coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامانه پیام ایران چیست و راه‌اندازی آن چه معنایی دارد؟

در راستای ایجاد بستری برای تعامل مستقیم مردم و دستگاه‌های اجرایی، سامانه پیام ایران راه‌اندازی خواهد شد. اما سامانه پیام ایران چیست و راه‌اندازی آن چه معنایی دارد؟

«سامانه یکپارچه پیام ایران» راه‌اندازی می‌شود تا تمامی دستگاه‌های اجرایی بتوانند از یک بستر مشخص با مردم و کسب‌وکارها در ارتباط باشند و این اقدام جدا از تسریع بخشی تبادل پیام بین مردم و دستگا‌ها، از بروز تخلفات احتمالی نیز جلوگیری خواهد کرد.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات در شانزدهمین جلسه مورخ ۹۹/۰۷/۷ بر اساس پیشنهاد سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور کاهش تردد شهروندان و ساماندهی و یکپارچه سازی راهکارهای تبادل پیام بین مردم با دستگاه‌های اجرایی، کاهش زمینه‌های تخلفات مبتنی بر تبادل پیام با مردم مانند جعل و کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و آمادگی برای پاسخگویی سریع به نیازهای ارتباطی با مردم به ویژه در شرایط بحران، سامانه یکپارچه پیام ایران را راه‌اندازی می‌کند.

سامانه پیام ایران چیست و راه‌اندازی آن چه معنایی دارد؟

طبق ماده یک این مصوبه، سازمان فناوری اطلاعات ایران موظف است سامانه پیام ایران را با استفاده حداکثری از زیرساخت های دولت الکترونیکی موجود از قبیل سکوی دولت همراه و ارتقای سامانه کارپوشه ملی ایرانیان، جهت بهره برداری عموم شهروندان، کسب وکارها و دستگاه های اجرایی به نحوی آماده سازد که امکان ارسال انواع مختلف پیام بین دستگاه های اجرایی و ذینفعان را فراهم نماید.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس ایجاد امکان ارسال مکاتبات و دریافت پاسخ بین هر یک از دستگاه های اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی ظرف حداکثر سه ماه می‌بایست فراهم گردد.

همچنین فراهم نمودن زیرساخت های دولت همراه و سایر ارائه دهندگان خدمات یکپارچه دولت هوشمند برای امکان دریافت و ارسال پیام در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و درگاه های واحد، ظرف دو ماه راه‌اندازی خواهد شد.

سامانه پیام ایران چیست

در عین حال مسئولین موظف در این طرح می‌بایست ارسال و دریافت پیامک برای هر یک از دستگاه های اجرایی از شماره اختصاصی تخصیص یافته ذیل سر شماره ۴۰۴۰ را ظرف حداکثر دو ماه فراهم کنند.

همچنین وزارت ICT (سازمان فناوری اطلاعات ایران) موظف گردیده تا با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ضوابط فنی و اجرایی مورد نیاز جهت اتصال سامانه‌های مکاتبات اداری دستگاه‌های اجرایی با سامانه کارپوشه ملی ایرانیان را تدوین و اجرایی نماید.

این فرایند باید به نحوی باشد که مکاتبات دریافتی از سامانه پیام ایران به صورت مستقیم در سامانه مکاتبات اداری دستگاه های اجرایی ثبت شده و قابل رهگیری و پیگیری باشد و پاسخ مکاتبات نیز از طریق کانال دسترسی به کارپوشه ملی ایرانیان در دسترس متقاضی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سامانه پیام ایران چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر