;
coinex

رونمایی از رابط مغزی نورالینک ؛ ایلان ماسک در مغز خوک‌ها موسیقی پخش می‌کند!

رونمایی از رابط مغزی نورالینک توسط ایلان ماسک در یک مراسم آنلاین اتفاق افتاد. این ایمپلنت‌ها در مغز یک خوک کاشته می‌شوند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

ایلان ماسک در یک مراسم آنلاین از تراشه جدید خوانش مغز متعلق به استارتاپ نورالینک رونمایی کرد که در بدن یک خوک نصب شده است. ایمپلنت رابط مغزی نورالینک جدید که Link V0.9 نام دارد، در مقایسه با مدل سال گذشته دستخوش تغییراتی شده است و به گفته‌ی ماسک به دستگاهی پوشیدنی درون جمجمه شباهت دارد.

ماسک که چند روزی است که به جایگاه چهارمین فرد ثروتمند دنیا دست یافته است، از طریق یک نمایش زنده، اطلاعات جدیدی را از تراشه قابل کاشت در مغز موسوم به «نورالینک» که قرار است مثلا برای پخش مستقیم موسیقی در مغز از آن استفاده شود، فاش کرد. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

رونمایی از رابط مغزی نورالینک

ایلان ماسک در مغز خوک‌ها موسیقی پخش می‌کند!

چند سال از افتتاح نورالینک می‌گذرد و در این چند سال، بارها خبرهای جنجالی از تلاش و هدف این شرکت برای ممکن کردن ارتباط مستقیم انسان با وسایل رایانشی منتشر شده است.


بیشتر بخوانید: پروژه نورالینک ایلان ماسک و قابلیت های آن چه خدمتی به بشر می رساند؟


با وجود اینکه با عرضه تجاری این محصول فاصله زیادی داریم، اما ماسک می‌گوید نورالینک، که تعداد کارمندانش از 90 نفر فراتر رفته، تأییدیه محصول پزشکی نوآورانه را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافته است. این تراشه هم اکنون در چند خوک ایمپلنت شده است. مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس و تسلا این تراشه را در رویداد استارت آپ نورالینک به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین ایمپلنت نورالینک که با نام «لینک V0.9» شناخته می‌شود و به منظور کاشت درون مغز طراحی شده است، به سکه‌ای با سیم‌هایی بسیار نازک شباهت دارد که از یک طرف آن بیرون آمده‌اند. این دیوایس بوسیله ۱۰۲۴ الکترود باریک که در مغز فرو می‌روند با آن ارتباط برقرار کرده و سپس به کمک بلوتوث به کامپیوتر خارجی وصل می‌شود.

آقای ماسک در ویدئوی معرفی گفت که هدف از این معرفی و نمایش، جذب سرمایه نیست، بلکه هدف استخدام و پیدا کردن کارکنان و مغزهای جدید برای شرکت است تا در نهایت محصول نورالینک، چیزی قابل دسترس و تهیه برای همه و قابل اعتماد شود. نسل دوم فناوری رابط مغز و ماشین نورالینک اندازه کوچکی داشته و درون حفره‌ای در جمجمه قرار می‌گیرد.

رونمایی از رابط مغزی نورالینک

ماسک در رونمایی از رابط مغزی نورالینک ، توضیح این محصول گفت:

مثل فیت‌بیت با رشته‌های بسیار باریک است که درون جمجمه شما جای می‌گیرد.

صاحب کسب و کار نورالینک می گوید بسیاری از انسان‌ها نوعی بیماری عصبی با گذشت زمان پیدا می‌کنند که می‌تواند کاهش حافظه، اضطراب، آسیب مغزی، افسردگی و سایر بیماری‌ها را در برداشته باشد. هیچ کدام از این بیماری‌ها به آسانی و با یک شیوه قابل اعتماد، قابل درمان نیستند.

به نظر می‌رسد از این محصول برای درمان افرادی که از مشکلات مغزی نخاعی یا بیماری‌های موروثی رنج می‌برند استفاده خواهد شد. برای مثال این فناوری برای درمان افرادی که توانایی حرکتی یا حسی را به خاطر آسیب‌های نخاعی از دست داده‌اند بکار خواهد رفت.

رونمایی از رابط مغزی نورالینک

در طول این برنامه از دو خوک برای نمایش عملکرد نورالینک بر روی مغز استفاده شد. یکی از آن‌ها با نام «گرترود» (Gertrude) به مدت دو ماه از ایمپلنت نورالینک استفاده می‌کرد که سالم و خوشحال به نظر می‌رسید. «دوروتی» (Dorothy) خوک دیگر نیز پیش از آن از نورالینک استفاده کرده و این وسیله اکنون بدون عوارض جانبی برداشته شده است. این تراشه بیشتر در دنیای پزشکی به ویژه برای مبتلایان به بیماری های و اختلالات عصبی به کار می آید.

ماسک می‌گوید چیپ نورالینک مثل اپل واچ و ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های دیگری مثل اندازه گیری دما، فشا و حرکت را خواهد داشت و به کاربر در مورد احتمال سکته قلبی هشدار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theguardian

نظر شما در خصوص رونمایی از رابط مغزی نورالینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر