;
coinex

کمپین دوستی با زمین ؛ کاهش آلودگی هوا و داشتن محیط زیستی پاک تر

کمپین دوستی با زمین ؛ کاهش آلودگی هوا و داشتن محیط زیستی پاک‌تر

کمپین دوستی با زمین از ۱۵ اسفند ماه یعنی روز درختکاری در ایران از سوی شرک چیلیوری و با حمایت انجمن سوخت‌های زیستی ایران به منظور کاهش آلودگی هوا آغاز شده و تا اولین روز بهار ادامه دارد.

در طول کمپین دوستی با زمین در شبکه‌های اجتماعی و مجله آنلاین چیلیوری پلاس محتواهای کاربردی و آموزشی برای حفظ زمینی سالم‌تر و زیباتر دیده می‌شود؛ اما این تمام ماجرا نیست. چیلیوری با حمایت از «انجمن سوخت‌های زیستی ایران» در طول این کمپین ۵٪ از فروش خود را به برنامه‌ها و پروژه‌های این انجمن اختصاص می‌دهد.

این روزها هیچ شهروند تهرانی دیده نمی‌شود که با معضل آلودگی هوا آشنا نباشد. علاوه بر اینکه وضعیت به خصوص در سال ۹۴ به شدت مشهود و قابل رویت بوده است، آمارها هم اعداد و ارقامی نشان می‌دهند که در مقایسه با استانداردهای جهانی ترسناک و حتی غم‌انگیز به نظر می‌رسند.

آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی تهران و چندین شهر دیگر ایران تبدیل شده‌ است. آمارها نشان می‌دهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران، شمار بیماران تنفسی تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. بیشترین عامل مرتبط با تشدید بیماری‌های سیستم قلبی، عروقی و ریوی، افزایش آلاینده‌های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است، به طوری که آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده‌است.

علیرغم اینکه برای برطرف‌کردن معضلی در این وسعت سازمان‌ها و نهادهای بزرگ دولتی و امور شهری نیز برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و مفصلی را پیش می‌برند، اما در این میان نقش سازمان‌های خصوصی و غیردولتی را نمی‌توان نادیده گرفت.

شرکت چیلیوری که در کسب‌وکارهای آنلاین ایران نقشی متفاوت و به‌روز را ایفا می‌کند، با توجه به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کسب‌وکارهای آنلاین که فروش خدمات به صورت آنلاین و کمک‌کننده در راستای کاهش ترافیک شهری است، مسئولیتی اجتماعی را برای خود تعریف کرده تا قدمی مثبت در جهت کاهش آلودگی هوا تحت عنوان کمپین دوستی با زمین بردارد.

گفتنی است «انجمن سوخت‌های زیستی ایران» یک انجمن تخصصی در زمینه‌ سوخت‌های زیستی است که در جهت استفاده از سوخت‌های زیستی مانند گازوئیل زیستی و اتانول زیستی و به طور کلی متنوع‌کردن سبد انرژی کشور در بخش حمل و نقل تلاش می‌کند.

کمپین دوستی با زمین ساده و صمیمی برای تمام مخاطبان چیلیوری است به این منظور که حتی برای ذره‌ای آن‌ها را متوجه سهم‌شان در کاهش آلودگی هوا، زمینی سبزتر و اکوسیستمی سالم‌تر برای زندگی کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.chilivery.com مراجعه کنند.

.

.


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر