;
coinex

معرفی بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 با قیمت کمتر از 120 میلیون تومان

برای خرید یک اتومبیل مناسب در کشورهای با اقتصاد آزاد، لزوما نباید مبلغ هنگفتی را هزینه نمود. در این نوشته به معرفی و بررسی ۲۵ نمونه از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 در جهان خواهیم پرداخت.


خودروی ارزان قیمت یا اقتصادی به اتومبیلی اطلاق شده که با پرداخت مبلغی متناسب با درآمد میانگین افراد یک کشور، امکانات و توانایی‌هایی قابل قبول در در اختیار خریداران قرار دهد. بر خلاف ایران که برای تهیه یک اتومبیل مناسب نیاز به هزینه کردن بخشی از میراث خانوادگی است، در بازار اتومبیل جهان خودروهایی بسیار مناسب وجود داشته که با توجه به درآمد سرانه خانواده‌ها، در دسترس گستره وسیعی از مشتریان قرار می‌گیرد.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هرچند بر اساس آمار و اطلاعات نشریات ایالات متحده، میانگین قیمت خودروی جدید بالا رفته و به ۳۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۳ میلیون تومان با احتساب ارز ۴.۶۵۰ تومانی در این لحظه) رسیده، اما هنوز هم می‌توان اتومبیل‌هایی با قیمت کمتر از ۲۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۸ میلیون تومان با احتساب ارز ۴.۷۰۰ تومانی در این لحظه) خریداری کرد که هم ظاهر جذابی داشته و هم از امکانات و تجهیزات استاندارد و به‌روزی برخوردار باشد. در ادامه سلسه مقالات بهترین خودروهای 2018 ، به معرفی نمونه‌هایی از بهترین خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی جهان در سال 2018 میلادی خواهیم پرداخت.

در فهرست بهترین خودروهای ارزان قیمت دنیا در سال 2018 که توسط مجله Autotrader منتشر شده، نمونه‌ها بر اساس تجهیزات مشخصات فنی و مصرف سوخت، امکانات ایمنی و کمکی رانندگی در تیپ پایه، تجربه رانندگی، افت قیمت در هنگام فروش و برآورد کلی بررسی شده و شامل اتومبیل هایی اقتصادی در کلاس‌های مختلف بدنه مانند هاچ بک، استیشن، کراس اوور و شاسی بلند می‌گردد تا بتواند نیازهای مختلف خانواده‌ها را برطرف نماید. این خودروها عبارتند از:

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

بیوک انکور (Buick Encore)

بیوک انکور یکی از اولین نمونه‌ها در کلاس بدنه خودروهای کراس اوور سایز فوق کوچک لوکس است که هنوز هم توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین اتومبیل‌های ارزان قیمت 2018 را دارد. با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۴.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۴ میلیون تومان﴾ این خودرو امکاناتی مانند نمونه‌های فهرست زیر را در اختیار شما خواهد گذاشت:
• استارت خودرو بدون نیاز به کلید (کی لس – Keyless)
• اشتراک اینترنت در داخل کابین (Wi-Fi)
• صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی رنگی
• پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای 2018 از نگاه مجله Car and Driver

مشخصات فنی

بیوک انکور 2018 در پایین‌ترین تیپ از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر سود برده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۳۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود ۱۴۸ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۰۰ نیوتون متر﴾ را دارد. با مصرف سوختی برابر با ۱۰.۲ لیتر در مسیرهای شهری، ۷.۱ لیتر در بزرگراه و ۸.۴ لیتر به صورت میانگین، این شاسی بلند کوچک آمریکایی در جمع بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 قرار می‌گیرد.

بیوک انکور محصولیست از شرکت جنرال موتورز. این شرکت در حال حاضر یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید خودرو در جهان بوده و بسیاری از برندهای محرح جهان، تحت مالکیت این شرکت قرار دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به اوپل (Opel) و واکسهال (Vauxhall) نیز اشاره کرد. این خودرو در بازارهای اروپایی با نام اوپل موکا (Opel Mokka) یا واکسهال موکا نیز به فروش رسیده و قرار است که به همراه سایر مدل‌های برند اوپل مانند کورسا، آسترا و اینسیگنیا وارد بازار ایران شده و یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای استاندارد جهان با قیمت نجومی به مشتریان فروخته شود!

بیشتر بخوانید: ورود دوباره خودروهای محبوب اوپل کورسا و آسترا به ایران

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

شورولت کلرادو (Chevrolet Colorado)

با توجه به محدودیت انتخاب وانت بارها در بازار ایران به نمونه‌هایی مانند نیسان آبی، پیکان وانت، وانت مزدا و به تازگی ابداعاتی عجیب مانند وانت پراید و L۹۰ و نمونه‌هایی مشابه و قیمت نجومی اتومبیل‌هایی مانند تویوتا هایلوکس و فولکس واگن آماروک، تفکر درستی از این اتومبیل‌های کاربردی در کشور وجود ندارد. اما در بازارهای جهانی خودروهایی بسیار با کیفیت و با امکانات اتومبیل‌های لوکس ایران وجود داشته که با قیمتی پایین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شورولت کلرادو یکی از این نمونه‌ها بوده که با قرار گرفتن در رده وانت‌بارهای سایز متوسط، مناسب برای کاربری‌های سبک و افرادی که نیاز به نمونه‌هایی غول پیکر مانند شورولت سیلورادو ﴿Silverado﴾ ندارند، طراحی و ساخته شده است. این خودرو به همراه همزاد خود در شرکت جمس با نام کنیون ﴿GMC Canyon﴾ یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 با مبلغ پایه‌ای در حدود ۲۱.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۹۷ میلیون تومان﴾ به حساب می‌آید.

با توجه با ماهیت و نحوه استفاده شورولت کلرادو 2018 ، امکانات و تجهیزات خاصی نسبت به نمونه‌های موجود در بازار در آن تعبیه نشده ولی برای درک امکانات یک وانت استاندارد و ارزان قیمت در بازارهای جهانی می‌توان اشاره کرد که این خودرو از ابزارهایی مانند صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، پخش موسیقی از طریق فناوری بلوتوث از روی گوشی‌های تلفن همراه و پشتیبانی سیستم چند رسانه‌ای از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto سود می‌برد.

مشخصات فنی

شورولت کلرادو تیپ پایه، یک خودرو دیفرانسیل عقب بوده که از موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۹۱ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۵۹ نیوتون متر﴾ نیرو می‌گیرد. مصرف سوخت نیز برابر با ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۹ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۱۰.۷ لیتر یه صورت میانگین بوده که برای یک وانت ۱.۸ تنی رقمی قابل قبول است.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

شورولت کروز (Chevrolet Cruze)

این خودرو به تازگی وارد نسل جدید خود شده و علاوه بر قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 یک نمونه سدان کوچک بسیار مناسب نیز به حساب می‌‌آید. ظاهر زیبا و اسپرت و قیمت پایه بسیار پایین ۱۸.۰۰۰ دلاری ﴿معادل ۸۵ میلیون تومان﴾ از خصوصیات اصلی این اتومبیل به شمار می‌آیند. با وجود قیمت پایین، فهرست تجهیزات و امکانات موجود در این خودرو شامل مواردی مانند صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto ، استفاده از سیستم اطلاعاتی سرگرمی ﴿Infotainment) اختصاصی شورولت با نام MyLink هستند.

مشخصات فنی

شورولت کروز در تیپ پایه از موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۵۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۷۷ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۴۰ نیوتون متر﴾ را دارد که توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد. با مصرف سوختی در حدود ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۶.۲ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۷.۴ لیتر به صورت میانگین، علاوه بر قیمت پایین، شورولت کروز 2018 یک خودروی کم‌مصرف نیز به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین شورولت کورت‌های تاریخ

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

شورولت اسپارک (Chevrolet Spark)

اسپارک یک هاچ بک فوق کوچک شهری بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۴.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۶۵ میلیون تومان﴾ یکی از ارزانترین خودروهای بازار نیز به حساب می‌آید. برخلاف بیشتر نمونه‌های فوق کوچک شهری فعلی، شورولت اسپارک تجربه سواری لذت بخشی را در اختیار راننده قرار داده و از ظاهری جذاب و اسپرت نیز سود می‌برد.

هرچند از مدل پایه این خودرو نمی‌توان انتظار امکانات رفاهی زیادی را داشت، اما وجود تجهیزاتی مانند صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto ، استفاده از سیستم اطلاعاتی سرگرمی ﴿Infotainment) اختصاصی شورولت با نام MyLink شورولت اسپارک 2018 را به یک نمونه استاندارد تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی

تیپ پایه شورولت اسپارک از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی ﴿بدون استفاده از سیستم توربوشارژر﴾ سود برده که نیرویی اندک اما قابل قبول برای یک خودرو کوچک شهری و در حدود ۹۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۹۴ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۲۷ نیوتون متر﴾ را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مصرف سوخت نیز مطابق انتظار بسیار پایین و برابر با ۸.۱ لیتر در مسیرهای شهری، ۶ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۷.۱ لیتر به صورت میانگین است.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

فورد فیوژن (Ford Fusion)

فورد فیوژن 2018 به عنوان یک نمونه خاص در بین خودروهای ارزان قیمت کلاس بدنه سدان سایز متوسط شناخته می‌شود. قیمت پایین در کنار امکانات بالا از خصوصیان بارز این خودرو به حساب می‌آیند. ظاهر زیبا در کنار کیفیت بالای ساخت کابین و مواد اولیه مرغوب نیز از دیگر خصوصیات فورد فیوژن 2018 هستند.

با وجود رقم پرداختی پایین‌تر نسبت به رقبایی مانند کیا اپتیما، تویوتا کمری و مزدا ۳ ﴿که همگی در ایران در جمع خودروهای لوکس با قیمت بیشتر از ۲۵۰ میلیون تومان قرار می‌گیرند﴾، تمامی امکانات ضروری مانند اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث، صفحه نمایش مرکزی ۴.۲ اینچی و گیربکس اتوماتیک در تیپ پایه با قیمت ۲۳.۰۰۰ دلاری ﴿معادل ۱۰۸ میلیون تومان﴾ وجود دارند.

مشخصات فنی

فورد فیوژن 2018 تیپ پایه به موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مجهز شده که نیرویی برابر با ۱۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۷۵ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۳۷ نیوتون متر﴾ را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌نماید. مصرف سوخت نیز برابر با ۱۱.۲ لیتر در شهر، ۷.۴ لیتر در بزرگراه و ۹.۴ به صورت میانگین بوده که در کنار مصرف پایین عملکرد حرکتی مناسب و شتاب اولیه در حدود 8 ثانیه را برای آن رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: توربوشارژر (Turbocharger) چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هوندا سیویک (Honda Civic)

هوندا سیویک 2018 نیز یکی دیگر از نمونه‌های جذابی بوده که در مدل پایه، جایگاهی را در بین بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 به خود اختصاص می‌دهد. این خودرو بهترین اتومبیل کوچک شهری موجود در بازار ایالات متحده بوده که با قیمتی در حدود ۲۰.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۹۵ میلیون تومان﴾ در گونه سدان و ۲۱.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۰۰ میلیون تومان﴾ در مدل هاچ بک و کوپه به فروش می‌رسد.

طراحی ظاهری مدرن و تهاجمی، کابین مجهز و بزرگ، مصرف سوخت پایین و گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار مناسب از ویژگی‌های اصلی هوندا سیویک بوده و امکانات مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نسل جدید ﴿Climate Control﴾، دوربین کمکی دنده عقب با چندین زاویه مختلف حتی در مدل‌های پایه این خودرو نصب شده و آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای ارزان قیمت 2018 تبدیل کرده‌اند.

با پرداخت اندکی ما به‌ تفاوت و خرید تیپ EX و با وجود اضافه شدن تجهیزاتی مانند سانروف الکتریکی، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی و سیستم کمکی رانندگی نمایش نقاط کور ﴿Blind Spot Monitoring System﴾، این خودرو هنوز با قرار گرفتن در بازه قیمتی کمتر از ۲۵.۰۰۰ دلار، یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هوندا سیویک Type-R مدل 2017

مشخصات فنی

هوندا سیویک تیپ LX از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۵۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۳۸ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۸۷ نیوتون متر﴾ را داشته و با مصرف سوختی در حدود ۸.۴ لیتر در شهر، ۵.۹ لیتر در بزرگراه و ۷.۴ به صورت میانگین یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای اقتصادی نیز به حساب می‌آید. هوندا سیویک قرار است که پس از چندین سال دوری به بازار ایران بازگشته و به عنوان یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 با مبلغی نزدیک به ۲۲۰ میلیون تومان ﴿نزدیک به ۴۷.۰۰۰ دلار﴾ از دسترس اقشار متوسط جامعه خارج گردد!

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هوندا فیت (Honda Fit)

هوندا فیت هرچند یک خودروی هاچ بک فوق کوچک (Sub Compact Hatchback) بوده، ولی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نمونه‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. با استفاده از تکنولوژی خاص صندلی‌های هوندا با عنوان Magic Seat، فیت فضایی بسیار فراتر از انتظار را در اختیار گذاشته و قابلیت جابجایی اشیائی با ابعاد بزرگ را در کابین به ظاهر کوچک خود می‌دهد.

قیمت پایه هوندا فیت 2018 رقمی در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۸۰ میلیون تومان﴾ بوده که با انتخاب بالاترین تیپ و سطح تجهیزات هم فراتر از ۲۲.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۰۳ میلیون تومان﴾ نرفته و در تمامی‌ مدل‌ها در جمع بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 قرار می‌گیرد. از امکانات موجود در این خودروی هاچ بک کوچک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• پوشش چرمی‌ صندلی‌ها
• صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرم‌کن
• سانروف الکتریکی
• سیستم کنترل سرعت تطبیقی ﴿Adaptive Cruise Control)
• ترمز کمکی اضطراری خودکار

مشخصات فنی

هوندا فیت 2018 از یک موتور ۴ سیلندر کوچک ۱.۵ لیتری استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۲۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۱۳ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۵۳ نیوتون متر﴾ را دارد. عملکرد این خودرو نیز قابل قبول بوده و فیت به زمانی در حدود ۸.۵ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۱۸ مایل در ساعت ﴿معادل ۱۹۶ کیلومتر در ساعت﴾ را دارد. مصرف سوخت نیز پایین و برابر با ۸.۱ لیتر در شهر، ۶.۵ لیتر در بزرگراه و ۷.۶ لیتر در سیکل ترکیبی است.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هوندا HR-V

این شاسی بلند که جایگزینی اقتصادی‌تر برای مدل CR-V به حساب می‌آید، با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۱.۰۰۰ دلار ﴿در حدود ۱۰۰ میلیون تومان فعلی﴾ یک کراس اوور کوچک در جمع بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 است. از لحاظ امکانات، هوندا HR-V نمونه‌ای مجهز بوده و با تکیه بر خدمات و رانندگی قابل قبول این شرکت ژاپنی، از تجهیزاتی مانند سیستم صوتی با قدرت خروجی ۱۶۰ وات و ۴ بلندگوی مجزا، صفحه نمایش ۵ اینچی رنگی لمسی، بلوتوث و ورود به خودرو بدون نیاز به کلید سود می‌برد.

هرچند مدل پایه نمونه‌ای مجهز به جعبه دنده ۶ سرعته دستی و سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بوده، اما با پرداخت مبلغی در حدود ۳.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۴ میلیون تومان﴾ قابلیت تجهیز به این دو ویژگی کلیدی خودروهای شاسی بلند را خواهد داشت که باز هم در جمع خودروهای اقتصادی دنیا با قیمت کمتر از 120 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هوندا HR-V

مشخصات فنی

تیپ پایه هوندا HR-V از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۴۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۷ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۷۲ نیوتون متر﴾ را داشته که هرچند با معیارهای امروزی ﴿در بازارهای جهانی نه ایران که خانواده سمند با قدرت در حدود 140 اسب بخار لقب اتومبیل قدرتمند را دارد﴾ یک نمونه نسبتا ضعیف به شمار می‌آید، اما در شهرها و مسیرهای میان رده، عملکردی قابل قبول را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

با استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی، هوندا HR-V مصرف سوختی در حدود ۹.۴ لیتر در مسیرهای شهری، ۷.۱ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۸.۴ لیتر به صورت میانگین دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هوندا CR-V

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هیوندای النترا (Hyundai Elantra)

هیوندای النترا نیز که به تازگی و با طراحی جدید راهی بازارهای جهانی شده، با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۸.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۸۵ میلیون تومان﴾ یکی از بهترین خودروهای کوچک شهری به حساب می‌آید. از ویژگی‌هایی که توانسته این اتومبیل کره‌ای را در لیست بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 قرار دهد می‌توان به ظاهر زیبا، کابین نسبتا مجهز و باکیفیت قابل قبول و همچنین گارانتی اغوا کننده ۵ ساله یا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر خودرو و ۱۶۰.۰۰۰ کیلومتری یا ۱۰ ساله موتور اشاره نمود.

با مبلغ درنظر گرفته برای قرار گرفتن در این لیست، می‌توان تیپ مجهز لیمیتد ﴿Limited﴾ گونه سدان و یا هاچ بک اسپرت مدل GT را خریداری کرد که از امکاناتی مانند پوشش‌های چرمی برای صندلی‌ها و ابزار و ادوات داخلی، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی رنگی، صفحه پشت آمپر ۴.۲ اینچی رنگی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی، رینگ‌های آلیاژی، سیستم نمایش نقاط کور، هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی و بسیاری دیگر از امکانات مدرن کمکی رانندگی سود می‌برد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا 2018

مشخصات فنی

تیپ پایه هیوندای النترا 2018 از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۷۹ نیوتون متر﴾ استفاده می‌کند که مصرفی در حدود ۹ لیتر در شهر، ۶.۵ لیتر در بزرگراه و ۸.۱ لیتر به صورت میانگین دارد. از دیگر پیشرانه‌های موجود می‌توان به موتورهای ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۲۸ اسب بخار، ۱.۶ توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ۲.۰ لیتری GT با قدرت ۱۶۱ اسب بخار اشاره کرد. این خودروی ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی در حال حاضر به رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان ﴿معادل ۴۲.۵۰۰ دلار﴾ یک اتومبیل لوکس در ایران به حساب می‌آید.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هیوندای آیونیک ﴿Hyundai Ioniq)

آیونیک، پاسخ هیوندای به خودروی هیبریدی ژاپنی تویوتا پریوس (Prius) بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۸ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این خودرو ظاهری نسبتا مشابه با زبان طراحی پریوس داشته و با مصرف سوخت بسیار پایین و خدمات پس از فروش بسیار جذاب این شرکت کره‌ای و بهره‌گیری از امکاناتی مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی، باله عقبی ﴿Spoiler﴾، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، بلوتوث، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و گرم‌کن برای صندلی‌های جلو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

موتور استفاده شده در هیوندای آیونیک یک نمونه هیبریدی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بوده که توانایی تولید نیرویی نزدیک به ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۰۹ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۴۸ نیوتون متر﴾ را دارد. مصرف سوخت این پیشرانه از بزرگ‌ترین نقاط قوت هیوندای آیونیک بوده و با رقمی در حدود ۴.۴ لیتر به صورت میانگین، یکی از کم‌مصرف‌ترین نمونه‌های حاضر در فهرست بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: فهرست کامل محصولات سال 2018 هیوندای

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

هیوندای توسان (Hyundai Tucson)

کراس اوور کوچک و محبوب هیوندای با تکیه بر پشتیبانی طولانی مدت این شرکت و استفاده از امکاناتی مانند رینگ‌های آلیاژی، سیستم صوتی قدرتمند، چراغ‌های جلویی اتوماتیک، صفحه نمایش مرکزی ۵ اینچی رنگی و بلوتوث در تیپ پایه، با قیمتی در حدود ۲۳.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۰ میلیون تومان﴾ جایگاهی را در این فهرست به خود اختصاص می‌دهد.
از سایر امکانات موجود در هیوندای توسان تیپ SE می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های زیر اشاره نمود:
• فرمان تلسکوپی
• پورت USB
• اتصال به گجت iPod برای پخش موسیقی‌‌های آرشیو صوتی کوپرتینو

مشخصات فنی

تیپ پایه SE از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۵۱ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۰۵ نیوتون متر﴾ سود برده که از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد. مصرف سوخت این نمونه نیز برابر با ۱۰.۲ لیتر در مسیرهای شهری، ۷.۸ لیتر در بزرگراه و ۹ لیتر به صورت میانگین است. شتاب اولیه نیز قابل قبول بوده و این خودرو در ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعتی در حدود ۱۲۹ مایل در ساعت (معادل ۲۰۷ کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

هیوندای توسان نیز با وجود قرار گرفتن در جمع بهترین خودروهای ازران قیمت 2018 با برچسب قیمت ۲۷۰ میلیون تومان ﴿معادل ۵۷.۵۰۰ دلار﴾ یک شاسی بلند گران‌قیمت و لوکس در بازار ایران به شمار می‌آید. هیوندای توسان در گونه FC قابلیت استفاده از یک موتور الکتریکی هیدروژنی را داشته که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۳۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۲۱ پاوند بر فوت ﴿معادل ۳۰۰ نیوتون متر﴾ را دارد. این نمونه مانند اکثر خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست گرانقیمت بوده و با رقمی بیشتر از ۵۰.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۲۳۵ میلیون تومان﴾ به صورت اقساط طویل المدت و بدون هیچگونه سود و بهره فروخته می‌شود.

بیتشر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هیوندای توسان 2017

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

جیپ کمپاس ﴿Jeep Compass)

هرچند نسل‌های قبلی این خودرو از لحاظ تجربه رانندگی و هزینه‌های نگهداری امتیازاتی کمتر از متوسط را به خود اختصاص می‌داد، اما نسل جدید جیپ کمپاس، پیشرفت بسیاری نموده و با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۲.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۰۳ میلیون تومان﴾ در مدل دستی و ۲۳.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۰ میلیون تومان﴾ در گونه اتوماتیک با ظاهر قدرتمند و برگرفته مدل جیپ چروکی ﴿Cherokee)، جایگاهی را در جمع بهترین خودروهای اقتصادی سال 2018 به خود اختصاص می‌دهد.

از تجهیزات استاندارد این خودروی شاسی بلند کوچک می‌توان به مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع، صفحه نمایش ۵ اینچی رنگی مرکزی، بلوتوث، USB و سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگوی مجزا اشاره نمود.

مشخصات فنی

جیپ کمپاس در تیپ پایه Sport از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۷۵ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۳۷ نیوتون متر) استفاده کرده که رقمی قابل قبول به حساب می‌آید. مصرف سوخت در این مدل نیز برابر با ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۷.۴ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین است.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

جیپ رنه‌گید (Jeep Renegade)

هرچند بسیاری از متعصبین، اطلاق نام افسانه‌ای رنه‌گید به یک خودروی کراس اوور فوق کوچک را امری نادرست می‌دانند؛ اما بدون شک این خودرو یک نمونه مقرون به صرفه با طراحی بدنه جذاب و سواری لذت بخش است. جیپ رنه‌گید 2018 با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۹.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۹۲ میلیون تومان﴾ یکی از ارزانترین کراس اوورهای موجود در بازار است.

اما مدل پایه این خودرو حتی از امکاناتی مانند جعبه دنده اتوماتیک و ایرکاندیشن نیز بی‌بهره بوده؛ ولی می‌توان با پرداخت اندکی بیشتر و خرید تیپ Latitude با قیمت ۲۴.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۵ میلیون تومان﴾ به تجهیزاتی مانند نمونه‌های زیر دست یافت:
• جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک مدرن
• رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی
• باله عقبی
• سیستم اینفوتینمنت UConnect مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی
• سیستم صوتی با ۶ بلندگو و قابلیت پخش موسیقی از طریق بلوتوث
• سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
• ورود و استارت بدون نیاز به کلید

مشخصات فنی

جیپ رنه‌گید 2018 از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری مشابه با کمپاس استفاده کرده که نیرویی برابر با ۱۸۰ اسب بخار و ۱۷۵ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۳۷ نیوتون متر﴾ تولید می‌کند. مصرف سوخت نیز برابر با ۱۱.۲ لیتر در شهری، ۸.۱ در بزرگراه و ۹.۸ لیتر به صورت میانگین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اصطلاح رودستر (Roadster) به کدامیک از انواع خودرو اطلاق می‌گردد؟

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

کیا اپتیما (Kia Optima)

اپتیما که مانند ایران در بازارهای جهانی نیز یکی از سدان‌های سایز متوسط محبوب، زیبا و جادار به حساب می‌آید، بر خلاف قیمت ۲۸۰ میلیون تومانی ﴿معادل ۵۹.۵۰۰ دلار﴾ در بازار ایران، با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۳.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۰ میلیون تومان﴾ یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت جهان در سال 2018 به حساب می‌آید. علاوه بر این، گارانتی طولانی مدت ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتری یا ۵ ساله نیز جذابیت این خودرو را بیش از پیش خواهد کرد.

از تجهیزات موجود در کیا اپتیما LX می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto، سیستم‌های کمکی رانندگی مدرن مانند نمایش نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی در کنار تجهیزات استاندارد موجود در سایر مدل‌های این خودروساز مانند کیفیت ساخت بالای کابین و پوشش‌های مرغوب صندلی‌ها اشاره کرد.

مشخصات فنی

کیا اپتیما LX از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی سود برده که نیرویی در حدود ۱۸۵ اسب بخار و حداکثر گشتاوری ۱۷۸ پاوند بر فوتی ﴿معادل ۲۴۱ نیوتون متری﴾ را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک خود به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. مصرف سوخت این مدل نیز در حدود ۹.۴ لیتر در مسیرهای شهری، ۶.۵ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۸.۱ لیتر به صورت میانگین بوده که رقمی قابل قبول برای یک سدان سایز متوسط خانوادگی با قیمت پایین در جهان به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی کیا اپتیما

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

کیا سول (Kia Soul)

به نظر بسیاری از منتقدان، کیا سول یکی از نمونه‌های قابل توجه در بین خودروهای کوچک موجود در بازار است. بزرگ‌ترین دلیل رقم پایه در حدود ۱۷.۰۰۰ دلاری ﴿معادل ۸۰ میلیون تومانی﴾ این خودرو بوده که آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین نمونه‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند. از دیگر نقاط متمایز سول می‌توان به فرم طراحی ظاهری با سقف بلند و فضای داخلی زیاد اشاره کرد که آن را در جایگاهی متفاوت از سایر رقبا قرار می‌دهد.

این خودرو حتی در بالاترین تیپ نیز قیمتی در حدود ۲۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۳ میلیون تومان) داشته و امکاناتی بسیار متنوع و مدرن مانند صفحه نمایش رنگی لمسی ۸ اینچی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، پشتیبانی از فرامین صوتی برای کنترل سیستم چند رسانه‌ای و پشت آمپر سوپر ویژن ۴.۳ اینچی LCD را در کنار سیستم‌های کمکی رانندگی مانند هشدار برخورد از جلو ﴿Forward Collision Warning)، هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی، نمایش نقاط کور و سیستم هشدار خروج مسیر حرکت از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)  برای راننده فراهم می‌کند.

مشخصات فنی

هرچند کیا سول قابلیت استفاده از موتور الکتریکی را دارد، اما نسخه ای وی (EV) این خودرو مشابه با سایر خودروهای برقی با قیمتی بسیار بالاتر و در حدود ۳۳.۰۰۰ دلار ﴿در حدود ۱۵۵ میلیون تومان﴾ به فروش می‌رسد. قدرتمندترین موتور بنزینی سول یک نمونه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو بوده که با قدرت ۲۰۱ اسب بخار، گشتاور ۱۹۵ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۶۵ نیوتون متر﴾، شتاب اولیه ۶.۵ ثانیه و مصرف سوخت ۹ لیتر در شهر، ۷.۶ در بزرگراه و ۸.۴ به صورت میانگین، عملکردی بسیار مناسب را با توجه به بازه قیمتی از خود به نمایش می‌گذارد.

کیا سول نیز در ایران موجود بوده ولی با استفاده از موتور نسبتا ضعیف ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ظاهر نا متعارف و قیمت بالای ۱۶۰ میلیون تومانی نمونه‌های کارکرده، یک اتومبیل شکست خوره به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی کیا سول ای وی (EV) مدل 2018

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

مزدا ۳

مزدا ۳ یا زوم زوم ﴿Zoom Zoom﴾ نیز یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۹.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۸۹ میلیون تومان﴾ در گونه سدان و ۲۰.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۹۴ میلیون تومان﴾ در کلاس هاچ بک در جهان به فروش می‌رسد. هر دو کلاس این خودرو حتی در صورت تجهیز به فهرست قابل قبولی از تجهیزات سفارشی نیز مبلغ پایینی داشته و در جمع بهترین خودروهای ازران قیمت 2018 قرار می‌گیرند. از تجهیزات موجود در مزدا ۳ می‌توان به مواردی مانند نمونه‌های فهرست زیر اشاره نمود:

• چراغ‌های مجهز به لامپ‌ها LED
• ترمز کمکی اضطراری خودکار در سرعت‌های پایین
• رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت آلیاژی
• برف پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران
• گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی
• ورود و استارت بدون نیاز به کلید
• سیستم نمایش نقاط کور
• هشدار ترافیک در بخش عقبی خودرو
• آیینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن

مشخصات فنی

مزدا ۳ در قدرتمندترین آرایش، از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بهره گرفته که نیرویی در حدود ۱۸۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۸۵ پاوند بر فوت (معادل ۲۵۱ نیوتون متر) را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. از توانایی‌های حرکتی این خودرو می‌توان به شتاب اولیه‌ای در حدود ۷ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۱۳ کیلومتر در ساعت، مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در شهر، ۶.۹ لیتر در بزرگراه، ۸.۴ لیتر در شهر در صورت استفاده از گیربکس دستی و ۸.۷ لیتری، ۶.۵ لیتر و ۷.۸ لیتر در صورت تجهیز به گیربکس اتوماتیک اشاره نمود.

مزدا ۳ نسل جدید هنوز به بازار خودروی کشور راه پیدا نکرده و با توجه به فروش مدل‌های قدیمی و مونتاژی آن توسط گروه بهمن و رقم ۱۴۰ میلیون تومانی، مدل‌های جدید این خودرو قیمتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان (معادل ۴۲.۵۰۰ دلار) داشته و یکی از بهترین خودروهای ازرانقیمت جهان در سال 2018 میلادی تنها در اختیار بخش محدودی از مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی مزدا 3 مدل 2018

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

مزدا ۶

قیمت پایه‌ای در حدود ۲۴.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۳ میلیون تومان﴾، تیپ استاندارد مزدا ۶ را در لبه جدول بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 قرار می‌دهد. اگر فضای مزدا ۳ برای شما کافی باشد، انتخاب آن با استفاده از تجهیزات بالاتر، گزینه‌ای عقلانی‌تر خواهد بود. اما اگر خانواده پرجمعیتی دارید، مزدا ۶ نیز یکی از اتومبیل‌های اقتصادی سال 2018 به حساب می‌آید. این خودرو کابینی جادار و با کیفیت داشته و از ظاهری جذاب نیز سود می‌برد. امکاناتی مانند رینگ‌های آلیاژی اسپرت ۱۹ اینچی، ترمز‌های کمکی خودکار، کنترل با فرامین سیستم صوتی، بلوتوث، دوربین کمکی دنده عقب، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی و ورود و استارت بدون نیاز به کلید، تنها بخشی از امکانات مزدا ۶ به‌شمار می‌آیند.

مشخصات فنی

موتور مزدا ۶ یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مشابه با پیشرانه مزدا ۳ بوده که که نیرویی در حدود ۱۸۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۸۵ پاوند بر فوت (معادل ۲۵۱ نیوتون متر) را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. مصرف سوخت این سدان سایز متوسط ارزان نیز در حدود ۹.۸ لیتر در شهر، ۶.۹ در بزرگراه و ۸.۴ به صورت میانگین است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی مزدا MX-5 میاتا ؛ بهترین رودستر جهان

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

مینی کوپر (Mini Cooper)

مینی کوپر نیز یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود در لیست بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 بوده که در گونه هاچ بک ۳ در با قیمت پایه ۲۳.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۰۸ میلیون تومان﴾ و ۲۴.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۳ میلیون تومان﴾ در گونه هاچ بک ۵ در به فروش می‌رسد. هرچند با این مبلغ و انتخاب مدل‌های پایه، بسیاری از امکانات و تجهیزات و قابلیت‌های شخصی سازی را از دست خواهید داد اما هنوز هم لذت سواری بسیار بالا، هندلینگ خارق العاده و توانایی‌های حرکتی سایر مدل‌های مینی را در کنار ویژگی‌هایی مانند مصرف سوخت بسیار پایین، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های هالوژن، باله عقبی و رانندگی با یک خودروی خاص، متفاوت و تاریخی را تجربه خواهید کرد.

مشخصات فنی

موتور استفاده شده در مینی کوپر مدل پایه یک نمونه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، نیرویی در حدود ۱۳۴ اسب بخار، حداکثر گشتاوری در حدود ۱۶۲ پاوند بر فوت (معادل ۲۲۰ نیوتون متر﴾، شتاب اولیه در حدود ۷.۵ ثانیه، حداکثر سرعتی نزدیک به ۲۱۳ کیلومتر در ساعت و مصرف سوختی ۸.۴ لیتری در شهر، ۶.۲ لیتری در بزرگراه و ۷.۴ لیتری به صورت میانگین در گونه هاچ بک ۳ در ﴿یا به اصطلاح عامیانه ۲ در﴾ تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اصطلاح هات هچ (Hot Hatch) به کدامیک از انواع خودرو اطلاق می‌گردد؟

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

نیسان روژ اسپرت (Nissan Rouge Sport)

هرچند مدل سایز بزرگ نیسان روژ قیمتی فراتر از بازه درنظر گرفته شده در این نوشته دارد، اما گونه کوچک این خودرو با نام روژ اسپرت در جمع بهترین اتومبیلهای ارزان قیمت 2018 قرار گرفته و یکی از شاسی بلند‌های سایز کوچک مناسب موجود در جهان به حساب می‌آید. روژ اسپرت مدل 2018 با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۳.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۰۸ میلیون تومان﴾ به فروش می‌رسد. از ویژگی‌های استاندارد موجود در این کراس اوور اقتصادی می‌توان به جعبه دنده اتوماتیک، صفحه نمایش اصلی ۵ اینچی رنگی لمسی، بلوتوث و فضای کافی برای کابین و محفظه بار اشاره کرد.

مشخصات فنی

نیسان روژ اسپرت در تیپ پایه از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری بهره برده که نیرویی در حدود ۱۴۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود ۱۴۷ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۰۰ نیوتون متر﴾ را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT روانه چرخ‌های جلویی می‌کند. عملکرد این پیشرانه در مقایسه با نمونه‌های مدرن موجود در بازار ضعیف بوده و روژ اسپرت برخلاف نام خود با شتاب اولیه‌ای در حدود ۱۰ ثانیه یک خودروی کند به‌حساب می‌آید. مصرف سوخت نیز برابر با ۱۰.۲ لیتر در شهر، ۸.۱ لیتر در بزرگراه و ۹ لیتر به صورت میانگین است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی نیسان مورانو ۲۰۱۸

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

سوبارو کراس ترک (Subaru Crosstrek)

سوبارو کراس ترک یک شاسی بلند با قیمت مناسب بوده که با رقمی در حدود ۲۴.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۳ میلیون تومان﴾ به فروش می‌رسد. از ویژگی‌های اصلی این خودرو می‌توان به چهار چرخ متحرک بودن در حالت استاندارد، ارتفاع بالا از سطح زمین، رانندگی جذاب و مشابه با خودروهای سواری با توجه به استفاده از پلتفرم مشترک با سوبارو ایمپرزا ﴿Impreza) و امکاناتی مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی، جعبه دنده اتوماتیک، شیشه‌های تیره رنگ، باله عقبی، سیستم اطلاعاتی سرگرمی Subaru Starlink و دو صفحه نمایش ۶.۵ اینچی لمسی رنگی، بلوتوث، گرم‌کن برای صندلی‌های جلویی و تودوزی پارچه‌ای با کیفیت بالا اشاره کرد که آن را در رده‌ای متفاوت از سایر نمونه‌های موجود در لیست بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 قرار می‌دهد.

مشخصات فنی

سوبارو کراس ترک از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۵۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۴۵ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۹۷ نیوتون متر﴾ را دارد که به وسیله یک جعبه دنده CVT به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. هرچند قدرت تولیدی برای یک شاسی بلند رقمی پایین بوده اما مصرف سوختی در حدود ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی و ۸.۱ لیتر به صورت میانگین، عدی قابل توجه برای یک خودروی دو دیفرانسیل به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: مقایسه هایما S7 توربو با هایما S7 استاندارد تنفس طبیعی

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

سوبارو فورستر ﴿Subaru Forester)

مدل فورستر سوبارو یکی از معدود شاسی بلند‌های سایز متوسط موجود در فهرست بهترین اتومبیلهای ازرانقیمت 2018 بوده که در صورت استفاده از گیربکس دستی، قیمتی در حدود ۲۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۳ میلیون تومان) عرضه می‌گردد. با استفاده از گیربکس اتوماتیک این خودرو برچسب قیمتی اندکی بیشتر از۲۵.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۲۰ میلیون تومان﴾ داشته و گرانترین نمونه در این فهرست خواهد بود. با این وجود پرداخت اندکی بیشتر، توانایی استفاده از یک شاسی بلند جادار، بادوام و چهار چرخ متحرک را به شما خواهد داد.

مشخصات فنی

سوبارو فورستر از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری استفاده کرده که نیرویی در حدود ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۷۴ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۳۶ نیوتون متر﴾ را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه نیز رقمی در حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۷.۴ لیتر بزرگراهی و ۸.۴ به صورت میانگین بوده که مانند کراس ترک، رقمی قابل قبول برای یک شاسی بلند چهار چرخ متحرک است.

علاوه برا این پیشرانه، فورستر توانایی تجهیز به موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو را داشته که با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۵۸ پاوند بر فوت ﴿معادل ۳۵۰ نیوتون متر﴾ و شتاب اولیه‌ای در حدود ۶.۵ ثانیه عملکرد یک هاچ بک اسپرت را داشته، اما با قیمتی بیش از ۳۰.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۴۱ میلیون تومان﴾ صلاحیت حضور در فهرست ارزانترین خودروهای جهان را از دست خواهد داد.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

تویوتا C-HR

تویوتا سی‌اچ‌آر یک نمونه کوچک با طراحی بدنه اسپرت و جسور بوده که در کلاسی مابین خودروهای هاچ بک و کراس اوور قرار می‌گیرد. هرچند ظاهر تویوتا C-HR شباهت زیادی به خودروهای شاسی بلند دارد، اما عدم استفاده از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ، یکی از فاکتورهای پایه این کلاس را از آن سلب می‌کند. اما در مجموع این خودرو با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۳.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۱۱۰ میلیون تومان﴾ یک خودروی جذاب بوده که امکاناتی گسترده مانند رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت آلیاژی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و دو صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی، پورت USB ۲.۰، بلوتوث و پشتیبانی از فرامین صوتی را در کنار خوش‌نامی ذاتی تویوتا برای راننده فراهم می‌کند.

از لحاظ ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی نیز این خودرو در سطح بالایی قرار داشته و با بهره‌گیری از امکاناتی مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار یک نمونه مدرن در فهرست بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 به شمار می‌آید.

مشخصات فنی

تویوتا CH-R مدل 2018 از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری استفاده می‌کند. این پیشرانه نیرویی در حدود ۱۴۴ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۱۳۹ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۸۸ نیوتون متر﴾ را از طریق گیربکس CVT اتوماتیک خود که قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز داشته، به چرخ‌های جلویی انتقال می‌دهد. شتابگیری و عملکرد بسیار کند ضعیف بوده و با زمانی در حدود ۱۱ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، این کراس بک ژاپنی یک خودرو کند به حساب می‌آید. اما مصرف سوخت قابل قبول بوده و در حدود ۸.۷ لیتر در شهر، ۷.۶ در بزرگراه و ۸.۱ به صورت میانگین است.

تویوتا C-HR در بازار ایران حضور دارد ولی با برچسب قیمت غیرعادی در حدود ۲۷۰ میلیون تومان ﴿نزدیک ۵۷.۵۰۰ دلار﴾ در رده خودروهای کراس اوور کوچک لوکس و گرانقیمت قرار گرفته و با رقمی نزدیک به پورشه کاین در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

تویوتا کمری (Toyota Camry)

نسل جدید تویوتا کمری برای سال جدید معرفی شده و با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۴.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۶ میلیون تومان) در تیپ L به فروش می‌رسد. این خودرو یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار در کلاس بدنه سدان سایز متوسط خانگی بوده و گذشته از طراحی جدید و مدرن بدنه و کابین، حتی در مدل پایه نیز به فهرست کاملی از تجهیزات رفاهی، سرگرمی، ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است. از نمونه ویژگی‌های کمری 2018 می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• رینگ ۱۶ اینچی فولادی
• چراغ‌های جلویی اتوماتیک
• سیستم کنترل سرعت تطبیقی
• سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده
• صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی
• بلوتوث
• سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز به ۶ بلندگو

با استفاده از این ویژگی‌ها، تویوتا کمری حتی در تیپ پایه نیز یک خودرو مدرن و مجهز بوده و به شایستگی جایگاهی را در بین بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 به خود اختصاص خواهد داد.

مشخصات فنی

موتور پایه تویوتا کمری تیپ L یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بوده که با توجه به تولید نیرویی در حدود ۲۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۸۴ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۵۰ نیوتون متر﴾ یک پیشرانه قدرتمند به حساب می‌آید. نیروی تولیدی نیز از طریق یک جعبه دنده مدرن ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

عملکرد تویوتا کمری با استفاده از این پیشرانه قابل توجه بوده و این خودروی نسبتا بزرگ سدان تنها به ۷ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۳۰ مایل در ساعت ﴿معادل ۲۱۰ کیلومتر در ساعت﴾ را نیز دارد. مصرف سوخت با توجه به ابعاد و قدرت بسیار مناسب بوده و برابر با ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۵.۷ لیتر در بزرگراه و ۷.۱ لیتر به صورت میانگین است.

تویوتا کمری نیز سالیان سال است که یکی از حاضرین بازار ایران بوده ولی در چند سال اخیر و با توجه به افزایش تمامی تعرفه‌ها و مالیات‌های ممکن و سود حداکثری تمامی دست اندرکاران، با قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان ﴿نزدیک به ۶۴.۰۰۰ دلار﴾ عملا یک خودروی لوکس به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی تویوتا کمری 2018

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

تویوتا کرولا هاچ بک iM

تویوتا کرولا iM نسخه هاچ بک خودروی بسیار محبوب تویوتا کرولا بوده که عنوان پرفروشترین خودروی تاریخ را به خود اختصاص داده است. این خودرو پیش از این با نام سایون iM (Scion – یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تویوتا) به فروش می‌رسید و با توجه به زمان حضور نسبتا کوتاه در بازار، هنوز یک خودرو ناشناخته به حساب می‌آید اما با تکیه بر قابلیت‌ها و تجهیزات و امکانات ایمنی و کمکی رانندگی، یکی از بهترین خودروهای ارزانقیمت 2018 است.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی پرفروشترین خودروهای جهان

تویوتا کرولا iM از لحاظ تجهیزات و امکانات مشابه با تویوتا کرولا سدان بوده اما با توجه به طراحی ظاهری زیباتر و اسپرت‌تر و فضای بیشتر صندوق عقب و محفظه بار، از جذابیت بیشتری نسبت به هم‌خانواده سدان خود برخوردار است. این خودرو در بالاترین تیپ، قیمت پایه‌ای در حدود ۲۰.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۹۶ میلیون تومان﴾ داشته و با توجه به بهره‌گیری از برند تویوتا، به طیف گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی، سرگرمی و کمکی رانندگی مجهز شده است:

• گیربکس اتوماتیک CVT
• رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی
• باله عقبی
• ۲ صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی
• سیستم صوتی ساخت شرکت پایونیر با ۶ بلندگو
• بلوتوث
• فرامین صوتی
• صندلی‌های جلویی اسپرت
• ورود و استارت بدون نیاز به کلید
• کنترل سرعت تطبیقی
• هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک

مشخصات فنی

عملکرد این خودرو اندکی بهتر از نمونه سدان است. تویوتا کرولا iM از موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی استفاده کرده که نیرویی برابر با ۱۳۷ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۱۲۶ پاوند بر فوت ﴿معادل ۱۷۰ نیوتون متر﴾ را از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT خود به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند.

این خودرو در زمانی نزدیک به ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۱۲ مایل در ساعت ﴿معادل ۱۷۴ کیلومتر در ساعت﴾ را دارد. مصرف سوخت نیز مانند بیشتر تولیدات این شرکت پایین و برابر با ۸.۴ لیتر در شهر، ۶.۵ لیتر در بزرگراه و ۷.۶ لیتر به صورت میانگین است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا 2018

بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018

فولکس واگن گلف

قیمت پایه این خودرو به عنوان یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 در حدود ۲۱.۰۰۰ دلار (معادل ۱۰۰ میلیون تومان) بوده و با این حساب مبلغ کافی برای تجهیز به طیف گسترده‌ای از امکانات و تجهیزات و باقی ماندن در محدوده قیمتی کمتر از ۲۵.۰۰۰ دلار در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت. علاوه بر کیفیت بالای ساخت و مواد اولیه استفاده شده در اجزای داخلی کابین، راننده و سرنشینان فولکس واگن گلف سواری بسیار لذت‌بخشی را تجربه خواهند کرد.

از امکانات پایه موجود در تیپ استاندارد این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• رینگ‌ها ۱۵ اینچی آلیاژی
• صفحه نمایش ۶.۵ اینچی لمسی رنگی
• سیستم صوتی حرفه‌ای با ۸ بلندگو
• بلوتوث، MP۳، CD، USB و AUX
• تهویه مطبوع دستی
• کنترل سرعت

مشخصات فنی

پیشرانه فولکس واگن گلف در تیپ‌های پایه یک نمونه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی ۱۹۹ پاوند بر فوت ﴿معادل ۲۷۰ نیوتون متر﴾ را داردو نیروی تولیدی توسط گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد. برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر به زمانی در حدود ۷.۵ ثانیه نیاز بوده و فولکس واگن گلف توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود ۱۲۷ مایل در ساعت ﴿معادل ۲۰۴ کیلومتر در ساعت﴾ را دارد.

علاوه بر عملکرد مناسب و شتابگیری قابل قبول، مصرف سوخت نیز پایین و برابر با ۹.۴ لیتر در مسیرهای شهری، ۶.۷ لیتر در بزرگراه‌ها و ۸.۱ به صورت میانگین بوده که نام این خودروی هاچ بک محبوب را به عنوان یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2018 مطرح می‌کند.

سخن آخر

با توجه به میانگین درآمد در بدترین و بدبینانه‌ترین حالت ممکن، شهروندان آمریکایی با حقوق ماهی ۱.۵۰۰ دلار ﴿معادل ۷ میلیون تومان﴾ ، توانایی خرید هر یک از خودروهای معرفی شده در این فهرست را با پرداخت ۱۸ ماه حقوق خود خواهد داشت. البته باید توجه کرد که این اتومبیل‌ها، صفر و دست اول بوده و خرید مدل‌های کارکرده با رقمی در حدود نیمی از مبلغ اشاره شده و حتی کمتر در نمونه‌های با کارکرد نزدیک به 100.000 کیلومتر خواهد بود.

اما در ایران با درآمد ۱.۵ میلیون تومانی اعلام شده توسط مسئولین، با ۱۸ ماه تحمل و پس انداز کل آورده خانواده، مبلغی کمتر از ۳۰ میلیون تومان به دست خواهد آمد که تنها کفاف خرید یک ارابه مرگ قبراق را خواهد داد. تمامی نمونه‌های ذکر شده در لیست بهترین اتومبیلهای ارزان جهان هرچند در مدل پایه بوده، ولی تمامی استانداردهای لازم برای تلقی شدن به عنوان یک خودروی ایمن را داشته و در تمامی موارد، امکاناتی بسیار فراتر از بهترین خودروهای تولید داخل دارند.

ارزان در جهان ؛ لوکس در ایران

همانطور که مشاهده کردید، تعدادی از اتومبیل‌های این فهرست در بازار ایران موجود بوده ولی با قیمتی در حدود ۳ برابر مبلغ جهانی به فروش رفته و به این ترتیب دست بسیاری از ایرانیان از خودروهای استاندارد روز دنیا کوتاه خواهد ماند. تویوتا کمری ۳۰۰ میلیونی، تویوتا C-HR ۲۷۰ میلیونی، مزدا ۳ نسل قدیم که در بهترین حالت ارزشی در حدود ۸.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۳۸ میلیون تومان﴾ و با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اپتیمای ۲۸۰ میلیونی، النترای ۲۰۰ میلیونی و توسان ۲۷۰ میلیون تومانی، تمامی در بازارهای جهانی لقب خودروی ارزان را یدک می‌کشند.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای لوکس 2018

اما در ایران و با توجه به نیاز مبرم افراد دست اندرکار واردات خودرو به چپاول و غارت مردم و حمایت عجیب و بی دلیل دولت از خودروسازان حکومتی ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های تابعه و وضع تعرفه‌ها و مالیات‌های نامعقول، جلوی واردات خودروهای استاندارد گرفته شده و بدترین نمونه‌ها را با پایین‌ترین کیفیت و بالاترین قیمت به مشتریان –که حق انتخاب و گزینه جایگزینی ندارند- عرضه می‌کنند.

سایپا کوییک (یا کوئیک)
بدین ترتیب اتومبیل‌هایی که در دنیا به عنوان خودروی ارزان قیمت و اقتصادی و مناسب برای قشر وسیعی از جمعیت کشور شناخته شده، با قیمت مدل‌های مجهز ب ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E به عنوان خودروی لوکس در بازار ایران به فروش می‌رسند و هر روز یک نمونه بی‌کیفیت و از رده خارج مانند “سایپا کوییک” به اتومبیل‌های غیر استاندارد ایران اضافه شده و اتومبیل‌هایی مانند هیوندای i۱۰ موفق به پاس کردن آزمون‌های دقیق و سخت‌گیرانه موسسه استاندارد ایران نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی سایپا کوییک (Quick)

مشخصات فنی بهترین خودروهای ارزان جهان در سال 2018 در یک نگاه

کلاس بدنه حجم موتور
(lit.)
قدرت
(hp)
گشتاور
(nm)
مصرف سوخت قیمت
(میلیون تومان)
قیمت در ایران
انکور شاسی‌بلند ۱.۴ توربو ۱۳۸ ۲۰۰ ۸.۴ ۱۱۴
کلرادو وانت ۲.۵ ۲۰۰ ۲۵۹ ۱۰.۷ ۹۷
کروز سدان ۱.۴ توربو ۱۵۳ ۲۴۰ ۷.۴ ۸۵
اسپارک هاچ بک ۱.۴ ۹۸ ۱۲۷ ۷.۱ ۶۵
فیوژن سدان ۲.۵ ۱۷۵ ۲۳۷ ۹.۴ ۱۰۸
سیویک سدان ۲.۰ ۱۵۸ ۱۸۷ ۷.۴ ۹۵ ۲۲۰
فیت هاچ بک ۱.۵ ۱۲۸ ۱۵۳ ۷.۶ ۸۰
HRV شاسی‌بلند ۱.۸ ۱۴۱ ۱۷۲ ۸.۴ ۱۰۰ ۲۵۰
النترا سدان ۲.۰ ۱۴۷ ۱۷۹ ۸.۱ ۸۵ ۲۰۰
آیونیک سدان ۱.۶ هیبرید ۱۴۰ ۱۴۸ ۴.۴ ۱۰۸
توسان شاسی‌بلند ۲.۰ ۱۶۴ ۲۰۵ ۹.۰ ۱۱۰ ۲۷۰
کمپاس شاسی‌بلند ۲.۴ ۱۸۰ ۲۳۷ ۹.۰ ۱۰۳
رنه گید شاسی‌بلند ۲.۴ ۱۸۰ ۲۳۷ ۹.۸ ۹۲
اپتیما سدان ۲.۴ ۱۸۵ ۲۴۱ ۸.۱ ۱۱۰ ۲۸۰
سول شاسی‌بلند ۱.۶ توربو ۲۰۱ ۲۶۵ ۸.۴ ۸۰ ۱۶۰*
مزدا ۳ سدان ۲.۵ ۱۸۴ ۲۵۱ ۸.۴ ۸۹ ۱۴۰**
مزدا ۶ سدان ۲.۵ ۱۸۴ ۲۵۱ ۸.۴ ۱۱۳
مینی کوپر هاچ بک ۱.۵ توربو ۱۳۴ ۲۲۰ ۷.۴ ۱۰۸
روژ اسپرت شاسی‌بلند ۲.۰ ۱۴۱ ۲۰۰ ۹.۰ ۱۰۸
کراس ترک شاسی‌بلند ۲.۰ ۱۵۲ ۱۹۷ ۸.۱ ۱۱۳
فورستر شاسی‌بلند ۲.۵ ۱۷۰ ۲۳۶ ۸.۴ ۱۲۰
CHR شاسی‌بلند ۲.۰ ۱۴۴ ۱۸۸ ۸.۱ ۱۱۰ ۲۷۰
کمری سدان ۲.۵ ۲۰۳ ۲۵۰ ۷.۱ ۱۱۶ ۳۰۰
کرولا iM هاچ بک ۱.۸ ۱۳۷ ۱۷۰ ۷.۶ ۹۶
گلف هاچ بک ۱.۸ توربو ۱۷۰ ۲۷۰ ۸.۱ ۱۰۰

*نمونه‌های کارکرده متعلق به سال‌های گذشته

**نسل قبلی که توسط گروه بهمن مونتاژ می‌گردد

گالری تصاویر بهترین اتومبیلهای اقتصادی دنیا در سال 2018

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    ماقامت شکسته این حرفیم
    نفهمیدم الفیم یا علف،،هرجالازم باشه ملت غیوریم خرکه ازپل گذشت خسوخاشاک و مزدور واغتشاشگریم
    وارد کننده خودرو همون تولید کننده خودروست تولید کننده خودرو همون دولته حتی تولید کننده قطعه همون وارد کننده قطعه هست که جز مدیرای رده بالای ایرانخودرووسایپاس مث وزیر صنعت هر دولت که همه کاره شرکتای خودروساز هست

    پاسخ

    عزیز؛ وقتی برای خرید پراید 90 میلیون تومانی که با معادلش در کشورهای دیگه میشه بنز کلاس S مدل 2005-2006 خرید، صف می کشیم، نه تنها علفیم، بلکه… می تونید برای تازه تر شدن داغتون، یک نگاهی به مطلب “خودروهای کمتر از 100 ملیون تومان” هم بندازید.

    پاسخ

    همه اینها درست اما بازهم باید این حرف رو بزنیم که ازماست که برماست‌.ماملت اگه جنس اشغال وگرون نخریم کسی نمیتونه به زور مجبورمون کنه بخریم‌.۹۰درصده ما ازوقت بدنیا اومدن حداقل تاسن۳۵سالگی بایدجون بکنیم تاپولی فراهم کنیم وماشین داربشیم۳۵ سال نداشتیم۵سال هم روش ولی بعده۵سال چیزی میخریم که آرزش داره.تاوقتی میخریم پولدآرجماعت میتونه جنس اشغال رو به قیمت طلا بفروشه بهمون امانه۵سال ۶ماه اگه اشغال نخریم میفهمن که این مردم دیگه اشغال خرواشغال خورنیستن میفهمن این مردم دیگه پول مفت که نه استخون مفت هم جلوشون نمیندازن واونوقت مثله کشورهای دیگه زنگ میزنن ومنتمون روهم میکشن که فلانی بیا فلان ماشین رو بهت ازقیمت کارخونه ارزونتربدم۲سال دیگه پولشوبده قسطی ماهی هرچقدعشقت میکشه بده سودهم نمیاد روش..اره همهء اینا ممکن اگه مامردم فقط به اندازهء یه سال روزه واقعی بگیریم گرون نخریم وگرون نخوریم وباج ندیم اونوقت یهمون احترام میذارن چون همیشه همه جا رای با اکثریت هستش که توایران برعکس هستش واکثریت شدن اسیر اقلیت لاشخور ونادان.‌..اره دوست عزیز ازماست که برماست

    پاسخ

    عزیزان مسئول دلسوز که عملا با افزایش عمدی نرخ ارز و کاهش قدرت پول ملی حق انتخاب مردم رو محدود به آشغال دور ریزهای غربی بیست سال پیش کردن و بازهم راضی نشدند که هیچ نرخ تعرفه‌های واردات رو هم بصورت کاملا ظالمانه و شناور در نظر گرفتن تا تنها چیزی که به دل جوانان ایرانی بمونه حسرت باشه و بس.
    پول ماستنگ،کامارو،چلنجر،کمری،کرولا،انواع پژو،رنو،هیوندای،کیا و خودروهای دیگه رو باید پرداخت کنی تا در کشور مثلا اسلامی بتونی پراید آشغال دورریز فورد که مال ۲۵ سال پیش هست رو بخری و ادعا آمریکاستیزی کنی و دلار بکنی خدا!

    پاسخ

    متاسفانه امروزه شاهد ارائه خودرو های بی کیفیت چینی در کشورمام با قیمت های گزاف هستیم یک سری خودرو ها هم که به کل ممنوع هست وارد کردنشون اگر به کسی که خودرویی باشه بگین حجم موتور ملاک لوکس بودن ماشینه بهتون مخنده و این قوانین دست و پا گیر فقط منجر به استفادخ از خودروهای بی کیفت میشه و از طرفی برخی هم که وضع مالی شان خوبست ماشین های نسبتا خوب کره ای را حتی اگر چندین برابر قیمت اصلیشان باشد میخرند

    پاسخ