;
coinex

کاهش 10 برابری قیمت اینترنت با طرح صیانت فضای مجازی ؛ ادعای رئیس کمیسیون اصل 90

کاهش 10 برابری قیمت اینترنت در صورت تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ادعایی است که رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و ارائه دهنده طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» است. آقای پژمانفر می‌گوید با تصویب این طرح شاهد کاهش 10 برابری قیمت اینترنت خواهیم بود. اخیرا این طرح در مجلس اعلام وصول شده و واکنش‌ها و انتقادات مختلی به آن وارد شده است.

پیشتر نیز این طرح در سال ۹۷ در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بود و حالا آقای پژمانفر آن را به مجلس ارائه کرده است. نصرالله پژمانفر در مصاحبه‌ای با مهر به دلایل پرداختن به این موضوع و منافعی که می‌تواند برای کاربران داشته باشد، اشاره کرده است. با تکراتو همراه باشید.

کاهش 10 برابری قیمت اینترنت با طرح صیانت فضای مجازی

ادعای رئیس کمیسیون اصل 90

آقای پژمانفر با اشاره به اینکه «کیفیت اینترنت کشور از کشورهای دور و اطرافمان مانند افغانستان و عراق نیز بدتر است و به جرات می‌توان گفت که بدترین کیفیت اینترنت در ایران ارائه می‌شود.» و با بیان اینکه «کاربران ایرانی بیشترین هزینه را بابت اینترنت پرداخت می‌کنند.» می‌گوید:

از لحاظ قیمت اینترنت نیز ما داریم بیشترین هزینه را بابت اینترنت پرداخت می‌کنیم و دولت در ارتباط با این موضوع چندهزار میلیارد تومان سالانه برداشت می‌کند و در کنار آن باز هم از مردم برای اینترنت، مالیات دریافت می‌کند. در واقع دولت در این فضای بی حساب و کتاب دستدر جیب مردم می‌کند و سالیانه چند هزار میلیارد تومان پول از جیب مردم برداشت می‌کند.

ادعا می‌کنم قیمت اینترنت به یک دهم قیمت فعلی می‌رسد

رئیس کمیسیون اصل 90 می‌گوید «۸ سال است روی این موضوعات کار می‌کند» و با حضور در شورای عالی فضای مجازی این طرح را به صورت علمی دنبال کرده است. پژمانفر مدعی است «اگر این طرح قانونی شود، قیمت اینترنت تنزل پیدا می‌کند و امنیت فضای مجازی بالا می‌رود.» وی در ادامه افزود:

ادعا می‌کنم که در صورت تصویب این طرح، قیمت تمام شده اینترنت برای مردم به یک دهم قیمت فعلی می‌رسد و اینترنت با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. امروز که از اینترنت بین‌الملل استفاده می‌کنیم سرورهای ما در کانادا مستقر هستند و در صورت تصویب این طرح، وزارت ارتباطات باید زمینه‌ای فراهم کند که این سرورها در داخل کشور باشد و خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

آقای پژمانفر با بیان اینکه «ما تنها کشوری هستیم که در آن هم مصرف کننده پهنای باند برای دریافت خدمات پول پرداخت می‌کند و هم تولیدکننده» می‌گوید «در هیچ جای دنیا هم تولیدکننده و هم مصرف کننده محتوا بابت پهنای باند هزینه پرداخت نمی‌کنند.» وی در ادامه افزود:

ما در این طرح می‌خواهیم از سهم درآمدی پهنای باند، درصدی را به تولیدکننده محتوا اختصاص بدهیم. این موضوع باعث حجم قابل توجهی از تولید، اشتغال و درآمدزایی می‌شود. ما می‌توانیم ۱۰ میلیون شغل در فضای مجازی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehr

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر