;
coinex

متا موضوعات محبوب را به تردز اضافه می‌کند؛ رقابت تنگاتنگ تردز با ایکس

تردز و ایکس همچنان در رقابت؛ مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا روز سه‌شنبه اعلام کرد که اپلیکیشن تردز بخش موضوعات محبوب را در ایالات متحده عرضه می‌کند.

به نظر می‌رسد رقابت تردز و ایکس تمامی ندارد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا روز سه‌شنبه اعلام کرد که اپلیکیشن تردز بخش موضوعات محبوب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اعلام پنج هفته پس از انتشار گزارشی درباره آزمایش نمایش موضوعات برتر در اپلیکیشن Threads صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: لینک دانلود نسخه ویندوزی تردز در دسترس قرار گرفت [+ لینک دانلود]

اضافه شدن بخش موضوعات محبوب به اپلیکیشن تردز

زاکربرگ بیان کرد که تیمشان قبل از عرضه برنامه به سایر کشورها و زبان‌ها، بر روی بهبود این ویژگی تمرکز کرده است. به‌روزرسانی جدید اکنون در دسترس بوده و پنج موضوع پرطرفدار را در زیر نوار جستجو نشان می‌دهد. شرکت متا اعلام کرده است که سیستم‌های هوش مصنوعی آنها قادرند موضوعات را بر اساس تعداد پست‌های مرتبط و سطوح تعامل کاربران شناسایی کنند و پس از انتخاب، موضوعات بررسی و تحلیل می‌شوند تا از تکراری یا گمراه کننده بودن آنها مطمئن شوید.

زاکربرگ می‌گوید:

«در هفته اول راه‌اندازی، 100 میلیون نفر ثبت نام کردند و از آن زمان تاکنون حدود 30 میلیون کاربر فعال ماهانه دیگر به برنامه پیوستند.»

از این پس همانند شبکه اجتماعی ایکس، کاربران در Threads می‌توانند پست‌های متنی با حداکثر 500 کاراکتر، ویدیوهای حداکثر پنج دقیقه‌ای و لینک‌ها و عکس‌ها را به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانند سازندگان و سایر کاربران را دنبال کرده و در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث کنند. اضافه شدن موضوعات پرطرفدار و نمایش آنها تا حدی تردز و ایکس را به هم شبیه می‌سازد، با این‌حال سایر پلتفرم‌ها، از جمله LinkedIn و TikTok نیز ویژگی مشابهی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این، نمایش پست‌های پرطرفدار در برنامه تردز قابلیتی جامع‌تر نسبت به ایکس دارد که تنها در زیر نوار جستجو قابل مشاهده است و پنج موضوع را نمایش می‌دهد اما در مقابل ایکس تا 30 موضوع پرطرفدار را فهرست بندی کرده و بخشی به آن در زیر برگه کاوش دارد که در نوار کناری دسکتاپ نمایش داده می‌شود در این مورد تردز کمی گستته تر به نظر می‌رسد.

گرچه این حرکت مجموعه ویژگی‌های اپلیکیشن‌های رقیب را به هم نزدیک‌تر می‌کند، اما آدام موسری، رئیس اینستاگرام نظر دیگری دارد. او قبلاً در پستی در Threads گفته بود که هدف این شرکت «جایگزینی توییتر نیست» چرا که این برنامه به یک انجمن گفتگو برای بسیاری از کاربران علاقه‌مند به اخبار  و سیاست تبدیل شده اما ما فضایی را در اینستاگرام ایجاد می‌کنیم که کاربران هرگز به ایکس سرازیر نشوند، مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی و سرگرمی.

با این حال اگر نگاهی به موضوعات پرطرفدار در تردز روز سه‌شنبه بیندازید، می‌بینید که دو موضوع از پنج موضوع، «ترامپ از ABC، جرج استفانوپولوس شکایت می‌کند» و «آلینا هابا» وکیل ترامپ، مربوط به سیاست هستند که این بر خلاف گفته‌های موسری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رقابت بین این دو پلتفرم و اضافه شدن قابلیت موضوعات محبوب به تردز چیست؟ آیا تردز رقیب سرسختی برای ایکس به شمار می‌رود؟ با ما تکراتو در ارتباط باشید و اخبار فناوری ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

منبع:businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر