coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم ؛ معرفی شخصیت منفی‌های دوست‌داشتنی

با بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم آشنا شوید؛ شخصیت‌هایی که دنیای بازی را مهیج‌تر و جذاب‌تر کرده و لحظاتی دلهره‌آور اما فراموش نشدنی را برای ما رقم زده‌اند.

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم این قابلیت را دارند که بازی‌های کامپیوتری را به میزان چشمگیری جذاب‌تر کنند. بازی‌های ویدیویی به دلایل مختلف می‌توانند برای ما خاطره انگیز باشند اما جذاب‌ترین و بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم، می‌توانند نقش مهمی در این خاطره سازی داشته باشند و بازی‌ها را هیجان انگیزتر کنند. این شخصیت‌ها که در قالب موجودات فضایی، ربات‌های خشن، خون آشام و غیره طراحی می‌شوند، تا مدت‌ها در ذهن‌ها باقی می‌مانند.

یکی از دلایل جذابیت بازی‌هایی مثل فار کرای 3 و سیستم شوک 2 همین شخصیت های شرور هستند. در واقع همین شخصیت‌های افسانه‌ای هستند که بازی مثل سایلنت هیل 2 را تبدیل به تجربه‌ای ترسناک و مهیج کرده‌اند و تکیه‌کلام‌های آنها تا مدت‌ها در ذهن گیمرها باقی می‌مانند. با توجه به اهمیت این شخصیت‌ها، در ادامه مطلب با بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم آشنا می‌شویم که قطعاً گیمرها خیلی از آنها را برای همیشه به خاطر خواهند داشت. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

شخصیت‌های شرور بازی‌های ویدیویی نقش مهمی در جذابیت آنها دارند و می‌توانند یک بازی خوب را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کنند. در واقع قهرمان اصلی بازی، همیشه در مبارزه با شخصیت شرور اصلی است و اگر شخصیت شرور بازی خوب طراحی شود، می‌تواند تجربه گیمینگ را به میزان چشمگیری ارتقاء دهد و حتی به اندازه قهرمان بازی در موفقیت آن نقش داشته باشد.

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم
بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

شخصیت‌های شروری که در ادامه مطلب با آنها آشنا می‌شوید، هر کدام به روش خاصی باعث جذابیت بازی مربوطه شده‌اند و احتمالاً شما هم با آنها خاطره دارید. لازم به ذکر است که در این لیست از هر بازی یک شخصیت شرور انتخاب شده تا این فهرست حداکثر تعداد بازی‌های پرطرفدار را پوشش دهد. با توجه به این نکته، بهترین شخصیت منفی ها در دنیای بازی بر اساس تأثیرگذاری و محبوبیت آنها عبارتند از:

15. Dr. Wily (Mega Man)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

معرفی شخصیت های منفی گیمینگ را با دکتر ویلی شروع می‌کنیم. در مجموع، دانشمندان دیوانه جزء پرکاربردترین چهره‌های خبیث در بازی‌ها و فیلم هستند اما دکتر ویلی کمی با آنها متفاوت است. این شخصیت شرور بازی مگا من، ارتشی از ربات‌ها ساخته یا آنها را تغییر کاربری می‌دهد، برای هر پایگاه، بهترین غول‌ها را انتخاب می‌کند و همزمان برای خودش یک آشیانه چند سطحی و یک ابر خودروی مجهز تهیه می‌کند.

هر چقدر مگا من تجهیزات دکتر ویلی (و غول‌های حامی او) را از بین ببرد، باز هم این دکتر شرور با ساخته‌هایی جدید به بازی برمی‌گردد. او یک ربات فوق پیشرفته به نام زیرو را هم ساخته که با مدل‌های آینده مگا من رقابت می‌کند تا به حفظ میراث دکتر ویلی به عنوان یکی از شرورترین شخصیت های بازی ها کمک کند.

14. Shao Kahn (Mortal Kombat)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

در بازی‌های مورتال کامبت شخصیت های شرور زیادی وجود دارند اما شائو کان، امپراطور اوت‌ورلد منفورترین شخصیت این بازی است. او به قدری شرور است که صرفاً ارتش خودش را برای سلطه بر جهان‌های مختلف هدایت نمی‌کند؛ بلکه اول آنها با بازی می‌کند. شائو کان به انسان‌ها طعنه زده و می‌گوید اگر بشر بتواند در مسابقات رزمی “مبارزه تا مرگ” پیروز شود، ارث‌رلم را رها می‌کند (که البته متأسفانه تا امروز این اتفاق رخ نداده است).

اگر جنگجویی با کمک شانس و معجزه همه سربازان امپراطور را شکست دهد، در نهایت باید با خود شائو کان مبارزه کند و از یک مبارزه مهلک با ضربات چکش او که ناگهان از ناکجا ظاهر می‌شوند، جان سالم به در ببرد. این شرارت و سختی مبارزه با شائو کان او را تبدیل به یکی از منفورترین شخصیت های گیم کرده است.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های پلی استیشن 2024

بهترین بازی های PS5

13. Alma (F.E.A.R.)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم لزوماً همیشه قدرتمند، عظیم و مبارز نیستند. در واقع بعضی از جذاب‌ترین و ماندنی‌ترین این شخصیت‌ها، دشمنانی اسرار آمیز و مرموز هستند که صرفاً برای ترساندن کاربران ساخته نشده‌اند بلکه باید آنها را درک کرد. آلما یکی از بهترین شخصیت‌ها از این دسته است. کارهای او به طرز انکار ناپذیری کابوس آمیز و انتقام جویانه هستند اما بر خلاف بسیاری از شخصیت های شرور، او برای انتقام گرفتن توجیهات خاصی دارد.

آلبا از کودکی به دلیل داشتن قدرت‌هایی که خود او مقصر دریافت آنها نبوده مورد آزار و اذیت قرار گرفته و دانشمندان شیطانی زندگی او را تحت سلطه گرفته‌اند. بنابراین، با وجود اینکه حضور آلما دائماً باعث وحشت شما می‌شود و یک خطر ماوراء طبیعی بسیار واقع گرایانه به نظر می‌رسد، اما او فقط یکی از اجزای کل اکوسیستم وحشت این بازی است و به احتمال زیاد در نهایت با وجود ترس و وحشتی که از حضور آلبا دارید، با او حس همدردی خواهید داشت.

12. Revolver Ocelot (Metal Gear Solid)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

اسم آسلات هفت‌تیرکش به قدری جالب و خاص است که احتمالاً با شنیدن نام او متوجه خواهید شد که آسلات یکی از بهترین شخصیت های منفی دنیای بازی است. شخصیت آسلات هفت‌تیرکش عمق و معنا دارد و معمولاً رفتارهای متناقضی از خود نشان می‌دهد – شخصیت او در ابتدا کمی بد به نظر می‌رسید اما به مرور تکامل یافته و تبدیل به یکی از بهترین شخصیت های منفی بازی ها شد.

آسلات یک گاوچران است اما به عنوان یک جاسوس دو جانبه هم کار می‌کند که همیشه در حال خیانت به دیگران است. آنچه که باعث موفقیت او در این مسیر می‌شود، کاریزمای آسلات است و اینکه طوری دیگران را شستشوی مغزی می‌دهد که متوجه نخواهند شد تا وقتی که کار از کار گذشته باشد. شخصیت و موقعیت دائماً رو به تغییر اسلات، او را تبدیل به یک فرد شرور فوق‌العاده کرده است.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های PS4

بهترین بازی های پلی استیشن 2

11. The Joker (Batman: Arkham Knight)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

قطعاً شما هم جوکر را به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های گیم به خاطر دارید. آنچه که باعث جذابیت جوکر شده، صرفاً شخصیت متفاوت و روان پریشی او نیست بلکه جوکر یک دشمن قدرتمند است؛ نه به خاطر تفاوت‌هایی که با بتمن دارد بلکه به خاطر اینکه این دو دارای شباهت‌هایی اساسی هستند.

این دو شخصیت، مثل تصویر آینه‌ای انحراف یافته از یکدیگر عمل کرده و هر کدام از آنها، به وجود دیگری معنا و هدف می‌دهند. این رابطه همزیستی عجیب در شوالیه آرکهام پررنگ شده و منجر به شکل گیری یکی از بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم می‌شود.

10. Sephiroth (Final Fantasy 7)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

اینکه متوجه شوید وجود شما صرفاً نتیجه یک آزمایش علمی است، تجربه هولناکی است و به همین دلیل، شخصیت سفیروث کمی غمگین به نظر می‌رسد. در این آزمایش علمی، سلول‌های جنین موجودات بیگانه به سفیروث تزریق شده و باعث شده این شخصیت شرور به ابر قدرت‌هایی بی‌نظیر دست یافته و خودش را خدا بداند.

مهارت شمشیرزنی سفیروث و قدرت کم نظیر او، این شخصیت را تبدیل به یکی از قوی‌ترین و سرسخت‌ترین شخصیت های شرور بازی های ویدیویی کرده که رفتاری آرام اما ترسناک دارد. البته اقدامات وحشتناک سفیروث هم در انتخاب او به عنوان یکی از شرورترین شخصیت های بازی ها تأثیر داشته از جمله سوزاندن نیبلهایم، تلاش برای قتل تیفا، قتل آئریث و غیره. بعلاوه، او یک شهاب سنگ عظیم را احضار کرده و آن را در مسیر برخورد با گایا قرار داد و این اقدامات بی‌رحمانه و خشونت بار سفیروث، به گیمرها برای نابودی او انگیزه مضاعف می‌دهند.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

9. Dr. Robotnik (Sonic the Hedgehog)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

معرفی شخصیت های منفی گیمینگ را با دکتر رباتنیک ادامه می‌دهیم. دکتر رباتنیک (یا دکتر اگمن) دشمن سرسخت سونیک است که همه ویژگی‌های یک شخصیت شرور جذاب را دارد. او یک نابغه شیطانی و استاد رباتیک است که رؤیای سلطه بر جهان را داشته و به سرقت جواهرات بسیار بزرگ علاقه دارد. اما مهم‌ترین ویژگی که باعث تفاوت او با بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم شده، تحقیر قهرمان‌ها و موجودات دوست داشتنی بازی سونیک است.

دکتر رباتنیک برای کار با ابزارهای مکانیکی خودش از بنزین یا باتری استفاده نمی‌کند بلکه خرگوش‌ها، سنجاب‌ها و پرندگان را به بردگی کشیده و سپس آنها را وارد ربات‌هایی می‌کند که برای کشتن جوجه تیغی آبی پرسرعت بازی طراحی شده‌اند. این حیوانات کوچک و ضعیف باید در این ربات‌ها سختی زیادی را تحمل کنند و همین بی‌رحمی، دکتر اگمن را تبدیل به یکی از منفورترین شخصیت های گیم کرده است.

8. Pyramid Head (Silent Hill 2)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

سایلنت هیل 2 در اصل یک سفر درون‌نگرانه برای مبارزه با شیطان‌های درون است؛ اما در این بازی، با یکی از بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم به نام کله هرمی روبرو خواهید داشت. او به شکل پراکنده در طی بازی ظاهر شده و در حالی که بی‌صدا راهروهای سایلنت هیل را زیر پا می‌گذارد، با هر چه که سر راهش قرار بگیرد، برخوردی بی‌رحمانه خواهد داشت.

کله هرمی با نیزه‌ای که در دست دارد، وسیله‌ای که روی سر دارد و سرسختی بی‌پایانش، مثل سایر عناصر این بازی ترسناک به نظر می‌رسد اما در کنار این ظاهر ترسناک، دارای قدرتی کم نظیر است. این موجود شرور با ظاهر ترسناک و اقدامات بی‌رحمانه‌اش، چالش‌های زیادی برای جیمز ساندرلند ایجاد کرده و یکی از منفورترین شخصیت های گیم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

7. Vaas Montenegro (Far Cry 3)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

واس مونته نگرو یکی دیگر از شخصیت های شرور بازی های ویدیویی است؛ او به قدری جذاب و محبوب است که با وجود اینکه فقط در فار کرای 3 ظاهر شده، اما باز هم تصویرش را روی پوستر بیشتر نسخه‌های این بازی مشاهده می‌کنید. او به خوبی، حس و حال یک شخصیت دیوانه شرور را منتقل می‌کند و البته یکی از دلایل موفقیت این شخصیت، صدا پیشه ماهر آن مایکل ماندو است و مونولوگ معروفش درباره جنون که از آلبرت انیشتین الهام گرفته شده است.

واس که یک قاچاقچی مواد مخدر، دزد درایی و آدم ربا است، از به بردگی گرفتن جزیره نشین‌ها لذت می‌برد. او زمانی با قهرمان بازی جیسون برادی ملاقات می‌کند که گروهی را که برای تفریح به جزیره آمده‌اند، دستگیر کرده و به زندان می‌اندازد.

احتمالاً بین همه شخصیت های شرور بازی های ویدیویی که در این فهرست معرفی شدند، واس از جمله اشخاصی باشد که او را به قهرمان نجیب و آرام بازی ترجیح می‌دهید؛ حتی اگر شما را آتش زده یا مثلاً در یکی از روزهای بدش به شما شلیک کند.

6. Andrew Ryan (BioShock)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

خیلی از شخصیت های شرور بازی های ویدیویی ترس ما را بر می‌انگیزند؛ اما تعداد بسیار کمی از آنها تحسین برانگیز هستند. آندرو رایان یکی از معدود شخصیت‌هایی است که هر دو ویژگی را دارد. ساختن یک کلان شهر عظیم و پیچیده در ته دریا یک نمایش غرور پیروزمندانه است و با اینکه Rapture یک آزمایش شکست خورده بود که به قیمت جان هزاران نفر تمام شد، اما جاه طلبی رایان قابل ستایش است.

رایان قصد انجام یک کار خطیر و دیوانه وار را داشت که تقریباً به نتیجه رسید و همین اقدام او به تنهایی ارزش تحسین را دارد. اما این شور و اشتیاق او یک جنبه تاریک هم دارد. آندرو رایان در سرتاسر بازی به وضوح نشان می‌دهد که او رئیس و شما برده هستید. شما از دستورات پیروی کرده و هر آنچه به شما گفته می‌شود را انجام می‌دهید. در مقابل، رایان مردی است که هر چه بخواهد را انجام می‌دهد – حتی اینکه از شما بخواهد او را تا سر حد مرگ با چوب گلف بزنید! در نهایت، این سرسختی او، رایان را تبدیل به یکی از پیچیده‌ترین شخصیت های شرور بازی ها کرده است.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

5. Albert Wesker (Resident Evil)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

وسکر یکی دیگر از بهترین شخصیت های منفی دنیای بازی است که به خاطر روح زخمی، سرعت فوق‌العاده زیاد و عینک جذابش معروف شده و با وجود اینکه یک شخصیت کارتونی و خیالی است، نمی‌توانید در برابر عشق ورزیدن به او مقاومت کنید.

در نسخه اصلی رزیدنت ایول، وسکر هدایت تیم S.T.A.R.S. را برعهده دارد و البته یک جاسوس دو جانبه هم برای آمبرلا است. در چهار نسخه بعدی رزیدنت ایول، حضور او کم رنگ‌تر شده و دائماً در حال نقشه کشیدن و برنامه‌ریزی بود. او در رزیدنت ایول 5 آماده بود تا یک عفونت ویروسی جهانی را منتشر کرده و هم تیم‌های قبلی خودش کریس و جیل را بکشد. متوقف کردن وسکر نیاز به صدها گلوله، دو موشک و آتشفشانی عظیم داشت اما بعید است که این مرد سیاه پوش را به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های گیم فراموش کنیم.

4. Ganon (The Legend of Zelda: Breath of the Wild)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

بر خلاف خیلی از شخصیت‌های خبیث معرفی شده در این مطلب، جذابیت وسگر گنون ناشی از شخصیت پردازی او نیست. تنها چیزی که باید درباره این شخصیت بدانید شرور بودن اوست و اینکه سعی دارد بر دنیا حکومت کند و لینک و زلدا تنها کسانی هستند که می‌توانند او را متوقف کنند.

مزیت اصلی گنون، تغییرپذیری او است. یک بار گنون را به عنوان پادشاه Gerudo می‌بینید که بر Hyrule حکمرانی می‌کند، یک بار او را در حال تسخیر قلعه می‌بینید و غیره؛ تغییرات پی در پی او نشان می‌دهند که قرار نیست گنون یک شخصیت واحد و تعریف شده داشته باشد.

گنون شیطان است و مثل شیطان دنیای ما، هیچ وقت نمی‌توان او را کاملاً مهار یا حذف کرد. او دائماً در اشکال جدید ظاهر می‌شود اما هر چقدر هم که قوی و شکست ناپذیر به نظر برسد، باز هم افراد می‌توانند با اتحاد و قیام علیه او، گنون را شکست دهند.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

3. Frau Engel (Wolfenstein 2: The New Colossus)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

فرَو انگول یکی دیگر از بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم است. نازی بودن این شخصیت به تنهایی نشان می‌دهد که قرار است با یکی از شرورترین شخصیت‌ها روبرو شوید؛ اما فرَو انگول توانسته تبدیل به خبیث‌ترین شخصیت در یکی از بازی‌هایی شود که آدولف هیتلر در آن حضور دارد.

در نسخه The New Order، انگول یک شخصیت جامعه گریز است و در The New Colossus نمایش رگه سادیسمی او، باعث می‌شود که تعامل با این شخصیت غیرممکن باشد. به ویژه دیدن او در کنار سیگرون (یکی از 6 فرزندش) بسیار آزاردهنده است چون به شخصیت او یک حس و حال انسانی‌تر داده و باعث می‌شود که واقعی‌تر و ترسناک‌تر به نظر برسد.

2. Bowser (Super Mario Bros.)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

از نظر قدرت و توانایی، باوزر یکی از شرورترین شخصیت های بازی ها محسوب می‌شود که هیچکس قادر به شکست دادن آن نیست. تقریباً از همان ابتدا، King Koopa همیشه پای ثابت بازی‌های ماریو بوده و برای پادشاهی قارچ‌ها دردسر ایجاد می‌کند. حتی وقتی باوزر شخصیت اصلی نباشد (مثلاً در Super Paper Mario) باز هم ورودی باشکوه داشته و حضورش کاملاً مشخص و ملموس است.

باوزر نه بسیار خشن است و نه مثل بعضی دیگر از شخصیت های شرور دنیای گیم، جهان را ویران کرده است. انگیزه‌های باوزر دقیقاً مشخص نیستند؛ گاهی اوقات او به دنبال ازدواج با پرنسس Peach و گاهی به دنبال حاکمیت بر پادشاهی قارچ‌ها یا دزدی است. در نهایت ممکن است باوزر دم به تله بدهد اما طراحی ساده و کلاسیک او جذابیت خاصی به این شخصیت بخشیده و به عنوان یک لاک پشت-اژدهای کارتونی، بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. شاید سایر شخصیت‌های خبیث دنیای گیم بدتر از باوزر به نظر برسند اما کمتر شخصیتی به اندازه او نمادین است.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های شوتر اندروید

بهترین بازی های زامبی

1. GLaDOS (Portal)

بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم

معرفی شخصیت های منفی گیمینگ را با GLaDOS به پایان می‌بریم که یک شخصیت خیالی از سری بازی‌های پورتال و یک سیستم کامپیوتری هوشمند است که با دیالوگ‌های جذابش شناخته می‌شود. بدون تردید، حضور این ربات تک چشم ترسناک، نقش مهمی در جذابیت و مهیج شدن سفر خطیر شما در آزمایشگاه‌های Aperture دارد و نیات شوم او در پورتال اصلی و نسخه دوم این بازی، رعب انگیز و در عین حال مضحک بودند.

خیلی از گیمرها آرزو دارند که یک بار دیگر GLaDOS را به عنوان یکی از بهترین شخصیت منفی ها در دنیای بازی ببینند اما بعید است که این اتفاق دوباره رخ دهد. در هر صورت حضور او در پورتال 1 و بازگشت پرقدرت و مرگبارش در نسخه دوم بازی، تجربیاتی فراموش نشدنی را برای همه ما رقم زد.

جمع‌بندی

داستان بازی‌های ویدیویی به شدت به شخصیت‌های آنها وابسته است. معمولاً گیمرها ارتباط نزدیک و خاصی با قهرمان بازی حس می‌کنند؛ در نتیجه این شخصیت باید تأثیرگذار بود و کاربران بتوانند ارتباطی خوبی را با او برقرار کنند. اما شخصیت های شرور هم به اندازه قهرمان‌ها اهمیت داشته و در جذابیت بازی‌ها تأثیر دارند. در این مطلب با بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم آشنا شدید که خیلی از آنها به اندازه قهرمان بازی‌ها جذاب و تأثیرگذار هستند. امیدواریم که این مطلب برای شما جذاب بوده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین شخصیت های منفی بازی ها کدام شخصیت‌ها هستند؟

آلبرت وسکر، واس مونته نگرو، گلادوس، سفیروث، گنون و باوزر جزء بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم هستند.

با هوش‌ترین شخصیت های شرور بازی های ویدیویی کدام شخصیت‌ها هستند؟

گانتر اودیم، جونو، Kefka، فرانک فانتین، آلبرت وسکر و گلادوس جزء باهوش‌ترین شخصیت‌های خبیث بازی‌ها هستند.

آیا بازی وجود دارد که گیمرها در آن نقش شخصیت شرور را داشته باشند؟

بله بازی همه انسان‌ها را نابود کن! یکی از این بازی‌ها است که در آن شما به عنوان یک موجود بیگانه، به دنبال نابودی انسان‌ها و جمع آوری دی‌ان‌ای آنها هستید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین شخصیت های شرور دنیای گیم چیست؟ به نظر شما کدام شخصیت جذابیت بیشتری دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر