;
coinex

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 ؛ معرفی سرویس‌های آنلاین محرم امسال

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 با توجه به عالم‌گیری ویروس کرونا ابزار مناسبی برای برگزاری این مراسم سالانه است. در ادامه با معرفی بهترین سرویس‌های آنلاین محرم همراه باشید.

با شیوع ویروس کرونا مقامات بهداشت و درمان کشور به مردم توصیه می‌کنند تا از تجمعات دوری کنند. ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت ویژه اعلام کرده و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مجری سامان‌دهی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور سامانه‌ای برخط (آنلاین) و رایگان در زمینه هیئت‌ها، نوحه خوانی و عزاداری راه اندازی کرده است.

با توجه به شرایط پیش آمده بسیاری از حسینه‌ها، مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری، برنامه‌های خود را به صورت آنلاین برگزار خواهند کرد و از بسترهای مختلفی برای این امر استفاده خواهند نمود. در ادامه این نوشتار در تکراتو قصد داریم سامانه‌ها، اپلیکیشن‌ها و صفحات مجازی هیئت‌های عزاداری محرم 99 را معرفی کنیم.

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99

معرفی بهترین سرویس‌های آنلاین محرم امسال

محمدجواد آذری جهرمی،وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، از مدتی پیش به طور مشخص اعلام کرد که برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه محرم و پخش زنده‌ هیئت‌ها به صورت آنلاین دارد. البته وزارت ارتباطات در این راه با کمک سازمان تبلیغات اسلامی تلاش داشته تا سازوکارهای مطلوبی برای ایام ماه محرم فراهم کرد. از جمله این ساز و کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختصاص مودم و اینترنت رایگان برای هیئت‌های مورد تائید
  • خدمات تماشای آنلاین هیئت‌ها مانند پخش نزده هیئت‌های عزاداری

بنابر اعلام وزارت ارتباطات، تا این لحظه نزدیک به 2 هزار هیئت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و به بیش از 700 هیئت مودم رایگان اهدا شده است. به علاوه سایر هیئت‌ها نیز در صف دریافت ارائه این خدمات قرار دارند.

پیشتر به دستور حسن روحانی، وزیر ICT با ارسال نامه‌ای به رئیس رگولاتوری کشور، بر حفظ کیفیت و پایداری شبکه اینترنت طی ایام محرم تاکید کرده بود. بر اساس نامه آقای جهرمی، تمامی برنامه‌های نگه‌داری شرکت‌های اینترنتی، اپراتورها، شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت که به کاهش کیفیت و سرعت شبکه اینترنت کمک می‌کند باید به بعد از ایام محرم موکول شود.

بیشتر بخوانید:

به علاوه قطع خدمات مشترکین و یک طرفه کردن سرویس‌ها به دلیل بدهی تا پایان دهه اول محرم ممنوع اعلام شد. خدمات ارائه شده از طرف سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اختصاصی این ایام نیز باید رایگان باشد. بنابر تاکید وزیر ارتباطات دولت دوم حسن روحانی، رگولاتوری به طور مستمر بر فعالیت اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی نظارت خواهد داشت و گزارش‌های ارائه خدمات به طور مستمر به وزارتخانه مربوطه ارائه خواهد شد.

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 وجود دارد که در این نوشتار به معرفی آنها می‌پردازیم. سرویس‌های پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • پخش زنده اپلیکیشن‌ها
  • پخش زنده وبسایت‌ها و شبکه‌ها
  • لایو صفحات اینستاگرامی هیئت‌های عزاداری

اپلیکیشن‌های پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99

اپلیکیشن هیئت آنلاین

هیئت آنلاین، چه در سایتش و چه در اپلیکیشنش، اصلی‌ترین سامانه آنلاین برای پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 به شمار می‌رود. هیئت آنلاین با ارتباط به صدها هیئت در سراسر کشور، به طور مستقیم و آنلاین مراسم‌های عزاداری را پخش خواهد کرد. این سامانه بر دسترسی تمامی کاربران، موجب شده تا برنامه اندروید این سامانه نیز تولید و منتشر شود. اپلیکیشن هیئت آنلاین رابط کاربری مطلوبی دارد و دسترسی آسان به تمامی بخش‌های سامانه هیئت آنلاین را فراهم آورده است.

اپلیکیشن هیئت آنلاین – پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99

اپلیکیشن اندرویدی این سامانه حدود 9 مگابایت حجم دارد و از طریق لینک های زیر در دسترس است:

دانلود اپلیکیشن هیئت آنلاین از کافه بازار به حجم 9 مگابایت

دانلود اپلیکیشن هیئت آنلاین از وبسایت هیئت آنلاین (در انتهای صفحه)

 اپلیکیشن روبیکا

روبیکا اپلیکیشنی است محیط کاربری آن این اجازه را داده است که بسیاری از پروژه‌های بر روی آن پیاده شود. اپلیکیشن روبیکا که بسیار پیشتر در تکراتو مفصلا به آن پرداخته‌ایم، با همکاری سامانه هیئت آنلاین صفحه‌ای اختصاصی برای پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 ترتیب داده است که با استفاده از لینک زیر قابل استفاده است.

پخش زنده و آنلاین هیئت‌های ماه محرم 99 از طریق اپلیکیشن روبیکا

اپلیکیشن هم نوا

هم نوا اپلیکیشن مداحی ماه محرم بیش از پنجاه هزار مداحی محرم از صدها مداح اهل بیت علیهم السلام. هم نوا یک آرشیو کامل مذهبی با بیش از پنجاه هزار مداحی محرم و نوای مذهبی از صدها قاری، مداح و سخنران معروف مذهبی است.

اپلیکیشن هم نوا
اپلیکیشن هم نوا – پخش زنده هیئت های عزاداری در محرم 99

از جمله امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزاران سخنرانی، نواهای مذهبی و مداحی محرم
  • امکان ذخیره کردن مداحی های دلخواه
  • صفحات اختصاصی صاحبان آثار
  • دارای جزئیات نواها از قبیل تاریخ اجرا، تعداد پسند و آمار پخش
  • امکان ختم قرآن، دعاها و زیارت ها درهر جا و هرمکان

علاوه بر گوش دادن به فایل های صوتی مذهبی، در هم نوا می توانید به رادیوی محرم گوش دهید و صدها فایل ویدئویی عزاداری هیات های مشهور را مشاهده کنید. آپلود روزانه مداحی های مرتبط به مناسبت هر یک از شب های محرم 98 که با شخصیت های واقعه کربلا و شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) مرتبط است.

دانلود اپلیکیشن هم نوا از طریق کافه بازار با حجم 21 مگابایت

 دانلود رایگان اپلیکیشن هم نوا از طریق وبسایت هم نوا

اپلیکیشن عبرات

عبرات جامع ترین اپلیکیشن مداحی ماه محرم، با بیش از 7 هزار نوحه و روضه از 20 مداح محبوب داخلی ونیز 5 مداح جهان به شمار می‌رود. از جمله امکانات این اپلیکیشن می‌توان به قرار دادن بیش از 5 هزار نوحه و نوای حسینی همراه با پخش آنلاین قبل از دانلود، مداحی، روضه، تک و واحد پنچ سال پیاپی 20 مداح مطرح کشوری و 5 مداح محبوب جهان تشیع و دارا بودن 12 مقتل امام حسین (ع) به صورت کامل اشاره کرد.

  دانلود اپلیکیشن عبرات از طریق کافه بازار با حجم 10 مگابایت

پخش زنده وبسایت‌ها و شبکه‌ها از هیئت های عزاداری محرم 99

سامانه تکیه

سامانه تکیه را سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی کرده و یکی از مهم‌ترین پایگاها برای پخش آنلاین هیئت های عزاداری محرم 99 به شمار می‌رود. بنابر گفته مدیران سایت، برنامه یک ساله برای پوشش انواع مراسم‌های مذهبی برای سامانه تکیه در نظر گرفته شده و این سامانه تنها مخصوص ماه محرم نخواهد بود.

علی معصومی، مدیر سامانه تکیه، با اعلام راه‌اندازی سامانه پخش زنده هیئات کشور گفت: «برای سامانه تکیه یک چشم‌انداز یک ساله تعریف شده تا علاوه بر سامانه پخش زنده هیئات سراسر کشور امکانات بیشتری به آن اضافه شود.»  وی در تشریح امکانات فعلی سامانه تکیه اضافه کرد:

در سامانه تکیه یکی از امکاناتی که جزو مزایای اصلی این محصول محسوب می‌شود، استفاده هم زمان از امکانات این سامانه در محیط وب سایت و اپلیکیشن آن است؛ معمولاً در محصولات مشابه، مخاطب با مراجعه به وبسایت محصول، با توضیحات مختصری از محصول رو به رو می‌شود و برای استفاده کامل آن محصول باید اپلیکیشن را دانلود کند.

سامانه تکیه – پخش زنده هیئت های عزاداری در محرم 99

یکی از امکانات مهمی که در این سامانه تعریف شده، آرشیو بسیار قوی آن است. در حوزه مداحی تمامی آثاری که از مداحان اهل بیت(ع) ضبط شده است به صورت صوتی و تصویری در این سامانه به مرور در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

کاربران در سامانه تکیه علاوه بر پخش زنده هیئت مورد نظر خود، به آرشیو جامعی از مداحی و برنامه‌های مذهبی، همچنین پخش زنده حرم‌های متبرکه امام حسین (ع) و امام رضا (ع) و پخش قرائت قرآن و سخنرانی دسترسی دارند.  هدف‌گذاری نهایی این سامانه این است که مخاطبان بتوانند میراث شصت ساله مداحی ضبط شده را در این سامانه دریافت کنند.

لینک صفحه پخش آنلاین هیئت های عزاداری محرم 99 در سامانه تکیه

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 در آپارات

سایت آپارات مانند چندین سال گذشته، به طور آنلاین پخش زنده هیئت‌های عزاداری را پوشش می‌دهد. البته آپارات پخش زنده هیئت‌های مطرح را ارائه می‌دهد و مانند دو سامانه هیئت آنلاین و تکیه، جامعیت ندارد. علاوه بر پخش آنلاین مراسم‌های مذهبی، آرشیو جامعی از مداحی و سخنرانی‌های پرطرفدار، کلیپ‌ها و نماهنگ‌های مذهبی در سایت آپارات در دسترس کاربران قرار دارد. مصرف ترافیک اینترنت سایت آپارات نیم‌ بهاء است.

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 در لنز ایرانسل

کاربران سرویس ویدئویی لنز ایرانسل، در قسمت مخصوص ماه محرم می‌توانند به پخش زنده هیئت مورد نظر خود دسترسی داشته باشند، لنز همچنین آرشیو جامعی از برنامه‌های مداحان معروف و پرطرفدار را گردآوری کرده و در اختیار کاربران قرارداده است.

سایر سرویس‌های تماشای پخش زنده و آنلاین مراسم عزاداری ماه محرم 99:

سایت هئیت عزاداری میثاق با شهدا امکانات گسترده‌ای دارد و امکان استفاده از سرویس پخش زنده آن در وبسایت و لایو اینستاگرام مهیا است. کانال تلگرام این هیئت عزاداری بیش از 7 هزار عضور دارد و صفحه اینستاگرام نیز تاکنون بیش از 120 هزار دنبال‌کننده داشته است.

لینک دسترسی به پخش زنده هیئت عزارداری میثاق با شهدا

سایر هیئت‌های عزاداری نیز همین عمدتا امکان پخش زنده از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی خود را مهیا کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به پخش زنده هیئت الزهرا (س) اشاره کرد.

پخش زنده هیئت های عزاداری محرم 99 از طریق صفحات اینستاگرامی

امکان پخش زنده از طریق لایو اینستاگرام نیز وجود دارد. پیشتر آموزش لایو اینستاگرام را در تکراتو مفصلا شرح داده‌ایم. بسیاری از هیئت‌های عزاداری برنامه‌های خود را به صورت لایو در صفحه اینستاگرام خود پخش می‌کنند.

در ادامه صفحات اینستاگرام هیئت‌های عزاداری مختلفی را که مراسم خود را به صورت زنده و آنلاین پخش می‌کنند، معرفی خواهیم کرد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

شما برای پخش آنلاین هیئت های عزاداری محرم 99 از چه سرویس‌هایی استفاده می‌کنند. در بخش کامنت‌ها با تکراتو همراه باشید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر