;
coinex

امنیت بازی ویوو (Wiwo) ؛ آیا اپلیکیشن ویوو خطر هک گوشی را به دنبال دارد؟

امنیت بازی ویوو (Wiwo) به عنوان یک بازی موبایلی نوآور در زمینه آموزش زبان انگلیسی توسط برخی زیر سوال رفته است. آیا واقعا اینچنین است؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید!

این روزها تبلیغ بازی ویوو (Wiwo Games) در شبکه جم در حال پخش است. یک اپلیکیشن آموزشی که تلاش کرده میان سرگرمی و آموزش پل بزند و به آموزش زبان انگلیسی طعم و مزه سرگرمی بیافزاد. یکی از مفاهیم مهم در حوزه آموزش مدرن مسئله «گیمیفیکیشن» (Gamification) یا بازی‌وارسازی است. گیمیفییشن به طور خلاصه یعنی در راستای افزایش انگیزه و به جلوراندن مخاطب، نگرش و عناصر موجود در بازی‌ها را به عرصه‌هایی وارد کنیم که چندان جنبه سرگرمی ندارند.

پیش از پرداخت به مسئله امنیت بازی ویوو، باید گفت به نظر می‌رسد این اپلیکیشن در حوزه بازی‌وارسازیِ زبان آموزش تلاش قابل قبولی انجام داده است. تلاشی که پیشتر در اپلیکیشن دیگری به نام پاپیتا نیز شاهد آن بودیم. مسئله آموزش زبان انگلیسی عموما در نگاه بسیاری از ما با کلاس‌های خشک و گرامرهای سخت و پیچیده گره خورده است. حال آنکه زبان‌آموزی در دنیای مدرن به طور کلی در حال تغییر و تحول است و نگرش سنتی، دیگر پاسخگوی نیاز مردم این زمانه نیست. پیشتر در تکراتو مفصلا به این موضوعات پرداخته بودیم؛ از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی گفته بودیم و همچنین به سراغ بهترین پادکست‌های انگلیسی 2020 رفته بودیم.

امنیت بازی ویوو (Wiwo)

آیا اپلیکیشن ویوو خط هک گوشی را به دنبال دارد؟

بسیاری از تغییر و تحولات مثبت در دنیای امروز توسط مرتجعان و مخالفان تکنولوژی دست کم گرفته و یا پس زده می‌شوند. این مهم تحت عناوین مختلفی انجام می‌شود. شاید قابل ذکرترین آنها، فناوری نسل پنجم اینترنت یا همان فایوجی (5G) باشد که بسیاری از واپسگرایان به مقابله با آن برخاسته‌اند و به غلط از آسیب‌های فایوجی برای سلامتی انسان می‌گویند. پیشتر مفصلا در تکراتو به نسل پنجم شبکه تلفن همراه و مسئله سلامت انسان پرداخته بودیم که پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید:

دانلود و بررسی بازی ویوو (Wiwo Games)

پس می‌بینیم که فناوری و ابزارهای نوین همواره مخالفانی از جنس جهل و ناآگاهی را در مقابل خود دیده است. در مورد مسئله امنیت بازی ویوو نیز اوضاع کمابیش به همین منوال است. یک وبسایت اینترنتی بی‌اعتبار،‌ احتمالا با انگیزه دیده شدن، اقدام به تخریب یک اپلیکیشن کاربردی و مفید کرده است.

امنیت بازی ویوو
بازی ویوو خطر هک گوشی را به دنبال دارد؟

آیا دانلود اپلیکیشن ویوو خطرناک است؟

واقعیت این است که تاکنون هیچ موردی از مشکلات امنیتی در خصوص این اپلیکیشن گزارش نشده است. یک بازی موبایلی مانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها که تلاش دارد روشی نوین در آموزش زبان انگلیسی ارائه کند. برخی عنوان کرده‌اند که تبلیغات شبکه جم نشانی از بی‌اعتبار بودن این بازی است.

نکته این است که شبکه جم تاکنون تبلیغات مربوط به طیف وسیعی از کالاها را پخش کرده است؛ از بسیاری سریال‌های شبکه نمایش خانگی نظیر شهرزاد گرفته تا کالاهای مورد نیاز روزمره مردم و این اواخر اپلیکیشن‌ها. صرف اینکه تبلیغ یک اپلیکیشن در شبکه جم، با تمام حواشی و مسائلش، پخش می‌شود، دلیلی بر بی‌کیفیت بودن و خطرناک بودن آن نیست.

امنیت بازی ویوو
امنیت بازی wiwo

اتفاقا در سوی دیگر بررسی‌های تکراتو نشان می‌دهد در پلفترم بازی ویوو، ما با بستر قابل اعتمادی برای انجام یک بازی آنلاین آموزش زبان انگلیسی رو به رو هستیم. این اپلیکیشن نه دسترسی نامتعارفی از کاربر می‌خواهد و نه مشخصات و اطلاعات خاصی از او درخواست می‌کند. بنابراین آنچه تحت عنوان فقدان امنیت بازی ویوو یا خطر هک گوشی با بازی ویوو، توسط برخی وب‌سایت‌های زرد عنوان می‌شود، فاقد مدارک کافی، بدون پشتوانه و از اساس نامربوط است.

بیشتر بخوانید:

وبسایتی با عنوان پایدار بلاگ چندی است اپلکیشن‌های پرطرفدار را هدف قرار می‌دهد و با انتشار مطالبی با هدف ایجاد ترس در مخاطبان، تلاش می‌کند تا صرفا دیده شود. اگر به بررسی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها تمایل دارید، پیشنهاد می‌‌شود اطلاعات دقیق در این زمینه را از کارشناسان این حوزه بخواهید و نه از وبسایت‌های زرد. در این وب‌سایت در مورد امنیت بازی ویوو آمده: پرداخت حق اشتراک برای این بازی نشانه‌دهنده کلاهبرداری است!

امنیت بازی ویوو
امنیت بازی ویوو

حال آنکه پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای در خصوص اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها موضوع نامتعارفی نیست و بسیاری از برنامه‌ها چنین ویژگی‌ای دارند. کافی است خود را جای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، به مثابه تولید کنندگان یک محصول قرار دهیم؛ آیا تولید یک محصول و عرضه‌ی رایگان آن بدون انتظارات سود، عقلانی است؟ طبیعی است که یک توسعه دهنده اپلیکیشن علاوه بر آنکه تلاش می‌کند نیاز جامعه را مرتفع کند، به دنبال منافع خود نیز باشد.

در خصوص نوشته وب‌سایت زرد پایدار نیوز در مورد بازی ویوو یک نکته به غایت خنده‌دار : ) نیز وجود دارد. نویسنده نظراتی را تحت عنوان «کامنت‌های کاربرانِ گوگل پلی در مورد بازی ویوو» منتشر کرده که اصلا در صفحه بازی ویوو در گوگل پلی وجود ندارند. تا این میزان دوری از اخلاق حرفه‌ای واقعا جای تقدیر دارد.(:دی) فقط کافی است به تیتر سایر محتواهای این سایت وزین و زرد رنگ نگاهی بیاندازید تا از میزان صحت ادعای آن مطلع شوید.

بازی ویوو خطر هک گوشی را به دنبال دارد؟

راستش را بخواهید تاکنون کسی چنین چیزی را گزارش و اثبات نکرده است. از این گذشته پلتفرمی نظیر گوگل‌پلی پیش از آنکه یک اپلیکیشن را در دسترس عموم قرار دهد، آن را از نظر امنیتی مورد بررسی قرار می‌دهد. به طوریکه اگر هرگونه مشکل امنیتی نظیر وجود باج‌افزار و ویروس در فایل برنامه و یا دسترسی‌های غیرمجاز و نامتعارف به اثبات برسد، سریعا آن را از بستر خود حذف می‌کند. به طور کلی اگر اپلیکیشنی به تایید گوگل پلی برسد، به احتمال قوی از نظر امنیتی مشکلی ما را تهدید نخواهد کرد.

امنیت بازی ویوو
امنیت بازی wiwo

در پاسخ به این پرسش که بازی ویوو خطر هک گوشی را به دنبال دارد باید این نکته را یادآور شویم که کاربران می‌توانند هرگونه مشکل و پرسشی را با ایمیل support{at}wiwo.games در میان بگذارند. به علاوه می‌توانید در این لینک خط مشی‌ توسعه دهندگان بازی ویوو را مطالعه کنید که در آن به سوالات پرتکرار مهمی پاسخ داده شده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص امنیت بازی ویوو (Wiwo) چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر