coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین دسته بازی موبایل ؛ راهنمای خرید کنترلر مناسب گوشی

با داشتن بهترین دسته بازی موبایل می‌توانید بازی‌ها را راحت‌تر اجرا کرده و در بازی‌های موبایلی اندروید و iOS عملکردی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما

بهترین دسته های بازی موبایل ابزارهایی مفید و چند کاره برای گیمینگ محسوب می‌شوند. می‌توانید از این دسته‌ها برای اجرای بازی با گوشی استفاده کنید یا مثلاً وقتی کنسول بازی خودتان را به دیگران قرض می‌دهید، با آنها سرگرم شوید. بعضی از این دسته‌ها گوشی را به یک نینتندو سوئیچ تبدیل کرده و بعضی هم گیره‌های تاشویی دارند که گوشی را تبدیل به گیم پدی فراتر از مدل‌های معمولی می‌کنند. بعلاوه، بعضی از این دسته‌های بازی، یکسری کنترلر چند پلتفرمه محسوب می‌شوند که ارزش خرید زیادی دارند.

اگر به کلود گیمینگ علاقه دارید، اتصال دسته بازی PC به گوشی هم به دلیل کاربردهای وسیع آن می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. قابلیت استفاده از یک گجت با دستگاه‌های مختلف، به شما امکان می‌دهد که بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری و خرید انجام شده ببرید. به خصوص با توجه به اینکه خیلی از دسته‌های بازی طراحی شده برای پلتفرم‌های دیگر، با گوشی یا کامپیوتر هم قابل استفاده هستند. مثلاً در صورت استفاده از تنظیمات درست، می‌توانید از دسته DualSense پلی استیشن 5 هم استفاده کنید.

در عین حال، همه گوشی‌ها ویژگی‌ها و شرایط یکسانی ندارند و به همین دلیل ممکن است پیدا کردن بهترین دسته بازی موبایل برای مدل گوشی خودتان کار سختی باشد. اما این راهنمای خرید تکراتو به شما کمک می‌کند تا انتخاب خوبی داشته باشید. با ما همراه باشید.

 


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین دسته بازی موبایل

با توجه به قدرت پردازشی چشمگیر گوشی‌های امروزی و با افزایش محبوبیت کلود گیمینگ، بازار دسته‌های بازی موبایل هم رونق چشمگیری پیدا کرده است. این دسته‌های سبک، طوری طراحی می‌شوند که برای همه گوشی‌ها با هر ابعادی قابل استفاده باشند و کاربران بتوانند با استفاده از آنها گوشی را به یک دستگاه گیمینگ تمام عیار تبدیل کنند.

بهترین دسته بازی موبایل
بهترین دسته بازی موبایل

با استفاده از بهترین دسته های بازی گوشی در بازی‌های iOS یا گوگل پلی کنترل بیشتری خواهید داشت و تجربه استریمینگ بازی‌ها از طریق ایکس باکس کلود، استیم لینک، جی‌فورس Now و پلتفرم‌های کلود دیگر هم ارتقاء پیدا می‌کند. در ادامه مطلب با راهنمای خرید دسته بازی موبایل همراه شما هستیم و با بهترین محصولات موجود در این بازار که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند، آشنا می‌شویم.

1. GameSir G8 Galileo

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • بی‌سیم: بله (اتصال USB-C به گوشی)
  • تأمین برق: باتری/ اتصال باسیم USB-C
  • ماندگاری شارژ باتری: –

دلایل خرید: راحتی و ابعاد مناسب، دکمه‌های پشت قوی، کانکتور USB-C چرخشی، پشتیبانی از گیم پس و ریموت پلی PS5

دلایل اجتناب از خرید: عالی نبودن قسمت استیک، نداشتن مجوز رسمی (برای هیچ پلتفرمی)

GameSir G8 Galileo محصولی است که پس از Backbone و بر اساس ویژگی‌های موفق این دسته بازی ساخته شده است. این مدل، یک دسته بازی موبایل بزرگتر و بهتر است و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به رقبا، آن را برای بسیاری از کاربران تبدیل به انتخاب اصلی و بهترین دسته بازی موبایل کرده است.

G8 Galileo نسبت به سایر محصولات مشابه دسته‌های بزرگتری دارد و استیک‌های آن مجهز به Hall Sensor هستند. بعلاوه، طراحی تریگرهای این دسته به صورتی است که حس می‌کنید در حال استفاده از یک گیم پد معمولی هستید. انتخاب‌های انجام شده در طراحی این دسته بازی بسیار هوشمندانه بوده‌اند؛ از جمله طراحی چرخشی کانکتور USB-C که از آسیب رسیدن به آن حین برداشتن گوشی جلوگیری می‌کند.

استفاده از G8 Galileo به قدری راحت و لذت بخش است که به احتمال زیاد شما هم ترجیح می‌دهید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید؛ نه مثل سایر دسته‌های موبایلی که معمولاً برای استفاده‌های کوتاه مدت در نظر گرفته می‌شوند. می‌توانید از این دسته برای اجرای بازی‌های تحت کلود یا ریموت پلی پلی استیشن هم استفاده کنید.

یکی از ایرادهای این دسته بازی، نداشتن مجوز رسمی برای هیچ پلتفرم خاصی است. بنابراین ممکن است در آینده و در صورتی که یکی از شرکت‌های بزرگ این حوزه نسبت به دسته‌های موبایل شرکت‌های دیگر سختگیری‌های جدیدی اعمال کند، امکان استفاده از G8 Galileo را نداشته باشید. همچنین ممکن است دکمه آنالوگ این کنترلر کمی با بدنه اصطکاک پیدا کرده و در شوترهای اول شخص کمی داغ شود. اما این مشکلات، کاملاً جزئی محسوب می‌شوند و G8 Galileo با اختلاف زیاد بهترین کنترلر برای گوشی است.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024

2. Backbone One

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • بی‌سیم: از نظر فنی، بله
  • تأمین برق: باتری گوشی
  • ماندگاری شارژ باتری: –

دلایل خرید: کیفیت ساخت بسیار عالی، نداشتن باتری و نیاز به شارژ، سه ماه اشتراک Game Pass Ultimate

دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالاتر، چرخشی نبودن کانکتور USB-C، فیت نشدن قاب گوشی، کوچک بودن ابعاد

راهنمای خرید دسته بازی گوشی  را با Backbone One ادامه می‌دهیم که برای گیمینگ با گوشی‌های آیفون و اندروید انقلاب آفرین بود. حالا این دسته با پشتیبانی از کانکشن‌های لایتنینگ و USB-C یکی از بهترین دسته های بازی موبایل برای اشخاصی است که به دنبال کنترلری با مجوز رسمی ایکس باکس یا پلی استیشن هستند. طبق تجربه کاربرانِ هر دو مدل این دسته (مدل معمولی برای آیفون و پلی استیشن برای اندروید)، خرید این دسته بازی برای همه کاربرانی که قصد دارند کمی با گوشی بازی کنند، کاملاً توصیه می‌شود.

قیمت این دسته نسبت به سایر محصولات موجود در بازار کمی گران‌تر است اما بررسی‌ها و نظرات کاربران نشان می‌دهند که Backbone One کاملاً ارزش خرید را دارد و فراتر از یک دسته معمولی با کلیدهای روان است. این دسته بازی، می‌تواند در ترکیب با اپلیکیشن Backbone گوشی شما را به یک کنسول بازی قابل حمل تبدیل کند. همچنین با خرید این دسته به سه ماه اشتراک رایگان Game Pass Ultimate دسترسی خواهید داشت (اگر نسخه مخصوص پلی استیشن را نخرید!) و در مجموع این دسته علاوه بر گیمرهای موبایلی، برای کاربران آیفون هم ارزش خرید بالایی دارد.

نرم‌افزار Backbone بازی‌های اپل آرکید، گوگل پلی استور، گوگل استادیا، گیم پس و ریموت پلی را در اختیار شما قرار داده و منبعی برای ذخیره کل گیم پلی ضبط شده برای شما فراهم می‌کند.

این جزئیات کوچک همگی در ترکیب با هم Backbone One را تبدیل به یکی بهترین دسته های بازی گوشی کرده‌اند. با استفاده از پورت USB-C/ لایتنینگ اضافه این دسته می‌توانید حین بازی گوشی را شارژ نگه دارید و می‌توانید از جک 3.5 میلی متری هم برای اتصال هدفون باسیم استفاده کنید. همه قابلیت‌های این دسته به شکل کاملاً آماده در اختیار شما قرار می‌گیرند و اضافه شدن این جزئیات، باعث شده که این دسته فراتر از حد انتظار باشد. با استفاده از Backbone One می‌توانید به سرعت بین سشن‌های ریموت بازی PS5 جابجا شوید و انتقال از بازی‌های سونی به ایکس باکس گیم پس هم به سرعت و راحتی انجام می‌شود.

اگر طرفدار PS5 هستید، نسخه مخصوص پلی استیشن Backbone One می‌تواند بهترین دسته بازی موبایل برای شما باشد. این نسخه با همکاری سونی و به صورتی طراحی شده که تجربه کامل ریموت پلی را در اختیار کاربران قرار دهد و قیمت آن با قیمت مدل اصلی یکسان است و در سایت آمازون به قیمت 100 دلار فروخته می‌شود.

3. SteelSeries Stratus+

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • بی‌سیم: برای موبایل بله – کامپیوتر خیر
  • تأمین برق: باتری قابل شارژ
  • ماندگاری شارژ باتری: 90 ساعت

دلایل خرید: ارزش خرید زیاد، قابل استفاده با کامپیوتر و گوشی‌های اندروید، بی‌سیم (در صورت استفاده با موبایل)، ماندگاری شارژ بسیار طولانی

دلایل اجتناب از خرید: نمی‌توان با آیفون استفاده کرد، باسیم بودن در صورت استفاده با کامپیوتر

Steel Series Stratus+ یکی دیگر از بهترین دسته های بازی گوشی و مجهز به امکاناتی است که در کمترین مدلی مشاهده می‌شود – به خصوص با توجه به قیمت 70 دلاری این مدل. ماندگاری شارژ این مدل یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن است که معمولاً در گیم پدهای بی‌سیم مشاهده نمی‌شود.

SteelSeries Stratus+ تنها با گوشی‌های اندروید سازگار است. همچنین می‌توانید از این دسته با کامپیوتر هم استفاده کنید اما برای بهره مندی کامل از مزایای آن، باید این دسته را باسیم به کامپیوتر وصل کنید. این ویژگی با توجه به بالاتر بودن قیمت این دسته نسبت به HyperX Clutch (قابل استفاده به روش بی‌سیم) کمی ناامید کننده است. داخل جعبه این دسته یک گیره موبایل قابل حذف هم وجود دارد که به اندازه گیری HyperX Clutch محکم نیست اما عملکرد خوبی دارد.

یکی از ویژگی‌های خیلی خوب این دسته، قابل کلیک بودن جوی استیک‌های آن است – این قابلیت در گیم پدهای کنسول وجود دارد اما در نسخه‌های موبایلی گیم پدها کمتر مشاهده می‌شود. قابلیت بعدی، مجهز بودن تریگرها به hall-effect است که باعث می‌شود ورودی‌های شما سریع‌تر و برای مدتی طولانی‌تر توسط دسته ثبت و ضبط شوند تا زمانی که آنها را رها کنید. در مجموع اگر به دنبال بهترین دسته بازی برای گوشی هستید، حتماً این مدل را هم در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین هدست های پلی استیشن 4

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

4. Razer Kishi V2

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • بی‌سیم: خیر
  • تأمین برق: باتری گوشی
  • ماندگاری شارژ باتری: –

دلایل خرید: طراحی محکم پل، عملکرد خوب و رضایت بخش D-pad و دکمه‌های جلو، دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، شکل راحت دسته، طراحی سبک

دلایل اجتناب از خرید: ارزان به نظر رسیدن پلاستیک مورد استفاده در ساخت این دسته، نداشتن پورت صدا، معمولی بودن نرم‌افزار Nexus

Razer Kishi V2 نسبت به مدل قبل این دسته بازی پیشرفت چشمگیری پیدا کرده و با اینکه نگرانی‌هایی درباره مدل iOS این دسته وجود دارد (مثلاً کاربران آیفون، امکان دسترسی به ریموت پلی PS را ندارند)، عملکرد رضایت بخش دکمه‌ها، وجود انواع امکانات جانبی و راحتی کار با این دسته، تجربه کم نظیری ایجاد می‌کند.

نصب گوشی در این دسته کاملاً راحت انجام می‌شود و می‌توانید گوشی را به شکل راحت و بدون آسیب رسیدن به آن از داخل این دسته خارج کنید. این دسته بازی کاملاً سبک و قابل حمل است و وزن آن داخل کوله پشتی به هیچ وجه سنگین به نظر نمی‌رسد. بعلاوه، دسته‌های آن نسبت به Backbone One بلندتر است در نتیجه در طولانی مدت دست را اذیت نمی‌کند و از این نظر بهترین دسته بازی برای موبایل محسوب می‌شود.

اما یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های Kishi V2، عملکرد سریع و رضایت بخش دکمه‌های آن است. اگر دکمه‌های دارای بازه حرکتی طولانی مورد پسند شما نیستند، احتمالاً این دکمه‌ها خیلی زود نظر شما را جلب می‌کنند. بعلاوه، در قسمت بالای این دسته دکمه‌های بیشتری قرار گرفته‌اند از جمله دو دکمه ماکروی کنار دکمه‌های شولدر.

نرم‌افزار Razer Nexus کمی ضعیف است اما با استفاده از آن به همه بازی‌های خودتان دسترسی دارید و می‌توانید از طریق آن، یکسری از تنظیمات را هم تغییر دهید. در نهایت، اگر به دنبال بهترین کنترلر برای موبایل هستید، Kishi V2 را فراموش نکنید.

5. HyperX Clutch Wireless Controller

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • بی‌سیم: بله
  • تأمین برق: باتری قابل شارژ
  • ماندگاری شارژ باتری: 19 ساعت

دلایل خرید: بی‌سیم، قابل استفاده با گوشی و کامپیوتر، ارزش خرید زیاد، داشتن گیره گوشی

دلایل اجتناب از خرید: سازگار نبودن با گوشی آیفون

اگر به دنبال بهترین دسته بازی موبایل هستید که با کامپیوتر هم قابل استفاده باشد، HyperX Clutch Wireless را در نظر داشته باشید. این گیم پد 50 دلاری به روش بی‌سیم قابل استفاده است و در مواقعی که شارژ کمی داشته یا به دنبال از بین بردن تأخیر هستید، می‌توانید HyperX را به روش باسیم وصل کنید. این مدل نسبتاً به سایر دسته‌های بازی کمی سبک‌تر و کوچک‌تر است و از این نظر قابلیت حمل بیشتری دارد اما قابل حمل‌ترین مدل معرفی شده در این راهنمای خرید دسته بازی موبایل نیست.

این دسته بازی به راحتی از طریق بلوتوث به گوشی‌های اندروید محسوب می‌شود و می‌توان آن را بهترین دسته بازی موبایل بلوتوثی دانست. داخل جعبه این دسته یک کانکتور 2.4G هم وجود دارد که امکان اتصال بی‌سیم با کامپیوتر را فراهم می‌کند. بررسی‌ها نشان داده که HyperX Clutch Wireless به راحتی به گوشی یا کامپیوتر وصل می‌شود – کاری که برای بعضی از دسته‌ها به سختی انجام می‌شود. همچنین این دسته یک گیره موبایل قابل حذف هم دارد.

این دسته با داشتن جوی استیک‌های قابل کلیک، یک گیره موبایل محکم و طراحی ارگونومیک، بهترین دسته بازی موبایل با قیمت کمتر از 50 دلار است.

بیشتر بخوانید

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

بهترین کنسول های دستی 2024

6. GameSir X3

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • بی‌سیم: خیر
  • تأمین برق: باتری گوشی
  • ماندگاری شارژ باتری: –

دلایل خرید: خنک کننده اضافه، کم بودن فاصله حرکت دکمه‌ها، امن بودن برای پورت و گوشه‌های گوشی

دلایل اجتناب از خرید: طراحی بزرگ، حرکت لرزان D-Pad در چهار جهت

راهنمای خرید دسته بازی گوشی را با GameSir X3 ادامه می‌دهیم که یک پکیج کامل و جامع است. این دسته بازی با یک کیس همراه لوکس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد (قابلیتی که خیلی از دسته‌های موبایل، آن را ندارند) که داخل آن یکسری وسیله جانبی وجود دارد. می‌توانید دکمه‌های جلو، D-Pad و استیک این دسته را تعویض کنید که از نظر قابلیت تنظیم و شخصی سازی، بهترین دسته بازی موبایل محسوب می‌شود.

دسته بازی X3 برای پلیرهای حرفه‌ای طراحی شده و این موضوع از فن بزرگ پشت این وسیله مشخص است. این فن خنک کننده با پایین نگه داشتن دمای گوشی حین اجرای بازی، تجربیات کاربری شما را ارتقاء می‌دهد اما برای استفاده از این قابلیت، باید دسته را به یک پورت برق مجزا وصل کنید که قابلیت حمل دسته را کاهش می‌دهد.

البته این دسته برای حمل و نقل با کوله پشتی چندان مناسب نیست. GameSir X3 یکی از بزرگترین دسته‌های بازی موبایل است اما وزن بیشتر این دسته باعث می‌شود که ضربه زدن و کار با جوی استیک‌های این دسته حس و حال دقیق و محکمی داشته باشد. در مجموع اگر به دنبال بهترین کنترلر برای موبایل از نظر شخصی سازی و امکانات جانبی مثل فن هستید، GameSir X3 را به عنوان یک گزینه خیلی خوب در نظر داشته باشید.

7. GameSir T4 Kaleid

بهترین دسته بازی موبایل

مشخصات

  • اتصال: باسیم USB-C به USB A
  • دکمه‌های قابل مپ: 2 عدد
  • تعداد دکمه‌ها: 17 عدد
  • کانکشن هدست: 3.5 میلی متری
  • طول کابل: 2 متر
  • وزن: 380 گرم

دلایل خرید: ارزش خرید زیاد، جوی استیک Hall effect، سرعت واکنش خوب، دو دکمه پشت ارگونومیک

دلایل اجتناب از خرید: نداشتن حالت بی‌سیم، درک عملکرد کلیدها کمی سخت است، مشکلات حالت توربو، تنها دو دکمه پشت

معرفی بهترین دسته بازی موبایل را با GameSir T4 Kaleid به پایان می‌بریم که امکان استفاده از آن برای کامپیوتر، دستگاه‌های اندروید و نینتندو سوئیچ وجود دارد و با وجود داشتن امکانات متنوع، یکی از ارزان‌ترین دسته‌های بازی موبایل است.

برخلاف بیشتر دسته‌های معرفی شده در این مطلب، این مدل قابلیت‌های موبایل محور زیادی ندارد؛ اما یک دسته چند پلتفرمه با قابلیت‌هایی مثل جوی استیک‌های نامتقارن با حسگر Hall است. پشت دستگیره‌های بافت دار T4 Kaleid هم دو دکمه قرار دارد که از نظر محل نصب بسیار مناسب هستند و استفاده از آنها کاملاً راحت است.

اگر در پلتفرم‌های مختلف فعالیت دارید و به دنبال بهترین کنترلر برای گوشی هستید که امکان استفاده از آن در چندین پلتفرم وجود داشته باشد، T4 Kaleid می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؛ به خصوص با توجه به اینکه با وجود ارزان بودن محصولات این برند، کیفیت و ماندگاری آنها بسیار خوب است.

جمع‌بندی

در کنار رشد و پیشرفت فناوری گوشی‌های موبایل، تعداد افرادی که از سرویس‌های کلود گیمینگ استفاده می‌کنند روزبروز بیشتر می‌شود و با داشتن یکی از بهترین دسته های بازی گوشی، همواره و همه جا آمادگی اجرای بازی را خواهید داشت. با توجه به محبوبیت این حوزه، روزبروز تعداد محصولات موجود در بازار بیشتر می‌شود و به همین دلیل ممکن است پیدا کردن بهترین دسته بازی موبایل کار سختی باشد. هدف از گردآوری این مطلب حل این چالش بود تا برای شرایط و سناریوهای مختلف، انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری داشته باشید.

سوالات پرتکرار

بهترین دسته بازی موبایل کدام مدل است؟

GameSir G8 Galileo از نظر ارزش خرید نسبت به امکانات بهترین دسته بازی برای موبایل محسوب می‌شود و امکانات بسیار خوبی دارد؛ از جمله قابلیت پشتیبانی از پلی استیشن و ایکس باکس و دوام بالا.

آیا بازی کالاف دیوتی موبایل با دسته بهتر اجرا می‌شود؟

بله، با خرید بهترین دسته بازی کالاف دیوتی موبایل ورودی‌ها دقیق‌تر و اجرای بازی راحت‌تر شده و می‌توانید به سطح مهارت بالاتری برسید.

بهترین دسته بازی پابجی موبایل کدام مدل است؟

برای بازی‌هایی مثل پابجی، HyperX Clutch Wireless بهترین دسته بازی برای گوشی است چون کار کردن با آن راحت است و با استفاده از آن، ورودی‌هایی دقیق‌تر خواهید داشت.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین دسته بازی موبایل چیست؟ به نظر شما کدام مدل بیشترین ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر