;
coinex

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 ؛ اقتصادی و کاربردی

نگران بودجه‌ی خود نباشید! برخی از بهترین لپ تاپ‌ها را می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از 5 میلیون خریداری کنید. در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 به شما کمک می‌کنیم گزینه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

خرید لپ تاپ هم مثل سایر لوازم الکترونیکی که به قیمت دلار وابسته است، این روزها کار ساده‌ای نیست. فرقی نمی‌کند چه بودجه‌ای برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته باشید؛ چون ممکن است قیمت لپ تاپ مورد نظر شما تغییر کند. شرایط بد اقتصادی باعث شده تا لپ‌ تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال کارآمد، با قیمت نجومی عرضه شوند و از دسترس بسیاری خارج باشند.

این مسئله زمانی سخت‌تر می‌شود که می‌بینیم لپ تاپ‌هایی به مراتب ضعیف‌تر، که حتی برای رسیدگی به کارهای روزانه نیز به سختی نیاز کاربران را برطرف می‌کنند، قیمت بالایی دارند. در نتیجه دقت بالایی می‌خواهد تا با کمترین هزینه، یک محصول کارآمد و مقرون به صرفه انتخاب کنید.

تنها روزنه‌ی امید این است که رقابت بین شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده‌ی سخت افزار روز به روز داغ‌تر می‌شود و این شرکت‌ها برای تولید محصولاتی جذاب‌تر، تلاش مضاعف می‌کنند. در این میان، دستگاه‌هایی هم وجود دارند که عنوان بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 را به خود اختصاص دهند. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020

با توجه به شرایط بازار تصمیم گرفتیم در این مقاله برای هر نوع کاربر، برخی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ایران را پیشنهاد دهیم. لطفا پیش از پرداختن به محصولات توجه داشته باشید که یک لپ‌ تاپ مقرون‌به‌صرفه، صرفا محصولی نیست که ارزان‌ترین قیمت را داشته باشد، بلکه محصولی است که با کمترین هزینه، عملکرد قابل قبولی دارد. در این مقاله، به معرفی بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 می‌پردازیم تا در خرید هوشمندانه به شما کمک کنیم.

  • لنوو ایدیاپد ۱۳۰ (Lenovo Ideapad 130)
  • لنوو ایدیاپد ۳۳۰ (Lenovo Ideapad 330)
  • ایسوس ویووبوک مکس ایکس ۴۴۱ ام‌ای (Asus Vivo Book Max X441MA)
  • ایسوس ویووبوک ایکس ۵۴۰ وای‌ ای (Asus Vivo Book X540YA)
  • دل اینسپایرون ۳۵۵۲ (Dell inspiron 3552)
  • ایسوس ویووبوک ایکس ۵۴۳ ام‌ای (Asus Vivo Book X543MA

لنوو ایدیاپد ۱۳۰ (Lenovo Ideapad 130)

لنوو ایدیاپد ۱۳۰ (Lenovo Ideapad 130)
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020

بدون شک لنوو از جمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی داشته و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. لپ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو Ideapad 130 ازجمله محصولات میان‌رده و خوش‌قیمت شرکت «لنوو» محسوب می‌شود. مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد.

ضخامت ۲۲٫۹ میلی‌متری و وزن ۲٫۱ کیلوگرمی این محصول برای لپ‌تاپ ۱۵٫۶اینچی یک مزیت است و جابه‌جایی آن را از بسیاری لپ‌تاپ‌های ۱۵٫۶ اینچی ساده‌تر می‌کند. صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی است و دقتی برابر با ۱۳۶۶*۷۶۸ دارد و کیفیت HD را به کاربر ارائه می‌دهد. نکته مثبت در مورد این صفحه نمایش، مات بودن آن است که باعث می‌شود در هنگام کار کردن با لپ تاپ چشم خسته نشود و نور محیط روی آن منعکس نگردد.

بیشتر بخوانید:

با‌ وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در ‌Ideapad 130 ‌نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد. پردازنده‌ی مرکزی‌ A4-9125 AMD با ظرفیت گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی از جمله قطعات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ لنوو هستند. با وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود شش ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند.

لنوو ایدیاپد ۳۳۰ (Lenovo Ideapad 330)

لنوو ایدیاپد ۳۳۰ (Lenovo Ideapad 330)
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020

لپ تاپ لنوو‌ IdeaPad 330‌ ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن را بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 به حساب آورد. این دستگاه هم برای کارهای روزانه طراحی شده است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد و لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما در کل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند.

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌ها هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملا ایدئال هستند. با‌وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad 330‌ نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک مناسب است.

ایسوس ویووبوک مکس (Asus Vivo Book Max X441MA)

ایسوس ویووبوک مکس (Asus Vivo Book Max X441MA)
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020

لپ‌تاپ‌های سری X‌ ایسوس به نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. این محصولات معمولا با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند.

مدل X441MA لپ تاپ ایسوس ویووبوک مکس یکی از همین نمونه‌هاست که باید در لیست بهترین لپ تاپ زیر ۵ میلیون تومان 2020 قرار بگیرد. این لپ تاپ برای کاربردهای خانگی و اداری مناسب است؛ البته با ویژگی‌های معمولی. حافظه داخلی این لپ تاپ نسبت به دو لپ تاپی که در بالا اشاره کردیم، کمتر است و تنها ۴ گیگابایت ظرفیت دارد.

صفحه نمایش ۱۴ اینچی این لپ تاپ ایسوس با رزولوشن ۱۳۶۶ × ۷۶۸ پیکسل همراه شده که برای دستگاهی در این بازه‌ی قیمتی مناسب است.  وزن پایین این لپ تاپ نسبت به سایر لپ تاپ‌های معرفی شده در لیست، نکته مثبت آن به حساب می‌آید. این دستگاه از پردازنده اینتل CELERON N4000 و کارت گرافیک آن هم از نوع اینتل UHD GRAPHICS 600 برخوردار شده است. از دیگر مشخصات لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس ویووبوک مکس مدل X441MA می‌توان به حافظه داخلی ۵۰۰ ترابایت HDD و وزن ۱.۷ کیلوگرمی اشاره کرد که حمل و نقل این دستگاه را آسان می‌کند.

ایسوس ویووبوک (Asus Vivo Book X540YA)

ایسوس ویووبوک (Asus Vivo Book X540YA)
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020

لپ تاپ دیگری که باید در لیست بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 قرار بگیرد، ایسوس ویووبوک مدل X540YA است که تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است.

از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ و پنل TFT با کیفیت FullHD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است. همان‌طورکه می‌دانید روکش مات بعد از مدتی استفاده چشم را خسته نمی‌کند؛ در مدل X540YA از تکنولوژی‌های اختصاصی ایسوس مثل Splendid و Eye Care استفاده شده است که باعث می‌شود چشم خسته نشود. بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان تجربه‌ی صدایی باکیفیت و واضح را از آن انتظار داشت.

بیشتر بخوانید:

کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد.

این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی AMD Carrizo E1-6010، پردازشگر گرافیکی Radeon R2 Graphics بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری سه‌سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. درمجموع لپ‌تاپ X540YA ایسوس را می‌توان محصولی با طراحی عالی و شیک و با امکانات قابل قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.

دل اینسپایرون ۳۵۵۲ (Dell inspiron 3552)

دل اینسپایرون ۳۵۵۲ (Dell inspiron 3552)

در لیست بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 به لپ تاپ ۱۵ اینچی دل مدل inspiron 3552 می‌رسیم که توانسته تا حدود ۸۰ درصد رضایت خاطر خریداران خود را به دست آورد. یکی از ویژگی‌های این لپ تاپ، بدنه تمام پلاستیک با کیفیت و مشکی آن است که ظاهر آن را بسیار شیک کرده و از طرف دیگر وزن آن تا حدود ۲٫۱۴ کیلوگرم کاهش داده است. پردازنده این لپ تاپ از نوع اینتل بوده و می تواند علاوه بر استفاده های عمومی نرم افزارهای تخصصی سبک را نیز با سرعت بالا اجرا کند.

این لپ تاپ دارای تنوع زیادی در پورت‌های اتصالی خود بوده و دو پورت USB.2 و یک پورت USB.3، یک پورت HMDI و یک پورت کارت خوان در آن تعبیه شده است. البته این لپ تاپ به پورت‌های VGA و LAN مجهز نیست. صفحه نمایش این لپ تاپ نیز بزرگ و ۱۵٫۶ اینچی بوده که دارای وضوح HD، پنل TFT و روکش براق است.

باتری به کار رفته در آن ۴ سلولی و ۴۰ وات بر ساعت است که قابلیت استفاده مداوم تا بیش از ۶ ساعت را دارد. پردازشگر گرافیکی آنبرد اینتل، ۴ گیگا بایت رم، ۵۰۰ گیگا بایت حافظه داخلی و پردازنده مرکزی Celeron N3060 از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این دستگاه را در لیست بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 قرار می‌دهند.

ایسوس ویووبوک ایکس ۵۴۳ ام‌ای (Asus Vivo Book X543MA)

ایسوس ویووبوک ایکس ۵۴۳ ام‌ای (Asus Vivo Book X543MA)

لپ تاپ ایسوس ویووبوک X543MA را هم باید در فهرست بهترین لپ تاپ زیر 5 میلیون تومان 2020 قرار داد. این دستگاه در رده لپ تاپ‌های روزمره و مولتی مدیا گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

این لپ تاپ با نمایشگر FHD، برای افرادی که به نمایشگر اهمیت زیادی می‌دهند، یک انتخاب ایده آل است. اگر چه پردازنده آن به نسبت مدل‌های هم رده کمی ضعیف‌تر است، اما پشتیبانی از نمایشگر فول اچ دی و همچنین سیستم صوتی استریو 4 وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster می‌تواند بر روی این مسئله سرپوش بگذارد.

در کاربردهای روزانه، تایپ و پخش فیلم، نمایشگرهای با کیفیت برای بسیاری از کاربران بسیار مهم هستند. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید، لپ تاپ ASUS VivoBook X543MA را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ تاپ از درایو ODD نیز بهره می‌برد. از نقاط قوت این لپ تاپ می‌توان به نمایشگر با کیفیت FHD در این رده قیمتی، سیستم صوتی SonicMaster، رنگ آمیزی متفاوت و وزن پایین به نسبت مدل های مشابه اشاره کرد.

اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ

خرید ارزان

خرید ارزان‌ترین مدل موجود در بازار ممکن است که برای جیب شما و با توجه به بودجه‌تان مناسب باشد؛ اما تمامی امکانات مورد نیازتان را ندارد و این امکان نیز وجود دارد که دوام آن‌ها زیاد نباشد.

بگذارید مثالی بزنیم. مثلاً می‌خواهید از میان یک پردازنده دو هسته‌ای و چهارهسته‌ای یکی را انتخاب کنید. می‌خواهید تعداد زیادی نرم افزار را به صورت همزمان در کامپیوتر باز کنید؛ اما به خاطر ارزان‌تر بودن، پردازنده دو هسته‌ای را انتخاب می‌کنید. حالا شما سیستمی دارید که قدرت کافی با توجه به نیازتان را ندارد و این جنس بد تا زمانی که خرید جدیدی بکنید، همواره بیخ ریش شما می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

به جای اینکه با اشتیاق به سمت کمترین قیمت بروید، بهترین کار این است که دستگاهی بخرید که واقعاً منطبق با نیازهای شما باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع جستجو این است که بدانید دقیقاً چه چیزی می‌خواهید. فهرستی از قابلیت‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید و سپس این قابلیت‌ها را با ویژگی‌هایی که مدل‌های مختلف دارند، مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

امتحان نکردن

اصلاً نیاز به گفتن ندارد، پیش از خرید لپ تاپ همیشه آن را مورد امتحان قرار دهید تا از کارکرد درست آن مطمئن شوید. بسیاری از لپ تاپ‌های برندهای معتبر در فروشگا‌های قابل اعتماد موجود هستند و این فرصت را به شما می‌دهند تا تمامی امکانات آن‌ها را آزمایش کنید و مدل‌های مختلف را مورد ارزیابی و امتحان قرار دهید.

شاید اهمیت برخی از قابلیت‌ها از جمله پد لمسی آن و یا نوع نمایش صفحه مانیتور آن در روز نادیده گرفته شود، اما باید به این نکات توجه داشته باشید و تمامی امکانات را تست کنید تا بهترین گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. لازم نیست که حتماً لپ تاپ خود را در فروشگاه‌های بزرگ خریداری کنید، اما حتماً باید تجربه‌ای از قبل داشته باشید تا تصمیم نهایی خود را بگیرید.

خرید یک لپ تاپ کاری پیچیده است؛ اما می‌توان ابزارهایی را یافت که به شما کمک کنند. بررسی‌های موجود در اینترنت در مورد این دستگاه‌ها نقطه شروع خوبی هستند. با این توضیحات و بررسی‌ها می‌توانید مؤلفه‌های مختلف این ابزارها و نحوه کارکرد آن‌ها را از کیفیت تصویر تا عملکرد کلی بیازمایید. به یاد داشته باشید که گزینه‌های زیادی را برای انتخاب دارید. حتماً نیازی نیست که همان نمونه موجود در فروشگاه محل‌تان را خریداری کنید. در اینترنت جستجو کنید و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به قیمت آن بیابید.

خرید لپ تاپ نامناسب هر قدر هم که قیمتش مناسب باشد، یک انتخاب خوب به شمار نمی‌رود. امیدواریم این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ زیر ۵ میلیون تومان 2020 برای شما کاربردی بوده و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: voxelreviews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر