;
coinex

بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 ؛ آشنایی با محبوبترین بازیگران ترک!

به تناسب پیشرفت صنعت سینما در ترکیه، بسیار طبیعی است که اهالی این حوزه نیز در ترکیه و جهان مشهور شوند. در بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 با ما باشید.

تولید فیلم و سریال در ترکیه، سالهاست که از جنبه تفریحی و هنری صرف به جنبه پولسازی هجرت کرده و از هنر به صنعت سینما بدل شده است. گواه این ماجرا آمارهای رسمی موجود و ارائه شده مبنی بر درآمد سرشار ترکیه از ساخت و فروش فیلم و خصوصا سریال به کشورهای مختلف است.

سریال های ترکی در بسیاری دیگر از کشورهای خارجی و منطقه خاورمیانه با استقبال خوبی مواجه شده اند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و به قرار قاعده همجواری جغرافیایی و تا حد فراتر از آن پیوستگی فرهنگی با ترکیه، سریال های ساخته شده در ترکیه، در ایران نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند.

علاوه بر علاقه و توجه طرفداران این دسته از سریال ها، به مضمون و محتوی آثار، یکی از مسائل جانبی در این قسم مسائل، علاقه مندی و پیگیری اخبار بازیگران معروف و شناخته شده است. در همین راستا و با توجه به مقدمه پیش گفته، در این گفتار قصد داریم تا شما را با فهرستی از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 آشنا کنیم.

بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020

پیشرفت هنر در هر قواره ای، اگر با هدف مشخص و سرمایه گذاری مناسب مواجه شود، موفقیت های فراوانی برای شاغلان آن در پی خواهد داشت. کشور همسایه ما ترکیه، برخلاف عموم کشورهای منطقه خاورمیانه، از سالها پیش تلاش و توجه به عرصه تولیدات هنری را به شکل گسترده پیگیری کرده است.

گواه این ماجرا موفقیت و کیفیت تولیدات هنری در حوزه هایی اعم از موسیقی،‌ فیلم و سریال است. اغراق نیست اگر بگوییم ترکیه در منطقه ما پیشتاز تولیدات هنری و در سطج جهانی از موفق ترین کشورها در این حوزه است. پیشتر در گفتاری به بهترین سریال های ترکی 2020 پرداخته بودیم.

این مسئله به نوبه خود، توجه و شهرت فراوانی را برای فعالان حوزه هنری در این کشور و سایر کشورها به همراه آورده است. سلبریتی ها، خوانندگان و بازیگران ترک، این روزها شهرت و محبوبیت جهانی دارند. در همین راستا در این گفتار میکوشیم شما را با بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 آشنا کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

یلماز اردوغان (Yılmaz Erdoğan)

یلماز اردوغان بازیگر، نویسنده، صداپیشه و نیز کارگردان مشهور ترکیه است. یلماز که یکی از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 محسوب می شود بیش از سی سال در این زمینه فعالیت کرده و به محبوبیت و موفقیت خوبی دست یافته است.

پولدارترین بازیگران ترکیه 2020
پولدارترین بازیگران ترکیه 2020

از مشهورترین کار های او می توان به فیلم «ویزونتله» (Vizontele) و «ارگانیزه ایشلر ۱ و ۲»‌ (Organiza İşler 1 & 2) اشاره کرد که اردوغان در آنها علاوه بر بازیگری به کارگردانی نیز پرداخته است. یلماز همچنین در برنامه طنز تلویزیونی مشهور «Çok Güzel Hareketler» نیز حضور دارد. ییلماز اردوغان با موفقیت های بسیار یکی از معروف ترین کمدین های ترکیه نیز به شمار می رود.

کنان ایمیرزلی اوغلو (Kenan İmirzalıoğlu)

ایمیرزالی اوغلو یکی از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 است که به ‌خاطر چهره و اندام مطلوبش وارد دنیای مد شد و خیلی زود چشم کارگردان‌ ها و تهیه‌کننده‌ها را خیره کرد.

پولدارترین بازیگران ترکیه 2020
پولدارترین بازیگران ترکیه 2020

سال ۱۹۹۷ در بین ۴ هزار نفر شرکت‌ کننده مسابقه بهترین مدل ترکیه به مرحله انتخاب ۲۰ نفر برتر صعود کرد سپس به‌ عنوان نفر اول این مسابقه انتخاب شد. بعد از آن به ‌عنوان نماینده کشور ترکیه در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و با کسب مقام نخست، عنوان بهترین مدل مرد جهان را به خود و برای نخستین‌ بار به کشور ترکیه اختصاص داد.

این هنرمند ۴۳ ساله و به‌ عبارتی گران ترین بازیگر ترکیه هرچند با سریال «Ezel» شهرت بسیاری را به‌ دست آورد اما به ‌نوعی بعد از پخش سریال «کارادایی» در آسیا و جهان مطرح شد. وی سال۲۰۱۲ برای بازی در سریال «کارادایی» مبلغ ۴میلیون دلار دریافت کرد که این بیشترین دستمزد تاریخ تلویزیون ترکیه محسوب می‌شود. او از شهرت خود در امور خیریه نیز استفاده می ‌کند و برای کمک به کودکان مبتلا به لوسمی در یک تبلیغ تلویزیونی ایفای نقش کرد.

الچین سانگو (Elçin Sangu)

الچین سانگو بازیگر و مدل مشهور ترک است که با بازی در سریال ها و فیلم های تبلیغاتی زیاد به محبوبیت خوبی دست یافته است. وی که یکی از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 به شمار می رود در بین محبوب ترین و نیز زیباترین بازیگران ترکیه 2020 قرار گرفته است.

پولدارترین بازیگران ترکیه 2020
زیباترین بازیگران ترکیه 2020

او با بازی در سریال «روزی روزگاری» (Öyle Bir Geçer Zaman ki) وارد عرصه بازیگری شد و سریال «عشق اجاره ای» (Kiralık Aşk) نیز از عوامل اصلی محبوبیت او به شمار می رود. او به دلیل بازیگری حرفه ای و عالی اش برنده سه جایزه پروانه طلایی (Altın Kelebek Ödülü) شده است.

بیشتر بخوانید:

ابراهیم چلیککول (İbrahim Çelikkol)

ابرایهم چلیککول (İbrahim Çelikkol)‌ یکی دیگر از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 سات. ابراهیم متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۲ است. وی متولد ازمیت (İzmit) مرکز استان قوجاایلی (Kocaeli) ترکیه است. مادرش آیپر (Ayper Çelikkol) از مهاجرین یونانی و پدرش سهیل (Süheyl Çelikkol) اصالتا عرب است.

پولدارترین بازیگران ترکیه 2020
پولدارترین بازیگران ترکیه 2020

ابراهیم یک خواهر بزرگتر به نام اصلی (Aslı Çelikkol) دارد. ابراهیم قبل از بازیگری مدل و نیز بسکتبالیست بوده است. او در تیم ملی جوانان نیز بسکتبال بازی کرده است. اولین پروژه ابراهیم در زمینه بازیگری سریال پارس: نارکوترور (Pars: Narkoterör) است که توسط متین گونای (Metin Günay) کارگردانی شده است. ابراهیم در سال ۲۰۰۷ با میهره موتلو (Mihre Mutlu) ازدواج کرد و در ۶ دسامبر ۲۰۱۹ اولین فرزندشان علی (Ali Çelikkol) متولد شد.

مهمت گونسور (Mehmet Günsür)

سینمای ترکیه، بازیگران و کارگردان‌های محدودی در سطح بین ‌المللی دارد که مهمت گونسور یکی از آنهاست. او همچنین یکی دیگر از بهترین بازیگران ترکیه است که بخشی از شهرت او در دنیای بازیگری، ازدواجش با یک مستندساز ایتالیایی به‌نام کاترینا مونسیو است.

پولدارترین بازیگران ترکیه 2020
پولدارترین بازیگران ترکیه 2020

با این حال نمی‌توان منکر استعداد ویژه او در بازیگری شد؛ استعدادی که هیات داوران جشنواره بین‌المللی پرتقال طلایی آنکارا در سال ۲۰۰۳ متوجه آن شدند و جایزه ویژه خود را به او اهدا کردند.

انگین آکیورک (Engin Akyürek)

بدون شک انگین آکیورک یک تاریخدان با استعداد است و واقعا مشخص نیست چطور یک فارغ‌ التحصیل رشته تاریخ، نفر اول مسابقات استعدادیابی بازیگری در ترکیه می‌ شود و به جای تدریس در دانشگاه، مقابل دوربین مجموعه‌ های مختلف نقش‌ آفرینی می‌کند. انگین از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 است که پدرش از مقامات رسمی ترکیه بود.

Engin Akyürek
پولدارترین بازیگران ترکیه 2020

 

بیشتر بخوانید:

هازار ارگوچلو (Hazar Ergüçlü)

هازار ارگوچلو یکی دیگر از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 است که محبوبیت خود را مدیون بازی در سریال «کوزی گونی» (Kuzey Güney) است. وی متولد سال ۱۹۹۲ در شهر نیکوزیا از کشور قبرس می باشد.

Hazar Ergüçlü
بهترین بازیگران زن ترکیه

به عنوان بازیگری جوان و با استعداد، توانسته نظر بسیاری از کارگردانان بزرگ ترکیه را به خود جذب کند. او همچنین برنده جوایز بزرگی مانند بهترین بازیگر زن در جشنواره بین المللی فیلم فرانکفورت و چندین جایزه دیگر شده است که نشان دهنده استعداد او در زمینه بازیگری است.

آراس بولوت اینملی (Aras Bulut İynemli)

آراس به عنوان یکی از جوان ترین و خوش آتیه ترین بازیگران ترکیه، جوایز و مجموعه‌های موفقی را در کارنامه دارد. برادر و خواهر آراس نیز در عرصه های فرهنگی فعالیت دارند به طوریکه برادر وی نمایشنامه ‌نویس است و خواهرش نیز به خوانندگی می ‌پردازد. جالب است بدانید زمانی ‌که سریال «Oyle Bir Gecer Zaman ki» پخش می ‌شد خیلی‌ سریع برای بازی در نقش «بایزید» انتخاب شد.

معروفترین بازیگران ترکیه 2020
معروفترین بازیگران ترکیه 2020

این بازیگر ترک تا کنون در شش سریال و چهار فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده است که از مهم ترین آن ها می توان به سریال ‌های Öyle Bir Geçer Zaman ki، İçerde، Muhteşem Yüzyıl و سریال معروف گودال یا çukur اشاره کرد.

چاعاتای اولوسوی (Çağatay Ulusoy)

چاعاتای اولوسوی یکی از جوانترین و پرطرفدارترین بازیگران ترکیه است که متولد سال ۱۹۹۰ در استانبول است. وی به عنوان یکی از جذابترین بازیگران ترکیه 2020 نیز شناخته می شود که توانست با بازی در سریال ‌های تلویزیونی محبوب و ایفا در نقش‌های اصلی به سرعت بین مردم شهرت پیدا کند. چاعاتای امروزه یکی از بازیگران درجه اول سینما و تلویزیون ترکیه به شمار می رود.

معروفترین بازیگران ترکیه 2020
معروفترین بازیگران ترکیه 2020

چاعاتای در سریال های موفقی مثل «نفوذی» (İçerde) و «محافظ» (Muhafız) بازی کرده است و به دلیل بازیگری خوبش پس از بازی در این سریال ها جلب توجه کرد.

بیشتر بخوانید:

فحریه اوجن (Fahriye Evcen)

فحریه اوجن (فخریه اوجن)، یکی دیگر از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 است. فاهریه در ۴ ژوئن سال ۱۹۸۶ میلادی (سال ۱۳۶۵ شمسی) در شهر زولینگن (Sulingen) آلمان متولد شد. خانواده مادر او از اهالی قوم چرکس و خانواده پدرش از مهاجران ترک و اصالتاً اهل شهر کاوالا (Kavala) هستند.

بهترین بازیگران زن ترکیه
معروفترین بازیگران ترکیه 2020

فاهریه اوجن به مدت یک سال در کشور آلمان در رشته جامعه شناسی در دانشگاه دوسلدورف تحصیل کرد و سپس این رشته را نیمه تمام رها کرد و همراه مادرش به ترکیه آمد. در سال ۲۰۰۵ به طور غیر حرفه ای وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۲۰۰۸ اولین کار بازیگری حرفه ای به وی پیشنهاد گردید.

فجریه که در سال 2017 در فهرست 30 نفره زیباترین زنان جهان قرار گرفت، از جذابترین بازیگران ترکیه 2020 نیز محسوب میشود.

هالوک بیلگینر (Haluk Bilginer)

مورد بعدی در لیست بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 هالوک بیلگینر است. هالوک زاده ی سال ۱۹۵۴ در شهر ازمیر ترکیه، به عنوان یک بازیگر تمام عیار جزو معروف ترین بازیگران ترکیه ‌ای است که شهرت جهانی دارد و سابقه بازی در فیلم‌ های هالیوود را نیز در کارنامه خود دارد.

معروفترین بازیگران ترکیه 2020
معروفترین بازیگران ترکیه 2020

از جمله کارهای مشهور اخیر او می‌ توان به فیلم بن‌هور ۲۰۱۶ و همبازی شدن با چهره ‌های بزرگی همچون مورگان فریمن اشاره کرد.

اویکو کارایل (Öykü Karayel)

اویکو کارایل به عنوان یکی از با استعدادترین و زیباترین بازیگران ترکیه 2020 شناخته می شود. این بازیگر به نام ترکیه، بیشتر به خاطر چشم های جذاب و گیرایش شهرت دارد.

بهترین بازیگران زن ترکیه
بهترین بازیگران زن ترکیه

او در استانبول در سال ۱۹۹۰ متولد شد و در دوران نوجوانی، پس از یک آموزش کوتاه در تئاتر در سال ۲۰۰۷، وارد دانشگاه دولتی هنر و تئاتر استانبول شد.

بیشتر بخوانید:

سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya)

سرنای ساریکایا در سال ۱۹۹۱ در شهر آنکارا متولد شد. سرنای بازیگر و مدل حرفه‌ ای اهل ترکیه و صاحب جایگاه دوم دختر شایسته ترکیه در سال ۲۰۱۰ می‌ باشد.

Serenay Sarıkaya
بهترین بازیگران زن ترکیه

بازی در سریال «عمر گل لاله» (Lale Devri) و «جزر و مد» (Medcezir) باعث شناخته شدن وی در سطح جهانی شد و او را تبدیل به یکی از بهترین بازیگران ترکیه در سال 2020 کرد. او همچنین به عنوان یکی از جذابترین بازیگران ترکیه 2020 شناخته میشود.

هازال کایا (Hazal Kaya)

هازال کایا اولین نقش مهم خود را در سریال «گنجو» ایفا کرد و پس از آن در سال ۲۰۰۸ در سریال «Aşki Memnu» یا به فارسی (عشق ممنوع) در نقش نیهال زیاگل ظاهر شد. وی بخش عمده ای از محبوبیت خود را که او را به یکی از جذابترین بازیگران ترکیه 2020 بدل کرد؛ مدیون بازی در سریال بسیار موفق «Adini Feriha Koydum» می باشد.

Serenay Sarıkaya
بهترین بازیگران زن ترکیه

آخرین فعالیت هازال کایا پس از دو سال عدم حضور در تلویزیون، در سال ۲۰۱۷ با سریال «Bizim Hikaye»، به فارسی (حکایت ما) که برگرفته از مجموعه تلویزیونی «بی شرم» است، بار دیگر به تلویزیون بازگشت.

نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül)

نسلیهان آتاگول (Neslihan Atagül) یکی از بازیگران ترکیه است که در سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و به محبوبیت زیادی دست یافته است. آتاگول که با بازی موفقش در سریال های «عشق سیاه» (Kara Sevda) و «دختر سفیر» (Sefirin Kızı) به محبوبیت خود افزود علی رغم فعالیت نه چندان زیادش در زمینه تلویزیون و سینما یکی از زیباترین بازیگران ترکیه 2020 به شمار می رود.

بهترین بازیگران زن ترکیه
بهترین بازیگران زن ترکیه

بیشتر بخوانید:

طوبی بویوک ‌اوستون (Tuba Büyüküstün)

طوبی بویوک اوستون در ۵ جولای سال ۱۹۸۲ در استانبول متولد شد. طوبا دوران مدرسه را در استانبول گذراند و سپس در رشته طراحی صحنه و دکور و طراحی لباس در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان استانبول به تحصیلات خود ادامه داد.

Tuba Büyüküstün
بهترین بازیگران زن ترکیه

ضمن تحصیل در دانشگاه، او برای اولین بار در تبلیغ مول ‌پد جلوی دوربین فیلم برداری رفت. وی در سال ۲۰۱۱ با اونور سایلاک ازدواج و صاحب دو فرزند دختر دو قلو به نام های توپراک و مایا شد. طوبا در بین زیباترین زنان جهان که از یک مجله معروف امریکایی منتشر شده بود رتبه ۱۷ را کسب کرد که او زا در زمره جذابترین بازیگران ترکیه 2020 قرار میدهد.

آیچا آیشین توران (Ayça Ayşin Turan)

آیچا فعالیت چندان زیادی در زمینه بازیگری نداشته است اما بازیگری عالی و نیز چهره زیبایش باعث شده او را به عنوان یکی از زیباترین بازیگران ترکیه 2020 بدانیم.

Ayça Ayşin Turan
بهترین بازیگران زن ترکیه

سریال «مریم» (Meryem) و نیز سریال اینترنتی «هاکان: محافظ» (Hakan: Muhafız) از مشهورترین سریال هایی هستند که آیچا آیشین توران در آنها حضور داشته و با بازیگری خوبش جلب توجه کرده است.

بیشتر بخوانید:

گردآوری : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر