;
coinex

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

یکی از گزینه های نوروزی سیمای ملی در فهرست سریال های نوروز 1400 ، سریال بوتیمار است. این جستار به بررسی جزئیات، داستان و زمان پخش این سریال اختصاص دارد.

مطابق انتظار باید در نوروز جدید شاهد تدارک برنامه ها و سریال های جدیدی در سیمای ملی باشیم. بخش مهمی از برنامه های نوروزی سیمای ملی در ایام نوروز به سریال های نوروز 1400 اختصاص دارد.

طی سالهای اخیر سیمای ملی حداقل در جلب نظر مثبت مخاطبان در ایام نوروز و با پخش ویژه برنامه های نوروزی یا سریال هایی چون پایتخت موفق عمل کرده و توانسته مخاطبان ثابتی برای این ایام دست و پا کند.

بر این اساس موضوع سریال های نوروزی سیما مورد توجه عموم افراد قرار دارد. امسال نیز اگرچه در شرایطی متفاوت، اما همچنان بحث سریال های نوروزی داغ است. یکی از این سریال ها، سریال بوتیمار است که در ادامه قصد پرداختن به جزئیات آن، زمان پخش سریال بوتیمار و داستان و بازیگران بوتیمار را داریم. با ما همراه باشید.

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

اگرچه در حال حاضر تکلیف زمان و شبکه پخش بسیاری تعدادی از سریال های نوروز 1400 مشخص شده است، به نظر می رسد هنوز یکی از پرمخاطب ترین شبکه های سیما، یعنی شبکه سه تصمیم دقیق و درستی در این باره اتخاذ نکرده است.

مدتی است که به نظر میرسد شبکه سه سیما بین انتخاب از میان سریال هشت آباد و البته بوتیمار و حتی شاید یک گزینه سوم دیگر مردد است و هنوز خبری از تصمیم قطعی این شبکه در دست نیست.

البته خوشبختانه در حال حاضر تکلیف شماری از برنامه های نوروزی مشخص شده است و همانطور که باید بدانید شبکه یک با نون خ 3 به استقبال نوروز می رود. فراتر از این احتمالا در شبکه نسیم شاهد خندوانه نوروز 1400 هستیم و هنوز خبری از دورهمی نوروز 1400 نداریم، اگرچه بعید نیست در قالب یک ویژه برنامه شاهد حضور مهران مدیری باشیم.

اما حالا باید دید شبکه سه از میان گزینه های موجود دست به چه انتخابی میزند. از یک طرف سریال هشت آباد و در طرف دیگر بوتیمار! اما با ما باشید تا ضمن بررسی داستان بوتیمار ، زمان پخش سریال بوتیمار را نیز بررسی کنیم.

زمان پخش سریال بوتیمار

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

بدون شک بوتیمار از گزینه های نوروزی صدا و سیما و از انتخاب های یکی از شبکه هاست. اما از زمان پخش سریال بوتیمار دقیق نمیتوان تا هنگام قطعیت پخش و شبکه پخش سخن گفت. این موضوع نیز بدون شک تا یکی دو هفته آینده مشخص می شود.

حالا فاصله ای کمتر از 15 روز با نوروز 1400 داریم و بوتیمار آخرین مراحل فیلمبرداری و ضبط خود را تربه می کند. قسمت هایی از این سریال در مازندران فیلمبرداری شده و حالا مدتی است که عوامل در تهران مشغول هستند. به نظر میرسد ک عوامل تولید برای ضبط چند سکانس نهایی به مازندران و شهر نوشهر بازگردند.

بوتیمار سریالی به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی مهران مهام است و از زمان آغاز به کار فیلمبرداری آن زمزمه هایی مبنی بر انتخاب آن به عنوان سریال نوروزی شبکه سه سیما در میان بود.

سریال بوتیمار

آشنایی با سریال، داستان و بازیگران بوتیمار

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

کارگردان سریال یعنی علیرضا نجف زاده را با ساخت سریال زوج و فرد در نوروز 98 به یاد داریم. او حالا در نوروز 1400 خود را برای پخش بوتیمار آماده می کند.

بوتیمار ابتدا با نام ویلا معرفی شده بود. این سریال با حضور شماری از بازیگران سرشناس کمدی ایران در مناطق شمالی کشور کار فیلمبرداری خود را آغاز کرد و به نظر میرسد به عنوان سریال نوروزی شبکه 3 سیما روی آنتن برود. داستان بوتیمار روایتگر داستان خانواده ای شاد و سرخوش است که مسائل اجتماعی و اقتصادی روز نیز در آن به تصویر کشیده می شود.

تابحال حضور بازیگرانی چون مرجانه گلچین، حمید لولایی، هدایت هاشمی، علی صبوری، اشکان اشتیاق و سامی غریبی در بوتیمار قطعی شده است و به زودی دیگر بازیگران این سریال معرفی خواهند شد.

به تازگی مهرام مهام تهیه کننده این سریال در یک مصاحبه برخی اطلاعات جدید از بوتیمار را در اختیار رسانه ها قرار داده است. مهام در این باره گفته است:

به تازگی رامین ناصر نصیر و شهاب عباسی به پروژه بوتیمار پیوستند و مقابل دوربین رفته اند. ناصر نصیر با نقش مدیر بیمه و شهاب عباسی در لباس پلیس به این تیم اضافه شده‌اند.  براساس روند قصه اضافه شدن بازیگران دیگری به تیم تولید همچنان امکان دارد.

در حال حاضر تیم تولید بوتیمار در مناطق شمال شرقی تهران مشغول کار هستند و بدون شک برای ضبط برخی قسمت ها و سکانس های نهایی به شمال کشور بازخواهند گشت.

حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی از جمله بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان بوتیمار آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد اما آن هنگام که به رودخانه و یا دریا می‌رسد، نگران می شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی خورد و تشنه می ماند. بوتیمار همیشه نگران فرداست. علیرضا نجف زاده کارگردانی این سریال را به عهده دارد و شهاب عباسی، آرمان صبوری و سعید جلالی نویسندگان آن هستند.

بازیگران بوتیمار

همانطور که گفتیم بوتیمار از گزینه های نوروزی شبکه سه سیما است. در این بخش از جستار پیش رو به معرفی بازیگران بوتیمار میپردازیم. فارغ از شماری چهره های شناخته شده سینما و تلویزیون، این سریال به تناسب ضبط بخش هایی در شمال کشور، از برخی بازیگران بومی استان مازندران نیز بهره مند بوده است. براین اساس در دو دسته بندی کلی به بازیگران بوتیمار اشاره خواهیم کرد.

به تازگی رامین ناصر نصیر و شهاب عباسی به پروژه بوتیمار پیوستند و مقابل دوربین رفته اند. ناصر نصیر با نقش مدیر بیمه و شهاب عباسی در لباس پلیس به این تیم پیوسته اند.

بازیگران این سریال عبارتند از : حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی.

البته مهران مهام تهیه کننده این سریال تاکید کرده است: براساس روند قصه اضافه شدن بازیگران دیگری به تیم تولید همچنان امکان دارد.

و اما بازیگران بومی و با سابقه تئاتر مازندران عبارتند از: سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سید احمد رضوی، مهدی هادی زاده، صاحب حسینی، سید عباس حسینی، شیرین مجتهدی، مجتبی امدادی، قدیر شمشیری، شایان خانپور، سید حسین حسینی، نواب صادقی، مهناز سالاری، بهزاد کاشفی، اسماعیل فلاح، احمد صلاحی، مریم محمدزاده، علیرضا اسلامی، ثایر سالار، رضا غلامی و سایرین.

حمید لولایی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

حمید لولایی بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۳۴ در بندر کیاشهر میباشد. آغاز فعالیت لولایی از سال ۱۳۵۸ بود. او بیشتر در عرصه طنز و با ایفای نقش خشایار مستوفی شناخته شده اسـت. لولایی برای بازی در فیلم چند می گیری گریه کنی موفق بـه دریافت سیمرغ شده اسـت. از فیلمهای دیگر او میتوان آپاچی، کالسکه، پنچری، مسافران و پیامک از دیار باقی را نام برد.

مرجانه گلچین

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

مرجانه گلچین متولد سال ۱۳۴۷ در شهر تهران اسـت. اصلیت پدرش آذری و اصلیت مادرش شمالی اسـت. خانواده مرجانه گلچین از خانواده های پرجمعیت محسوب می شوند. جالب اسـت بدانید او فرزند آخر خانواده اسـت و شش خواهر و برادر دارد. خواهرش منیژه گلچین و دختر عمویش مرحومه نادیا دلدار گلچین از بازیگران سینما و تلویزیون بودند. کریم آتشی کارگردان سینما همسر سابق او بوده اسـت.

هدایت هاشمی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

هدایت هاشمی درسال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار متولد شد. ولی تا زمان سربازی در شهر مشهد زندگی کرده ‌اسـت و در آن جا بـه ورزش فوتبال نیز می ‌پرداخته ‌اسـت. این بازیگر دارای مدرک تحصیلی «کارشناسی ارشد کارگردانی» اسـت و از سال ۱۳۷۷ بـه ‌طور حرفه ‌ای بازی در تئاتر را آغاز کرده ‌اسـت. اولین فیلم سینمایی با بازی وی یک بوس کوچولو بـه کارگردانی بهمن فرمان ‌آرا اسـت.

مهران رجبی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

مهران رجبی متولد دی ماه ۱۳۴۰ از روستای واریان کرج اسـت و فارغ‌ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس اسـت و در کرج بـه تدریس در هنرستان می‌ پرداخت. استعداد او در زمینه بازیگری از طریق دوست و هم کلاسی دانشگاهش رضا میرکریمی کشف شد و سپس بـه سینما و تلویزیون راه یافت.

اشکان اشتیاق

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

اشکان اشتیاق متولد ۶ تیر ۱۳۶۰ اسـت. او بازیگری را در سنین نوجوانی با بازی در مجموعه ‌های تلویزیونی آغاز کرد. او با مجموعهٔ دنیای شیرین جلوی دوربین رفت و با سریال نود شبی مهران غفوریان بـه شهرت رسید؛ و با فیلم «چپ دست» بـه کارگردانی آرش معیریان اولین تجربه خود را آموخت. اشتیاق در رشته گرافیک در دانشگاه آزاد تهران شمال تحصیل کرده ‌اسـت.

ساناز سماواتی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

ساناز سماواتی متولد ۱۷ فروردین ۱۳۵۰ اسـت. هنرپیشه سینما و تلویزیون اسـت. ساناز سماواتی فارغ ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی درسال ۱۳۷۵ اسـت، یک دوره بازیگری را در کلاس های آزاد گذراند. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۳ با فیلم حامی بـه کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی آغاز کرد. ساناز سماواتی وی بین سال‌ های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۹ در سوئد زندگی می‌ کرد.

علی صبوری

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

علی صبوری متولد ۳ شهریور ۱۳۷۱ در مشهد میباشد. او کمدین، اینستاگرامر و بازیگر اهل ایران اسـت. وی دانشجوی اخراجی رشته هوش ‌بری بود. سپس با حضور در مسابقهٔ خنداننده شو برنامهٔ خندوانه بـه شهرت رسید. او در سری دوم این مسابقات حضور داشت و بـه مقام نخست رسید. او هم چنین در سریال کمدی آخر خط نیز بازی کرده اسـت.

سپند امیرسلیمانی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

سپند امیرسلیمانی در سال ۱۳۵۶ متولد شد. پدر او سعید امیرسلیمانی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر و سینما اسـت. خواهر او کمند امیرسلیمانی نیز بـه حرفه بازیگری اشتغال دارد. در دوران کودکی خانواده آن‌ها در خانه‌ای اجاره‌ای در نزدیکی میدان توحید زندگی میکردند. بازیگری را از سنین کم ودر آثار پدرش آغاز کرد و از جمله در نقش کوتاهی در فیلم چون ابر در بهاران «۱۳۶۹» ظاهر شد.

سیما مطلبی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
زمان پخش سریال بوتیمار

سیما مطلبی متولد سال 1355 اسـت. وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت آموزش اسـت. مطلبی از کودکی بدلیل علاقه خیلی شدید بـه حرفه بازیگری درکنار تمامی فعالیت های خود بـه کلاس های, بازیگری هم میرفت و خیلی بـه این موضوع توجه داشت. تا این ‌کـه توانست بـه یکی از بازیگران خوب سینما و تلویزیون, مبدل گردد. وی الان ۱۳ سال اسـت کـه بازیگری رابه طور حرفه ای در پیش گرفته اسـت.

ندا کوهی

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

ندا کوهی روز 15 خرداد سال 65 در شهر مشهد بدنیا آمده اسـت، لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد فیروزکوه داشته و کارش را از نمایش و فیلم کوتاه آغاز کرده ودر حوزه خبرنگاری هم فعال اسـت. ندا کوهی زمانی خبرنگار هنری بوده ودر حین برگزاری جشنواره فجر با هنرمندان گفت‌وگو میکرده اسـت، وی می گوید راه سختی در پیش داشته و بایستی برای موفقیت بیشتر همان‌ گونه تلاش کرده تا بـه آرزو های خودش برسد.

فلسفه نامگذاری سریال ؛ بوتیمار چیست؟

سریال بوتیمار ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بوتیمار چیست؟

بوتیمار یا غم خورک گونه ای از پرندگان آبچر از دسته پلیکان سانان و از خانواده مرغان ماهی خوار محسوب میشود. ویژگی اصلی این پرنده که آنرا از سایر اعضای خانواد ماهی خوار جدا میکند، گردن کوتاه تر آن است.

در ایران دوگونه کلی از بوتیمار شناخته شده اند و به همین نام شهره اند که در سیستان و در سواحل دریای خزر در میان نیزارها و باتلاق ها زندگی می کنند. بوتیمار آهسته، به دشواری و در ارتفاعی کم پرواز می کند و گردن خود را هنگام پرواز جمع می کند و به هنگام خطر بی حرکت می ایستد و منقار خود را به حالتی خاص عمودی نگه میدارد.

نوعی از بوتیمار نیز در استان کرمانشاه رویت شده است که در زبان محلی به آن واق گویند. بوتیمار از انسان و جوامع انسانی فراری است و معمولا در مواقعی از سحرگاه یا غروب خورشید از لانه خود بیرون می آید.

بوتیمار همچنین در شمار مرغان افسانه ای در ادب فارسی است که به تنگ چشمی و خصاصت شهره است. مشهور است که بوتیمار همیشه د تشنگی به سر میبرد اما آن زمان که به رودخانه یا دریا می رسد، بسیار نگران است که مبادا آب دریا تمام شود و او تشنه بماند، از این جهت آب نمیخورد.

عوامل بوتیمار

در ضمن آشنایی با بوتیمار بد نیست نگاهی به عوامل این مجموعه تلویزیونی داشته باشیم. مجموعه عوامل تولید سریال عبارتند از:

  • تهیه کننده: مهران مهام
  • سرپرست نویسندگان و طراح: سعید جلالی، نویسندگان: شهاب عباسی، آرمان صبوری،
  • کارگردان: علیرضا نجف زاده
  • مجری طرح: مسعود انتظاری
  • مدیر برنامه ریزی: مجتبی خادم زاده
  • مدیرتولید:مهدی رجبی
  • منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی
  • دستیار اول کارگردان:امیر سلیم خانی
  • مدیرتصویربرداری: فرزام گل سفیدی
  • مدیرصدابرداری:امیرشاهوردی
  • طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند
  • طراح چهره پردازی:شهرام خلج
  • تدوین: حسین آرمانی و هانی گلشن
  • دستیار دوم کارگردان: فرید یوسف پور،
  • گروه کارگردانی: رضا غلامی، نگار نجف زاده
  • تصویربردار: مرتضی صدیقی
  • دستیاراول تصویربردار : عباس رزاقی
  • دستیاران تصویر: بهزاد کردستی، امیر جلالی، میلاد سعیدی، محمدقنبری، حامد نصرآبادی و با تشکر علیرضا گنجی،
  • عکاس وتصویربردار پشت صحنه: مهدی قاسمی
  • صدابردار: محمد توریوریان دستیاران صدا: یزدان خلیل اللهی، میثم حمزه ای
  • دستیار اول صحنه:میلاد امامی
  • مدیرصحنه: مجید فاضلی راد
  • دستیار اول لباس: سارا صافی، و باتشکراز صادق صدری
  • مجری گریم آقایان: نعیم خلج
  • مجری گریم خانم ها: شیده کردستانی
  • دستیارگریم: امیرحسین شریعت پناهی
  • مشاور رسانه:مجتبی احمدی
  • دستیارتولید: مصطفی جباری
  • مدیرتدارکات: محسن قراخانلو
  • دستیاران تدارکات: مرتضی خسروی، مسعود زمانی، میثم فرخی، رضا نارنجی
  • همیار تدارکات: رضا حیدری دستجردی
  • حمل و نقل: مهران بابایی، حمیدرضا محمودیان، علیرضا کاویان منش، رضا افتخاری، رضا حیدری
  • سینه موبیل: ایرج ابراهیمی،
  • مسئول هنروران مازندران:رضاغلامی
  • مسئول هنروران تهران:اشکان واحدی

در پایان توصیه میکنیم که ضمن توجه به سریال های نوروزی، نگاهی به برنامه های نوروز 1400 و سریال های ماه رمضان 1400 داشته باشید.

همچنین در ارتباط با سال 1400 توصیه می کنیم برای کسب جدیدترین اخبار و اطلاعات، به تناسب نیاز نگاهی به پیش بینی قیمت گوشی 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، بهترین سرمایه گذاری 1400، وام ازدواج 1400، کمبود معلم در سال 1400 و پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 داشته باشید.

به علاوه کسب اطلاعاتی از اضافه کاری در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، عرضه اولیه های 1400، دستمزد روزانه در سال 1400 و کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 مفید فایده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شبکه و زمان پخش سریال بوتیمار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر