;
coinex

صدها کارمند استودیوهای Prime Video و MGM آمازون هم اخراج شدند

بعد از گوگل این بار شرکت آمازون قصد تعدیل نیرو دارد. این شرکت اعلام کرده صدها کارمند استودیوهای Prime Video و MGM را اخراج می‌کند.

شروع سال میلادی جدید با تغییرات مهمی همراه بود پس از گوگل این بار آمازون قصد تعدیل نیرو دارد. این شرکت اعلام کرده که صدها کارمند استودیوهای Prime Video و MGM را اخراج خواهد کرد. آمازون پیش‌تر نیز کارمندان قسمت‌های مختلف شرکت خود را اخراج کرده بود اما هنوز دلیل این کار را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: گوگل صدها کارمند خود را اخراج کرد؛ پایان کسب و کار واقعیت افزوده و دستیار صوتی

شرکت آمازون دست به تعدیل نیرو زد

بر اساس گزارش‌های ورایتی با توجه به ایمیل هاپکینر مدیر بخش سرگرمی آمازون خطاب به کارمندان خود اعلام کرده این شرکت «فرصت‌هایی را برای کاهش یا توقف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خاص شناسایی کرده است، درحالی‌که سرمایه‌گذاری‌اش روی ابتکارات حوزه محتوا را افزایش خواهد داد که بیشترین تأثیرگذاری را دارد.»

آمازون هنوز تعداد دقیق کارمندانی که قصد اخراج آنها را دارد، اعلام نکرده اما قرار است کارمندان آمریکایی تا پایان روز و کارمندان جهانی این شرکت تا پایان هفته از اخراج خود مطلع شوند. گرچه هاپکینر در بیانیه خود خداحافظی با کارمندان با استعداد این شرکت را امری دشوار اعلام کرده اما با این وجود انجام این تعدیل نیرو قطعی است.

همچنین آمازون اعلام کرده برای کارمندان اخراجی خود مزایایی از جمله هزینه جدایی را در نظر گرفته است. آمازون گرچه فعلا در حال تعدیل نیرو است اما گفته که سرمایه‌گذاری را در زمینه‌های «برنامه نویسی، بازاریابی و محصول» را قطع نخواهد کرد.

همانطور که گفته شده این اولین بار نیست که آمازون کارمندان خود را اخراج می‌کند اما نکته عجیب این است که دلیل این کار هنوز مشخص نیست اما هرچه که هست می‌تواند مرتبط با سرویس استریم Twitch‌ این شرکت باشد؛ چرا که تاکنون 35 درصد از نیروی کار این بخش اخراج شده‌اند.

گرچه آمازون در سال میلادی گذشته بیش از 18 هزار نفر از کارمندان خود در بخش‌های مختلف را اخراج کرده اما موفق شده رکورد فروش بی‌سابقه ای را نیز در سال 2023 برای خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اخراج کارمندان آمازون  چیست؟ این اقدام تا چه حد می‌تواند به هوش مصنوعی مرتبط باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر