;
coinex

کاهش اعتماد مردم به هوش مصنوعی ؛ نتایج جالب یک نظرسنجی جهانی

براساس نظرسنجی ادلمن (Edelman)، اعتماد مردم به هوش مصنوعی در سطح جهان از 61 درصد در سال 2019 به 53 درصد در سال 2024 کاهش یافته است.

در ایالات متحده، تنها 35 درصد از مردم اعتماد به فناوری هوش مصنوعی دارند، در حالی که این آمار پنج سال پیش 50 درصد بود. ناامنی شغلی در این کشور در حال افزایش است و برخی از افراد شغل یا حتی خود را به دلیل هوش مصنوعی از دست داده‌اند یا در معرض از دست دادن کار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

کاهش اعتماد مردم به هوش مصنوعی

کاهش اعتماد به هوش مصنوعی از سال 2019 تاکنون توجیه‌پذیر است. قبل از سال 2022، هوش مصنوعی به عنوان یک پدیده علمی تخیلی معرفی می‌شد. با ظهور ChatGPT و تعامل مردم با هوش مصنوعی، نگرانی‌ها درباره نابودی شغل‌ها یا حتی بردگی تمام انسان‌ها به شدت افزایش یافته است.

ریچارد ادلمن، مدیرعامل مؤسسه ادلمن، اظهار کرده که دو از هر سه نفر اعتقاد دارند که نوآوری هوش مصنوعی به نحو موفق مدیریت نشده است. در حالی که 76 درصد از مردم به کلی به صنعت فناوری اعتماد دارند، تنها نیمی از آن‌ها اعتماد به هوش مصنوعی را دارند. به نظر می‌رسد که دانشمندان باید درباره ایمنی هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری ارائه دهند تا اعتماد مردم به این فناوری افزایش یابد.

جاستین وستکات، مدیرفناوری جهانی ادلمن، تأکید دارد که افرادی که مسئولت‌پذیری هوش مصنوعی را در اولویت خود قرار می‌دهند، با جوامع و دولت‌ها به شفافیت همکاری می‌کنند و کنترل را به کاربران باز می‌گردانند، نه تنها به رهبری صنعت خواهند پرداخت بلکه پل اعتماد را بازسازی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی کاهش اعتماد مردم به هوش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر