;
coinex

مجلس درصدد افزایش یارانه نقدی در بودجه 1400 ؛ آیا یارانه ها افزایش می‌یابد؟

مجلس درصدد افزایش یارانه نقدی در بودجه 1400 است. این موضوع از گفته‌های عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برمی‌آید. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید دولت می‌تواند با صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌ها چندین برابر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را به مردم پرداخت کند. این نماینده مجلس به میزان می‌گوید: «تمام تلاش ما این است که در بودجه سال آینده افزایش یارانه نقدی را ببینیم.»

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سپیدان استان فارس، می‌گوید اینکه چرا دولت عزمی برای افزایش این یارانه نقدی ندارد باید مورد سوال قرار گیرد. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

مجلس درصدد افزایش یارانه نقدی در بودجه 1400

آیا یارانه ها افزایش می‌یابد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس باور دارد که «دولت مردان خیلی راغب هستند تا همین میزان از یارانه مردم را قطع کنند و اما از تبعات اجتماعی آن بیم دارند.» آقای علیزاده تاکید می‌کند:

دولت می‌تواند با صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌ها چندین برابر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را به مردم پرداخت کند. با این حال دولت همیشه به دنبال این است که خودش را بزرگتر و فربه‌تر کند و به نوعی برای خود هزینه‌های جدید درست کند که این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه «پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی به مردم به هیچ وجه قابل قبول ما نیست.» ادامه می‌دهد:‌

زمانی دولت با این محاسبه که مردم می‌توانند ۵۵۰۰ تومان از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه را صرف خرید نان کنند، اما در حال حاضر قیمت یک نان ۳ هزار تومان است بنابراین مسلم است که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی پاسخگوی نیاز مردم نیست.

نماینده اصولگرای سپیدان در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان برای افزایش یارانه نقدی طرحی خواهند داشت، گفت:

این مسئله حتما باید در برنامه دولت باشد، اما تمام تلاش ما این است که در بودجه سال آینده این مسئله را ببینیم، اما قطعاً منابع درآمدی آن هم باید از سوی دولت تعریف شده باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mizan

نظر شما در خصوص افزایش یارانه نقدی در بودجه 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر