;
coinex

دورهمی نوروز 1400 ؛ معرفی کامل برنامه و زمان پخش آن در نوروز

مهران مدیری این روزها در تدارک تهیه فصل پنجم دورهمی است. اما یک سوال اساسی مخاطبان این است که آیا دورهمی نوروز 1400 پخش می شود؟

همزمان با نزدیک شدن به سال جدید باید انتظار تدارکات ویژه صداوسیما برای این ایام فرخنده را نیز داشته باشیم. تعطیلات 13 روزه نوروز فرصتی است برای فراغت کافی که تلویزیون تقریبا تمام تلاش خود را برای ارائه برنامه های سرگرم کننده به کار میبندد.

حالا و اما در شرایط شیوع گسترده پاندمی خطرناک کرونا، طی دوسال اخیر این وظیفه خطیر تلویزیون و برنامه سازان، جنبه پراهمیت دیگری یافته و آن ایجاد بستری و انگیزه مناسب برای خانه نشینی و تشویق افراد به دوری از جمع های خانوادگی و شلوغ است.

بالطبع در میان برنامه های تلویزیونی نوروزی اعم از سریال های، ویژه برنامه های تحویل سال و البته برنامه های ایام تعطیلات نوروز، برنامه های مصاحبه و گفتگومحور مانند خندوانه و دورهمی جایگاه ویژه ای دارند و طرفداران زیادی به خود جلب میکنند. بر این اساس در جستار پیش رو ضمن پرداختن به دورهمی نوروز 1400 قصد پاسخگویی به چند سوال اساسی یعنی زمان پخش دورهمی در نوروز 1400 و آشنایی با دورهمی عید نوروز 1400 را داریم. اما پیش از آن باید دید دورهمی به نوروز 1400 میرسد؟

دورهمی نوروز 1400

معرفی کامل برنامه و زمان پخش آن در نوروز

طی سالیان اخیر و از زمان رو کار آمدن دورهمی، به واقع این برنامه به کارگردانی و اجرای مهران مدیری و ب حضور کاراکترهای محبوبی چون قیمت همواره از محبوبترین برنامه های سیمای ملی بوده است.

مونولوگ های جذاب مدیری، نقش آفرینی های قیمت و مهمانان خوب برنامه همگی عناصری هستند که به موفقیت دوچندان دورهمی کمک کرده است. فارغ از پخش برنامه در شرایط معمول، به مانند همه برنامه های محبوب سیمای ملی، در مناسبت های خاص شاهد ویژه برنامه های خاص این برنامه نیز هستیم.

برای مثال در یلدای سال گذشته بود که ویژه برنامه یلدای دورهمی با حضور پژمان بازغی، سروش صحت و البته محمدرضا علیمردانی پخش شد و محبوبیت زیادی داشت. البته که پخش و به عبارت بهتر نحوه پخش دورهمی با حواشی متفاوتی روبرو بوده است، در اینکه دورهمی از برنامه های محبوب مردم بوده شکی نیست.

بر این اساس در جستار پیش رو قصد داریم تا ضمن بررسی امکان پخش دورهمی نوروز 1400 ، زمان پخش دورهمی در نوروز 1400 و ویژه برنامه دورهمی عید نوروز 1400 را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: دانلود تقویم 1400

وضعیت دورهمی نوروز 1400 از زبان مدیر شبکه نسیم

اخیرا محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم در حاشیه بازدید از وضعیت تولید یکی از سریال های این شبکه در جمع خبرنگاران به سوالاتی در ارتباط با فصل پنجم برنامه دورهمی نوروز 1400 نیز پاسخ داده است. احسانی در ابتدا در پاسخ به سوالی درباره موزه دورهمی گفته است:

موزه دورهمی به سرانجام رسیده و خریدار هزینه را پرداخت کرده است. حراج به مدت پنج ماه در سایت برگزار و پیشنهاد قیمت‌ها بررسی شد و در نهایت یک شرکت موزه دورهمی را خریداری کرد. قراراست در آخرین قسمت دورهمی در فصل چهارم، آیتم موزه دورهمی پخش شود

مهران مدیری و ایده دورهمی
دورهمی در نوروز 1400

او همچنین در ادامه درباره دورهمی نوروز 1400 و تغییرات آن گفت:

فصل جدید دورهمی با تغییرات جدید و ساختار متفاوت تولید می‌شود، این روز‌ها که آقای مدیری مشغول ساخت سریالش در شبکه نمایش خانگی است، در قسمت آخر درباره حضور مهمانان صحبت می‌کند. زمانی که تعداد برنامه‌ها بیشتر می‌شود، به خاطر دعوت از افراد بازیگر و ورزشکار یک مقدار محدودیت به وجود می‌آمد. البته در فصل چهارم ما شاهد چهره‌های جدیدی بودیم مثل انوشه، مهرانه مهین ترابی، مسعودفروتن و… که بازخورد‌های خوبی داشت. دورهمی یک مجموعه است و همه اتفاقات با هم روی آن تاثیر می‌گذارد. دورهمی از معدود برنامه‌هایی بود که در ایام شیوع کرونا متوقف نشد.

وی همچنین درباره دورهمی نوروز 1400 گفت:

در ایامی که مردم نیاز به برنامه مفرح داشتند دورهمی روی آنتن بود و در کنار آن مهمانان هم با یک ملاحظاتی در ایام کرونا در برنامه حضور پیدا کردند. در طول برنامه هم خیلی از مهمانان به خاطر کرونا از خانه بیرون نمی‌آمدند و نتوانستند در دورهمی حضور پیدا کنند. هنوز تصمیم قطعی برای پخش آخرین قسمت دورهمی در عید مبعث گرفته نشده است.

مهران مدیری و ساخت فصل پنجم دورهمی

مهران مدیری و ساخت فصل پنجم دورهمی
دورهمی به نوروز 1400 میرسد

همانطور که گفتیم یکی از برنامه ‌های پرطرفدار تلویزیون دورهمی است. برنامه ‌ای که با اجرای مهران مدیری آخر هفته‌ ها از شبکه نسیم روی آنتن تلویزیون می‌ رود. با وجود اینکه یکی از المان‌های دورهمی حضور مردم در برنامه بود، با شیوع ویروس کرونا ابتدا این برنامه بدون حضور تماشاگران و سپس با رعایت فاصله اجتماعی ضبط شد و پخش آن ادامه پیدا کرد. ضمن اینکه ویروس کرونا نیز به یکی از سوژه‌ های طنز دورهمی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: پیشگویی و طالع بینی سال 1400

مهران مدیری در ارتباط با وضعیت دورهمی نوروز 1400 ، زمان پخش دورهمی در نوروز 1400 و آخرین وضعیت دورهمی عید نوروز 1400 در ویژه برنامه شب یلدا دورهمی گفته بود: قول داده بودم با سری پنجم دورهمی بعد از ماه صفر بر‌گردیم که به خاطر شرایط کرونا این اتفاق رخ نداد. اما 100 قسمت فصل پنجم را خواهیم داشت که کاملا یک دورهمی متفاوت و کار جدیدی است.

مهران مدیری و ساخت فصل پنجم دورهمی
دورهمی عید نوروز 1400

او حالا در تدارک ساخت فصل پنجم دورهمی است و به علاوه در کنار آن پروژه ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی را نیز که احتمالا دنباله ای بر سری اول هیولا است، دنبال می کند. اما سوالی که طرفداران دارند این است که دورهمی به نوروز 1400 میرسد؟ یعنی ما دورهمی در نوروز 1400 داریم یا نه؟

در واقع و در حال حاضر با توجه به اظهارات مدیر شبکه نسیم به نظر میرسد برای نوروز و ایام تعطیلات نوروزی نباید انتظار دورهمی در نوروز 1400 را داشته باشیم. درگیری مهران مدیری با سریال خود و در این میان فاصله کمی که تا نوروز مانده باعث میشود تا او فرصت زیادی برای به سرانجام رساندن همه چیز نداشت باشد و در نتیجه بحث دورهمی نوروز 1400 منتفی به نظر میرسد.

بیشتر بخوانید: خورشیدگرفتگی سال 1400

البته شاید بعید نباشد که یک ویژه برنامه دورهمی در حد یک قسمت را شاهد باشیم، اما هنوز چنین موردی از سوی هیچ یک از مراجع معتبر تایید یا اطلاع رسانی نشده و تنها یک حدس ساده است. براین اساس باید گفت درباره دورهمی نوروز 1400 باید منتظر اطلاعات بیشتری باشیم.

مهران مدیری و ایده دورهمی

مهران مدیری و ایده دورهمی
دورهمی عید نوروز 1400

دورهمی نام مجموعه تلویزیونی به اجرا و کارگردانی مهران مدیری است که اواخر سال 1394 به تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم شروع به پخش کرد. در ابتدا کارگردانی این مجموعه با مهراب قاسم خانی، یار غار مهران مدیری بود، اما برخی مشکلا سبب شد تا از قسمت سیزدهم فصل اول این برنامه، کارگردانی نیز به مهران مدیری سپرده شود.

این مجموعه، اواسط پاییز سال ۱۳۹۴ و با آغاز مقدمات ساخت دکور وارد مرحله پیش تولید شد. در آغاز، هدف سازندگان، ارائه مجموعه‌ای تلویزیونی با ساختاری کاملا متفاوت نسبت به سایر آثار نمایشی پیشین تلویزیون بود.

بیشتر بخوانید: تعطیلی های سال 1400

در حال حاضر دورهمی در آستانه تولید و پخش فصل پنجم خود قرار دارد و به واقع یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون ایران به شمار میرود. مصطفی احمدی، تهیه کننده فصل 3 این برنامه در خرداد 98 بود که با قاطعیت از منتفی شدن سری جدید دورهمی یعنی فصل چهارم خبر داد. اما در شب یلدای 1398 بود که قسمت جدید دورهمی پخش شد و در نتیجه فصل چهارم دورهمی از زمستان 1398 آغاز به کار کرد.

غالب جریان برنامه در فصل 4 با تفاوت زیادی از فصول قبلی به برنامه های گفتگوهای آخر شب شباهت دارد و خبری از نمایش های فصول پیش با حضور کاراکتری های متعدد نیست. در این فصل همچنین کاراکتر محبوب قیمت نیز از برنامه حذف شده است.

در دورهمی به جز مهران مدیری به عنوان طراح، کارگردان و مجری بازیگر، بازیگران مطرحی چون سیامک انصاری، شقایق دهقان، رامین ناصرنصیر، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر، سروش جمشیدی، مه‌لقا باقری، سحر ولدبیگی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گروه نویسندگان این کار را از ابتدا تا کنون امیر وفایی، الهه زارع نژاد، محمد صفاجویی، هدی ایزدی، سعید هوشیار، احسان ابراهیمی، زهرا افشار و فاطمه راست‌گفتار تشکیل می‌دهند. فرهاد مدیری نیز آهنگسازی این مجموعه را بر عهده دارد.

در فصل های ابتدایی، در هر قسمت علاوه بر حضور مهمان و گفتگوهای معمول، نمایش نیز از بخش های اصلی کار بود که با حضور برخی بازیگران ثابت و بعضا بازیگران مهمان مقابل دوربین اجرا می شد. در فصول بعدی و به تدریج از این نمایش ها و البته تعداد بازیگران به تدریج کاسته شد و در آخرین فصل پخش شده از شبکه نسیم، یعنی فصل 4 ، آیتم نمایش به کلی حذف شده و برنامه منحصر به استندآپ ‌های مجری، گفتگو با مهمان یا تماشاگران و خواندن نظرات تماشاچیان منزل شده است.

فارغ از بخش حضور مهمان، در حال حاضر یکی از جذاب ترین بخش های این برنامه آیتم های استندآپ مهران مدیری است. در هر قسمت برنامه، مهران مدیری درباره یک موضوع خاص چندین استندآپ کمدی اجرا میکند که در حالت کلی با موضوع برنامه آن شب مرتبط است.

این آیتم ها در ابتدا، میان برنامه و یا حتی در پایان برنامه به عنوان حرف آخر یا کلام آخر پخش می شود. از نگاه دیگر، گفته‌ها و نمایش‌ها در این برنامه سعی در بیان مشکلات جامعه به صورت طنز یا کنایه مانند، دارند. در ادامه نگاهی داریم گذرا به فصول چهارگانه پخش شده از دورهمی در شبکه نسیم.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 1400

فصول چهارگانه دورهمی

دورهمی فصل اول
دورهمی به نوروز 1400 میرسد

فصل اول

در ادامه بحث خود از دورهمی نوروز 1400 بد نیست نگاهی گذرا به داستان و مشخصات فصول 4 گانه برنامه محبوب شبکه نسیم داشته باشیم. فصل اول دورهمی مربوط به خانواده ای ثروتمند بود که در خانه ای بزرگ زندگی می کردند و پیمان و مهرناز هم به آنها ملحق شده بودند.

در این میان خدمتکار فضول و پررویی به اسم نادر (امیرمهدی ژوله) هم استخدام می‌شود؛ و پیمان باید طوری رفتار کند که به او انگ داماد سرخانه نخورد.

بازیگر شخصیت نقش
سیامک انصاری پیمان داماد خانواده
شقایق دهقان مهرناز طهماسبی همسر پیمان
الیکا عبدالرزاقی هما مادر خانواده
محمد نادری کاپیتان روح پدر خانواده
امیرمهدی ژوله نادر خدمتکار
مهران رنجبر سپهر طهماسبی پسر لوس خانواده

در بخش دوم فصل اول، چند بازیگر از سری پیشین کاسته و چند بازیگر اضافه شد. شقایق دهقان و امیرمهدی ژوله در این سری از برنامه حضور نداشتند. داستان این بخش در یک خانه بزرگ جریان داشت که مالک آن آقای مظفری (سیامک انصاری) است و در خارج از ایران زندگی میکند. در این میان چند نفر خانه او را از یک کلاهبردار اجاره میکنند.

بیشتر بخوانید: نمادهای سال 1400

مظفری وقتی به ایران برمی‌گردد و این وضع را می‌بیند سعی می‌کند آن‌ها را بیرون کند اما افراد به دلیل داشتن قرارداد می‌ توانند در خانه بمانند، مظفری شکایت می‌کند و مراحل قانونی این شکایت طول می‌ کشد و برای همین باید خانواده ها با یکدیگر کنار آمده و باهم زندگی کنند. دست فروشی به نام قیمت (سروش جمشیدی) هم در خانه رفت‌ و آمد دارد که اولین حضور کاراکتر محبوب قیمت از اینجا تا پایان فصل سوم است.

سیامک انصاری ارسلان مظفری صاحب ملک
محمد نادری جانیار نادری مستأجر
الیکا عبدالرزاقی لیایول لیایولستانی همسر «جانیار»
رامین ناصر نصیر چنگیز خان مستأجر
لیلا ایرانی دریا نوه چنگیز خان
مهران رنجبر گرشاسب (یویو) مستأجر و شوهر دریا
امیر جنانی گودرز (لالا) رفیق یویو
سروش جمشیدی قیمت قیمت (دست فروش سمج)

فصل دوم

سری سوم و البته فصل دوم دورهمی از نوروز 1396 روی آنتن شبکه نسیم رفت. در این سری، بازیگرانی چون الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، امیر جنانی، لیلا ایرانی، ریما ناصر نصیر و مهران رنجبر از پروژه جا شدند، ولی سیامک انصاری و سروش جمشیدی (قیمت) باقی ماندند و مه لقا باقری به آنها اضافه شد. در این سری قیمت با آنی یا آناستازیا ازدواج کرده است.

بازیگر شخصیت نقش
سیامک انصاری ارسلان مظفری صاحب ملک
سروش جمشیدی قیمت قیمت
مه‌لقا باقری آناستازیا (آنی) همسر قیمت

فصل سوم

فصل سوم دورهمی
دورهمی به نوروز 1400 میرسد

فصل سوم دورهمی از آذرماه 1396 روی آنتن شبکه نسیم رفت. در سری چهارم یا همان فصل سوم، سیامک انصاری و مه لقا باقری نیز از گروه جدا شدند، ولی سروش جمشیدی یا قیمت که حالا با تکیه کلام های محبوب و صدای خاصش به کاراکتری جذاب بدل شده بود، ماندگار شد و سحر ولدبیگی به عنوان همسر جدید قیمت به او اضافه شد. البته که ولدبیگی پس از چند قسمت از این برنامه جدا شد.

بازیگر شخصیت نقش
سروش جمشیدی قیمت قیمت
سحر ولدبیگی شمسی مظفری همسر قیمت – سرایدار

فصل چهارم

فصل چهارم دورهمی
دورهمی عید نوروز 1400

بر اساس نقل قولی از امیر وفایی، وضعیت فصل چهارم دورهمی در خرداد 98 بسیار مبهم و با اما و اگرهای فراوان همراه بود. ولی پخش این فصل از یلدای 1398 آغاز و تا صد قسمت و اسفند 99 ادامه داشت.

در این فصل نمایش حذف شده بود و برنامه منحصر شده بود به استندآپ کمدی‌های مجری، گفتگو با مهمان و تماشاگران، مهمانان خواننده و خواندن نظرات بینندگان توسط مجری.

به روزرسانی 19 اسفند 1399:

مدیر شبکه نسیم اخیرا در مصاحبه ای درباره برنامه های نوروزی 1400 شبکه نسیم صحبت کرده است. محمد احسانی به طور خاص در این مصاحبه از قسمت آخر فصل چهارم دورهمی و فرایند ساخت فصل پنجم نیز اخباری را در اختیار رسانه ها قرار داده است. او با تاکید بر اینکه در عید نوروز پیش رو خبری از دورهمی فصل پنجم نخواهد بود گفت:

اما قسمت آخر و ویژه فصل چهارم این برنامه تلویزیونی که احسان علیخانی میهمان این برنامه است، روز 30 اسفند ماه مقارن با لحظه سال تحویل این برنامه روی آنتن خواهد رفت. بنابراین بعد از سال تحویل، ویژه برنامه شبکه نسیم، قسمت آخر و ویژه دورهمی مهران مدیری خواهد بود.

او همچنین درباره سایر برنامه های نوروزی شبکه نسیم در نوروز 1400 گفت:

کودک‌شو به طور ویژه روی آنتن خواهد بود، 15 قسمت ویژه شوتبال که اشتراکاتی با قبل دارد و اتفاقات ویژه‌ ای را به تناسب ایام نوروز طراحی کرده است و همچنین سری جدید هوش برتر با دکوری که کاملا تغییر کرده و به نسبت سری‌ های قبل تفاوت ‌های چشمگیری خواهد داشت. سری جدید شکرستان در 15 قسمت و برنامه نسیم آوا با باکس ویژه موسیقیایی نیز برای نوروز تدارک دیده شده‌اند.

در پایان بحث از دورهمی نوروز 1400 توصیه میکنیم نگاهی به برنامه های نوروز 1400 تلویزیون و البته سریال های نوروز 1400 و سریال های ماه رمضان 1400 نیز داشته باشید.

همچنین برای سال 1400 هر فردی باید از پیش بینی قیمت گوشی 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، بهترین سرمایه گذاری 1400، وام ازدواج 1400، کمبود معلم در سال 1400 و پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 اطلاعاتی داشته باشد.

همچنین اضافه کاری در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، عرضه اولیه های 1400، دستمزد روزانه در سال 1400 و کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 نیز خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دورهمی در نوروز 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر