coinex
راهنمای خرید تکراتو

کیف پول الکترونیک جایگزین اسکناس می‌شود ؛ شورای پول و اعتبار موافقت کرد!

کیف پول الکترونیک ایده‌ای است که به منظور تسهیل در جریان مبادلات خرد توسط شورای ملی پول و اعتبار مورد تایید واقع شده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

شورای ملی پول و اعتبار، از ارکان اصلی بانک مرکزی کشور، به منظور تسهیل در جریان مبادلات خرد، با صدور کیف الکترونیکی پول از طریق بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی بر اساس ضوابط راهبردی و نظارتی که توسط بانک مرکزی تهیه و ابلاغ خواهد شد، مشروط بر آنکه منجر به خلق پول نشود، موافقت کرد.

کیف پول الکترونیک جایگزین اسکناس می‌شود

شورای پول و اعتبار موافقت کرد!

کیف پول الکترونیک به یک دستگاه الکترونیکی که امروزه در قالب یک سرویس آنلاین ارائه می‌شود و نه دستگاه فیزیکی، گفته می‌شود که به شخص این امکان را می‌دهد تا تراکنش الکترونیکی خود را به وسیله آن انجام دهد؛ تراکنشی که می‌تواند شامل خرید اقلام از یک فروشگاه به صورت آنلاین و یا پرداخت‌های خرد بر بستر اینترنت باشد. کیف پول می‌تواند بر روی گوشی‌های هوشمند نیز قابل استفاده باشد. اولین کیف پول الکترونیکی در ایران، در دهه 70 توسط بانک ملت با عنوان کیف پول سوخت پیاده‌سازی شد.

بیشتر بخوانید:

در حقیقت، این سرویس به شرکت‌ها و اشخاص اجازه می دهد با گوشی و استفاده از QR بارکد به صورت امن تراکنش مالی انجام دهند. کیف پول الکترونیکی از طریق حساب بانکی قابل شارژ کردن است. امروزه استفاده از اپلیکیشن‌های کیف پول الکترونیکی در تمام دنیا رایج است.

در ایران سه دسته تراکنش وجود دارد: تراکنش های خرد حداکثر ۵۰ هزار تومان، تراکنش های بالای ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان، با ریسک آنی برای دارنده کارت، تراکنش های پایا و ساتنا، با ریسک کم برای دارنده کارت. یکی از راهکارهایتراکنش ها و پرداخت امن‌تر، در شرایط کنونی کشور، استفاده از Digital Wallet است. قرار است کیف پول الکترونیک برای تراکنش‌های خرد یعنی زیر 50 هزار تومان ارائه شود.

کاربرد کیف پول بانکی الکترونیکی همانند کیف پول معمولی است ولی کیف پولی که به‌جای اسکناس و سکه، حاوی وجه و اعتبار الکترونیکی است. سهولت در استفاده، امن و مطمئن، سرعت بالا، ارتباط آسان با سایر حساب‌ها و تجمیع تراکنش‌های خرد از جمله مزیت‌های کیف پول الکترونیکی هستند که برخی کارشناسان به‌ آنها اشاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: eghtesadnews

نظر شما در خصوص کیف پول الکترونیکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر