Maia 100 را معرفی کرد که گفته می‌شود یک صفحه‌ی سرد برای خنک ماندن تراشه و جلوگیری از گرم شدن بیش‌از‌حد آن دارد. در صفحه خنک‌کننده این پردازنده، از یک مایع اختصاصی بهره گرفته شده تا از گرم شدن بیش‌از‌حد پردازنده‌های قدرتمند جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره هزینه هربار چت کردن با ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر