;
coinex

آیا ترامپ میخواهد اینترنت آمریکا را به طور سراسری قطع کند ؟

شائبه هایی مبنی بر اینکه دونالد ترامپ میخواهد اینترنت آمریکا را به طور سراسری قطع کند ، پیش دستی برخی سناتورهای ایلات متحده را در پی داشته است.

مدتی است سائبه ها و نگرانی هایی درباره عملکرد آتی ترامپ وجود دارد. یکی از این مسائل امکان قطع کردن اینترنت آمریکا به طور سراسری به دستور رئیس جمهور است.

در همین راستا برخی از سناتورهای آمریکایی و به طور خاص سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات «رند پال»، «رون وایدن» و «گری پیترز» طرحی دو حزبی با عنوان «قانون انفصال کلید قطع اینترنت ۲۰۲۰» را معرفی کردند که امکان کنترل اینترنت را از دستان ترامپ خارج می‌کند.

آیا ترامپ میخواهد اینترنت آمریکا را به طور سراسری قطع کند

به گفته این سناتورها، تصویب این طرح میتواند در راستای حراست از متمم اول و چهارم قانون اساسی باشد و مانع از عملکرد یکجانبه رئیس جمهور به بهانه اختیارات اضطراری شود. برای مثال ممکن است رئیس جمهور با اضطراری خواندن وضعیت جاری قصد قطع کردن یا کنترل اینترنت را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از اساس وجود چنین اختیاراتی تحت عنوان اختیارات در وضع اضطراری به دوره های خاصی از تاریخ بازمیگردد. در اصلاحیه‌هایی که در دوران جنگ جهانی دوم به بخش ۷۰۶ قانون ارتباطات ۱۹۳۴ آمریکا اضافه شد کنگره به دولت اجازه داد که در صورت صلاح دید رییس جمهور و برای حفاظت از امنیت ملی کنترل تمام ایستگاه‌ها و اماکن ارتباطی را در دست گرفته و حتی از دسترس خارج کند.

ترامپ میخواهد اینترنت آمریکا را به طور سراسری قطع کند

در آن زمان امکانات ارتباطی برای شهروندان اهمیت چندانی نداشت اما با گذشت زمان و تنیده شدن تار و پود زندگی مدرن در ابزارهای ارتباطی هشدارهایی در مورد امکان سوءاستفاده از این اختیارت شنیده می‌شد. در صورتی که دولت تصمیم به استفاده از این اختیار بگیرد زندگی شهروندانی که برای انجام امور روزمره به موبایل، اینترنت، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌‌ها تکیه دارند، از اساس مختل خواهد شد و از اینرو سناتورها تصمیم به محدود کردن اختیارات دولت ترامپ گرفته‌اند.

طرح سناتورها بخش ۷۰۶ قانون را به گونه‌ای اصلاح می‌کند که نه تنها دولتمردان و به ویژه رییس جمهور قدرت قطع اینترنت را نداشته باشند، بلکه میزان نظارت آنها بر کانال‌‌های ارتباطی و اطلاعات حساس شهروندان نیز محدود خواهد شد.

قانون انفصال کلید قطع اینترنت به گونه‌ای تنظیم شده که حتی در شرایط اضطرار ملی هم قدرت دولت برای پیاده‌سازی طرح‌‌های مورد نظر در زمینه ارتباطات با نمایندگان مردم در کنگره تعادل پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا ترامپ میخواهد اینترنت آمریکا را به طور سراسری قطع کند ؟ نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر