;
coinex

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

در میان سریال های نوروز 1400، یکی از موردانتظارترین ها سریال هشت آباد به کارگردانی علی مسعودی معروف است. با ما در بررسی جزئیات این سریال همراه باشید.

نزدیک شدن به ایام نوروز همانطور که برای همه ما جذابیت های خاص خودش را دارد، در صدا و سیما نیز با تهیه و تدارک ویژه برنامه ها، برنامه های نوروزی و البته سریال های ویژه ایام نوروز همزمان می شود.

سیمای ملی طی سال های اخیر اگر در شرایط عادی چندان موفقیتی در جلب نظر عموم مردم نداشته است، اما حداقل در بازه های زمانی خاص و مناسبت های ویژه توانسته مخاطبان را با برنامه های خاصی مانند برخی سریال های محبوب یا برنامه های جذاب به خود جلب کند.

برهمین اساس، نوروز یکی از بازه های تقویمی بسیار مهم برای صدا و سیماست که در آن شبکه های مختلف سیما سعی در برنامه ریزی دقیق و ارائه برنامه های خاص دارند. در نتیجه این موضوع سریال های نوروزی همواره یکی از بخش های مهم فعالیت تلویزیون است و در گفتار پیش رو قصد داریم تا به بررسی یکی از سریال های جدید رسانه ملی در نوروز پیش رو یعنی سریال هشت آباد بپردازیم. با ما باشید.

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

سریال های نوروزی که در بهار هرسال روی آنتن می روند همواره یکی از موردانتظارترین و پرمخاطب ترین بخش های برنامه های سیمای ملی هستند. طی سال های اخیر بدون شک سریال پایتخت موفق ترین برنامه و سریال نوروزی صدا و سیما بوده و تولید آن تا 6 فصل متوالی خود گواه این موفقیت است.

حالا و آنطور که احتمالا باید بدانید در سال جدید دیگر خبری از پایتخت 7 نیست و باید خود را با سایر محصولات نوروزی صدا و سیما دلخوش کنیم. یکی از سریال های خبرساز و تقریبا موردانتظار سال جدید اما، سریال هشت آباد است که پیش از این با نام نوروز رنگی شناخته می شد و لی در نهایت نام هشت آباد بر آن نهاده شد.

کارگردانی هشت آباد به عهده علی مسعودی، کمدین معروف خنداونه است که با او خاطرات زیادی داشته و داریم و به نظر میرسد باید منتظر یک اثر طنز و جالب توجه از فضای زندگی و خاطرات علی مشهدی باشیم. خاطراتی که بخش عمده ای از استندآپ های علی مسعودی در خندوانه را تشکیل میداد و حالا بعید نیست و در فرم و ساختی متفاوت در سریال هشت آباد به نمایش درآمده باشد.

بر این اساس و با توجه به اهمیتی که برای سریال های نوروزی قائل هستیم، این گفتار را به بررسی سریال هشت آباد ، زمان پخش سریال هشت آباد و البته داستان و بازیگران سریال هشت آباد اختصاص دهیم.

سریال های نوروزی سیما ؛ سریال هشت آباد

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
شبکه پخش هشت آباد

سریال های نوروزی سیما به تدریج راه خود را به نوروز جدید میپیمایند و حالا که فاصله چندانی با آغاز سال جدید نداریم، همواره اخبار و اطلاعات جدید از این سریال ها منتشر میشود. تقریبا تمام مواردی که در سریال های نوروز 1400 از آنها یاد کردیم حالا در آخرین مراحل ضبط و کارهای فنی قرار دارند و به زودی باید شاهد پایان کارهای فنی آنها باشیم.

تکلیف قطعی برخی سریال ها و شبکه پخش آنها مدتی است که مشخص شده است. در این میان شبکه سه سیما به نظر میرسد که از میان بوتیمار یا هشت آباد باید دست به انتخاب بزند و آنطور که برخی خبرها حاکی است، احتمال انتخاب هشت آباد قوی تر است.  این سریال که با هدف جذب مخاطبان علاقه مند به فضای کمدی تولید میشود، از آبان ماه سال جاری در مشهد کلید خورد و حالا مراحل پایانی فیلمبرداری خود در مشهد را از سر میگذراند.

تهیه کنندگی این مجموعه با اکبر تحویلیان و کارگردانی با علی مسعودی است. نقش اصلی ماجرا هم جواد خواجوی، بازیگر مشهدی معروف و چهره شناخته شده فضای مجازی است.

داستان هشت آباد

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بازیگران هشت آباد

داستان هشت آباد روایتگر بازه ای از سال های میانی دهه 60 است که ماجراهایی طنز برگرفته از تجارب شخصی و خاطرات نوجوانی علی مسعودی نویسنده و طنزپرداز کشور را طراحی و روی آنتن خواهد برد.

در واقع هشت آباد نام یک محله در این سریال بوده و همچنین نام فامیلی یکی از شخصیت‌ های اصلی داستان مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی است. مراحل تصویربرداری هشت آباد در محله پنج تن به پایان رسیده؛ به گفته کارگردان این سریال، به علت روایت داستان این سریال در دهه شصت این محله انتخاب شده است.

داستان هشت آباد روایتگر سال‌هایی از دهه شصت بوده و فضای روز‌های پایانی اسفندماه را به تصویر می‌کشد. به گفته عوامل این سریال، هشت آباد زمانه‌ای را روایت می ‌کند که مردم با وجود شرایط سخت جنگی زندگی می‌کردند، درواقع این مجموعه تلویزیونی روابط انسانی را به نمایش درآورده است؛ همچنین زمانی را نشان می‌دهد که همسایه‌ ها با هم خوب و صمیمی هستند و به هم اطمینان دارند.

قصه سریال نوروز رنگی با خانواده‌ای آغاز می‌شود که در حاشیه مشهد زندگی می‌کنند آن‌ ها با خرید یک تلویزیون رنگی اتفاقات جدیدی را در زندگی شان رقم می‌زنند. یکی از نقاط بارز این سریال، تیتراژ آن است که رسوم قدیمی مشهد را نشان خواهد داد. به تعبیر دست اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، تیتراژ این سریال جزو شگفتانه ‌های آن است چرا که بازیگران این مجموعه در تیتراژ سریال نیز حضور خواهند داشت.

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
شبکه پخش هشت آباد

اکبر تحویلیان تهیه کننده سریال هشت آباد برای پخش از یکی از شبکه های سیما در ارتباط با مراحل ساخت و زمان پخش سریال هشت آباد گفته است:

ما سریال را برای سیما فیلم می‌سازیم و خب من تولیدکننده نمی‌توانم مشخص کنم که کار را به کدام شبکه بدهند. الان هم مشخص نیست که هشت‌آباد در کنداکتور کدام شبکه قرار گیرد. خود سیمافیلم و صداوسیماست که به انتخاب مشترکی خواهند رسید.

وی اعلام کرد:

نمی ‌توان با قطعیت بگویم که شبکه سه آن را پخش می‌کند یا به شبکه دیگری خواهد سپرد، ولی ما سریال را برای نوروز و در ۲۰ قسمت آماده می ‌کنیم. تمام لوکیشن ‌ها نیز همچنان در شهر مشهد در نظر گرفته شده و البته در جاهای مختلف شهر در حال تغییر است.

بازیگران هشت آباد

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بازیگران هشت آباد

جواد خواجوی بازیگر سرشناس مشهدی نقش اصلی را در این کار برعهده دارد و در کنار جمعی از هنرمندان بومی مشهد همچون رابعه اسکویی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی و هادی عامل هاشمی در سریال به نقش آفرینی خواهد پرداخت. از دیگر بازیگران سریال می توان به حمید لولایی، شهرام قائدی، محمد اسلامی، سینا رازقی و حمیدرضا حافظ شجره اشاره کرد.

اما دیگر گزینه شبکه سه سیما برای پخش در نوروز احتمالا سریال بوتیمار جدیدترین کار علیرضا نجف زاده است و حالا در لوکیشن های مختلف تهرانپارس در حال فیلمبرداری است.

به گفته مهران مهام حالا گروه پس از سه ماه تصویربرداری در ساحل دریای خزر و لوکیشن های مازندران، ادامه کار را در تهران پی میگیرند. در نهایت برای ضبط چند سکانس نهایی، تیم تهیه به مازنداران و شهر نوشهر باخواهد گشت.

زمان پخش سریال هشت آباد

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بازیگران هشت آباد

سریال هشت آباد با نام سابق نوروز رنگی یکی از گزینه های اصلی سیمای ملی برای پخش در نوروز پیش روست. سریالی که بیشتر عوامل تولید آن مشهدی هستند و در همین شهر هم فیلمبرداری می شود.

علی مسعودی معروف که سابقه نویسندگی آثاری چون کوجه اقاقیا، سه دونگ سه دونگ، ساعت خوش و سه در چهار را در کارنامه دارد حالا در قامت کارگردان هشت آباد ظاهر شده است.

همچنین جواد خواجوی، هنرمند مشهدی که به واسطه دوبله‌هایش در فضای مجازی شناخته می‌شود و حضور در مجموعه‌هایی، چون سرباز و محرمانه را در کارنامه دارد یکی از بازیگران اصلی این پروژه است.

جواد خواجوی و عل مسعودی اخیرا در مصاحبه ای به طور مفصل به پاسخ سوالات اساسی مرتبط با این مجموعه از قبیل داستان و زمان پخش سریال هشت آباد پرداخته اند. با ما در ادامه همراه باشید.

خواجوی با تاکید بر وضعیت خطرناک شیوع کرونا و لزوم رعایت اصول بهداشتی درباره آخرین وضعیت این مجموعه تلویزیونی و شبکه پخش سریال هشت آباد توضیح میدهد:

مهر امسال بود که فیلم‌بردای شروع شد و تا الان تقریبا نزدیک به ۵۰ جلسه فیلم ‌برداری داشته ‌ایم و ۴۰ درصد کار را پیش برده‌ایم. البته چند روزی هم می ‌شود که با توجه به خطرناک شدن شرایط شیوع کرونا کار تعطیل شده است تا هم گروه کمی استراحت کند و هم اوضاع برای فیلم‌ برداری دوباره مساعد شود.

این بازیگر با تاکید بر اینکه عید نوروز را نمیتوان با برنامه های تکراری از سر گذراند و تلویزیون نیاز به تولید و پخش برنامه های جدیدی دارد تا مردم در روزهای کرونایی سرگرم بمانند به این موضوع اشاره می کند که ناگزیر عده ای باید به خود سختی داده تا برنامه های مختلفی برای پخش در ایام نوروز آماده شود. خواجوی یادآور می‌شود:

تماشای آثار نمایشی، بخشی از نیاز آدم ‌هاست، ما هم به همین دلیل سرکار می‌رویم تا بتوانیم مخاطبان مان را راضی نگه داریم.

او با تاکید بر اینکه سریال برای پخش در نوروز آماه می شود درباره داستان هشت آباد می گوید:

من درباره داستان سریال نمی‌توانم توضیح خاصی بدهم. اما داستان کلی سریال در دهه ۶۰ می‌گذرد و تمام قسمت‌ها در مشهد فیلم‌برداری می‌شود. بیشتر بازیگران هم مشهدی هستند البته بازیگران تهرانی، چون یوسف تیموری و رابعه اسکویی هم در هشت‌آباد حضور دارند.

خواجوی درباره همکاری با علی مسعودی نیز در پروژه هشت آباد می گوید:

فضای کاری این پروژه بسیار لذت ‌بخش است و به نظر من فیلم‌نامه هشت‌آباد یکی از بهترین متن ‌هایی است که آقای مسعودی در این چند سال نوشته است. اثری است که علی مسعودی در آن خاطراتش و موضوعاتی که سال ‌ها در مشهد با آن ‌ها زندگی کرده را روایت کرده ‌است.

او معتقد است نه خودش و نه سایر اعضای پروژه، به اینکار به چشم یک حرفه کاری و درآمدی نگاه نمیکنند و آنرا به مثابه کاری دلی و ماندگار نگاه میکنند و همه برای موفقیت کار از جان و دل مایه میگذارند. به نظر خواجوی انرژی خوبی که پشت صحنه جریان دارد به مردم هم منتقل خواهد شد. از او نظرش را درباره ساخت آثار در شهرستان‌ ها به جای تهران می ‌پرسیم او می‌ گوید:

پمن برای اینکه بتوانم در کارم پیشرفت کنم، حدود ۵ سال پیش از مشهد به تهران رفتم. چون همه فعالیت ‌های مهم هنری در پایتخت متمرکز است. این مهاجرت‌ ها باعث شده که تهران به شهری ماشینی و شلوغ تبدیل شود. اما ساخت آثاری مانند هشت ‌آباد در شهری مثل مشهد می‌ تواند به بیشتر دیده شدن هنرمندان در محل زندگی ‌شان کمک کند، تا هم تهران خلوت ‌تر شود و هم افرادی مثل من که به زندگی در شهرشان عادت دارند از کار در زادگاه شان لذت ببرند.

خواجوی نوید تماشای یک سریال بسیار بامزه و خنده دار را برای نوروز پیش رو میدهد و توضیح می دهد که هشت آباد پر از لحظات ناب و زیباست و امیدوار است که مردم از آن لذت ببرند. او همچنین با اشاره به اینکه مراحل تدوین کار به طور همزمان آغاز شده است می گوید که امیدوار است بتوانند ادامه کار را نیز همین طور پر قدرت ضبط و در نهایت کاری رضایت بخش ارائه کنند.

جزئیات سریال هشت آباد از زبان کارگردان

سریال هشت آباد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بازیگران هشت آباد

علی مسعودی کارگردان و نویسنده هشت آباد نیز در گفتگویی درباره سریال به پاسخ برخی سوالات اساسی درباره این مجموعه تلویزیونی مورد انتظار مانند داستان ، شبکه و زمان پخش سریال هشت آباد پرداخته است. او در این مصاحبه درباره پروژه هشت آباد می گوید که تاکنون نزدیک به 50 درصد مراحل فیلم برداری و تدوین کار جلو رفته است.

او همچنین دلیل توقف فیلم‌ برداری این سریال را سختی رفت ‌و آمد عوامل می ‌داند و رعایت شیوه‌ نامه ‌های بهداشتی که در دو هفته اخیر در شهر  ‌های قرمز باعث محدودیت‌ های تردد شده است. مسعودی درباره سختی‌های فیلم‌ سازی در ایام کرونا نیز می‌گوید:

من مدام نگران سلامتی عوامل و همکارانم هستم و این نگرانی بی‌ شک روی کار من تأثیر می ‌گذارد.

همانطور که پیش از این گفتیم، جواد خواجوی معتقد است که این سریال از جمله بهترین آثار و متونی است که علی مسعودی در دست تولید دارد. مسعودی در واکنش به این اظهار نظر می گوید:

کسی نمی‌ گوید ماست من ترش است و در نهایت این مردم هستند که باید درباره این سریال قضاوت کنند.

مسعودی از جمله هنرمندان مشهدی است که هویت و شهر خود را فراموش نکرده و حتی در استندآپ کمدی های خود در خندوانه نیز به خاطرات خود در مشهدو لهجه مشهدی خود تاکید خاصی داشت. حالا هم سریالی در مشهد و با بازیگران مشهدی در دست تولید دارد. البته نام یوسف تیموری و رابعه اسکویی که مسهدی نیستند این سوال را ایجاد کرده است که آیا این دو نیز قرار است با لهجه مشهدی صحبت کنند؟

مسعودی در واکنش به این سوال می گوید:

خیر. مثلا رابعه اسکویی در این سریال پس از ازدواج ساکن مشهد می ‌شود و قرار نیست با لهجه مشهدی صحبت کند.

مسعودی با بیان اینکه هشت آباد ممکن است سریالی 18 قسمتی شود می گوید:

هنوز مشخص نیست هشت‌آباد از کدام شبکه روی آنتن تلویزیون برود و سیما فیلم باید در این ‌باره تصمیم بگیرد.

در پایان توصیه می کنیم برای نوروز 1400 نگاهی به برنامه های نوروز 1400 شامل ویژه برنامه های تحویل سال و البته برنامه های نوروزی نیز داشته باشید. به علاوه که میتوانید از دورهمی نوروز 1400، خندوانه نوروز 1400 و کلاه قرمزی نوروز 1400 پیگیر اخبار تولید و یا پخش این برنامه های تلویزیونی محبوب باشید.

همچنین همانطور که باید بدانید حالا وارد سال 2021 میلادی شده ایم و بدون شک در فهرست بهترین سریال های 2021، عناوینی چون بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین سریال های ترکی 2021، بهترین سریال های کره ای 2021 و بهترین سریال های عاشقانه 2021 موردانتظار و جالب توجه خواهند بود.

به علاوه در ارتباط با نوروز 1400 کسب اطلاعاتی از نمادهای سال 1400، رنگ سال 1400، حیوان سال 1400، پیشگویی و طالع بینی سال 1400 و  خورشیدگرفتگی سال 1400 خالی از لطف نیست. همچنین برای اطلاع از تعطیلی های سال 1400، نیاز به دانلود تقویم 1400 دارید که ما دانلود تقویم باد صبا 1400 را توصیه میکنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مجموعه تلویزیونی هشت آباد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر