;
coinex

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 ؛ آشنایی با بهترین برنامه های تلویزیونی دنیا!

انواع برنامه ها و مسابقات تلویزیونی از سری محبوبترین برنامه ها در تلویزون هستند. با ما در پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 همراه باشید.

سال هاست تاک شوها یا برنامه های گفتگومحور در کنار مسابقات استعداد یابی پای ثابت تولیدات تلویزیون های خارجی شده و طرفداران فراوانی دارد. مجریان یا به قول خارجی ها میزبانان این برنامه ها تلاش می کنند خلاقیت بیشتری در به چالش کشیدن میهمانانشان بروز بدهند و با طراحی موقعیت های عجیب و غریب، بیننده های شبانگاهی خود را خواب زده و میخکوب کنند.

مسابقه‌های تلویزیونی نیز یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های این جعبه‌ی جادویی است. این برنامه‌ها به راحتی، با بودجه کم و عوامل محدود قابل تولید هستند. بینندگان عاشق این هستند که رقابت شرکت‌کننده‌ها را برای پول و شهرت ببینند. این برنامه‌های تلویزیونی به خاطر موقعیت‌های پراسترس، فیلم‌برداری شبانه ‌روزی و برخورد شخصیت‌های مختلف با یکدیگر همیشه هیجان‌انگیز و تاثیرگذار هستند. در این مقاله لیستی از بهترین و پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 را برای شما آورده‌ایم.

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020

«جمال مالک» هجده ساله مانند همه ی مردم دنیا، رویای یک شبه پولدارشدن داشت. زاغه نشین اهل بمبئی، روز و شب را در چنین خیالی سر می کرد تا این که به آن اتفاق بزرگ رسید؛ شرکت در مسابقه ای که او را زیر و رو کرد. پسرک یک شبه 10 میلیون روپیه برد. بماند که برای بیست میلیون روپیه ی بعدی ،چه داستان که پشت سر نگذاشت، اما مساله این است که شرکت در مسابقه ی «چه کسی می خواهد میلیونر باشد؟» نقطه عطف زندگی قهرمان فیلم مشهور «میلیونر زاغه نشین» شد.

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020
پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020

شاید هم نقطه ی عطف زندگی خیلی از مردم دنیا، که مثل جمال روایی یک شبه پول دار شدن دارند. مسابقات تلویزیونی در سراسر جهان مدت هاست که از همین راه بینندگان میلیونی خودشان را نگه می دارند.

چه آن زمان که برای اولین بار، در سال 1938 مسابقه ی «هجی کلمات» به عنوان اولین مسابقه ی تلویزیونی دنیا روی آنتن رفت و چه الان که شبکه های معروف تلویزیونی جهان حداقل هفته ای یک بار، با ایده ی برگزاری یک مسابقه ی هیجان انگیز خیلی ها را سرگرم می کنند. در ادامه بنا داریم شما را با پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 آشنا کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

Survivor

یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 ، مسابقه تلویزیونی Survivor یا «بازمانده» است که در کشور‌های زیادی ساخته و پخش می‌شود. در این مسابقه گروهی از شرکت‌کنندگان در مکانی متروکه رها می‌شوند.

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020
پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020

این شرکت‌کنندگان باید برای خود غذا، آب، آتش و پناهگاه فراهم کنند. مسابقه دهندگان باید تا جایی با هم رقابت کنند تا حذف نشوند و به جایزه برسند. در مراحل مختلف مسابقه، شرکت‌کنندگان حذف می‌شوند تا این که فقط یک نفر باقی می‌ماند و جایزه بزرگ مسابقه را می‌گیرد. برنده این مسابقه «تنها بازمانده» نامیده می‌شود.

Jimmy Kimmel Live

مجری مشهور و جذاب شبکه ABC حالا با 13 سال اجرای تاک شوهای شبانه، در میان همتایانش با سابقه ترین است. کیمل فیلمنامه می نویسد، صداپیشگی می کند و هنرپیشه و نوازنده هم هست.

شخصیت پیچیده کیمل باعث شد که چند وقت پیش شرکت امنیتی مک آفی او را در صدر خطرناک ترین چهره های حوزه سایبری قرار دهد. به این معنا که اگر در جستجو با برنامه ای بر اساس نام جیمی کیمل روبرو شوید، یک پنجم احتمال دارد که سیستم شما به ویروس یا برنامه مخرب اینترنتی دچار شود. انگار زیر چهره رنگ پریده این مجری توانمند، مغزی سرشار از افکار جنایتکارانه نهفته باشد!

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020
پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020

برنامه کیمل را اکثر بیننده ها به خاطر کنسرت های زنده اش دوست دارند که در فضاهای داخلی یا خارجی اجرا می شود. این برنامه پر از لحظات عجیب و غریب و مهیج است؛ از فحاشی و بگومگو با مت دیمون گرفته تا تراشیدن موی بازیگران مقابل دوربین. بینندگان نمایش شبانه کیمل هر شب سلبریتی های محبوب خود را جلوی دوربین می بینند که به چالش کشیده می شوند و در موقعیت های پیچیده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید:

جئوپاردی

شهرت این مسابقه زمانی در دنیا پیچید که طرف شرکت کننده اش در یکی از برنامه ها، یک کامپیوتر معرفی شد. «واتسون» ساخت آی بی ام، چند سال قبل در یکی از برنامه های این مسابقه شرکت کرد، آن هم نه در رقابت با رقبایی از جنس خودش.

واتسون که برای امتحان پیشرفت هوش مصنوعی ساخته شده بود، توانست از پس همه ی مراحل مسابقه ی هوش و حافظه بربیاید و به جایزه ی کلان مسابقه برسد. هرچند که آنچه به روبات واتسون رسیده بود، صرف امور خیریه شد، اما این که انسان به ساخته ی دست خودش ببازد، حرف های زیادی در آن زمان داشت.

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020
پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020

به این ترتیب، نام مسابقه ی مشهور «جئوپاردی» بر سر زبان ها افتاد. مسابقه ای که از سال 1964 شروع به کار کرده و تا به امروز، غیر از دوره ای 10 ساله، همیشه روی آنتن هفتگی شبکه ی NBC بوده است.

در جئوپاردی، باهوش ترین آدم های ایالات متحده شرکت می کنند. آن هایی که در زمینه ی تاریخ و اطلاعات عمومی، دستی بر آتش دارند و می توانند از پس سوال های نه چندان معمولی و سخت مجری مسابقه بربیایند.

تا امروز هفت هزار اپیزود از جئوپاردی پخش شده و 31 بار جایزه ی «امی» را از آن خودش کرده است. این برنامه، تنها مسابقه ی تلویزیونی دنیاست که جایزه Peabody را هم برده است.

tonight show

خوره های تاک شوهای آخر شبی تلویزیونی جیمی فالون را با برنامه «تونایت شو» می شناسند؛ کمدین مشهوری که آخر هفته ها در برنامه محبوب شبکه ABC ظاهر می شود و بیننده ها را با بازی های خنده دارش سرگرم می کند. او مهمانان سرشناسش مثل تام کروز و دیوید بکهام را به چالش شستن تخم مرغ پخته با سر دعوت می کند و خودش هم در این نمایش مسخره با آنها همراه می شود.

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020
پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020

بسیاری از لحظات جذاب تونایت شوی جیمی فالون ویروسی شده و به شکل «وایرال ویدیو» دست به دست میان کاربران شبکه های مجازی می چرخد. در این برنامه شبانه بازی های جذابی مثل لیپ سینک بتل یا همان لب آهنگ خودمان طراحی شده که آنقدر مورد استقبال قرار گرفته که به برنامه ای مستقل تبدیل شده است.

یکی از جذاب ترین بخش های برنامه فالون بخشی است که او و مهمانانش با گریم های جالب، ادای شخصیت های مشهور و به ویژه سیاستمداران را درمی آورند. فالون اخیرا از دونالد ترامپ و برنی سندرز تقلید کرده و ویدوهایش در فضای مجازی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. ویدیوی تقلید فالون از ترامپ نزدیک به چهار میلیون بار در یوتیوب مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

Lip Sync Battle

ایده لب خوانی آهنگ های مشهور و پرطرفدار روز توسط هنرپیشه های محبوب آنقدر برای بینندگان برنامه تونایت شو جذاب بوده که دستمایه تولید یک برنامه مستقل توسط شبکه کابلی اسپایک قرار بگیرد. اولین قسمت برنامه «لیپ سینک بتل» لقب پربیننده ترین افتتاحیه تاریخ شبکه اسپایک را به خود اختصاص داد و برنامه بلافاصله برای سه سال پیاپی تمدید شد.

پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا
پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا

میخواهی میلیونر شوی؟

مسابقه ای مشهور که رویای میلیونر شدن آدم ها را یک شبه محقق می کند. فقط کافی است شرکت کننده بتواند از پس سوال ها بربیاید تا در نهایت به جایزه ی یک میلیون دلاری مسابقه برسد. البته شرکت در این مسابقه، یک بازی دوسر برد است چرا که هر شرکت کننده ای بعد از رسیدن به حداقل امتیازات، حتما پول خوبی هم نصیبش می شود.

پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا
پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا

در نسخه ی انگلیسی این مسابقه که آمریکایی ها ایده اش را از آن گرفتند، هر شرک کننده باید به 15 سوال نسبتا دشوار اطلاعات عمومی جواب می داد، اما در فصل های بعدی این مسابقه که در آمریکا ضبط و پخش شد، مسابقه شامل دو مرحله ی مختلف است؛ مرحله ای با 10 سوال و مرحله ای با تعداد سوال های کمتر.

با جواب دادن به هرکدام از سوال ها، شرکت کننده به پله ای بالاتر با جایزه ای بیشتر می رسد. وقتی شرکت کننده پا به مرحله ی بعدی گذاشت، سوال هایی چهار جوابی از او پرسیده می شود. سوال هایی که در صورت تردید، می تواند برای پاسخ گویی به آن ها از سه راهنمای خودش کمک بگیرد؛ شانس کمک گرفتن از تماشاچی ها، کمک گرفتن از یک دوست همراه یا خاموش کردن دو جواب اشتباه. در این مسابقه شرکت کننده ها از همه طیفی حضور دارند. گاهی دانشجوهای ساده و گاهی آدم های مشهوری مثل الکس فرگوسن.

چند سال پیش، سرمربی اسکاتلندی به همراه «ایمون هولمز» مجری معروف تلویزیونی، در مسابقه ی «چه کسی می خواهد میلیونر شود» شرکت کرد و برنده ی پنجاه هزار پوند شد. البته او این پول را برای پیشرفت مدرسه ی فوتبال اهدا کرد.

بیشتر بخوانید:

America’s Got Talent

مسابقه تلویزیونی America’s Got Talent یک مسابقه استعدادیابی‌ست که توسط سایمون کاول (Simon Cowell) ساخته شده است. در این برنامه، مسابقه دهندگان از سرتاسر آمریکا و حتی خارج از آمریکا شرکت می‌کنند تا استعداد خود را در رشته‌های مختلف مانند خوانندگی، رقص، شعبده بازی و نمایش‌های کمدی به نمایش بگذارند. داوران مسابقه به شرکت‌کنندگان رای می‌دهند و آنها می‌توانند وارد این مسابقه بزرگ شوند.

پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا
پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا

تاکنون هنرمندان زیادی در این مسابقه در مقام داور حضور داشته‌اند. هنرمندانی مانند پیرز مورگان (Piers Morgan) نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی، دیوید هسلهاف (David Hasselhoff) بازیگر و خواننده آمریکایی، برندی نروود (Brandy Norwood) خواننده آمریکایی، شرون آزبورن (Sharon Osbourne) شخصیت سرشناس تلویزیونی، هاوی ماندل (Howie Mandel) کمدین و بازیگر کانادایی، مل بی (Mel B) خواننده انگلیسی و هادی کلوم (Heidi Klum) مدل و طراح مد آلمانی.

این مسابقه برای اولین بار در تاریخ 21 ژوئن 2006 (31 خرداد 1385) از شبکه NBC پخش شد. برنامه America’s Got Talent یکی از محبوب‌ترین و پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 است.

The Price Is Right

برنامه The Price Is Right یک مسابقه تلویزیونی است که در آن شرکت‌کنندگان باید قیمت دقیق اجناسی را حدس بزنند و جایزه بگیرند. این شرکت‌کنندگان از بین حضار داخل استودیو انتخاب می‌شوند. قسمت اول این مسابقه در تاریخ 4 سپتامبر 1972 از شبکه CBS پخش شد.

پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا
پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا

باب بارکر (Bob Barker) از سال 1972 تا سال 2007 مجری این مسابقه بود و عنوان طولانی‌ترین زمان مجری‌گری برای یک برنامه را گرفته است. در حال حاضر بیش از 9000 قسمت از مسابقه The Price Is Right پخش شده است و به همین دلیل این برنامه یکی از برنامه‌های طولانی مدت تلویزیون و از جمله پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 به حساب می‌آید. در مقاله‌ای از سال 2007 در مجله TV Guide این برنامه را «بزرگ‌ترین مسابقه تمام ادوار» نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لحظه حقیقت

یکی از پرسروصداترین مسابقه های دنیا، که البته برنده شدن در آن، آن قدری به هوش و ذکاوت شرکت کننده هایش ربطی نداشت. شرکت کننده های این مسابقه باید فقط کمی صداقت به خرج می دادند. در مسابقه ی تلویزیونی آمریکایی «لحظه ی حقیقت»- که بر پایه ی مسابقه ای کلمبیایی به نام «چیزی نیست به جز حقیقت» ساخته شده بود- از دستگاه «دروغ سنج پلی گرام، استفاده می شد.

پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا
پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا

در این مسابقه، از شکت کننده 21 سوال شخصی درباره ی کوچک ترین زوایای زندگی خصوصی اش می پرسیدند که اگر او در هر مرحله ای دروغ می گفت، مسابقه به پایان میر سید. قبل از ضبط برنامه هم، با استفاده از دستگاه دروغ سنج، پنجاه سوال از شرکت کننده پرسیده می شد؛ شرکت کننده به آن ها پاسخ می داد و بعد، بدون این که نتیجه را بداند به استودیوی مسابقه می رفت.

آن 21 سوال مطرح شده در جریان ضبط مسابقه، از بین این پنجاه سوال انتخاب می شدند.با توجه به نتایج دروغ سنج، اگر شرکت کننده پاسخ صادقانه می داد، به مرحله ی بعدی می رفت و اگر دروغ می گفت هیچ جایزه ای نمی گرفت. والدین، همسر یا دوستان شرکت کننده هم باید در سالن حاضر می شدند و به راست و دروغ های شرکت کننده گوش می دادند. برنده ی مسابقه به نیم میلیون دلار می رسید. زمانی این مسابقه 23 میلیون نفر تماشاگر داشت، اما خیلی زود و بعد از یک سال، با مخالفت گروه های مختلف مردم، پخش آن در سال 2009 میلادی به پایان رسید.

The Voice

یکی دیگر از پربیننده‌ترین برنامه های تلویزیونی جهان 2020 برنامه تلویزیونی The Voice است. The Voice یا «صدا» یک مسابقه خوانندگی است که از شبکه NBC پخش می‌شود. در این مسابقه افراد برای سنجش استعداد خوانندگی‌شان شرکت می‌کنند.

پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا
پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی دنیا

در ابتدا شرکت‌کنندگان توسط چهار داور مورد سنجش قرار می‌گیرند. این داوران از افراد شرکت‌کننده تیم‌های خودشان را می‌سازند و در ادامه مسابقه آنها را راهنمایی می‌کنند. برنده مسابقه The Voice توسط مردم از طریق رای‌دهی با تلفن یا اینترنت انتخاب می‌شود. جایزه این مسابقه 100,000 دلار آمریکا و ضبط یک آهنگ با شرکت ضبط و پخش موسیقی Universal Music Group است.

بیشتر بخوانید:

گردآوری : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تبلیغات و لینک ها خیلی زیاده غیر قابل تحمله

    پاسخ