;
coinex

سریال زیرخاکی 2 ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

یکی از سریال‌های نوروزی 1400 منتظر آن هستیم، سریال زیرخاکی 2 است و ما در این گفتار، به داستان، بازیگران و زمان پخش آن می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

سریال زیرخاکی 2 یک مجموعه کمدی و تاریخی است و داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به دنبال زیرخاکی یا همان گنج می‌گردد. وی در طی داستان فصل اول، درگیر مسائلی همچون دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک ارتش و غیره می‌شود.

نکته جالب اینجاست که در همه این موارد، او از ماجراهایی که حول تحول ایران می‌افتد بی‌خبر و بی‌اعتنا است و مشغول به کار خود است. جدیدا اخباری از فصل دوم این مجموعه در نوروز 1400 شده است و قرار است در این مقاله، ما داستان زیرخاکی 2 ، زمان پخش زیرخاکی 2 و بازیگران سریال زیرخاکی 2 بپردازیم.

همه چیز درباره‌ی سریال زیرخاکی 2

هرچند نوروز امسال نمی‌توان به دورهمی نوروز 1400 و پایتخت 7 خوش بود ولی در این سال، سریال‌های جذابی پیش روی ما است. سریال زیرخاکی 2 یکی از سریال های نوروز 1400 است که قرار است در کنار سریال هشت آباد، سریال نون خ 3 و خندوانه نوروز 1400 در سال جدید، مهمان خانه‌های مردم شود. فصل اول این سریال به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا بوده که در ایام ماه رمضان سال 99 روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

پس از پایان فصل اول سریال زیرخاکی، مدیرگروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم مدعی شد که سریال زیرخاکی فصل دوم خواهد داشت. در ادامه، آبان ماه سال جاری بود که جلیل سامان، کارگردان این سریال، از آغاز فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی زیرخاکی خبر داد و با توجه به شیوع ویروس کرونا از مردم خواست که دعا کنند تا بتوانند بدون مشکل این سریال را وارد مرحله تولید کنند:

به امید خدا در روزهای آینده فیلمبرداری فصل دوم زیرخاکی را آغاز خواهیم کرد. برامون دعا کنید تا بتونیم در این روزهای تلخ لحظات شیرینی رو به ارمغان بیاریم.

رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده تلویزیون به همراه جلیل سامان کارگردان سریال پس از ساخت سریال «نفس» دومین تجربه مشترک خود را رقم می‌زنند و از جمله کارهای جلیل سامان می توان به سریال‌های «پروانه» و «ارمغان تاریکی» اشاره کرد که هر دو سریال مضمون تاریخی دارند.

بیشتر بخوانید: سفره هفت سین نوروز 1400

همچنین سریال «نفس» که در سه فصل برای شبکه سه سیما تولید شده است و اولین فصل آن در ماه رمضان سال ۹۶ روی آنتن رفت همچون ۲ اثر گذشته «ارمغان تاریکی» و «پروانه» به داستانی پر حادثه در بستر رویدادهای انقلاب می‌پردازد.

از جمله فعالیت‌های رضا نصیری نیا در تلویزیون می توان به سریال «آچمز» به کارگردانی مهرداد خوشبخت اشاره کرد که مدیر تولید این سریال بوده است. با وجود چنین کارگردان و تهیه‌کننده‌ای، کسب موفقیت این اثر جای تعجب ندارد.

از دیگر عوامل سریال زیرخاکی 2 می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد: نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی٬ مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

بیشتر بخوانید: اینترنت رایگان نوروز 1400

سریال نوروزی؛ داستان زیرخاکی 2

سریال زیرخاکی 2
زمان پخش زیرخاکی 2

به‌طور کلی، زیرخاکی از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیند‌های اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند، این مجموعه در لوکیشن‌های متعددی جلوی دوربین رفته فیلم‌برداری شده است.

داستان این مجموعه درباره بلندپروازی‌های مردی جاه‌طلب و سر به‌هوا به نام فریبرز (فری خاکی) است که می‌خواهد با پیدا کردن گنج، یک شبه راه صدساله را برود؛ او که به همراه همسرش پریچهر و فرزند خردسالش کاوه در یکی از مناطق جنوب شهر تهران زندگی می‌کند، به‌واسطه برادرش که یکی از افسران انقلابی نیروی هوایی است درگیر ماجراهایی می‌شود که به موازات تلاشش برای یافتن گنج، او را ناخواسته وارد مبارزات انقلابی می‌کند.

این ماجراها پس از پیروزی انقلاب نیز ادامه پیدا می‌کند تا این که شرایطی پیش می‌آید که او را ناگزیر به خروج از کشور می‌کند. این تصمیم او با آغاز جنگ تحمیلی همزمان می‌شود. فصل دوم در ادامه قصه فصل اول و در سال 1359 رقم می‌خورد.

زیرخاکی نیز همانند دیگر فعالیت‌های این کارگردان، مقطعی از تاریخ ایران و تحولات و اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن دوران را این بار با زبان طنز به تصویر می‌کشد. ساخت چنین آثاری، دشواری‌های خودش را دارد، زیرا پرداختن به سیاست و تاریخ، آن هم با زبان طنازانه سخت است و سازندگان باید هوشمندانه به آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: تبریک نوروز 1400 

زیرخاکی به خوبی از طنز موقعیت بهره برده و همین امر، آن را از دیگر کمدی‌های رسانه ملی جدا می‌کند. این مجموعه در بستر تاریخ معاصر و انقلاب، وقایع دوران پهلوی و ساواک را با لحنی متفاوت روایت کرده و تحولات جامعه را در سال‌های پایانی دهه پنجاه نشان می‌دهد.

مجموعه زیرخاکی قرار بود در دو فصل 25 قسمتی جلوی دوربین رود. فصل اول به طور کامل فیلمبرداری شد اما اواخر تصویربرداری فصل دوم این سریال با شیوع بیماری کرونا مصادف شد و حتی تعدادی از عوامل سازنده را درگیر این بیماری کرد. در نتیجه، تصویربرداری فصل دوم زیرخاکی متوقف شد.

متاسفانه هنوز اطلاعاتی راجع به داستان زیرخاکی 2 و بازیگران سریال زیرخاکی 2 به بیرون درز نکرده و تنها به‌نظر می‌رسد داستان آن در ادامه‌ی فصل اول است. بعلاوه، ما در ادامه به برخی حواشی‌ فصل اول زیرخاکی می‌پردازیم.

مهم‌ترین حاشیه زیرخاکی مربوط به بازیگر آن یعنی گوهر خیراندیش بود. چند روز پیش از آغاز پخش این سریال، خبری که هیچ گاه به طور رسمی تأیید یا تکذیب نشد، در فضای مجازی منتشر گشته و به رسانه‌های رسمی هم راه پیدا کرد.

جریان از این قرار بود که بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های خیراندیش در مراسم عروسی ازدواج دختر وی در خارج از ایران، دست به دست می‌شد و این موضوع، مسئولان شبکه یک را برای پخش این مجموعه مردد ساخت.

این بازیگر اولین واکنش خود را به این اتفاق پس از شروع پخش زیرخاکی نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

خوشحالم که مسئولان ذیربط با درایت و هوشمندی به حاشیه‌ها اهمیت ندادند و سریال زیرخاکی پس از ماه‌ها تلاش با حضور 150 نفر عوامل زحمت کش و هنرمند، در این شب‌ها به روی آنتن می‌رود. چه خوب است که نسبت به کسانی که با ناآگاهی و بدون عاقبت اندیشی، با انتشار عکس و فیلم به حریم خصوصی دیگران تجاوز می‌کنند، واکنش نشان داده و آنها را محکوم کنیم.

بیشتر بخوانید: دانلود تقویم 1400

از دیگر نکات جالب این فصل از زیرخاکی، بازگشت پژمان جمشیدی به تلویزیون پس از 2 سال بود. وی پس از دو سال در حالی که سال‌های شلوغی را در دنیای سینما می‌گذراند و موفقیت‌های زیادی هم بدست آورد، به تلویزیون باز می‌گردد. آخرین پروژه جمشیدی در تلویزیون سریال دیوار به دیوار 2 بود که از شبکه 3 در نوروز 97 پخش شد.

همینطور ژاله صامتی نیز از بازیگرانی بود که پس از گذشت یک بازه نسبتا طولانی (حدود 3 سال) به تلویزیون بازگشت. آخرین کار او در تلویزیون، بازی در نقش عالیه در سریال نفس بود که از شبکه سه پخش شد که کارگردانی آن توسط جلیل سامان صورت گرفته بود.

اما در ادامه‌ی این گفتار، به معرفی بازیگران سریال زیرخاکی 2 و بیوگرافی کوتاهی از آنها می‌پردازیم. البته لازم به ذکر است که بازیگران زیرخاکی 2 به‌طور کامل مشخص نیستند و لیست کامل بازیگران سریال زیرخاکی 2 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: پیشگویی و طالع بینی سال 1400

بازیگران سریال زیرخاکی 2 و بیوگرافی آنها

گیتی قاسمی
زمان پخش زیرخاکی 2

پژمان جمشیدی یکی دیگر از بازیگران نقش اصلی این سریال است. وی متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران است. جمشیدی دانشجوی انصرافی لیسانس رشته عمران با ۱۱۰ واحد است. وی یک فوتبالیست حرفه‌ای بود، یک برادر بزرگتر از خود بنام هومن متولد ۵۳ و یک خواهر کوچکتر از خود بنام مامک متولد سال ۶۱ را دارد.

او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش اصلی و شخصیت خود نقش آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است. پس از آن در تئاتر و سریال کارهای مختلفی ارائه کرده‌است. او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم سوءتفاهم شده‌است.

از جمله بازیگران سریال زیرخاکی 2 می‌توان به هادی حجازی فر اشاره کرد که وی در خرداد 1355 در خوی به دنیا آمد. از فیلم‌های او می‌توان ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری و به وقت شام را نام برد.

سریال زیرخاکی 2
زیرخاکی بازیگران

او در جشن خانه تماشاخانه (سینما) و جشن منتقدان برنده و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در نظرسنجی سایت خبر آنلاین نیز به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد در سی‌و پنجمین دوره جشنواره فجر از نگاه تماشاگران شناخته شد.

هادی حجازی‌فر دانش‌آموخته پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال 1377 این دانشگاه است. یکی از ماندگارترین نقش آفرینی‌های حجازی فر بازی در نقش «موسی» در فیلم لاتاری به کارگرانی محمدحسین مهدویان است.

بیشتر بخوانید: تعطیلی های سال 1400

ژاله صامتی نیز در سریال زیرخاکی 2 حضور دارد و شاهد نقش آفرینی وی در جایگاه یک بازیگر اصلی خواهیم بود. صامتی ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. او در رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنر فارغ‌التحصیل شده و فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم دت یعنی دختر، به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد.

سریال زیرخاکی 2
زیرخاکی بازیگران

از دیگر بازیگران مطرح این سریال که مطمئنا در فصل دوم حضور دارد، نادر فلاح است. نادر فلاح (زاده شهریور ۱۳۵۲ در کرمان)، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی فعالیت‌های نمایشی خود را از سال ۱۳۶۸ در کرمان با بازی در نمایش‌های «دو به دل»، «شاه بازی خیال بازی»، «پرده راز»، «همای و همایون» و «آخرین برومند» آغاز کرد. فلاح با فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به صورت جدی وارد عرصه سینما شد.

فلاح با فیلم چند متر مکعب عشق بیشتر مورد توجه قرار گرفت و با بازی قابل توجه خود توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را دریافت کند و نامزد جایزه جشن حافظ و جشنواره فیلم شهر شود.

سریال زیرخاکی 2
زمان پخش زیرخاکی 2

او در سال ۱۳۹۵ با دو فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. وی دارای تحصیلات لیسانس ادبیات نمایشی (۱۳۷۸) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و فوق لیسانس کارگردانی نمایش (۱۳۹۰) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

بیشتر بخوانید: نمادهای سال 1400

از دیگر نقش‌های اصلی این مجموعه که وجود آن به بیشتر شیرین شدن سریال کمک کرده است، بازیگر خردسال این مجموعه، رایان سرلک است. رایان سرلک متولد ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ است و بازیگری را در سال ۱۳۹۷ و در سن ۵ سالگی با فیلم سینمایی «راند چهارم» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته آغاز کرد. رایان با بازی در سریال تلویزیونی «زیرخاکی» در نقش «کاوه» به شهرت رسید.

از دیگر بازیگران مطرح این مجموعه، می‌توان به اصغر نقی‌زاده اشاره کرد. وی (زاده ۱۳۴۰ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. اصغر نقی‌زاده مدرک دیپلم اقتصاد دارد و با فعالیت در فیلم «توبه نصوح» به طور حرفه‌ای وارد سینما شد.

وی بعدها توانست در فیلم‌های دیگری چون «مهاجر» و سپس «آژانس شیشه‌ای»، «خاکستر سبز»، «از کرخه تا راین»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و غیره بازی کند. او در دوازدهمین دوره جشنواره فجر نامزد بهترین نقش دوم مرد برای بازی در فیلم «خاکستر سبز» شد.

علاوه بر ستارگان نام برده، فصل دوم سریال «زیرخاکی» چهره‌های تازه‌ای را در جمع خود خواهد داشت که تاکنون هومن برق نورد و گیتی قاسمی از بین آن‌ها معرفی شده‌اند.

هومن برق نورد نیز یک بازیگر تئاتر و تلویزیون است که از بهترین و معروف‌ترین سریال‌های آن می‌توان به دودکش و آچمز اشاره کرد.وی قبلا با بازی در نقش‌های کمدی خوش درخشید است و حضور وی در فصل دوم زیرخاکی می‌تواند این سریال را جذاب‌تر کند.

سریال زیرخاکی 2
زیرخاکی بازیگران

گیتی قاسمی زاده نیز 16 آذر 1355 در ملایر است. او دارای مدرک کارشناسی کارگردانی ازدانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. از سال 1375 فعالیت هنری خود را شروع کرد. وی برای بازی در فیلم « ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی و «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

اخیراً گروه سازنده با بازیگر دیگری نیز به توافق رسیده‌اند که پس از سال‌ها به تلویزیون بر می‌گردد. ستاره پسیانی پس از ۱۲ سال که از ایفای نقش او در سریال «همه بچه‌های من» می‌گذرد، با اندوخته سال‌ها حضور در صحنه تئاتر و بازی در فیلم‌های سینمایی، برای دومین بار در یک سریال تلویزیونی حاضر می‌شود. او برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

در اینجا برای اطلاعاتی درباره سال 1400 توصیه می شود نگاهی به ساعت کار متروی تهران 1400، بازگشایی مدارس بعد از عید نوروز 1400 و بازگشایی دانشگاه ها بعد از عید نوروز 1400 داشته باشید.

سریال زیرخاکی 2
زمان پخش زیرخاکی 2

بیشتر بخوانید: رنگ سال 1400

زمان پخش زیرخاکی 2

سریال زیرخاکی 2
زمان پخش زیرخاکی 2

از دیگر سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، زمان پخش زیرخاکی 2 است. همانطور که قبل‌تر نیز ذکر کردیم زمان پخش زیرخاکی 2 در نوروز 1400 است ولی جالب است بدانید قبل از اینکه فیلمبرداری این سریال در آبان 99 آغاز شود، کارگردان این سریال از ساخت فصل دوم انصراف داد.

پس از باز پخش و سانسور بی دلیل بخش‌هایی از زیرخاکی 1، جلیل سامان، کارگردان این سریال در واکنش به این سانسورها، از ادامه همکاری با پروژه انصراف داد و در اینستاگرام خود نوشت:

با پوزش از مخاطبین دوست داشتنی سریال «زیر خاکی»، به  علت سانسور بی دلیل آن در بازپخش و سیاست‌های دوگانه و متناقض تلویزیون، از ادامه ساخت آن انصراف می‌دهم.

اما پس از مذاکرات، دوباره تصمیم بر این شد که به جمع عوامل سازندگان زیرخاکی 2 بپیوندد. گذشته از اینها، ما در نوروز قرن جدید قرار است که لحظات خوشی را با این مجموعه‌های طنز و همینطور با برنامه های نوروز 1400، کلاه قرمزی نوروز 1400 و کنسرت های آنلاین نوروز 1400  بگذرانیم و در این روزهای کرونایی و قرنطینه که همگی لحظات سختی را تجربه می‌کنیم، برای مدتی حال دلمان خوب شود.

همینطور می‌توان با دانستن مطالب حداقل حقوق در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، بهترین سرمایه گذاری 1400، اضافه کاری در سال 1400 و سود بانکی در سال 1400 نیز به پیشواز سال جدید رفت و برای مسائل اقتصادی آینده‌ی خود برنامه‌ریزی کرد.

بعلاوه دانستن مطالب پیش بینی قیمت گوشی 1400، پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، دستمزد روزانه در سال 1400، بهترین مشاغل سال 1400 و آینده ایران در سال 1400 نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در پایان همچنین توصیه می کنیم حتما نگاهی به سریال های ماه رمضان 1400، برنامه های رمضان 1400 و بهترین سریال های 1400 داشته باشید. به علاوه سریال های محرم 1400 را نیز می توانید درنظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سریال زیرخاکی 2 چیست؟ آیا این سریال می‌تواند نسبت به فصل اول خود موفقیت بیشتری کسب کند؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر