;
coinex

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایند طلاق زوجین!

دولت استرالیا با استفاده از یک اپلیکیشن آنلاین استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایند طلاق زوجین را عملی کرد. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

یک اپلیکیشن آنلاین به نام «آمیکا» از هوش مصنوعی برای کمک به جدایی زوجین در مسائلی چون حضانت فرزندان و تقسیم دارایی‌ها استفاده می‌کند.
به گزارش thenextweb، این اپلیکیشن موازین قانونی را درنظر می‌گیرد و آنها را متناسب با شرایط طرفین اعمال می‌کند. به‌عبارت دیگر، این نرم‌افزار از انبوه داده‌هایی که مربوط به موارد مشابه گذشته بوده است، برای ارائه پیشنهاد به کاربران استفاده می‌کند.

آمیکا توانایی هوش مصنوعی را در حل مسائل حقوقی در زمینه اختلافات خانوادگی نشان می‌دهد. البته طیف وسیعی از خدمات حقوقی خانوادگی، ازجمله «پندا» و «آدیو» در استرالیا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایند طلاق زوجین!

همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه ناشی از آن، در برخی موارد، حتی قوی‌ترین روابط را نیز به بوته امتحان گذاشته است. در یک نظرسنجی که در ماه می (اردبیهشت) توسط «Relationships Australia» انجام شد نشان داد که ۴۲ درصد از ۷۳۹ شرکت‌‌کننده، در طول قرنطینه با شریک زندگی خود به مشکل برخورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

همچنین در این شرایط تعداد زوج‌هایی برای جدایی به مشاوره مراجعه می‌کنند افزایش یافته است؛ به همین دلیل، دولت استرالیا استفاده از نرم‌افزار «آمیکا» را در چنین پیشنهاد می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایند طلاق زوجین!

اگرچه چنین ابزاری مزایایی مانند آرامش و کاهش پریشانی عاطفی را به همراه دارد، اما کاربرد آن محدود است و اعتماد بیش از حد به آن ممکن است دو طرف را در شرایط سختی قرار دارد. طبق گفته وبسایت «آمیکا»، این اپلیکیشن «اصول قانونی را در نظر گرفته و آن‌ها را با شرایط شما تطبیق می‌دهد». به عبارت دیگر، این نرم‌افزار از داده‌های جمع‌آوری شده موارد مشابه گذشته که توسط طراحان آن به سیستم اضافه شده استفاده می‌کند تا بهترین پیشنهاد را به کاربران خود ارائه دهد.

«آمیکا» تنها ابزار هوش مصنوعی در زمینه حقوقی نیست و نرم‌افزارهای دیگری مانند «پندا» و آدیو» نیز هدفی مشابه آمیکا دارند. سیستم قانون خانواده استرالیا بیش از حد وقت‌گیر است و در نتیجه خانواده‌ها در سیستم دادگاه باید زمان زیادی منتظر بمانند؛ به علاوه دادرسی دادگاه‌ها نیز گران بوده و هزینه‌ پرونده‌های پیچیده حقوق خانواده برای هریک از طرفین ۲۰۰ هزار دلار آمریکا خواهد بود.

ابزارهای هوش مصنوعی مانند آمیکا و آدیو زوجین را قادر می‌سازد تا خودشان مشکلاتشان را حل کنند و در روند کند و گران دادگاه گرفتار نشوند. این اتفاق به زوج‌هایی که به دلیل کرونا در قرنطینه به سر می‌برند و روند جدایی را آغاز کرده‌ان کمک بسزایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایند طلاق چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    من جوابمو کجا دریافت کنم؟

    پاسخ

    به مشاور حقوقی یا نهایتا یک سایت مشاوره حقوقی آنلاین مراجعه کنید.

    پاسخ

    حتی بحث طلاق هم در میان نیست

    پاسخ

    حتی تحدید هم میکنه

    پاسخ

    سلام، خواهر من با پسری که اهل ترکیه هست ازدواج کرد، ولی به دلایلی بعداز 4سال گذرنامه ایشون از طرف ایران دیپورت شد، وتا 5سال نمیتواند به زندگیش برگرده، الان شوهرش اصرار داره که من بچمو میبرم، ایا میتواند بچه رو از مادرش جدا کنه، بچه هم6سالشه

    پاسخ