coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین هدفون های سونی ؛ راهنمای خرید هدفون‌ رو گوشی و ایرباد سونی

در این مطلب با فهرستی متنوع از بهترین هدفون های سونی آشنا می‌شوید؛ از جمله بهترین هدفون‌های این شرکت برای ورزشکاران، برای گوش‌های کوچک و غیره.

بهترین هدفون های سونی جزء محصولات پرطرفداری هستند که همه جا به چشم می‌خورند، از مترو و فرودگاه‌ها گرفته تا خیابان‌های شلوغ و باشگاه‌های ورزشی. نادیده گرفتن و چشم پوشی از این هدفون‌ها غیرممکن است چون ایربادها و هدفون‌های شرکت سونی از نظر عملکرد، قیمت و راحتی انتظارات کاربران را برآورده می‌کنند و به همین دلیل امروزه هم به اندازه 40 سال پیش محبوبیت دارند.

با توجه به محبوبیت این گروه از محصولات شرکت سونی، در ادامه مطلب با معرفی بهترین هدفون های سونی همراه شما هستیم و بهترین هدفون‌های این شرکت را از نظر امکانات، قیمت، نویز کنسلینگ و ویژگی‌های مختلف دیگر معرفی می‌کنیم. اگر شما هم تصمیم به خرید یک هدفون جدید از این برند دارید، در این مطلب با ما همراه باشید.

 


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین هدفون های سونی

هدفون‌های شرکت سونی کیفیت صدای بسیار خوب و تنوع زیادی دارند از جمله انواع مدل‌های رو گوشی، ایرباد، هدفون‌های بی‌سیم و غیره. همچنین این شرکت هدفون‌های باسیم و بی‌سیم زیادی دارد که مجهز به انواع امکانات مثل حذف نویز، پشتیبانی از کدک‌های صوتی پیشرفته، کیفیت ساخت بسیار خوب و سایر فناوری‌های روز هستند.

بهترین هدفون های سونی
بهترین هدفون های سونی

دلیل این پیشرفت چشمگیر سونی در عرصه تولید لوازم صوتی از جمله هدفون این است که این شرکت در این حوزه چندین دهه تجربه دارد. چه به دنبال بهترین هدفون های نویز کنسلینگ باشید و چه قصد خرید یکی از بهترین هندزفری های نویز کنسلینگ بلوتوثی را داشته باشید، قطعاً می‌توانید گزینه مورد نظرتان را از بین محصولات این برند انتخاب کنید.

هدفون‌هایی که در ادامه مطلب با آن آشنا می‌شوید از نظر کیفیت صدا، طراحی، امکانات، حذف نویز و قابلیت پردازش صدای فراگیر جزء بهترین مدل‌های موجود در بازار هستند.

1. Sony WH-1000XM4

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بسته
  • وزن: 253 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 4 هرتز تا 40 کیلوهرتز
  • درایورها: 40 میلی‌متری گنبدی شکل
  • ماندگاری شارژ: 30 ساعت

دلایل خرید: کیفیت صدای عالی، حذف نویز فعال قوی، امکانات هوشمند پیشرفته

دلایل اجتناب از خرید: ضدآب نبودن، وجود هدفون‌های جدیدتر سونی، محدود بودن به LDAC برای رزولوشن‌های بالاتر

راهنمای خرید بهترین هدفون های سونی را با WH-1000XM4 شروع می‌کنیم که نمادین‌ترین طراحی را بین محصولات این شرکت دارد. این هدفون سونی سال 2020 معرفی شد اما هنوز هم با در نظر گرفتن قابلیت حمل، راحتی استفاده و کیفیت صدا نسبت به قیمت بهترین هدفون سونی محسوب می‌شود.

مدل جدیدتر یعنی WH-1000XM5 از نظر حذف نویز قوی‌تر عمل می‌کند اما قیمت آن بسیار بیشتر است و به اندازه مدل قبلی قابل حمل نیست. این هدفون سونی از نظر امکانات هم بسیار غنی است. از جمله قابلیت‌های این مدل می‌توان به فناوری DSEE Extreme (برای افزایش کیفیت صدای موزیک‌های فشرده مثل استریم‌های اسپاتیفای)، جفت شدن چند نقطه‌ای برای جابجایی آسان بین دستگاه‌ها، پخش/توقف خودکار پس از برداشتن از روی گوش، سیستم صوتی 360 Reality سونی و پشتیبانی از LDAC برای حالت بی‌سیم اشاره کرد.

WH-1000XM4 قابلیت پشتیبانی از فناوری aptX را ندارد اما این ایراد چندان مهم نیست؛ به خصوص با توجه به اینکه معمولاً می‌توان این مدل را با تخفیف پیدا کرد. این هدفون جک 3.5 میلی‌متری هم دارد و صدای آن به قدری واضح است که ابزارهای موسیقی را به خوبی از هم تفکیک می‌کند.

ماندگاری شارژ 60 ساعته این هدفون چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد؛ اما با در نظر گرفتن کیفیت صدا، کیفیت ساخت و مجموعه امکانات، این مدل برای بیشتر کاربران بهترین هدست سونی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های انکر 2024

بهترین هدفون های سامسونگ 2024

2. Sony WF-C700N

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بسته
  • وزن: هر ایرباد 4.6 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز
  • درایورها: 5 میلی‌متری
  • ماندگاری شارژ: 7.5 ساعت (ایربادها) 15 ساعت در مجموع (با قاب شارژ) در صورت فعال بودن ANC

دلایل خرید: صدای فراگیر و با جزئیات، بسیار راحت و محکم، اپلیکیشن بسیار خوب با پشتیبانی از صدای 360 Reality

دلایل اجتناب از خرید: عدم پشتیبانی از LDAC، نداشتن قابلیت تشخیص پوشیدن برای متوقف کردن موزیک پس از برداشتن ایرباد از گوش

WF-C700N یکی از بهترین ایربادهای سونی و جایگزینی مقرون به صرفه‌تر برای WF-1000XM5 است و با در نظر گرفتن قابلیت‌ها، عملکرد و قیمت برای بیشتر مردم انتخاب بهتری محسوب می‌شود – به هیچ وجه از خرید این محصول پشیمان نخواهید شد.

این ایرباد سونی فقط از کدک‎های رزولوشن بالای AAC و SBC پشتیبانی می‌کند اما سونی تکنولوژی ارتقای کیفیت DSEE را به همراه پشتیبانی از صدای 360 Reality در این مدل پیاده‌سازی کرده که در پلتفرم‌هایی مثل تیدال و آمازون موزیک، فایل‌های صوتی با این کیفیت موجود هستند. نبود تکنولوژی‌هایی مثل LDAC یا قطع خودکار موزیک پس از برداشتن ایرباد از گوش، ارزش خرید این مدل را کاهش نمی‌دهد؛ چون این مدل نسبت به امکانات و کیفیت آن قیمت بسیار مناسبی دارد.

اپلیکیشن بسیار مفید Headphones Connect شرکت سونی هم نقش مهمی در عملکرد حذف نویز این ایرباد دارد چون امکان بهینه‌سازی فناوری کنترل صدای تطبیق‌پذیر را متناسب با آنچه که انجام می‌دهید فراهم می‌کند – در واقع این ایرباد به تدریج متوجه می‌شود که چطور از آن استفاده می‌کنید و تنظیمات لازم را متناسب با این موضوع انجام می‌دهد. مثلاً هنگام استفاده از حالت Ambient می‌توانید با انتخاب یک عدد از 1 تا 20 مشخص کنید که چقدر از صدای محیط به داخل ایرباد راه پیدا می‌کند. هنگام فعال بودن ANC هم فقط صداهای بسیار بلند به گوش شما می‌رسند تا کاملاً از لیست پخش خودتان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های شیائومی 2024

بهترین هدفون بی سیم تا 1 میلیون تومان

3. Sony WH-CH720N

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بسته
  • وزن: 192 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 7 هرتز تا 20 کیلوهرتز
  • درایورها: 30 میلی‌متری
  • ماندگاری شارژ: 35 ساعت در صورت فعال بودن ANC

دلایل خرید: صدای متعادل و با جزئیات، حذف نویز بسیار مؤثر، امکانات قوی نسبت به قیمت

دلایل اجتناب از خرید: ممکن است صدای این هدفون حالت بسته و خفه داشته باشد، ANC فرکانس‌های سطح پایین را عبور می‌دهد، طراحی پلاستیکی این مدل کمی ارزان به نظر می‌رسد.

معرفی بهترین هدفون های سونی را با مدل WH-CH720N ادامه می‌دهیم که طراحی رو گوشی دارد و صدایی با جزئیات و کاملاً متعادل تولید می‌کند. اگر به دنبال هدفونی هستید که جزئیات و ویژگی‌های صدا را همانطور که ضبط شده به گوش شما برساند، بعید است هدفونی با این قیمت پیدا کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای WH-CH720N، ماندگاری شارژ طولانی مدت آن است که در صورت فعال بودن ANC به 35 ساعت می‌رسد که نسبت به بعضی از هدفون‌های پرچمدار سونی بهتر است.

تکنولوژی حذف نویز فعال این هدفون توانایی کاهش صداهای اطراف را دارد تا موزیک یا پادکست‌ها را بهتر بشنوید اما چنین هدفونی، از نظر قدرت حذف نویز به اندازه مدل‌های گران قیمت‌تر قوی نیست.

WH-CH720N از نظر ساختار، کاملاً سبک و استفاده از آن بسیار راحت است. وزن 192 گرمی این مدل نسبت به هدفون‌های پرچمدار سونی (مثل XM4 که 253 گرم وزن دارد) کمتر است و با وجود اینکه پدهای آن به اندازه مدل‌های پرچمدار سونی زیاد نیست، باز هم این مدل به هیچ وجه گوش شما را اذیت نمی‌کند. کیفیت پلاستیک این هدفون نسبت به XM5 کمتر است که البته این ویژگی هم با توجه به قیمت این هدفون چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

زیر هر دو ایرباد این مدل، دکمه‌های فیزیکی قرار دارند؛ از جمله دکمه پاور روی ایرکاپ سمت چپ و دکمه‌های پخش/توقف/رد کردن موزیک و جابجایی بین حالت‌های ANC که روی ایرکاپ سمت راست قرار گرفته‌اند. قطعاً دکمه‌های لمسی از چنین دکمه‌های فیزیکی بهتر و پیشرفته‌تر به نظر می‌رسند اما عملکرد این دکمه‌ها هم کاملاً قوی و خوب است. در مجموع، اگر به دنبال ارزانترین هدفون سونی با امکانات ذکر شده هستید، WH-CH720N می‌تواند نظر شما را جلب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون بی سیم تا 2 میلیون تومان

بهترین هدفون بی سیم تا 3 میلیون تومان

4. Sony WF-1000XM5

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بسته
  • وزن: هر ایرباد 4.2 گرم
  • پاسخ فرکانسی: –
  • درایورها: داینامیک درایور ایکس 8.4 میلی‌متری
  • ماندگاری شارژ: 8 ساعت ایربادها و 24 ساعت در مجموع با قاب شارژ

دلایل خرید: صدای قوی و باکیفیت، بسیار راحت و محکم، ماندگاری شارژ خوب

دلایل اجتناب از خرید: قوی نبودن ANC، مشکلات اتصال و کنترل صدای رو گوشی

WF-1000XM5 جدیدترین و بهترین هندزفری سونی است و با اینکه 25 درصد کوچکتر و 20 درصد سبک‌تر از مدل XM4 شده، بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از جمله قابلیت‌ها – و تغییرات این مدل نسبت به نسل قبل – می‌توان به وجود سه میکروفون در هر ایرباد، دو میکروفون بازخورد، بلوتوث 5.3 و نسخه دوم پردازنده ادغام شده سونی اشاره کرد اما ماندگاری شارژ این مدل هم مثل سری قبل است. با سه دقیقه شارژ WF-1000XM5 هم می‌توانید یک ساعت از آن استفاده کنید.

این هدفون سونی قابلیت اتصال چند نقطه‌ای را برای دو دستگاه دارد و از کدک LDAC و کنترل صدای تطبیق‌پذیر هم پشتیبانی می‌کند. با خرید این مدل به سیستم پردازش صدای 24 بیت سونی و موتور ارتقای کیفیت لحظه‌ای DSEE Extreme هم دسترسی دارید که این محصول را از نظر امکانات تبدیل به یکی از بهترین ایربادهای سونی کرده‌اند.

همانطور که انتظار می‌رود این ایرباد از نظر عملکردی نسبت به WF-C700N بهتر است اما نمی‌توان گفت که این تفاوت عملکرد، نسبت به قیمت این مدل توجیه پذیر است. همچنین، حذف نویز این هدفون در حد محصولات رقیب با همین قیمت نیست و مثلاً نسبت به QuietComfort Earbuds II برند بوز ضعیف‌تر است.

این ایرباد سونی کیفیت صدای خوبی دارد و خیلی از کاربران طراحی آن را به XM4 ترجیح می‌دهند. همچنین، این مدل دارای چهار سری فوم پلی‌یورتان است که بسیار باکیفیت هستند و به محکم ماندن بادها در گوش کمک زیادی می‌کنند. در مجموع همانطور که اشاره شد، XM5 از نظر امکانات بهترین هدفون سونی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 بهترین هدفون بی سیم تا 4 میلیون تومان

بهترین هدفون های با سیم 2024

5. Sony LinkBuds S

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بسته
  • وزن: 4.8 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 کیلوهرتز
  • درایورها: 5 میلی‌متری
  • ماندگاری شارژ: 6 ساعت در صورت فعال بودن ANC، 9 ساعت در صورت غیرفعال بودن ANC و 2 بار شارژ با قاب

دلایل خرید: طراحی سبک، راحت و جمع و جور، صدای لذت بخش، اپلیکیشن کنترلی بسیار خوب

دلایل اجتناب از خرید: نداشتن ویژگی‌های خاص، می‌توانست صدایی قوی‌تر و پرحرارت‌تر داشته باشد.

اولین ایربادهای شرکت سونی به اندازه محصولات امروزی این شرکت کامل نبودند و مثلاً بعضی از کاربران برای محکم کردن اولین مدل‌های WF-1000XM در گوش چالش زیادی داشتند. خوشبختانه حالا شرایط تغییر کرده و مدل‌هایی مثل LinkBuds S طوری طراحی شده‌اند که حتی باد شدید هم آنها را تکان نمی‌دهد.

این ایرباد سونی هم با پردازنده V1 ساخته شده تا فناوری حذف نویز و پردازش صدا را با هم ترکیب کند و در این مدل از یک درایور داینامیک 5 میلی‌متری فول رنج استفاده شده که نسبت به درایورهای XM4 بسیار کوچکتر است. این طراحی خاص LinkBuds S باعث شده که این مدل برای گوش‌های کوچک بهترین هدست سونی باشد.

با وجود ابعاد کوچک LinkBuds S این ایرباد یک محصول کاملاً مجهز است و تنها قابلیت مهمی که در آن وجود ندارد، جفت شدن چند نقطه‌ای است. می‌توانید حذف نویز این ایرباد را با کنترل‌های لمسی روی هر ایرباد فعال یا غیرفعال کنید و گزینه صدای محیط هم 20 مرحله افزایش صدای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن را با استفاده از اپلیکیشن Headphone Connect کنترل کنید.

صدای این ایرباد قدرت و حرارت چشمگیری ندارد؛ هر چند همه فرکانس‌ها را با جزئیات مناسب پخش می‌کند. در مجموع اگر به دنبال یک ایرباد کوچک هستید، LinkBuds S می‌تواند برای شما بهترین هندزفری سونی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هندزفری های گردنی 2024

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024

6. Sony WH-1000XM5

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بسته
  • وزن: 250 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 کیلوهرتز
  • درایورها: 30 میلی‌متری
  • ماندگاری شارژ: حداکثر 30 ساعت

دلایل خرید: حذف نویز بسیار عالی، عملکرد صوتی فوق العاده، امکانات محیطی هوشمند

دلایل اجتناب از خرید: کمتر بودن قابلیت حمل نسبت به WH-1000XM4، قیمت بالاتر، عدم ارتقای چشمگیر کیفیت صدا نسبت به مدل قبل

راهنمای خرید بهترین هدفون های سونی را با WH-1000XM5 ادامه می‌دهیم که از نظر امکانات و صدا به 1000XM4 شباهت دارد اما از نظر طراحی خیر. در واقع، یکی از مهم‌ترین مزایای مدل قبلی، طراحی آن بود اما طراحی XM5 بزرگتر است (به غیر از درایورهای آن که 10 میلی‌متر کوچکتر شده‌اند) و تاشو نیست. در عین حال، این هدفون، از نظر تکنولوژی حذف نویز بهترین هدفون سونی محسوب می‌شود.

صدای این هدفون نسبت به نسل قبل ارتقای چشمگیری پیدا نکرده و ماندگاری شارژ آن هم 30 ساعت است. بعلاوه، قیمت 1000XM5 نسبت به قیمت‌های امروزی بازار، زیاد است اما همانطور که اشاره شد، خرید این هدفون برای کاربرانی که به دنبال تکنولوژی حذف نویز قوی هستند، کاملاً توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2024

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

7. Sony LinkBuds

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: باز (Open-ear)
  • وزن: هر ایر باد 3.9 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 کیلوهرتز
  • درایورها: 12 میلی‌متری حلقه‌ای
  • ماندگاری شارژ: 5.5 ساعت و با قاب شارژ 17.5 ساعت

دلایل خرید: صدای وسیع، کنترل‌های هوشمند، طراحی ظریف

دلایل اجتناب از خرید: بیس نه چندان قوی، عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم یا اتصال چند نقطه‌ای، نداشتن LDAC

LinkBuds یکی دیگر از بهترین هدفون های سونی است و بیشتر برای افرادی ساخته شده که نیاز دارند هنگام استفاده از ایرباد، صداهای اطراف را به خوبی بشنوند – مثلاً صدای سایر ماشین‌ها در جاده، صدای سگ‌ها در پارک یا صدای مربی در باشگاه.

قسمت حلقه‌ای این ایرباد در اصل یک درایور است که یک حفره وسط آن قرار گرفته و باعث می‌شود که حین شنیدن موزیک، از سایر اتفاقات و صداهای اطراف هم باخبر باشید. این طراحی خاص LinkBuds را تبدیل به یکی از بهترین هدفون های سونی برای ورزشکاران کرده است.

کیفیت صدای این ایرباد بسیار خوب است و سانداستیج بسیار وسیعی دارد. البته در چنین طراحی، پاسخ بیس و طنین فرکانس‌های پایین کمتر است. همچنین این ایرباد سونی تکنولوژی حذف نویز فعال ندارد اما در مجموع همانطور که اشاره شد، این ایرباد برای ورزش یا باشگاه انتخاب بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

بهترین کنسول های دستی 2024

8. Sony WH-CH520

بهترین هدفون های سونی

مشخصات

  • طراحی آکوستیک: بله
  • وزن: 137 گرم
  • پاسخ فرکانسی: 20 تا 20 کیلوهرتز
  • درایورها: 30 میلی‌متری
  • ماندگاری شارژ: تا 50 ساعت

دلایل خرید: صدای بسیار دوست داشتنی، اتصال بلوتوث چند نقطه‌ای، ماندگاری شارژ 50 ساعته

دلایل اجتناب از خرید: طراحی رو گوشی این هدفون مناسب همه نیست، ضعیف بودن تفکیک نویز پسیو و نداشتن جک 3.5 میلی‌متری

معرفی بهترین هدفون های سونی را با WH-CH520 به پایان می‌بریم که یک هدفون رو گوشی قوی با قیمت بسیار مناسب است؛ به خصوص با توجه به داشتن امکاناتی مثل فناوری تقویت صدای DSEE و اکولایزر قابل تنظیم در اپلیکیشن همراه سونی.

در صورت استفاده از تنظیمات اکولایزر Clear Bass سونی، هنگام رسیدن بلندی صدا به بیشتر از 40 درصد، سانداستیج این هدفون به میزان چشمگیری ارتقاء پیدا می‌کند. همچنین، WH-CH520 از صدای رزولوشن بالا یا حذف نویز فعال پشتیبانی نمی‌کند اما نسبت به قیمت آن ارزش خرید زیادی دارد چون به غیر از طراحی و رویه شیک، امکان اتصال چند نقطه‌ای را برای جابجایی راحت بین دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای WH-CH520 ماندگاری شارژ 50 ساعته آن است. در مجموع، اگر طراحی رو گوشی این هدفون که گوش‌ها را کاملاً نمی‌پوشاند و در بلند مدت باعث گرم شدن گوش نمی‌شود برای شما مناسب است، حتماً آن را به فهرست خریدتان اضافه کنید.

جمع‌بندی

وقتی صحبت از بهترین هدفون‌ها باشد، معمولاً سونی اولین برندی است که نام آن به ذهن می‌رسد. این شرکت از عصر واکمن در دهه 80 میلادی تا به امروز در زمینه تولید هدفون فعالیت داشته و دائماً محصولاتی جدید و مبتکرانه را به بازار عرضه کرده است. اما برای انتخاب یکی از بهترین هدفون های سونی طبق نیاز و خواسته‌های خودتان، اول باید تحقیقات لازم را انجام داده و یک پیش زمینه و آشنایی نسبی با تولیدات سونی در این حوزه داشته باشید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

جدیدترین هدفون سونی چه مدلی است؟

1000XM5، WH-CH520، WF-C700N، WH-CH720N جزء هدفون‌هایی هستند که در سال 2023 تولید شده‌اند.

بهترین هدفون سونی از نظر کیفیت صدا کدام مدل است؟

1000XM5 بهترین هدفون رو گوشی سونی است چون ویژگی‌هایی مثل ANC کارآمد، صدای قوی، کیفیت تماس بسیار خوب، ماندگاری شارژ طولانی و مجموعه امکانات پیشرفته را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هدفون‌های سونی بهتر هستند یا JBL؟

اگر راحتی، کیفیت صدای خوب برای تماس و صدای متوازن برای شما در اولویت قرار دارد، هدفون‌های سونی می‌توانند انتخاب بهتری باشند. اما اگر صدای بازتر، بیس قوی‌تر و تنظیمات اکولایزر قابل شخصی سازی برای شما در اولویت قرار داشته باشند، هدفون‌های JBL مناسب‌تر هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین هدفون های سونی چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر