;
coinex

گوگل لوگوی خود را تغییر داد

لوگوی قدیم و جدید گوگل در یک نگاه

در طول 17 سال گذشته، گوگل همواره دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است، از اضافه کردن محصولات جدید گرفته تا اضافه کردن ویژگی های جدید به محصولات گذشته شان و حتی بهبود رابط کاربری و نوع بازخورد بصری و احساسی آن ها. حال گوگل که چندی پیش با تغییرات عمده در ساختار سازمانی خود – آلفابت – همه را شگفت زده کرد، در طی شب گذشته باز هم شاهد تغییراتی در خود بود، البته این بار آن ها، لوگوی خود را هدف گرفته و آن را با طراحی جدیدی به همگان عرضه داشتند.

در نگاه اول شاید به سختی بتوان متوجه این تفاوت شد، زیرا در لوگوی جدید گوگل نیز، همان ترکیب کلمات و رنگ های آشنایی که طی این 17 سال از آن ها استفاده می شد، به کار رفته است، اما این بار فونتی که آن ها استفاده کرده اند، از خانواده sans-serif می باشد. شاید بتوان گفت که این تغییر در لوگوی گوگل، به آن حسِ مدرنیته و نشاط انگیزی بخشیده و روشن شدن رنگ های به کار رفته در آن نیز، احساس آرامش بیشتری به کاربران خواهد داد.

یکی از تغییراتی که در لوگوی گوگل مشهود می باشد، تغییر در نوشتار حرف جی کوچک (g) می باشد که در انیمیشن زیر به خوبی قابل مشاهده بوده و این امر نیز به لطف استفاده از فونت sans-serif می باشد. البته یکی دیگر از نکاتی که گوگل در لوگوی جدید خود به آن تاکید دارد حرف e است که در انتهای google به کار رفته است؛ تاکید آن ها بر این است که این حرف در این لوگو باید کمی کج نوشته شود (که این تاکید را با آوردن دستی که این حرف را کج می کند به کاربران خود نشان داده است).

یکی از تغییراتی که در لوگوی گوگل مشهود می باشد، تغییر در نوشتار حرف جی کوچک (g) می باشد که در انیمیشن زیر به خوبی قابل مشاهده بوده و این امر نیز به لطف استفاده از فونت sans-serif می باشد. البته یکی دیگر از نکاتی که گوگل در لوگوی جدید خود به آن تاکید دارد حرف e است که در انتهای google به کار رفته است؛ تاکید آن ها بر این است که این حرف در این لوگو باید کمی کج نوشته شود (که این تاکید را با آوردن دستی که این حرف را کج می کند به کاربران خود نشان داده است).  البته در همین راستا، گوگل تغییرات دیگری نیز به برخی از لوگو های دیگر خود داده است که از جمله آن ها می توان به دکمه میکروفون گوگل اشاره کرد – دکمه ای که کاربر توسط آن می تواند جستجو های خود را با صدا انجام دهد. در حال حاضر در ظاهر این دکمه، از همان رنگ بندی هایی که در لوگوی گوگل به کار رفته، استفاده شده است.

البته در همین راستا، گوگل تغییرات دیگری نیز به برخی از لوگو های دیگر خود داده است که از جمله آن ها می توان به دکمه میکروفون گوگل اشاره کرد – دکمه ای که کاربر توسط آن می تواند جستجو های خود را با صدا انجام دهد. در حال حاضر در ظاهر این دکمه، از همان رنگ بندی هایی که در لوگوی گوگل به کار رفته، استفاده شده است.

از جمله تغییرات دیگر، می توان به تغییر در لوگوی گوگل پلاس اشاره کرد.

از جمله تغییرات دیگر، می توان به تغییر در لوگوی گوگل پلاس اشاره کرد (در تصویر بالا شاهد تغییرات در لوگوی گوگل پلاس و گوگل سرچ هستید). ویدیوی انتشار یافته توسط گوگل را از دست ندهید، در این ویدیو می توانید نیم نگاهی به تمامی ویژگی ها و دستاوردهایی که گوگل در طی این 17 سال برای کاربرانش به ارمغان آورده است، داشته باشید.

.

.

منبع: theverge ، googleblog


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر