coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین مودم سیم کارت خور ؛ راهنمای خرید مودم سیمکارتی برای کاربردهای مختلف

این روزها شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، آنلاین‌شاپ‌ها و… نقش اساسی در زندگی ما ایفا می‌کنند و زندگی روزمره ما بدون دسترسی به اینترنت چندان راحت نخواهد بود؛ به همین دلیل، استفاده از ابزاری که اینترنت را در هر لحظه برای اسمارت‌فون و سایر دستگاه‌های ما به اشتراک بگذارد ضروری است. در این راهنمای خرید تکراتو تعدادی از مودم‌های سیم کارت‌خور با کاربری‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید بهترین مودم سیم کارت خور را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

برندهای مختلف، مودم‌های جیبی یا همان مودم‌های سیم‌کارت‌خور را با ویژگی‌ها و امکانات متفاوت عرضه می‌کنند و به‌خاطر تنوع این محصولات، هرکاربری می‌تواند بهترین مودم جیبی متناسب با نیازهای خود را تهیه کند.

توجه داشته باشید که هرکدام از مودم‌های جیبی که در بازار مشاهده می‌کنید، نقاط ضعف و قوت مخصوص به‌خود را دارند. امکان دارد بهترین مودم همراه که برای شما مناسب است، انتظارات سایر کاربران را براورده نکند؛ بنابراین، پیش از مطالعه راهنمای خرید مودم سیم کارتی در بازار ایران نیازها و بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین محصول را برای خود تهیه کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین مودم سیم کارت خور

اگر این سوال برای شما مطرح شده که بهترین مودم سیم کارت خور بازار کدام است، باید بگوییم که جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد؛ چراکه کمپانی‌های مختلف در زمینه تولید و عرضه مودم‌های سیم‌کارت‌خور فعالیت می‌کنند و تنوع این محصولات به‌حدی زیاد است که نمی‌توانیم به این سوال پاسخ قطعی بدهیم. بنابر این، بهتر است به‌دنبال بهترین مودم سیم کارتی بازار نباشیم و صرفا یک مودم سیم‌کارت‌خور که با نیازهای ما سازگار است را تهیه کنیم.

اگر به‌فکر اینترنت پرسرعت برای منزل خود هستید، می‌توانید یک مودم سیم‌کارت‌خور خانگی تهیه کنید. هنگام خرید مودم خانگی بدنیست به برخی از قابلیت‌های امنیتی ازجمله امکان کنترل والدین و تنظیم VPN یا DNS روی مودم اشاره کرد. برای گیمرهای و کاربرانی که می‌خواهند تجربه بهتری در بازی‌های آنلاین داشته باشند، مودم‌های مخصوص گیم که سرعت، کیفیت و پایداری بیشتری دارند مناسب خواهند بود.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، در بازار برای کاربرانی که به‌دنبال روتر 5G، روتر همراه یا جیبی یا یک مودم مناسب برای نصب دوربین مداربسته هستند نیز محصولات متنوعی عرضه می‌شود. پس هرکاربری با هرنیازی، برای پیدا کردن بهترین مودم سیم کارت خور کافی است با انواع مختلف این محصولات آشنا باشد.

مودم رومیزی 4G/TD-LTE نزتک مدل TDX1000

بهترین مودم سیم کارت خور رومیزی

مودم رومیزی نزتک مدل TDX1000 یکی از بهترین مودم های سیمکارتی بازار است که برای کاربران حرفه‌ای مناسب است. این روتر به فناوری MIMO 4×4 (Multiple Input, Multiple Output) مجهز شده است. مودم رومیزی نزتک مدل TDX1000 برای دریافت و ارسال اطلاعات از چهار آنتن بهره می‌برد و به این‌ترتیب ظرفیت لینک‌ها را افزایش می‌دهد.

محصول مذکور دارای فریم‌ویر OpenWRT است که علاوه‌بر ارائه قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع و شبکه ایمن و پایدار، امکان مدیریت بهتر شبکه‌های درون‌سازمانی را نیز فراهم می‌کند. این مودم ازنظر سخت‌افزار و نرم‌افزار آنلاک است و هیچ‌گونه محدودیتی روی آن اعمال نشده است، پس شما می‌توانید برای این روتر از هر اپراتور یا سیم کارتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که مودم رومیزی نزتک مدل TDX1000 از اینترنت 4.5G و TD-LTE پشتیبانی می‌کند.

با مودم رومیزی نزتک مدل TDX1000 می‌توانید به حداکثر سرعت دانلود 600 مگابایت برثانیه و سرعت آپلود 150 مگابایت برثانیه دسترسی داشته باشید. در مجموع، اگر به‌دنبال بهترین مودم سیم کارت خور رومیزی هستید، روتر نزتک مدل TDX1000 می‌تواند برای شما ایده‌آل باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست های پلی استیشن 4

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

مودم رومیزی 4G/4.5/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 G1

بهترین مودم سیم کارت خور ایرانسل

در ادامه فهرست بهترین موردم سیم کارت خور باید نگاهی به یکی از روترهای ایرانسل داشته باشیم. مودم رومیزی ایرانسل مدل TF-i60 G1 ازجمله محصولاتی است که با هزینه معقول، اینترنت پرسرعت و پایدار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مودم رومیزی ایرانسل مدل TF-i60 G1 ازنظر ظاهری با روترهای قدیمی بازار تفاوت دارد و طراحی به‌شکل استوانه باعث می‌شود که روتر ظاهری مدرن و شیک داشته باشد.

در قسمت جلوی روتر می‌توانید نشان‌گرهای LED را مشاهده کنید که قدرت سیگنال را نشان می‌دهند. در قسمت پشت نیز پورت LAN، کلید پاور، دکمه تنظیمات مجدد و محل اتصال آداپتور قرار گرفته است. توجه داشته باشید که مودم رومیزی ایرانسل مدل TF-i60 G1 به صورت هم‌زمان از حداکثر 32 کاربر پشتیبانی می‌کند. در مجموع، مودم رومیزی ایرانسل مدل TF-i60 G1، بهترین مودم سیم کارت خور ایرانسل است که با هزینه کم می‌توانید تهیه کنید.

مودم همراه 4G نتگیر مدل Nighthawk M1

بهترین مودم سیم کارت خور برای دوربین مداربسته

همان‌طور که می‌دانید در سیستم دوربین مداربسته علاوه‌بر سخت‌افزار و دوربین، به مودم نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید از یک روتر همراه مثل Nighthawk M1 استفاده کنید که اینترنت پرسرعت و پایدار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مودم از تراشه Snapdragon X16 LTE و تکنولوژی LTE CAT 16 پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود این مودم همراه حداکثر به یک گیگابایت در ثانیه و سرعت آپلود آن به 150 مگابایت برثانیه می‌رسد. مودم همراه نتگیر مدل Nighthawk M1 قابلیت اتصال 20 کاربر به صورت هم‌زمان را فراهم می‌کند.

این مودم همراه قابلیت‌هایی همچون port forwarding، port filtering، parental controls، blacklisting، scheduling نیز پشتیبانی می‌کند. مودم همراه نتگیر مدل Nighthawk M1 ازنظر طراحی، یک سروگردن بالاتر از اکثر محصولات موجود در بازار است. این موردم از طراحی شیک و امروزی برخوردار است و برای نمایش اطلاعات از نمایشگر 2.4 اینچی استفاده می‌کند. در آخر نیز شاهد باتری 5040 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که توان موردنیاز مودم را تا 12 ساعت تامین می‌کند.

مودم همراه نتگیر مدل Nighthawk M1 نه‌تنها بهترین مودم سیم کارت خور برای دوربین مداربسته است، بلکه برای گیمرهایی که به سرعت و پایداری شبکه نیاز دارند نیز گزینه ایده‌آلی خواه بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

بهترین کنسول های دستی 2024

مودم نتربیت مدل NSL-224

بهترین مودم سیم کارتی برای گیم

در ادامه راهنمای خرید بهترین مودم سیم کارت خور خانگی و مودم همراه، باید مودم نتربیت مدل NSL-224 را معرفی کنیم. محصول مذکور به 2 آنتن خارجی با قدرت 5dbi مجهز شده که امکان اتصال پایدار به شبکه را برای فاصله‌های دور را فراهم می‌کند. این محصول حدود 3 سال پیش عرضه شده و طبیعتا ظاهر آن به جذابی مودم‌های جدید نیست، با این‌حال مودم نتربیت مدل NSL-224 طراحی نسبتا زیبایی دارد و به‌لطف وزن کم و ابعاد کوچک، می‌توانید آن را روی هرسطحی قرار دهید.

این مودم برای حفظ امنیت شبکه و حجم ترافیک از فایروال NAT بهره می‌برد. ازجمله سایر قابلیت‌های مودم نتربیت مدل NSL-224 می‌توانیم به کلید WPS، پورت اترنت RJ-45، پشتیبانی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و حداکثر سرعت دانلود 300 مگابایت برثانیه اشاره کنیم. با این‌که مودم نتربیت مدل NSL-224 از محصولات جدید بازار نیست، اما برای کاربرانی که با بودجه محدود به‌دنبال بهترین مودم سیم کارتی برای گیم هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

مودم روتر بی سیم دی-لینک مدل DWR-M920

بهترین مودم های سیم کارت خور در ایران

مودم بی‌سیم دی-لینک مدل DWR-M920 نیز یکی از بهترین مودم های سیم کارت خور در ایران است که با هزینه کم می‌توانید تهیه کنید. این مودم از 2 آنتن برای اتصال 3G، 4G و دو آنتن برای شبکه وای فای پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، مودم بی‌سیم دی-لینک مدل DWR-M920 چهار درگاه LAN را به کاربران ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از اتصال پایدار بهره‌مند شوید.

در قسمت پشتی مودم شاهد کلید پاور، WPS و دکمه Reset هستیم. مودم بی‌سیم دی-لینک مدل DWR-M920 از نظر طراحی و ساختار مانند سایر مودم‌های مقرون به‌صرفه بازار است. همچنین، ابعاد و وزن مناسب، حمل کردن مودم را برای کاربران راحت می‌کند. مودم بی‌سیم دی-لینک مدل DWR-M920 امکان دانلود را با حداکثر سرعت 150 مگابایت برثانیه فراهم می‌کند.

به صورت خلاصه، شاید مودم بی‌سیم دی-لینک مدل DWR-M920 سرعت انتقال داده‌ها یا امکاناتی به خوبی محصولات پریمیوم بازار ارائه نمی‌دهد، اما قیمت مناسب این مودم باعث می‌شود که برای کاربرانی که به‌فکر صرفه‌جویی در بودجه هستند، یک گزینه وسوسه‌انگیز باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

بهترین اسپیکر بلوتوث تا 1 میلیون تومان

مودم 4G LTE هوآوی مدل B612

بهترین مودم وایرلس با برد بالا

در ادامه فهرست بهترین مودم سیم کارت خور باید نگاهی به مشخصات مودم 4G LTE هوآوی مدل B612 داشته باشیم. این مودم از TD-LTE بهره می‌برد که امکان استفاده موثرتر از منابع و تمام ظرفیت‌های پهنای باند شبکه را جهت ارائه بالاترین سرعت فراهم می‌کند. سرعت دانلود و آپلود داده‌ها در این مودم به‌ترتیب به 300 مگابایت و 50 مگابایات برثانیه می‌رسد.

مودم 4G LTE هوآوی مدل B612 از فناوری MIMO 4×4 پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت وایرلس یا باسیم به شبکه متصل شوند. این مودم حداکثر از اتصال 32 کاربر به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اظمینان داشته باشید که با افزایش تعداد کاربران متصل به شبکه در سرعت و کیفیت اینترنت تاثیر چشمگیری نخواهد داشت. همچنین، 4 کاربرا نیز با استفاده‌ از چورت‌های مودم می‌توانند به صورت باسیم از اینترنت بهره ببرند.

اگر به‌دنبال بهترین مودم وایرلس با برد بالا هستید که اینترنت پایدار و پرسرعت را به صورت هم‌زمان برای تعداد زیادی کاربر ارائه دهد، مودم 4G LTE هوآوی مدل B612 برای شما گزینه مناسبی است.

مودم 4G/TD-LTE هوآوی مدل speed wi-fi home l01/s

بهترین مودم سیم کارت خور خانگی

مودم speed wi-fi home یک محصول قدیمی، اما خوش‌ساخت و باکیفیت است که برای کاربرانی که به‌دنبال بهترین مودم سیم کارت خور خانگی هستند گزینه مناسبی خواهد بود. محصول مذکور از حداکثر سرعت دانلود 440 مگابایت برثانیه پشتیبانی می‌کند و می‌توانیم آن را در رده تجهیزات شبکه CAT9 قرار دهیم. مودم speed wi-fi home دارای فریم‌ویر آنلاک است و هیچ محدودیتی برای استفاده از سیم‌کارت اعمال نمی‌کند. بنابر این، کابران می‌توانند از هر سیم‌کارتی را با اندازه نانوسیم استفاده کنند.

مودم speed wi-fi home از اتصال هم‌زمان 40 کاربر پشتیبانی می‌کند. همچنین، دو کاربر می‌توانند با پورت LAN به مودم وصل شوند که سرعت آن به حداکثر 1200 مگابایت برثانیه می‌رسد. اگر می‌خواهید استریم بازی‌، فیلم‌ و سایر کارهای آنلاین مثل حضور در کلاس‌ها و میتینگ‌های مجازی را بدون تاخیر و با سرعت و کیفیت بالا تجربه کنید، مودم speed wi-fi home برای شما انتخاب ایده‌آلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکرهای بلوتوث 2024

بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024

مودم 5G هوآوی مدل Unlock 5785 2022

بهترین مودم جیبی 5G

اگر در فهرست بهترین مودم سیم کارت خور به‌دنبال یک مودم با پشتیبانی از اینرتنت پرسرعت 5G هستید، مودم هوآوی مدل Unlock 5785 2022 همان چیزی است که نیاز دارید. این محصول یک مودم همراه 4.5G/5G با حداکثر سرعت دانلود 600 مگابایت و حداکثر سرعت آپلود 100 مگابایت است که تقریبا تمام نیازهای کاربران خود را فراهم می‌کند. هیچ محدودیتی برای استفاده از سیم‌کارت وجود ندارد و می‌توانید از هر سیم‌کارت و اپراتوری برای این مودم استفاده کنید.

مودم 5G هوآوی مدل Unlock 5785 2022 دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی است که در صورت استفاده از اینترنت پرسرعت 5G می‌تواند تا 15 ساعت شارژدهی داشته باشد. در قسمت بالای مودم نیز یک نمایشگر 1.4 اینچی وجود دارد که وضعیت مودم را نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که وزن این مودم فقط 260 گرم است و برای کاربرانی که می‌خواهند بهترین مودم سیم کارت خور 5G قابل حمل را تهیه کنند مناسب است.

ازجمله سایر مشخصات مودم 5G هوآوی مدل Unlock 5785 2022  می‌توانیم به تراشه Hisilicon HPM Coretx A۹ processor، قابلیت پشتیبانی از 16 کاربر به صورت هم‌زمان و پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت اشاره کنیم. در مجموع، به‌لطف سرعت بالا، طراحی مناسب و امکانات متنوع، مودم 5G هوآوی مدل Unlock 5785 2022 را به‌عنوان بهترین مودم جیبی 5G بازار معرفی کنیم.

جمع‌بندی

در راهنمای خرید مودم جیبی در بازار تعدادی از مودم‌های سیم‌کارت‌خور را با قابلیت‌های و امکانات مختلف معرفی کردیم. همان‌طور که گفتیم، هرکدام از محصولات معرفی شده نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند، به همین جهت توصیه می‌شود هنگام خرید نیازهای خود را درنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین مودم سیم‌کارت‌خور بازار را که با انتظارات و بودجه شما سازگار است را تهیه کنید.

سوالات متداول

مودم‌ جیبی و مودم‌ همراه چه تفاوتی دارند؟

مودم‌های همراه یا همان مودم‌های جیبی ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری نسبت به مودم‌های رومیزی دارند. همچنین، مودم‌های همراه دارای باتری هستند.

پوشش شبکه موبایل تا چه اندازه بر کیفیت اینترنت تاثیر دارد؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که کیفیت و سرعت اتصال را مشخص می‌کند، پوشش شبکه منطقه است و اگر در یک منطقه با پوشش شبکه نامناسب باشید، اینترنت باکیفیتی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین مودم سیم کارت خور چیست؟ به‌نظر شما کدام مودم‌های همراه بهترین خدمات و امکانات را ارائه می‌دهند؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر