;
coinex

استارشیپ با موفقیت به فضا رسید

موشک ۱۰۰ متری استارشیپ در سومین آزمایشش موفق شد به فضا برسد. این موشک قرار است در آینده انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد.

موشک ۱۰۰ متری استارشیپ در سومین آزمایشش با موفقیت از مرزی تازه عبور کرد و به فضا رسید. قرار است در آینده پس از اینکه این موشک عظیم الجثه مورد آزمایش های متعدد قرار گرفت، انسان را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد.

بیشتر بخوانید: مأموریت اسپیس ایکس انجام شد؛ پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا در 5 ساعت

موشک ۱۲۰ متری استارشیپ با وزن ۵ هزار تن در ساعت ۹:۲۵ صبح به وقت محلی از پایگاه استاربیس در بوکاچیکای تگزاس با موفقیت به فضا پرتاب شد. این آزمایش با پیکربندی کاملا مشابه به دو آزمایش قبلی اما با نتیجه ای موفق تر برگزار شد در آزمایش های پیشین هر دو موشک منفجر شدند.

آزمایش سوم استارشیپ با هدف روشن شدن موتورهای رپتور در فضا، باز کردن در محفظه حمل بار و ورود کنترل شده به جو در اقیانوس هند انجام شده است. قسمت بالایی و پایینی این موشک به شکلی طراحی شده که در بازگشت به زمین قابل  استفاده مجدد باشد،  این اقدام باعث صرفه‌جویی بسیار زیاد در هزینه سفرهای فضایی آتی خواهد شد.

استارشیپ، بلندترین و قدرتمندترین موشک تاریخ با ابعاد بیش از ۱۲۱ متر طول و قطری نزدیک به ۱۰ متر، به عنوان یک پیشرانه قدرتمند در تاریخ شناخته می‌شود. این موشک در پروژه عظیم سفر به ماه آرتمیس نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سفر تازه استارشیپ چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار نجوم را با ما دنبال کنید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر