;
coinex

بهترین تور نوروز 1400 ؛ آشنایی با تورهای نوروزی

همزمان با نزدیک شدن به نوروز 1400 به مانند بسیاری مسائل مرتبط با نوروز، جستجو برای بهترین تور نوروز 1400 نیز آغاز میشود. در ادامه این جستار با ما باشید.

تعطیلات 13 روزه نوروز برای بسیاری از خانواده ها مهمترین و بهترین تعطیلاتی است که در طول یک سال تقویمی شمسی در دسترس است. این تعطیلات طولانی مدت، بزرگترین و البته احتمالا بهترین تعطیلاتی است که میتوان از آن برای سفر و انواع تفریحات استفاده کرد.

نو شدن سال و هیجانات آن یک طرف و در طرف دیگر بهار و هوای خوب در عموم نقاط کشور سبب میشود تا میل به مسافرت در این ایام بسیار بیشتر باشد. حتی بازار مسافرت های خارجی نیز در این ایام بسیار داغ میشود.

البته که این روزها هرگونه تردد و جابجایی بین شهری و بین المللی تحت تاثیر شرایط پاندمی بسیار تحت کنترل و پیچیده است، اما در هر صورت بعید به نظر میرسد بتوان جلوی سیل مسافرت های تفریحی نوروز را از افرادی که نزدیک به یک سال است در وضعیت قرنطینه به سر میبرند گرفت. در همین راستا در این گفتار تکراتو به معرفی بهترین تور نوروز 1400 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بهترین تور نوروز 1400 ؛ آشنایی با تورهای نوروزی

همانطور که گفتیم بسیاری از خانواده ها ایام نوروز را بهترین زمان برای مسافرت های تفریحی میدانند و طبیعی است که از همین الان در تدارک برای جستجوی بهترین تور نوروز 1400 باشند و دغدغه قیمت ها، محل اقامت، مدت زمان سفر و مسائلی از این دست را داشته باشند.

البته در وضعیت عادی عموم افراد مقاصد مشخص و محدودی را به عنوان مقصد تفریح و گردشگری میشناسند و همان مقاصد را نیز در برنامه سفر خود میگنجانند. در این گفتار اما سعی میکنیم تا حدی تنوع مقاصد را رعایت کنیم.

بر همین اساس در تکراتو تصمیم گرفتیم ذیل عنوان بهترین تور نوروز 1400 در دو دسته بندی کلی یعنی بهترین تورهای نوروزی 1400 داخلی و بهترین تورهای نوروزی 1400 خارجی به این موضوع به طور جامع بپردازیم. تا پایان این گفتار با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین تور نوروز 1400 را برای خود و خانواده انتخاب کنید.

بهترین تور نوروز 1400 : داخل کشور

در دسته بندی داخلی بهترین تورهای نوروزی 1400 ما با مقاصدی پرطرفدار، اقتصادی و البته بعضا مواردی کمتر شناخته شده مواجهیم. این مقاصد گردشگری همزمان قابلیت های تفریحی، زیارتی، خرید و موارد دیگری که در یک مسافرت نوروزی انتظار میرود را دارند.

بهترین تور نوروز 1400 : مشهد

مشهد
بهترین تورهای داخلی

همانطور که باید بدانید بسیاری از افراد به گذراندن لحظه تحویل سال و ایام تعطیلات نوروزی در مشهد و البته حرم امام رضا علاقه مندند. هر ساله یکی از شلوغ ترین و پرازدحام ترین لحظات سال در حرم پیشوای هشتم شیعیان، لحظه تحویل سال است که با مراسم خاصی و در نهایت نظم و انسجام برگزار میشود.

فارغ از این مشهد یک مقصد گردشگری خوب، شهری نسبتا ارزان قیمت است که هزینه های مسافرت و اسکان در آن تا حد زیادی انعظاف پذیر است. با وجود هوای سرد مشهد در ایام نوروز، ظرفیت و نیز قیمت پرواز و هتل های مشهد در این مدت به طرز وحشتناکی افزایش پیدا میکند.

توصیه ما این است که اگر مشهد را به عنوان مقصد مسافرتی خود در نوروز 1400 برگزیده اید، حتما از همین حالا و حداقل از اوایل اسفندماه نسبت به رزرو تور یا هتل اقدام نمایید. به علاوه برای کاهش هزینه ها بد نیست روی هتل های 2 یا 3 ستاره حساب باز کنید.

بهترین تور نوروز 1400 : جزیره کیش

کیش
بهترین تورهای نوروزی 1400

آب و هوای مناسب جزیره کیش در ایام نوروزی که هوایی مهتدل و مطبوع است سبب محبوبیت سفر به کیش در این ایام شده است. درواقع برخی معتقدند بهترین زمان سفر به کیش ایام نوروز است.

در نتیجه این موضوع اما، قیمت تورهای جزیره کیش در ایام نوروز بعضا تا چند برابر قیمت همین تور در فصل تابستان میرسد. با این وجود شاید اسفندماه نیز برای رزرو تورهای نوروزی کمی دیر به نظر برسد. اما اگر به دنبال تور کیش برای نوروز سال جدید باشید و نگرانی از بابت هزینه هم نداشته باشید، طبعا میتوانید یک تور مناسب یا یک هتل خوب پیدا کنید.

بهترین تور نوروز 1400: جزیره قشم

قشم
بهترین تورهای داخلی

آنجا که از تورهای کمتر شناخته شده گفتیم، به طور خاص مقصودمان اشاره به قشم بود. بله بله بالطبع طی سالهای اخیر و با تلاشهایی که انجام شده جزیره قشم بسیار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و انواع تورهای گردشگری در ایام مختلف سال در قشم جریان دارند.

اما به واقع آمار بازدید از این جزیره زیبا و البته بزرگ به نسبت سایر همرده های خود مثلا کیش بسیار پایین تر است. طرفه اینکه حتی به لحاظ امکانات و زیرساخت ها نیز توجه خاصی به قشم نمیشود و این جزیره تا حد زیادی مهجور مانده است.

اما خوشبختانه طی سالهای اخیر آن دسته از کاوشگران مقاصد گردشگری جدید و جذاب و افرادی که به دنبال تجربه های جدید در سفر هستند، قشم را کشف کرده اند و باعث شده اند این جزیره بیش از پیش دیده شود. برخی تلاشهای تبلیغاتی نیز عاملی شده در سرمایه گذاری در این جزیره و رونق گرفتن کسب و کارهای گوناگون که همه این ها میتواند به تقویت زیرساخت های متناسب با گردشگری موثر باشد.

آب و هوای قشم در نوروز بسیار خوب و مطبوع و حتی بهاری تر از هوای کیش است. در ایام نوروز ممکن است شاهد رگبارهای باران شدید در جزیره باشد. علاوه بر آب و هوا جذاب، عده زیادی نیز برای خرید به این جزیره سفر میکنند چراکه قشم علاوه بر اینکه یک تور اقتصادی است، محل خوبی برای خرید محصولات خاص نیز هست.

بهترین تور نوروز 1400: چابهار

چابهار
بهترین تورهای داخلی

بندر چابهار هم از دیگر مهجورمانده ها و البته ناشناخته های لیست ماست. درواقع به نظر میرسد کمتر کسی با زیبایی های استان زیبا اما محروم و مهجور مانده سیستان و بلوچستان آشنا باشد! استانی پهناور، زیبا، با اقلیمی متنوع و البته پتانسیل های فراوان در زمینه های مختلف، که متاستفانه بسیار مورد بی توجهی قرار میگیرد.

همانطور که باید بدانید بندر چابهار از دیرباز یک مرکز تجاری و اقتصادی مهم برای ایران در سواحل دریای عمان محسوب میشده است و هنوز هم جایگاه خوب خود را حفظ کرده است. علاوه بر این عموم افرادی که یکبار هم چابهار را دیده باشند به زیبایی ها و جذابیت آن گواهی میدهند. بندر همیشه بهاری چابهار که بسیاری از جاذبه های طبیعی را در خود جا داده است، در ایام نوروز از آنچه بتوان تصور کرد هم جذاب تر میشود. البته به دلیل محدود بودن ظرفیت هتل های این بندر، ممکن است خیلی زود ظرفیت تورهای چابهار پر شود پس توصیه میکنیم از اوایل اسفندماه نسبت به تهیه تور اقدام کنید.

بهترین تور نوروز 1400 : شیراز و اصفهان

شیراز
تورهای نوروز 1400

به عنوان دو شهر تاریخی با بسیاری آثار تاریخی ثبت شده جهانی و ملی دیدن اصفهان و شیراز در ایام نوروز میتواند یک تجربه جذاب و دوست داشتنی باشد. البته برای آنهایی که علاقه ای به این موضوع داشته باشند.

شیراز و اصفهان در حقیقت یکی از مقاصد قدیمی گردشگری است که برای هر گردشگری سفر به آن میتواند جالب باشد. آب و هوای هردوشهر در ایام نوروز بسیار گرم است، اما از لحظات تعداد پرواز و البته سایر راه های مواصلاتی این دو مقصد از امکانات خوبی برخوردارند. به علاوه کمتر باید نگرانی درباره ظرفیت هتل ها داشته باشد اما از بابت قیمت میتوانید کمی نگران باشید. البته که آن هم قابل مدیریت است.

اگر دوست دارید تعطیلات نوروز را در حافظیه، سعدیه و با عطر بهار نارنج بگذارنید و یا احیانا علاقه خاصی به میدان نقش جهان دارید باید از حداقل دو هفته قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید.

بهترین تور نوروز 1400 : خارج از کشور

با وجود محدودیت های گسترده ناشی از شیوع پاندمی کرونا در بسیاری از کشورها و البته کنترل شدید عبور و مرور در مبدا و مقصد، شما همچنان میتوانید روی برخی از تورهای خارجی که در دسترس هستند حساب باز کنید. البته باید همواره پیگیر اخبار کرونا و ضعیت کشور و مقصد خود باشید تا اگر هر لحظه شرایط عوض شد از وضعیت جدید اطلاع داشته باشید.

تورهای نوروز 1400 : تور مالدیو

مالدیو
بهترین تورهای خارجی

عموم افراد ترجیح میدهند ایام تعطیل خود را در مناطق آرام و به دور از هیاهو سپری کنند. تور مالدیو با داشتن حال و هوایی رمانتیک و فضای سرشار از آرامش انتظار این دسته از افراد را از ایده ‌آل‌ های سفر برآورده خواهد کرد.

تور مالدیو نوروز 1400 پکیجی کامل از تفریحات لوکس، ورزش ‌های آبی، هتل‌ های زیبا و رستوران‌های بین‌المللی ست که می‌ تواند تعطیلاتی رویایی را برای میهمانان خود رقم زند. آب و هوای عالی فروردین ماه هم مزید بر علت شده تا تور مالدیو در دسته تورهای جذاب و لوکس نوروز 1400 قرار گیرد.

اقامت در هتل ‌های لوکس با چشم‌ انداز دریا، گرفتن حمام آفتاب ر روی صندلی ‌های رنگی، گشت و گذار در جزیره‌ های رویایی، سافاری زیر آب، ماهیگیری، قایق‌ سواری در قایق‌ های شیشه‌ای، پرواز با چتر بر فراز دریا، شنا با کوسه ‌های سر چکشی و کروز سواری از تفریحات تور مالدیو محسوب میشود.

تور ترکیه نوروز 1400

ترکیه
تور ترکیه نوروز 1400

اگر بحث از تورهای خارجی باشد نمیتوان به تور ترکیه نوروز 1400 اشاره نکرد. معمولا ترکیه و البته به طور خاص استانبول یک مقصد گردشگری عمده و البته اقتصادی برای عموم ایرانیان محسوب میشود.

استانبول یک گذرگاه تمدنی و تاریخی با پیشینه ای دراز است و علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی و تفریحی که گردشگران اروپایی زیادی را نیز جلب کرده است، صاحب جاذبه های تاریخی زیادی از دوران امپراتوری روم شرقی و البته بیش از آن دوران تسلط امپراتوری عثمانی است.

تنگه بسفر با چشم‌ انداز خارق ‌العاده، کافه ‌های دنج، رستوران ‌های لوکس، غذاهای خیابانی، مراکز خرید کوچک و بزرگ و تفریحات شبانه از تفریحاتی هستند که می‌توانید در استانبول از آن‌ ها لذت ببرید.

تورهای نوروز 1400: آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی
بهترین تورهای خارجی

یک تعطیلات نوروزی جذاب، متفاوت و البته نسبتا اقتصادی میتواند گذراندن ایام استراحت در آفریقای جنوبی باشد. مجموعه ای کامل از تفریح، با طبیعی ترین صحنه های حیات وحش، زیباترین مناظر طبیعی و البته گشت و گذار در خیابان های لوکس.

فصل بهار و به طور خاص فروردین ماه معمولا فصل عمده مسافرت های گردشگری در این کشور زیبای آفریقاست و شما برای لذت بردن از تعطیلات نوروز میتوانید به جد روی آن حساب باز کنید.  بدون شک بازدید از شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون، سان سیتی و سافاری جنگل در ایام نوروز تجریه ای ناب و تکرارنشدنی است.

تورهای نوروز 1400 : ارمنستان

ارمنستان
بهترین تورهای خارجی

از جمله پرطرفدارترین تورهای گردشگری در ایام نوروز تور ارمنستان است که از قضا هزینه چندان گزافی نیز ندارد. عدم نیاز به گذراندن مراحل کسب ویزا، کوتاه بودن مدت پرواز و البته جاذبه های تاریخی و طبیعی، ارمنستان را به مقصدی ایده آل برای گذراندن تعطیلات نوروز بدل کرده است.

محدود جغرافیایی نسبتا کوچک این کشور نیز سبب شده تا بتوان در کوتاه مدت بخش های مهمی از این کشور زیبا را دید. شهرهای ایروان، گوریس و اشترک از زیباترین شهرهایی هستند که در تور ارمنستان نباید از دست داد. همچنین آب و هوای خوب این کشور در فصل بهار همه شرایط لازم برای یک مسافرت جذاب و متفاوت را فراهم میکند.

بوی تازگی در خیابان ‌های ایروان، جشن نوروز و دیگر جشن ‌های بهاره مانند فستیوال ماه زنان جلوه ‌ای خاص به ارمنستان می ‌دهند. تفریحات مهیج مانند زیپ لاین، بالن سواری بر فراز دشت ‌های سرسبز، پاراگلایدر، ماهیگیری در کنار دریاجه سوان، قدم زدن در خیابان ‌های تاریخی ایروان و خرید از کارهایی هستند که می‌ توانید با سفر به ارمنستان آنها را تجربه کنید.

تور دبی نوروز 1400

دوبی
تور دبی نوروز 1400

تور دبی در نوروز 1400 بالطبع میتواند یک گزینه جذاب برای هر شهروند ایرانی باشد اما اگر پیگیر اخبار روز باشید باید بدانید که در حال حاضر دولت امارات برای ایرانیان روادید صادر نخواهد کرد. برخی معتقدند بعید است مشکل صدور ویزا تا نوروز 1400 رفع شود اما اگر فرض بگیریم که این موضوع رفع شود میتوانید آنرا در برنامه های سفر نوروزی خود قرار دهید.

توصیه میکنیم مرتبا اخبار و صفحات سایت های گردشگری را چک کنید تا در صورت رفع مشکلات و صدور ویزا، بتوانید برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنید چون احتمالا به محض رفع مشکل صف های طولانی دریافت روادید در سفارت امارات برقرار خواهد بود.

تورهای نوروز 1400 : عمان

عمان
تورهای نوروز 1400

اگر آب و هوای امارات را دوست داشته باشید بالطبع باید از وضعیت عمان هم راضی باشید. علاوه بر این اگرچه دبی شهری مدرن با امکانات و تفریحاتی مدرن و خارق العاده است ، اما عمان مزیت جاذبه های تاریخی را نیز با خود دارد. به علاوه شما برای سفر به این کشور نیازی به ویزا نخواهید داشت.

هتل های عمان از کیفیت و خدمات خوب و لبته هزینه معقولی برخورداند و هزینه تور عمان در حالت کلی به حد ملموسی پایین تر از تور دبی است. بدون شک تجربه سفر به این کشور میتواند تجربه جذابی باشد.

علاوه بر این برای سال جدید شما باید با دانلود تقویم 1400حواستان به زمان بندی و تعطیلی های سال 1400باشد. توصیه میکنیم از دانلود تقویم باد صبا 1400به عنوان یکی از بهترین تقویم های ایرانی غافل نشوید.

علاوه بر این ها با نمادهای سال 1400، حیوان سال 1400، رنگ سال 1400 و پیشگویی و طالع بینی سال 1400 سال جدید را بهترین و عمیق تر بشناسید.

همچنین نگاهی به پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400، سود بانکی در سال 1400، اضافه کاری در سال 1400، پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 و آینده ایران در سال 1400 میتواند مفید فایده باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین تور نوروز 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر